Blue Origin

Автор Димитър, 05.01.2007 12:05:50

« назад - далее »

0 Пользователи и 3 гостей просматривают эту тему.

Grus

#560
ЦитироватьAlex_II пишет:
А вот кстати - Нью Шепард за вторую ступень Фалкона не сойдет случайно? Или все же маловат будет? У меня получается что маловат...

Сойдет за вторую ступень Vulcan, как известно. Он с другого двора. Хотя Безос для Маска какие-то разработки делал. Вероятно, для САС Dragon V2.

Apollo13

Безос вроде еще один пуск до конца года обещал. Осталось 3 дня...

Salo

#562
ЦитироватьGrus пишет:
Хотя Безос для Маска какие-то разработки делал. Вероятно, для САС Dragon V2.
Впервые слышу. SuperDraco Маск с Мюллером сделали вполне самостоятельно. Пруф?
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Apollo13

http://spacenews.com/airspace-restriction-hints-at-blue-origin-test-flight/

ЦитироватьAirspace restriction hints at Blue Origin test flight

WASHINGTON — Blue Origin may be preparing for another test flight of the company's New Shepard suborbital vehicle, based on an airspace restriction published by the Federal Aviation Administration Jan. 21.

The temporary flight restriction notice covers a region of airspace that corresponds with Blue Origin's test site north of Van Horn, Texas. The restriction, between 8 a.m. and 4 p.m. Eastern Jan. 22 and 23, is for "space flight operations," according to FAA, although the notice does not provide any additional information about the nature of the operations.

Blue Origin has not confirmed plans for any test flights, keeping with the company's practice of not announcing tests until after they take place. However, the FAA has issued similar flight restrictions prior to earlier New Shepard flights, including one shortly before the vehicle's last test flight Nov. 23.

On that November flight, New Shepard's crew capsule flew to an altitude of 100.5 kilometers before parachuting to a safe landing. The vehicle's propulsion module made a powered vertical landing using its BE-3 engine, which the company hailed as a milestone in their efforts to develop reusable vehicles.

In a press conference Nov. 24, Blue Origin founder Jeff Bezos said the company planned to fly the vehicle again after performing inspections. "Yes, we'll refly this booster," he said. "This mission was completely nominal and this vehicle is ready to fly again." He said at the time it would be "some number of weeks" before the company would attempt another test flight.

Bezos also said at that press conference that the company planned "the most through test program over the next couple of years that we can possibly do" with New Shepard before beginning commercial flights with people on board. Company officials, though, have suggested that commercial flights carrying research payloads, but not people, could begin later this year.

Очередной тестовый полет возможно состоится 22-23 января.

vissarion

Эта та же самая ступень что возвратилась в прошлый раз?
2 месяца ушло на восстановление.
Надеюсь в следующий раз цикл будет меньше.

azeast

И здесь про эту возможность пишут:

http://ria.ru/science/20160122/1363256857.html


Сегодня ночью Федеральное управление гражданской авиации США выпустило новую директиву, в которой чиновники ведомства временно запретили полеты в радиусе 30 морских миль от бывшего аэродрома Солт-Флэт в окрестностях города Делл в Техасе, где находится космодром стартапа Blue Origin, созданного директором компании Amazon Джеффом Безосом для развития коммерческой космонавтики.
Этот запрет, как считают эксперты NASA Watch, означает, что сегодня или в ночь с пятницы на субботу Blue Origin осуществит новый полет повторно используемой ракеты New Shepard, которая 24 ноября прошлого года совершила первое в истории космонавтики "мягкое" приземление после полета в верхние слои атмосферы.

Димитър

первое в истории космонавтики "мягкое" приземление на реактивной тяге совершили АМС серии Луна и Сурвейор в 60-ых годах. А первое с людьми - Аполло-11.

silentpom

надо полагать, что у Луны и Сурвейвора не было полета в верхних слоях атмосферы :)

Apollo13

Цитироватьvissarion пишет:
Эта та же самая ступень что возвратилась в прошлый раз?
Скорее всего да. Безос троллит Маска первой успешной посадкой, и наверняка захочет опередить его с первым успешным повторным пуском.

Salo

Цитировать Jeff Foust ‏@jeff_foust  
Jeff Foust Ретвитнул(а) Patrick Brown
Photo said to be taken this morning near Blue Origin's West Texas test site. No official word yet from Blue.
Jeff Foust добавил,
   
   
  Patrick Brown  @phhbrown  
.//@[B]blueorigin[/B] View of the West Texas sky this morning. //#[B]blueorigin[/B]
  12:12 - 22 янв. 2016 г.  
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Анатолий Егоров

#570
Красота! 

Вторично посадили ракету.

Not

ЦитироватьАнатолий Егоров пишет:
Красота!

Вторично посадили ракету.
Что то вы там не то посадили ;)

ken_park

ЦитироватьАнатолий Егоров пишет:
Красота!
Не думаю.


triage

#573

Опубликовано: 22 янв. 2016 г.
Our vision: millions of people living and working in space. You can't get there by throwing the hardware away. Watch the re-flight!

а это первый успешный

Опубликовано: 24 нояб. 2015 г.
Blue Origin's New Shepard space vehicle successfully flew to space, reaching its planned test altitude of 329,839 feet (100.5 kilometers) before executing a historic landing back at the launch site in West Texas.

Цитировать https://www.blueorigin.com/news/blog/launch-land-repeat
LAUNCH. LAND. REPEAT.
The very same New Shepard booster that flew above the Karman line and then landed vertically at its launch site last November has now flown and landed again, demonstrating reuse. This time, New Shepard reached an apogee of 333,582 feet (101.7 kilometers) before both capsule and booster gently returned to Earth for recovery and reuse.

Data from the November mission matched our preflight predictions closely, which made preparations for today's re-flight relatively straightforward. The team replaced the crew capsule parachutes, replaced the pyro igniters, conducted functional and avionics checkouts, and made several software improvements, including a noteworthy one. Rather than the vehicle translating to land at the exact center of the pad, it now initially targets the center, but then sets down at a position of convenience on the pad, prioritizing vehicle attitude ahead of precise lateral positioning. It's like a pilot lining up a plane with the centerline of the runway. If the plane is a few feet off center as you get close, you don't swerve at the last minute to ensure hitting the exact mid-point. You just land a few feet left or right of the centerline. Our Monte Carlo sims of New Shepard landings show this new strategy increases margins, improving the vehicle's ability to reject disturbances created by low-altitude winds.

Though wings and parachutes have their adherents and their advantages, I'm a huge fan of rocket-powered vertical landing. Why? Because — to achieve our vision of millions of people living and working in space — we will need to build very large rocket boosters. And the vertical landing architecture scales extraordinarily well. When you do a vertical landing, you're solving the classic inverted pendulum problem, and the inverted pendulum problem gets a bit easier as the pendulum gets a bit bigger. Try balancing a pencil on the tip of your finger. Now try it with a broomstick. The broomstick is simpler because its greater moment of inertia makes it easier to balance. We solved the inverted pendulum problem on New Shepard with an engine that dynamically gimbals to balance the vehicle as it descends. And since New Shepard is the smallest booster we will ever build, this carefully choreographed dance atop our plume will just get easier from here. We're already more than three years into development of our first orbital vehicle. Though it will be the small vehicle in our orbital family, it's still many times larger than New Shepard. I hope to share details about this first orbital vehicle this year.

Also this year, we'll start full-engine testing of the BE-4 and launch and land our New Shepard rocket – again and again. If you want to stay up to date with all the interesting work that our team is doing, sign up for email updates at www.blueorigin.com/interested.
Gradatim Ferociter!
Jeff Bezos

 http://www.nasaspaceflight.com/2016/01/blue-origin-successful-reuse-test-new-shepard/

azeast

И здесь пишут:

 http://ria.ru/science/20160123/1363697108.html#ixzz3y2cTUCvC

"Компания Blue Origin осуществила успешный запуск и посадку уже побывавшего в космосе в ноябре прошлого года космического корабля New Shepard, сообщила компания.

В ноябре корабль New Shepard поднялся на высоту 100,5 километра и после отделения капсулы вернулся на Землю. В пятницу, 22 января, аппарат вновь стартовал с площадки в Техасе, достиг высоты 101,7 километра, после чего вертикально приземлился.
"Старт, посадка, повторение", — сообщила компания по завершении испытания. "Та же самая ракета New Shepard, которая пролетела над Линией Карамана в ноябре и вертикально приземлилась в районе старта, вновь совершила полет и посадку, продемонстрировав свою многоразовость", — говорится в сообщении компании.

В Blue Origin отмечают, что мягкую посадку после полета на высоту 101,7 километра совершила не только ракета, но и капсула, где в будущем, как предполагается, будут находиться люди.

SFN

Цитироватьpnetmon пишет:
Our vision: millions of people living and working in space.
Так и хочется спросить "на сто первом километре?" ;)

Анатолий Егоров

ЦитироватьАнатолий Егоров пишет:
Что то вы там не то посадили  ;)
Ага, бывает... ссылку поменял

vissarion

Так, срочно придумываем аргументы, что тупые миллиардеры-хипстеры не тем занимаются, что это не выгодно, что нагрузка не та, скорость не та, высота не та, что надо было не выпендриваться, и что намного выгоднее было шмякнуть ступень в "район падения".

Not

#578
А зачем придумывать, мсье все прекрасно сформулировал  :D

SFN

Экономика туризма на 101 километр еще не опробована. Вопрос в экономически оправданном и безопасном количестве прыжков на одной ракете.