Mars Colonial Transporter

Автор Димитър, 30.01.2015 19:02:20

« назад - далее »

0 Пользователи и 16 гостей просматривают эту тему.

Шлангенциркуль

Тем временем, на башне появился новый глубокомысленный логотип, намекающий, что каждый марсианский колонист должен быть немного, эээ ... :D


Дмитрий Инфан

Цитата: Шлангенциркуль от 13.09.2023 04:02:53должен быть немного, эээ ... :D
Львом?

Алексей Кириенко

#50862
Цитата: Дмитрий Инфан от 13.09.2023 04:27:22
Цитата: Шлангенциркуль от 13.09.2023 04:02:53должен быть немного, эээ ... :D
Львом?
Козерогом ...  ;) (Отсылка к фильму "Козерог-1" (конспирологии наверное полностью счастливы...) )
https://ru.wikipedia.org/wiki/Козерог-1
Per aspera ad astra !

Шлангенциркуль

А все весте мы - ^  ;D


Dulevo


Это сколько же там народу теперь? 2-3 тысячи?

Шлангенциркуль

Полтора года назад:


Dulevo

Мда... пишут что уже 1800 было в апреле этого года.
одна шестая всех работающих в СпейсХ.


opinion

О! Торжественное построение, как я и предлагал.
There are four lights

Водитель

Зная Маска как любителя мемов, это скорее GOAT.

Seliv

Цитата: Водитель от 14.09.2023 08:12:30Зная Маска как любителя мемов, это скорее GOAT.
А есть еще мем Goatse ;). Пенсионеры и слабонервные лучше не гуглите

Aleksey

Цитата: Шлангенциркуль от 13.09.2023 22:28:17А все весте мы - ^  ;D


А бетона то прибавилось. В сумме уже к кубокилометру приближаются 

Шлангенциркуль

Квадратокилометру.

Шлангенциркуль

И даже на него не тянет, скорее 10 гектар. Для сусликов место осталось.

Вы не можете просматривать это вложение.

Tordent

Я не понял.

Искал на сайте Роскосмоса сообщение о китайской лунной программе.

Нашел  сообщение о том что FAA 11 сентября одобрило повторный орбитальный запуск Starship.

https://prokosmos.ru/2023/09/11/spacex-poluchila-odobrenie-ot-vlastei-ssha-na-novii-zapusk-starship

В профильной теме тишина.

Что за дела???

 

Dulevo

Там внутри ссылка на то что FAA закрыло расследование взрыва 1-го запуска.
Те кто писал не сообразили что это не значит что лицензия на запуск выдана.

Так что никакой лицензии еще нет.

andr59

Цитата: Dulevo от 15.09.2023 19:50:28Так что никакой лицензии еще нет.
Но Маск оптимизма не теряет, 15 сентября пишет: "Мун сун".
ЦитироватьElon Musk
@elonmusk
Moon soon
https://twitter.com/elonmusk/status/1702430704561475785


RaZoom

Илон Маск - «Мы не можем сделать жизнь межпланетной с помощью Раптора, поскольку это слишком дорого, но Раптор необходим, чтобы продержаться до тех пор, пока 1337 не будет готов».
Это всё, что вам необходимо знать о Старшипе ;D

Наверно нет смысла кидать перевод от гугла - оригинал, Walter Isaacson, Биография Илона Маска:
ЦитироватьThe 1337 engine
One method Musk used when a problem got hairy was to turn his attention to designing a future version of the product. That's what he did with Raptor a few weeks after McKenzie took over. He declared that they were going to shift their attention to making a whole new engine. It was going to be different enough that he didn't even want to name it after a breed of falcon, like Merlin or Kestrel. Instead he decided to use a meme from the world of coding and call it 1337, pronounced "LEET." (The numerals kind of look like those letters.) The goal was to get an engine that would cost less than $1,000 per ton of thrust and thus be, he said, "the fundamental breakthrough needed to make life multiplanetary."
The point of leapfrogging to a new engine was to get everyone thinking boldly. "Our goal is the great adventure engine," he said in a pep talk to the team. "Does it have a chance of success above zero? If so, put it in! If we find that there are changes we made that are too adventurous, then we will back up." The guiding principle should be to make an engine that was lean. "There are a lot of ways to skin a cat," he said. "But it's important to know what the post-skinned cat looks like. The answer is muscly and gnarly."
Late that night, he sent out a flurry of texts to emphasize how serious he was about this new push. "We are not shooting for the moon," he wrote. "We are shooting for Mars. A maniacal sense of urgency is our operating principle." In a text sent directly to McKenzie, he added, "The SpaceX 1337 engine is the last major critical breakthrough needed to get humanity to Mars!!! No words are enough to capture how important this is for the future of civilization."
He personally suggested some extreme ideas, such as deleting the whole hot fuel gas manifold and merging the fuel turbo pump with the main chamber injector. "It might result in poor fuel gas distribution, might not. Let's find out." He reinforced his crusade with emails almost every night. "We are on a deletion *rampage*!!" he wrote in one. "Nothing is sacred. Any remotely questionable tubes, sensors, manifolds, etc. will be deleted tonight. Please go ultra-hardcore on deletion and simplification."
Over the course of October 2021, the meetings got pushed back later each night, most of them starting around 11 p.m. Nevertheless, there were usually a dozen people in the conference room and more than fifty joining virtually. Each session usually had a new idea for simplification or deletion. One night, for example, he focused on getting rid of the entire skirt of the booster, which is the unpressurized open part at the very bottom. "It doesn't help contain much of the propellant," he said. "It's like peeing in a swimming pool. Doesn't affect the swimming pool much."
After a month, just as suddenly as he had forced his team to focus on a futurist 1337 engine, Musk turned their attention back to revising the current Raptor engine into a leaner and meaner Raptor 2. "I'm moving the SpaceX propulsion focus back to Raptor," he announced in a 2 a.m. text message. "We need engine production rate to be one per day to keep up a decent launch cadence. It is currently at one every three days." I asked whether that would slow the development of the 1337. "Yes," he replied. "We can't make life multiplanetary with Raptor, as it is way too expensive, but Raptor is needed to tide us over until 1337 is ready."
Was the 1337 surge and retreat a carefully considered strategy by Musk to get his team thinking more boldly, or was it an impulsive act that he later walked back? As usual with him, it was a mix of both. It served a purpose of forcing new ideas, including getting rid of various shrouds and skirts, that would be incorporated into his goals for an improved Raptor. "The exercise helped define what an ideal engine looks like," McKenzie says. "But it was not moving the needle on stuff that was immediately needed to advance the Starship program." Over the next year, McKenzie and his team were able to churn out Raptors almost like they were cars on an assembly line. By Thanksgiving 2022, they were making more than one a day, creating a stockpile for future Starship launches.

Шлангенциркуль

Цитата: RaZoom от 16.09.2023 23:16:02Илон Маск - «Мы не можем сделать жизнь межпланетной с помощью Раптора, поскольку это слишком дорого, но Раптор необходим, чтобы продержаться до тех пор, пока 1337 не будет готов».
Это всё, что вам необходимо знать о Старшипе ;D

Мерлин - ~2009
Raptor - ~2019
Год, когда человеческую цивилизацию может быть можно будет назвать мультипланетной - 20...69?!
Итого, что сказать-то хотите? 8)

Dulevo

Скорее всего Маск имел в виду что, с текущей стоимостью Раптора, ему не удасться снизить цену билета на Марс  до XX... долларов, чтобы рядовой колонист мог позволить себе оплатить дорогу до марса.

С другой стороны - с октября 2021 года уже прошло два года. Может они уже сделали свой 1337 ?