Х-37 как прототип

Автор НИИзнайка, 29.04.2010 03:35:29

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

RadioactiveRainbow

Военные взяли у Рутана погонять.
А кабина у WK1 и SS1, кажется, вообще одинаковая.
Глупость наказуема

Имxотеп

X-37B найден. По данным Молчана 8 августа он поднял орбиту на 24 км до  427 X 444 км:

OTV-1                                                  
1 36514U 10015A   10231.69817710  .00000000  00000-0  00000-0 0    05
2 36514  39.9851 347.3161 0012533 164.0919 196.0285 15.44559742    02

ronatu

Цитировать
ЦитироватьИ что? Хотите сказать: посадили?

Деза-с. На картинке - X-37A.

He ge3a, a WYTKA :wink:
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

ronatu

ЦитироватьX-37B найден. По данным Молчана 8 августа он поднял орбиту на 24 км до  427 X 444 км:

OTV-1                                                  
1 36514U 10015A   10231.69817710  .00000000  00000-0  00000-0 0    05
2 36514  39.9851 347.3161 0012533 164.0919 196.0285 15.44559742    02

http://www.heavens-above.com/PassSummary.aspx?satid=36514&lat=040.52&lng=-74.450&loc=Serin+Observatory&alt=0&tz=EST
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

ronatu

ЦитироватьНикаких новостей пока? На другой орбите тоже не нашёлся?

Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

ronatu

The X-37B is one of the world's newest and most advanced re-entry spacecraft. Designed to operate in low-earth orbit, 110 to 500 miles above the Earth at a nominal speed of about 17,500 miles per hour, the vehicle is the first since the Space Shuttle with the ability to return experiments to Earth for further inspection and analysis.

Because the X-37B can be returned to Earth, reused, and is designed to be highly flexible and maneuverable, its contributions to space exploration will result in making space access more routine, affordable and responsive.

The X-37B features many elements that mark a first in space use.
The X-37B is one-fourth the size of the Space Shuttle, and relies upon the same family of lifting body design. It also features a similar landing profile.
The vehicle was built using lighter composite structures, rather than traditional aluminum.

A new generation of high-temperature wing leading-edge tiles will also debut on the X-37B.

These toughened uni-piece fibrous refractory oxidation-resistant ceramic (TUFROC) tiles replace the carbon carbon wing leading edge segments on the Space Shuttle.

The X-37B will also use toughened uni-piece fibrous insulation (TUFI) impregnated silica tiles, which are significantly more durable than the first generation tiles used by the Space Shuttle.

Advanced conformal reusable insulation (CRI) blankets are used for the first time on the X-37B.

All avionics on the X-37B are designed to automate all de-orbit and landing functions.

Additionally, there are no hydraulics onboard the X-37B; flight controls and brakes use electromechanical actuation.

The on-orbit duration of the X-37B will vary based upon mission requirements, but has the ability to perform missions lasting up to 270 days.

The objectives of the first flight are to demonstrate that the X-37B is able to conduct long-duration operations, and to enable scientists to understand the long-term effects on system components, such as the structure and future payloads.

The successful first flight will include achieving orbit, de-orbiting, and safely landing at the primary return location, Vandenberg Air Force Base, or Edwards Air Force Base, if necessary.
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

Брабонт

ЦитироватьСадят. Ну, пытаются пока, конечно ...
Добавление imho иногда бывает небесполезным...

Shadow_ru

Цитировать
ЦитироватьСадят. Ну, пытаются пока, конечно ...
Добавление imho иногда бывает небесполезным...
Подождите пару дней.

Брабонт

ОК. Если пару, то должен быть удобный заход 22-го около 17 UTC. По NOTAM пока виден только ABL (Airborne Laser).

Rofman

Познайте истину, и истина сделает вас свободными.

Брабонт

Жаль, что они сами об этом не знают.

Shadow_ru

ЦитироватьОК. Если пару, то должен быть удобный заход 22-го около 17 UTC. По NOTAM пока виден только ABL (Airborne Laser).
Тут как, бабки бают, что садиться это чудо может только при благоприятном метео.

Брабонт

А чего бабки бают насчёт предпосадочного фазирования "вверх"?

 Погода, кстати, более-менее. Ветерок, правда...


Agent

Цитировать
ЦитироватьОК. Если пару, то должен быть удобный заход 22-го около 17 UTC. По NOTAM пока виден только ABL (Airborne Laser).
Тут как, бабки бают, что садиться это чудо может только при благоприятном метео.
Южная Калифорния - зона микроклиматов. Погода всегда одна и та же.
На побережье утром штиль, вечером ветерок с моря. Зимой градусов на 5 ниже чем летом и иногда дождик. Солнечный дней в году за 300.
Недалеко за горами в глубине пустыни - база Эдвардс. Там днем всегда очень жарко, ночью - очень холодно. Ветра и осадков почти никогда не бывает. У Шаттла там запасная полоса.

Петр Зайцев

ЦитироватьНедалеко за горами в глубине пустыни - база Эдвардс. Там днем всегда очень жарко, ночью - очень холодно. Ветра и осадков почти никогда не бывает. У Шаттла там запасная полоса.
Ветер в Эдвардсе что надо. Если помните совсем рядом в Мохаве при выкате WK2 пришлось всех гостей эвакуировать, и к утру все палатки снесло к черту. Я там был на пуск SS1 в 2003-м году. С утра прохладно, штиль, связка, Старшип и проч. взлетели без проблем. Когда принимали самолет Арнольда, уже дуло прилично, а к моменту посадки SS1 был уже хороший ветер, где-нубудь узлов под 18. Хорошо, что он там всегда в одном направлении и полоса правильно сориентирована.

Shadow_ru

ЦитироватьА чего бабки бают насчёт предпосадочного фазирования "вверх"?

 Погода, кстати, более-менее. Ветерок, правда...


Бабки говорят, что после посадки утюга МО США хочет провести учения по подготовке нового запуска в течении 2 недель. А по поводу орбитальных саневров - ну я не настоящий сварщик.

SpaceR

Что-то бабки не туда торопятся...
После такого полета аппарат надо тщательно обследовать, чтобы после второго гарантированно и третий состоялся, имхо. Двухнедельный период подготовки к пуску - не настолько принципиальная задача после первого пуска.

Брабонт

Насчёт бабок возникает определённое мнение, но я пока оставлю его при себе.

 Уточнённые параметры текущей орбиты после маневра подъёма: 431 х 446 км, 39.98°, n=15.4336.

Брабонт

Secret X-37B Space Plane Has Changed Orbit
ЦитироватьMolczan's analysis of the new orbit enabled him to discern that during the orbit-raising maneuvers, the space plane passed within range of several Air Force Satellite Control Network (AFSCN) facilities: the Hawaii Tracking Station at Kaena Point, Oahu; Guam Tracking Station at Andersen Air Force Base; Vandenberg Tracking Station, Vandenberg AFB, California; Colorado Tracking Station, Schriever AFB in Colorado Springs; and the New Hampshire Tracking Station, New Boston (N.H.) Air Force Station.

"To put this into perspective, these are five out of the eight fixed AFSCN tracking stations, and X-37B's orbit only passes within range of six stations," Molczan said. "Diego Garcia was the one of the six that was out of range for the orbit-raising. So it seems reasonable to conclude that the coincidence is meaningful."

The Diego Garcia Tracking Station is on the Diego Garcia atoll, part of British Indian Ocean Territory.

From launch until Aug. 9, the X-37B was in a 40-degree orbit, zipping around the Earth at a 250-mile-by-260-mile (403 km by 420 km) orbit. It maintained a nearly constant altitude by making frequent small maneuvers to counter atmospheric drag, Molczan said.

Then on Aug. 9, the space plane made two larger maneuvers, increasing its mean altitude by roughly 17 miles (27.5 km).

The mystery space plane's first orbital adjustment occurred near its apogee (high point of orbit), raising its orbit to approximately 260 miles by 276 miles (420 km by 445 km). The final maneuver occurred near the next high point of its orbit, which happened to coincide near overhead passes of Vandenberg Air Force Base in California and Schriever Air Force Base in Colorado. The resulting orbit was 268 miles by 276 miles (432 km by 445 km), Molczan noted.

KBOB

ЦитироватьSecret X-37B Space Plane Has Changed Orbit
ЦитироватьMolczan's analysis of the new orbit enabled him to discern that during the orbit-raising maneuvers, the space plane passed within range of several Air Force Satellite Control Network (AFSCN) facilities: the Hawaii Tracking Station at Kaena Point, Oahu; Guam Tracking Station at Andersen Air Force Base; Vandenberg Tracking Station, Vandenberg AFB, California; Colorado Tracking Station, Schriever AFB in Colorado Springs; and the New Hampshire Tracking Station, New Boston (N.H.) Air Force Station.

"To put this into perspective, these are five out of the eight fixed AFSCN tracking stations, and X-37B's orbit only passes within range of six stations," Molczan said. "Diego Garcia was the one of the six that was out of range for the orbit-raising. So it seems reasonable to conclude that the coincidence is meaningful."

The Diego Garcia Tracking Station is on the Diego Garcia atoll, part of British Indian Ocean Territory.

From launch until Aug. 9, the X-37B was in a 40-degree orbit, zipping around the Earth at a 250-mile-by-260-mile (403 km by 420 km) orbit. It maintained a nearly constant altitude by making frequent small maneuvers to counter atmospheric drag, Molczan said.

Then on Aug. 9, the space plane made two larger maneuvers, increasing its mean altitude by roughly 17 miles (27.5 km).

The mystery space plane's first orbital adjustment occurred near its apogee (high point of orbit), raising its orbit to approximately 260 miles by 276 miles (420 km by 445 km). The final maneuver occurred near the next high point of its orbit, which happened to coincide near overhead passes of Vandenberg Air Force Base in California and Schriever Air Force Base in Colorado. The resulting orbit was 268 miles by 276 miles (432 km by 445 km), Molczan noted.

Перекись еще не вся испарилась!
Россия больше чем Плутон.