Constellation и лунная программа НАСА

Автор ronatu, 31.07.2009 04:47:57

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Павел73

Цитировать27.12.2009 / 00:09   В США скончался Сиенли Лебар
 
 


      23 декабря в своем доме в Северна-Парк (шт. Вирджиния, США) в возрасте 84 лет скончался бывший инженер компании Westinghouse Electric Corp. Стенли Лебар (Stanley Lebar). В 1960-х годах он создал по заданию NASA фотокамеру, способную работать в диапазоне температур от 250 градусов до минус 300 градусов по Фаренгейту. Именно этой камерой пользовались в июле 1969 года Нейл Армстронг (Neil Armstrong) и Эдвин Олдрин (Edwin Aldrin) во время первой высадки на поверхность Луны.

     - К.И.
 
 
Так, стоп, не понял... Какой такой "Вестингауз"? Разве они не "Хассельбладами" пользовались?
Будет не до космонавтики (С) Ронату.

Lerm

ЦитироватьТак, стоп, не понял... Какой такой "Вестингауз"? Разве они не "Хассельбладами" пользовались?

Да это перевод кривой - телекамеру компактную он сделал.
http://www.newseum.org/lunar_camera/who.htm

Liss

Цитировать23 декабря в своем доме в Северна-Парк (шт. Вирджиния, США) в возрасте 84 лет скончался бывший инженер компании Westinghouse Electric Corp. Стенли Лебар (Stanley Lebar). В 1960-х годах он создал по заданию NASA фотокамеру
Вообще-то Стэн Лебар знаменит вовсе не этим, а усилиями по поиску и восстановлению оригинального телевизионного изображения...
Сказанное выше выражает личную точку зрения автора, основанную на открытых источниках информации

ronatu

Battle of the Heavy Lift Launchers – Monster 200mt vehicle noted


2010 will mark a number of key decisions for NASA, not least the potential switch from the current Ares I/V architecture to an alternative mix of commerical crew launch – accompanied by a new heavy lift workhorse. A decision is expected to be announced early in the new year by President Obama, although at least three heavy lift vehicles – including a huge 200mt vehicle – were still being classed as options ahead of the Christmas break.


That uncertainty is palpable in the Shuttle Program, with some managers – rightly in most cases – avoiding NASA politics with regards to direction on issues such as extending the shuttle program. However, some managers continue to state shuttle extension is no longer possible, citing lead times on "new" external tanks, such timelines that are based solely on a 2015 extension of the program, a scenario that adds flights past the hypothetical STS-137.


An extension of the shuttle program – as stated by the Augustine Commission – would only be viable if the follow-on vehicle is a true Shuttle Derived (SD) LV. Two examples were presented to the Augustine Commission, one which is based on a side-mount option – called the SD HLLV (Heavy Lift Launch Vehicle) – and another called the Jupiter LV.

The SD HLLV – or HLV for short – has received a large amount of attention from the SSP, who have been tasked with the bulk of the evaluations. Those evaluations have resulted in meetings with the Langley Research Center (LaRC) and NASA HQ in Washington, DC – ahead of key "face-to-face" meetings with MSFC.

http://www.nasaspaceflight.com/2010/01/battle-of-the-heavy-lift-launchers-monster-200mt-vehicle-noted/
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

ronatu



"The actions that came out of that meeting were to better identify what the real drivers are to start up production and build new hardware, better define the figures of merit with the real purpose of what we are doing, and do a comparison between the Heavy Lift Launch Vehicle (HLLV) studies done with the Program of record."
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

Дмитрий В.

Цитировать

"The actions that came out of that meeting were to better identify what the real drivers are to start up production and build new hardware, better define the figures of merit with the real purpose of what we are doing, and do a comparison between the Heavy Lift Launch Vehicle (HLLV) studies done with the Program of record."

Ой, это "директчики" новый вариант Юпитера породили? :shock:
Lingua latina non penis canina
StarShip - аналоговнет!

ronatu

Цитировать
Цитировать

"The actions that came out of that meeting were to better identify what the real drivers are to start up production and build new hardware, better define the figures of merit with the real purpose of what we are doing, and do a comparison between the Heavy Lift Launch Vehicle (HLLV) studies done with the Program of record."

Ой, это "директчики" новый вариант Юпитера породили? :shock:

Похоже дело продвигается к победе здравого смысла...
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

Лютич

ЦитироватьОй, это "директчики" новый вариант Юпитера породили? :shock:

Графика очень похожа на их.
На сайте у них уже давно ничего нового нет, кроме полуистерической презенташки для Августина; вайт пейпера для третьей реинканации как не было, так и нет.
Смотреть телевизор и читать газеты - моя работа.

ronatu

Nuclear Energy on the Moon
NASA engineers are working on an ultra-compact nuclear power plant for the Moon that should generate enough electricity to run an average American house.

Цитировать....NASA engineers are working on an ultra-compact nuclear power plant that should generate enough electricity to run an average American house.
Or a lunar exploration base.
And do it for eight years. Or longer.
The reactor itself is about the size of a big wastebasket. The whole thing would fit into an 18-wheel trailer with room to spare and would weigh about the same as an armored humvee.....

http://news.discovery.com/tech/nuclear-power-moon.html

Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

Космос-3794

The A-3 Test Stand being built to test the next generation of rocket engines at NASA's John C. Stennis Space Center will mark several construction milestones in 2010:
 - Begin installing the stand's test cell and diffuser.
 - Install the liquid oxygen (LOX) and liquid hydrogen tanks atop the test stand.
 - Receive and install the remaining five chemical steam generator water tanks.
 - Start installing the gaseous nitrogen bottles for use with the chemical steam generator.
 - Install a 66-inch water valve and piping between the delivery system  - connection and the existing water system.
 - Construct the lower Signal Conditioning Building (SCB).
 - Construct the test stand's shop building.
 - With the structural steel framework completed, installation of the test cell and diffuser is the next major task to complete on the test stand. The test cell and diffuser will enable operators to simulate altitudes of up to 100,000 feet, using a series of chemical steam generators to create a vacuum.



http://spacefellowship.com/news/art17841/a-3-test-stand-to-mark-several-construction-milestones-in-2010.html



Morin

Цитировать"The actions that came out of that meeting were to better identify what the real drivers are to start up production and build new hardware, better define the figures of merit with the real purpose of what we are doing, and do a comparison between the Heavy Lift Launch Vehicle (HLLV) studies done with the Program of record."
ВСе на английском :-( Форум же, вроде русскоязычный :-( Не все хорошо владеют аглицким. Может хоть краткое изложение текстов давать на русском?
Лучшее - враг хорошего

kulch

ЦитироватьВСе на английском :-( Форум же, вроде русскоязычный :-( Не все хорошо владеют аглицким. Может хоть краткое изложение текстов давать на русском?
Неужели трудно воспользоваться любым из существующих он-лайн переводчиков? :)
Юрий Кульчицкий (Kulch)
http://kulch.spb.ru

vaitek

Переводят они через одно место, особенно технические тексты.

Morin

ЦитироватьПереводят они через одно место, особенно технические тексты.
Да, уж. Такая абракадабра получается...
Лучшее - враг хорошего

mihalchuk

Цитировать
Цитировать"The actions that came out of that meeting were to better identify what the real drivers are to start up production and build new hardware, better define the figures of merit with the real purpose of what we are doing, and do a comparison between the Heavy Lift Launch Vehicle (HLLV) studies done with the Program of record."
ВСе на английском :-( Форум же, вроде русскоязычный :-( Не все хорошо владеют аглицким. Может хоть краткое изложение текстов давать на русском?
Придётся терпеть - в том краю, где находится автор, русской раскладки клавиатуры не водится. :(

Lev

Цитировать
Цитировать
Цитировать"The actions that came out of that meeting were to better identify what the real drivers are to start up production and build new hardware, better define the figures of merit with the real purpose of what we are doing, and do a comparison between the Heavy Lift Launch Vehicle (HLLV) studies done with the Program of record."
ВСе на английском :-( Форум же, вроде русскоязычный :-( Не все хорошо владеют аглицким. Может хоть краткое изложение текстов давать на русском?
Придётся терпеть - в том краю, где находится автор, русской раскладки клавиатуры не водится. :(
PROMT переведет всё в обе стороны... Поставьте себе бесплатно крякнутый PROMT - и будет счастье... :D
Делай что должен и будь что будет

Петр Зайцев

Я транслитом пользуюсь и не жалуюсь. Однако перевести с нюансами трудно, и есть опасность что всякие львы форума станут придираться к погрешностям перевода, вместо тодо, чтобы обсуждать предмет разговора.

Ну вот например, сенатор Нельсон сказал по поводу конца Арес 1:

Цитировать"I think he will continue the development of a vehicle -- whether it's an Ares test vehicle or call it something else -- as the precursor to a heavy-lift vehicle that will get us out of low Earth orbit for NASA's next missions," Nelson said.

то есть

ЦитироватьДумаю, что он (Обама) продолжит разработку носителя -- называйте его "Арес экспериментальный" или как угодно -- как предтечу тяжелого носителя, который вынесет нас из низкой орбиты Земли для следующих миссий НАСА.

Следующий постинг - можно ли переводить vehicle как "носитель", и понеслась. А капут Ареса 1 будет забыт.

(P.S. Нельсон председательствует над сенатским комитетом по науке и космосу, ну то есть он решает сколько денег дать и какие программы разрешить).

avmich

В настоящее время это почти требование - профессиональный ракетчик должен владеть английским :( . Правда, не просто так, а для доступа к действительно огромному массиву информации, которая или только на английском доступна, или на английском просто более доступна, чем на других языках. Если угодно, сегодня английский - lingua franca :) . Pun intended...