Orion

Автор Agent, 28.07.2009 07:35:14

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Чебурашка

ЦитироватьВместо того, чтобы утрясать в комплексе нестыковки по обеспечению принятых на раннем этапе требований и полученных в проработке характеристик, они тупо всё свалили на повышение требований по энергетике РН. :(
А это, в свою очередь, вылилось в дальнейший гигантизм, переделки РН и прочих элементов, разные РДТТ, сползание сроков и деньги, деньги, деньги... :(

Вообще-то плясали от необходимости обеспечить 18 тонн полезной нагрузки непосредственно на поверхности Луны. Отсюда и рост размеров Ареса. Ну и получилась предельная ракета. Предельная, которую можно построить, имея существующую производственную базу.

Старый

А мне Директ жалко... :(
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Salo

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

frigate

"Селена, луна. Селенгинск, старинный город в Сибири: город лунных ракет." Владимир Набоков

Salo

Мда... Ночью надо спать!  :oops:
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

kulch

что-то никаких новостей... всё, больше ничего не будет? :(
Юрий Кульчицкий (Kulch)
http://kulch.spb.ru

Bell

Сейчас в Конгрессе рожают "авторизационный билль". Как родят - будут новости. Пока они там сами еще не определились - что делать. Пока более-менее ясно только, что новый тяжелый носитель будет с шаттловскими ТТУ.
Иногда мне кажется что мы черти, которые штурмуют небеса (с) фон Браун
А гвоздички-то были круглые (с) Брестская крепость

Liss

ЦитироватьAug. 18, 2010

FULL-SCALE NASA AND ATK SOLID ROCKET MOTOR TEST SET FOR AUG. 31

WASHINGTON -- NASA and Alliant Techsystems Inc. (ATK) will conduct a full-scale test of a five-segment, first-stage solid rocket motor at 11:05 a.m. EDT, Tuesday, Aug. 31. The test at the ATK Aerospace Systems test facility in Promontory, Utah will assess motor performance at low temperatures.

The static firing of the solid motor, designated Development Motor-2, will last two minutes. This is the most heavily instrumented solid rocket motor in NASA history, with 53 test objectives that will be measured using more than 760 instruments. The motor was built as an element of NASA's Constellation Program. It is the largest and most powerful solid rocket motor designed for flight and is highly transferable to future heavy-lift vehicle designs.
Сказанное выше выражает личную точку зрения автора, основанную на открытых источниках информации

DAP

Цитироватьfive-segment, first-stage solid rocket motor

А резонанса боялись на 5-ти или 5.5 сегментовом ускорителе? И этот вопрос будет актуален, если его будут использовать на каком-нибудь HLV, или это только Аресовская проблема?

Shestoper

ЦитироватьА мне Директ жалко... :(

Могли бы без особых понтов устраивать двупуск - и было бы им 18 тонн на Луне, и даже больше.

Agent



Work on the Crew Module (CM) Ground Test Article (GTA) continues to progress at the Michoud Assembly Facility in New Orleans, Louisiana. The outriggers that connect the CM GTA to the dolly for support were installed to move for the upcoming proof testing. Proof testing is a standard part of the production process for a pressure vessel, like the CM primary structure. Proof testing is accomplished by increasing the internal pressure of the module to a level above the normal operating pressure. The structure is measured (strain gauges, pressure readings), and as the pressure is increased, the instrumentation shows the resulting stress/strain on the structure.

Agent

The crucial pressure testing phase for NASA's pioneer Orion crew test capsule has begun inside the NASA Michoud Assembly Facility (MAF) in New Orleans, Louisiana. It will be subjected to a wide ranging and stringent testing regime by the joint NASA/Lockheed Orion team at multiple different facilities over the coming year to validate the spacecraft design.


Чебурашка

Второе огневое испытание твёрдотопливного ускорителя 1-ой ступени для РН Ares-I сегодня

Liss

Провели успешно.
Видео: http://www.youtube.com/v/HBH8EqlH0LY&color1=0xb1b1b1
Сказанное выше выражает личную точку зрения автора, основанную на открытых источниках информации

bsdv

ЦитироватьПровели успешно.
Видео: http://www.youtube.com/v/HBH8EqlH0LY&color1=0xb1b1b1
А что это за манипулятор лезет в пекло в самом конце - пожарник или исследователь ? :D

Космос-3794

Скорее всего это система  подачи диоксида углерода для тушения остаточного горения.  :?

Agent

The Lockheed Martin Orion team performed well under pressure as the first Orion spacecraft successfully passed a structural proof pressure test at the NASA/Michoud Assembly Facility in New Orleans, La., on Aug. 30, 2010, paving the way for future tests prior to space flight. This Orion spacecraft will be used for ground and flight test operations to correlate test data with analytical models to validate Orion's flight design engineering.

Built to spaceflight specifications, the vehicle completed an important series of leak and proof pressure tests that confirmed Orion's structural design can withstand long-duration missions. The test incrementally pressurized the spacecraft with breathing air up to 15.55 pounds per square inch – or 1.05 atmospheres -- which is the equivalent pressure a scuba diver's gauge would read at a 35-foot depth.

The successful tests demonstrated a leak-free structure fabricated using self-reacting friction stir welding techniques, a technology that produces stronger and higher quality joints when compared with conventional welding. The pressurization test demonstrated weld strength capability, and advanced aluminum-lithium alloy structural performance at maximum flight operating pressures, making this structure survivable in the harshest environments of space. Test engineers monitored and collected data from 600 channels of instrumentation to support margin assessments and confirm design accuracy.

Successful test completion allows the hardware to advance to subsystem assembly and integration. Following additional testing in 2010, the assembled crew module will be mated to the launch abort system to undergo ground tests in flight-like environments in 2011.

All testing was accomplished at the NASA Michoud Assembly Facility, leveraging advanced technology and a diverse workforce experienced in all of NASA's human spaceflight programs. Recent engineering graduates supporting the Lockheed Martin team gained hands-on experience by designing elements of the successfully tested Orion spacecraft.


Чебурашка

Судя по этой статье http://www.spacenews.com/civil/101126-lockheed-reserved-delta-for-2013-orion-flight.html, Locheed Martin, что называется, решил сыграть во-банк - не дожидаясь утверждения бюджета НАСА, форсировать развитие Оринона за счёт собственных средств. И даже заказать ракету-носитель Delta IV Heavy для демонстрационного полёта в 2013 году.

Предложенная программа чем-то напоминает "Aполлон-4" - выход на эллиптическую орбиту с апогеем в 17000 км, доразгон собственным двигателем на нисходящей ветвви и вход в атмосферу на 2-ой космической. Для сокращение разработки - вместо полнофункциональной САС - макет, где только двигатели увода башни САС рабочие.

Интересный план.