Antares (Taurus II)

Автор Salo, 20.02.2008 14:45:05

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Salo

#1960
Цитироватьm-s Gelezniak пишет:
Чё это он так?
Его сайт - его право.
Кстати, он же меня прикрыл от беспочвенного наезда.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

m-s Gelezniak

ЦитироватьSalo пишет:
Его сайт - его право.
Года полтора как не заглядывал. Всё менее и менее интересто. По крайней мере для меня.
Шли бы Вы все на Марс, что ли...

Apollo13

http://dneprpost.com.ua/index.php?newsid=5845

ЦитироватьСовсем недавно к нам приезжали представители американской компании «Orbital» и NASA. Они заявили о готовности подписать контракт с «Южмашем» на изготовление 4 первых ступеней их ракетоносителя по программе Antares.


Apollo13

http://www.nasaspaceflight.com/2016/02/orbital-atk-summer-debut-new-antares-230/

Соотношение компонентов РД-181 идентично НК-33. Размер баков не изменился. ПН Антареса-230 на 25% больше чем Антареса-130. Тяга РД-181 будет 100% при старте, затем снижаться при прохождении MaxQ, затем снова 100%, затем снова снижаться по достижании MaxG.

РД-181 использует теплый азот от наземки для удаления воздуха перед зажиганием. Для создания давления керосина в гидравлике перед пуском AJ26 имел аккумулятор на борту носителя. РД-181 до запуска получает керосин под давлением от наземки.

Salo

http://spacenews.com/orbital-atk-believes-in-satellite-servicing-but-not-in-rocket-reusability/#sthash.u6Bd6AN9.dpuf
ЦитироватьOrbital ATK believes in satellite servicing, but not in rocket reusability
by Peter B. de Selding — March 2, 2016

Orbital ATK CEO David W. Thompson says the company will be investing this year, with no government support, in a geostationary-satellite in-orbit servicing vehicle. But for its next-generation rocket, Orbital remains unconvinced that reusability makes business sense. Credit: SpaceNews file photo  
 
MUNICH— Satellite and rocket builder Orbital ATK on March 1 said it would begin substantial investment this year into a commercial satellite in-orbit servicing vehicle that should be operational by early 2019 without any government development support.
The company said it is also throttling up spending on a new launch vehicle with substantially more lift capacity than its newly re-engined Antares rocket, with early development co-funded by the U.S. Air Force.
The new vehicle, which will target commercial and government satellite markets, will not include any of the reusability features that competitors SpaceX and United Launch Alliance have incorporated into their rocket designs.
Addressing a conference call with investors, Dulles, Virginia-based Orbital ATK Chief Executive David W. Thompson said he has not bought the hype over reusability's near-term business case.
"It may be intuitively appealing. We don't throw airplanes away and so on," Thompson said, referencing the pro-reusability argument often employed by Hawthorne, California-based SpaceX. "Past experience with launch vehicle reusability has been mixed at best in terms of achieving sustainable cost reductions. So I am a skeptic with regard to many of the claims that have been made for cost reductions."
The wave of interest in reusable rockets that started with SpaceX's Falcon 9 rocket's spectacular attempts to return its first stage to Earth intact has spread beyond the United States to Europe and even to Asia.
European governments that are spending several billion dollars on a next-generation Ariane 6 rocket are regularly peppered with questions as to why, given the SpaceX program, Ariane 6 has no reusability feature.
Thompson outlined the skeptics' case:
"It's still too early to say whether in the real world — of launch rates and refurbishment cost and payload penalties and so on that relate to reusability – whether it's going to make economic sense to reuse some or a large part of the launch vehicle," Thompson said.
"Our system does not contemplate reusability. We'll have to wait to see whether that's a good judgment or not," he said.
Orbital surprised investors by announcing that, while it is steering clear of reusable rockets, it's going all-in on three investments that will consume a combined $75 million in free cash flow in 2016 and between $250 million and $300 million in cash in the next three years.
Thompson said that, once fully operational at the end of the decade, the three projects could generate $500 million in incremental annual revenue. He declined to provide the split among the three – a new generation of precision weapons, the new launch vehicle and commercial satellite in-orbit servicing – both in terms of spending and revenue potential.
Orbital's more-muscular launch vehicle is being co-funded with the U.S. Air Force. In 2016, the Air Force is contributing $50 million in research; Orbital's share this year is $30 million.
Thompson said the new vehicle would borrow on the former ATK business relating to solid-fueled rockets, and ongoing ATK work on NASA's Space Launch System and would feature a liquid-fueled upper stage that he declined to detail.
The three investments, he said, all carry internal rates of return that are more than acceptable – between the mid-teens to nearly 30 percent. Here too he declined to say which was which.
The satellite in-orbit servicing project has no government support now and none is expected, Thompson said. While the government will surely be a customer, the business is a conventional commercial effort.
Thompson said the company would be announcing details of the project, including one or more anchor-customer agreements, later this year.
Closing the business case on a system that would service telecommunications satellites in geostationary orbit – refueling is the principal mission, but minor repairs are also a possibility – has scuttled multiple servicing projects in the past. Insurance issues abound, both for a service provider and for the company whose satellite is being serviced.
Thompson said Orbital's vehicle borrows from the company's GEOStar satellite design combined with elements from the Cygnus cargo vehicle's autonomous rendezvous technology and ATK's work on servicing NASA's Hubble Space Telescope.
The first of these new geosynchronous orbit-servicing vehicles will commence operations in early 2019 "if the project proceeds as expected," Thompson said.
Orbital was shut out of the latest NASA order for follow-on cargo-supply missions under the Commercial Resupply Services contract that dates from 2008. SpaceX won all five of the missions ordered by NASA in December. Thompson said they company hopes for one or two more missions from NASA to serve as gap-fillers before the CRS-2 contract begins in 2019.
Orbital is one of three companies – SpaceX and Sierra Nevada Corp. of Sparks, Nevada, are the other two – that have won contracts for an undetermined number of supply runs to the space station between 2019 and 2024.
CRS has been a nicely profitable business for Orbital and CRS-2 "will have improved terms relative to CRS-1," Thompson said, adding that Orbital was counting on 10-12 CRS-2 missions over the contract's life.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Seerndv

ЦитироватьSalo пишет:
http://spacenews.com/orbital-atk-believes-in-satellite-servicing-but-not-in-rocket-reusability/#sthash.u6Bd6AN9.dpuf
ЦитироватьOrbital ATK believes in satellite servicing, but not in rocket reusability
by Peter B. de Selding — March 2, 2016
 
Orbital ATK CEO David W. Thompson says the company will be investing this year, with no government support, in a geostationary-satellite in-orbit servicing vehicle. But for its next-generation rocket, Orbital remains unconvinced that reusability makes business sense. Credit: SpaceNews file photo
 
MUNICH— Satellite and rocket builder Orbital ATK on March 1 said it would begin substantial investment this year into a commercial satellite in-orbit servicing vehicle that should be operational by early 2019 without any government development support.
...
The satellite in-orbit servicing project has no government support now and none is expected, Thompson said. While the government will surely be a customer, the business is a conventional commercial effort.
Thompson said the company would be announcing details of the project, including one or more anchor-customer agreements, later this year.
Closing the business case on a system that would service telecommunications satellites in geostationary orbit – refueling is the principal mission, but minor repairs are also a possibility – has scuttled multiple servicing projects in the past. Insurance issues abound, both for a service provider and for the company whose satellite is being serviced.
Thompson said Orbital's vehicle borrows from the company's GEOStar satellite design combined with elements from the Cygnus cargo vehicle's autonomous rendezvous technology and ATK's work on servicing NASA's Hubble Space Telescope.
The first of these new geosynchronous orbit-servicing vehicles will commence operations in early 2019 "if the project proceeds as expected," Thompson said.
...
- интересно, 2019г. не слишком ли оптимистично?
Кроме топлива. менять аккумуляторы, скажем, будут?
Тогда это всё надо срочно стандартизовать   ;)
Свободу слова Старому !!!
Но намордник не снимать и поводок укоротить!
Все могло быть еще  хуже (С)

triage

Нахожусь в недоумении куда им на 10 лет 40 двигателей для выполнения контрактов с НАСА, не говоря про 60.
Они в этой новости заявляют куда эти двигатели пойдут?

silentpom

что-то мне идея сервиса для спутников напоминает. начинается на ш, кончается на л

Apollo13

ЦитироватьSeerndv пишет:
- интересно, 2019г. не слишком ли оптимистично?
Кроме топлива. менять аккумуляторы, скажем, будут?
Тогда это всё надо срочно стандартизовать  ;)  
Завел новую тему

TDMS

ЦитироватьApollo13 пишет:
Соотношение компонентов РД-181 идентично НК-33. Размер баков не изменился. ПН Антареса-230 на 25% больше чем Антареса-130. Тяга РД-181 будет 100% при старте, затем снижаться при прохождении MaxQ, затем снова 100%, затем снова снижаться по достижании MaxG.
Ну в конце активного участка понятно, щеки до земли кресла отвиснут, а на MaxQ то нафига? Это ж Зенит, ему ж такая нагрузка как слону дробина. Или уже не Зенит вовсе? Или траектория такая, что ломает ее (его) не по-децки?

TDMS

ЦитироватьTDMS пишет:
ЦитироватьApollo13 пишет:
Соотношение компонентов РД-181 идентично НК-33. Размер баков не изменился. ПН Антареса-230 на 25% больше чем Антареса-130. Тяга РД-181 будет 100% при старте, затем снижаться при прохождении MaxQ, затем снова 100%, затем снова снижаться по достижании MaxG.
Ну в конце активного участка понятно, щеки до земли кресла отвиснут, а на MaxQ то нафига? Это ж Зенит, ему ж такая нагрузка как слону дробина. Или уже не Зенит вовсе? Или траектория такая, что ломает ее (его) не по-децки?
Сам себя не процитируешь, уважать не будут. Я понял. Межблок то из канцелярских скрепок залудили

Apollo13

ЦитироватьTDMS пишет:
ЦитироватьApollo13 пишет:
Соотношение компонентов РД-181 идентично НК-33. Размер баков не изменился. ПН Антареса-230 на 25% больше чем Антареса-130. Тяга РД-181 будет 100% при старте, затем снижаться при прохождении MaxQ, затем снова 100%, затем снова снижаться по достижании MaxG.
Ну в конце активного участка понятно, щеки до земли кресла отвиснут, а на MaxQ то нафига? Это ж Зенит, ему ж такая нагрузка как слону дробина. Или уже не Зенит вовсе? Или траектория такая, что ломает ее (его) не по-децки?
Ступени Антареса-230 были сделаны еще под AJ-26 и затем переделаны под РД-181. Одна на момент аварии уже была доставлена в США и переделывалась на месте. Еще две были в процессе производства и их переделали на ЮМЗ. Сейчас все 3 в США. Возможно есть еще одна такая на ЮМЗ. Вероятно из за того что тяга РД-181 больше чем AJ-26, MaxQ вырос до значения на которое Антарес-130 расчитан не был.

Антарес с самого начала не был Зенитом хотя бы потому что у него бак кислорода гладкий, а не вафельный.

У Орбитала в планах Антарес-330. Он изначально расчитан на РД-181, поэтому у него таких проблем быть не должно. Однако будут ли Антаресы заказанные после аварии уже 300-й или еще 200-й серии нигде не сообщалось.

Salo

АО «НПО «ЭНЕРГОМАШ»: принято решение о реализации опциона на поставку восьми двигателей РД-181 для РН «АНТАРЕС»
http://www.npoenergomash.ru/news/news2_2479.html
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

triage

#1974
Цитировать http://www.npoenergomash.ru/news/news2_2479.html
09 марта 2016
АО «НПО «ЭНЕРГОМАШ»: принято решение о реализации опциона на поставку восьми двигателей РД-181 для РН «АНТАРЕС»
Корпорация Orbital Sciences Corporation (Орбитал) приняла решение о реализации опциона на закупку восьми жидкостных ракетных двигателей РД-181 у АО «НПО Энергомаш». Опцион реализован в рамках заключенного в 2014 году контракта на поставку ЖРД РД-181 для использования в первых ступенях ракет-носителей Antares («Антарес») корпорации Орбитал.
АО «НПО Энергомаш», являющееся ведущим мировым разработчиком и производителем мощных кислородно-керосиновых ЖРД, уже поставило зарубежным партнерам четыре двигателя РД-181 в 2015 г. Изготовление и поставка очередных двигателей осуществляется в соответствии с контрактными обязательствами.
В рамках сотрудничества по программе РД-181 в конце февраля 2016г. специалисты компании Орбитал посетили АО «НПО Энергомаш» для обзора системы менеджмента качества при производстве двигателей РД-181.
«Представители компании Орбитал высоко оценили итоги проведенного аудита качества, отметив, что НПО «Энергомаш» продолжает совершенствовать качество своей продукции», - подчеркнул генеральный директор НПО «Энергомаш» Игорь АРБУЗОВ.
АО «НПО Энергомаш» успешно сотрудничает с компаниями США с начала 90-х годов. Помимо РД-181 с начала 2000-х в США поставляется другой двигатель НПО «Энергомаш» - ЖРД РД-180. РД-180 имеет высочайшую репутацию среди специалистов, т.к. все 67 пусков РН семейства «Атлас», укомплектованные РД -180 были успешными.
Техническая справка:
РД – 181 — однокамерный жидкостный ракетный двигатель закрытого цикла с дожиганием окислительного генераторного газа Разработан и производится АО «НПО Энергомаш имени академика В. П. Глушко». Топливо — керосин, окислитель — жидкий кислород.
Четыре двигателя расписаны здесь
 http://www.nasa.gov/sites/default/files/files/3-ISS-Status-Scimemi.pdf

Дмитрий В.

#1975
ЦитироватьApollo13 пишет: 

Антарес с самого начала не был Зенитом хотя бы потому что у него бак кислорода гладкий, а не вафельный.


Бак О у Антареса не весь гладкий:
Lingua latina non penis canina
StarShip - аналоговнет!

Искандер

Кто нибудь анализировал, что сможет в теории Антарес с второй водородной ступенью и ВЕ-3?
Aures habent et non audient, oculos habent et non videbunt.
Propaganda non facit homines idiotae. Propaganda fit pro fatuis.

Apollo13

ЦитироватьИскандер пишет:
Кто нибудь анализировал, что сможет в теории Антарес с второй водородной ступенью и ВЕ-3?
Она для него слишком велика. Ему больше подошел бы Центавр.

Apollo13

http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=39829.0

ЦитироватьThe stage test article (0000.6) and engines (2A & 3A) are currently at WFF. The hotfire is currently scheduled for 4/25
ОСИ запланированы на 25.04.

Дмитрий В.

#1979
ЦитироватьApollo13 пишет:
ЦитироватьИскандер пишет:
Кто нибудь анализировал, что сможет в теории Антарес с второй водородной ступенью и ВЕ-3?
Она для него слишком велика. Ему больше подошел бы Центавр.
Да.
Lingua latina non penis canina
StarShip - аналоговнет!