SpaceX Falcon 9

Автор ATN, 08.09.2005 20:24:10

« назад - далее »

0 Пользователи и 3 гостей просматривают эту тему.

Valerij

Насколько я понимаю, первый "Кузнечик" имел топливные баки от первой ступени старой версии ракеты. А первая ступень новой версии отличается от второго "Кузнечика" только отсутствием ножек.

Так что ответ на ваш вопрос - да.

Уилбер Райт: "Признаюсь, в 1901-м я сказал своему брату Орвиллу, что человек не будет летать лет пятьдесят. А два года спустя мы сами взлетели".


SFN

На восточном побережье к ангару Фалькона чистые помещения пристраивают.

cavia

Очень быстро работают!

Viziter

ЦитироватьSFN пишет:
На восточном побережье к ангару Фалькона чистые помещения пристраивают.
 
Скорее на западном. На восточном уже есть.

Viziter

Цитироватьcavia пишет:
Очень быстро работают!
Во время старта еще ничего не было. Очень быстро !

Кстати, что то Маск зажал видео с возвращаемой ступени. Обещал в течении недели после старта ?

Петр Зайцев

#8325
Гвин сегодня на конференции ISPCS показала фотографии ступени за 3 секунды до удара об воду. Сняли телевиком с буксира-спасателя. А видео они наверное провалили. Скорее всего data pod с флешкой все-таки затонул.

Viziter

ЦитироватьПетр Зайцев пишет:
Гвин сегодня на конференции ISPCS показала фотографии ступени за 3 секунды до удара об воду.
Где можно увидеть ?


Дем

ЦитироватьСтарый пишет:
ЦитироватьНеглупый пишет:
А вторая ступень с двукратным зажиганием чем принципиально отличается от РБ?
Сухой массой.
Ну придумает как лишний бак сбросить...
ЦитироватьПетр Зайцев пишет:
Гвин сегодня на конференции ISPCS показала фотографии ступени за 3 секунды до удара об воду. Сняли телевиком с буксира-спасателя. А видео они наверное провалили. Скорее всего data pod с флешкой все-таки затонул.
Следы второго включения движка присутствуют...
Летать в космос необходимо. Жить - не необходимо.

ilan

ЦитироватьПетр Зайцев пишет:
Гвин сегодня на конференции ISPCS показала фотографии ступени за 3 секунды до удара об воду. Сняли телевиком с буксира-спасателя. А видео они наверное провалили. Скорее всего data pod с флешкой все-таки затонул.
На выложенном вчера видео есть кадры первого повторного включения первой ступени (с 2:40 видео), снятые с первой ступени. Так там за 20 секунд объектив был настолько залеплен (конденсатом, или еще чем), что изображение полностью пропало. :(  Я думаю, что дальнейшая съемка получилась такой же. :cry:
http://novosti-kosmonavtiki.ru/forum/messages/forum11/topic13333/message1140897/#message1140897

Старый

Я так и не смого понять каким образом можно было заснять с первой ступени второе включение второй ступени.
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

ilan

Фотография хвоста F9 v1.1 сразу после старта:
http://www.spacex.com/sites/spacex/files/4_super_close_up.jpg
Что-то не заметно, чтобы один из четырех видимых двигателей, как-то выделялся относительно трех других. А должен бы был. Не?

m-s Gelezniak

Цитироватьilan пишет:
Фотография хвоста F9 v1.1 сразу после старта:
http://www.spacex.com/sites/spacex/files/4_super_close_up.jpg
Что-то не заметно, чтобы один из четырех видимых двигателей, как-то выделялся относительно трех других. А должен бы был. Не?
Третий, если слевa нa прaво.
Шли бы Вы все на Марс, что ли...

Старый

Цитироватьm-s Gelezniak пишет:
Третий, если слевa нa прaво.
Не похоже. Срез сопла и выхлопной коллектор в одном ряду с соседними двигателями.
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

m-s Gelezniak

ЦитироватьСтарый пишет:
Цитироватьm-s Gelezniak пишет:
Третий, если слевa нa прaво.
Не похоже. Срез сопла и выхлопной коллектор в одном ряду с соседними двигателями.
L

ЦитироватьСтарый пишет:
Цитироватьm-s Gelezniak пишет:
Третий, если слевa нa прaво.
Не похоже. Срез сопла и выхлопной коллектор в одном ряду с соседними двигателями.
Знaчит опять отрезaли :) .
ЗЫ Если бы было сопло с большим рaсширением, то коллектор был бы именно в одном ряду.
Шли бы Вы все на Марс, что ли...

ilan

Цитироватьm-s Gelezniak пишет:
Третий, если слевa нa прaво.
Судя по расположению надписи, гаргрота и обтекателя заправочного разъема, должен бы быть четвертый.

Salo

#8336
http://www.aviationweek.com/Article/PrintArticle.aspx?id=/article-xml/AW_10_14_2013_p37-624987.xml&p=1&printView=true
ЦитироватьUSAF, Industry Anxious For Next SpaceX Launch
By Amy Svitak, Amy Butler
Source: Aviation Week & Space Technology

October 14, 2013

The U.S. Air Force needs it. So do commercial satellite operators and manufacturers developing new platforms with low-cost launch services in mind. But after the debut last month of the upgraded SpaceX Falcon 9 rocket, the promise of an affordable new entrant to the commercial launch market is still just a promise.
Following liftoff Sept. 29 from a new launch pad at Vandenberg AFB, Calif., the Falcon 9 v1.1 sent a small Canadian science satellite and three experimental payloads to polar low Earth orbit. The mission demonstrated the rocket's nine new first-stage Merlin 1D engines in a new "Octaweb" configuration, plus significantly longer fuel tanks and a larger payload fairing. It also affirmed that SpaceX is equipped to meet the terms of a $1.6 billion contract with NASA to launch 20 metric tons of cargo to the International Space Station (ISS) aboard its Dragon cargo vessel by the end of 2015.
However, after delivering its payloads to low Earth orbit, the Falcon 9 upper stage attempted—and then aborted—a planned reignition of its new Merlin 1D vacuum engine, dealing a blow to non-NASA customers counting on SpaceX to loft payloads to geostationary transfer orbit (GTO), the destination of most telecommunications satellites.
Since 2010, when the start-up space company founded by Internet tycoon Elon Musk debuted the baseline Falcon 9 from Cape Canaveral AFS, commercial satellite operators have been eager for SpaceX's success, hoping it will drive down prices among established providers, notably Europe's Ariane 5 heavy-lift rocket, managed by Arianespace and International Launch Services of Reston, Va., which markets commercial missions of Russia's Proton.
At an advertised $56.5 million per launch, almost $14 million less than a Chinese Long March, Falcon 9 has also garnered support from the U.S. Air Force, which sees it as a potential alternative to United Launch Alliance (ULA), the Boeing-Lockheed Martin duopoly that charges a small fortune to loft military payloads atop Delta 4 and Atlas 5 rockets.
To date, SpaceX has achieved laudable success with three launches of its standard Falcon 9 to the ISS. However, "taking Dragon 220 miles above Earth is quite different than the missions we conduct," Scott Correll, Air Force program executive officer for launch, told Aviation Week in April. "We want to make sure the upper stage can perform," because most national security satellites are sent to geosynchronous or medium Earth orbits.
After the Sept. 29 launch, Musk discounted the mission's upper-stage demo as "optional," dismissed the possible cause of the abort as "nothing fundamental" and said SpaceX is still working on operating the Merlin 1D in the vacuum of space.
With more than $1 billion in commercial backlog and a dozen GTO missions to execute over the next two years, Musk's comments sent launch insurers through the roof.
Yet the upper-stage anomaly did not stop SpaceX's first GTO customer, Luxembourg-based fleet operator SES, from shipping its SES-8 communications satellite to the Cape in preparation for launch on the next Falcon 9, now scheduled for no earlier than November.
"Since SES is the next customer on the Falcon 9 manifest, SES's engineering team is working closely with SpaceX to understand why SpaceX's new-version Falcon 9 didn't perform as planned during its Sept. 29 flight, which was to demonstrate reignition of its upper stage," SES spokesman Yves Feltes said Oct. 8.
One of dozens of commercial spacecraft in the SES fleet, SES-8 is a small and arguably unremarkable satellite. Built by Orbital Sciences Corp., the 3,200-kg (7,055-lb.) spacecraft features 33 Ku-band transponders and will bolster coverage for rapidly growing markets in the Asia-Pacific region.
But as the Falcon 9's first launch to GTO, SES-8 is a make-or-break mission for an ecosystem of fleet operators, space agencies, manufacturers and launch service providers that have spent years retooling business models and tailoring future planning based on Falcon 9.
Jim Simpson, vice president of business development at Boeing Commercial Satellite Services, says he is eager to see SpaceX launch SES-8, the success or failure of which will have an impact on Boeing's pioneering new all-electric spacecraft, the 702-SP. Roughly half the weight of a chemically propelled spacecraft, these satellites can be launched in pairs atop most rockets in production today. But Simpson says the 702-SP is designed to make the most of the Falcon 9's lift capacity—and its advertised price.
"The launch of SES-8 validates the economies of electric propulsion," Simpson said on the sidelines of an annual satellite industry conference in Paris last month, when the mission was still slated for October. "That's a big milestone for Boeing."
In the meantime, SpaceX is sharing data with the Air Force on three of its Falcon 9 v1.1 missions, aiming to certify the rocket to compete for launches of national security payloads. Last year, the Pentagon authorized the Air Force to negotiate a block buy of up to 50 Atlas and Delta cores from ULA, 14 of which are options that could be open to competition for missions beginning in 2015.
The Air Force says SpaceX must perform three successful launches of the Falcon 9 v1.1 with its new Merlin 1D engine—two of them consecutive—before the service will consider it viable to fly "Class A" government payloads that conduct critical missions such as missile-warning and protected communications.
"The Air Force considers the Falcon 9 v1.1 to be a new launch vehicle. As part of the USAF Certification Agreement with SpaceX, this launch was a major milestone as one of three launches required," says Col. Kathleen Cook, Air Force Space Command spokeswoman. "The Air Force is completing the formal process of determining the certification of this flight as the first of the three required SpaceX launches," which she says could take several months due to the U.S. government shutdown.
SpaceX spokeswoman Emily Shanklin says because all mission requirements were met during the Sept. 29 launch, the company believes the Air Force will count the flight toward certification. "While the second-stage restart was not a mission or certification requirement for the Sept. 29 mission, it will be for the second and third certification missions," Shanklin notes. The second certification flight will be SES-8, she adds, followed by the third, Bangkok-based Thaicom's Thaicom 6.
In the meantime, she says, "SpaceX continues to work closely with the Air Force to review all the flight data, including our understanding to date of the restart anomaly and the adjustments necessary."
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

SFN

Цитироватьilan пишет:
Судя по расположению надписи, гаргрота и обтекателя заправочного разъема, должен бы быть четвертый.
Теория о разном расширении не выдержала проверку прямым наблюдением ;)  Осталась теория "Трех больших чехлов". Неспроста большие чехлы надевают в один ряд. А может они сделаны под раздвижные насадки? ;)

m-s Gelezniak

ЦитироватьSFN пишет:
Цитироватьilan пишет:
Судя по расположению надписи, гаргрота и обтекателя заправочного разъема, должен бы быть четвертый.
Теория о разном расширении не выдержала проверку прямым наблюдением  ;)  Осталась теория "Трех больших чехлов". Неспроста большие чехлы надевают в один ряд. А может они сделаны под раздвижные насадки?  ;)
Ну я бы не торопился. Фотожaбa онa тaкaя...
 :)
Шли бы Вы все на Марс, что ли...

SFN

В 2:41 видно как двигатель выплевывает зажигательную капсулу?