SpaceX Falcon 9

Автор ATN, 08.09.2005 20:24:10

« назад - далее »

0 Пользователи и 5 гостей просматривают эту тему.

Alex_II

Цитироватьigorvs пишет:
Да помнится после этого Tesla на них в суд подала
Чего-нибудь выиграла?
И мы пошли за так, на четвертак, за ради бога
В обход и напролом и просто пылью по лучу...

igorvs

ЦитироватьAlex_II пишет:
Цитироватьigorvs пишет:
Да помнится после этого Tesla на них в суд подала
Чего-нибудь выиграла?
Нет, я не знаю


Alex_II

Спасибо!
И мы пошли за так, на четвертак, за ради бога
В обход и напролом и просто пылью по лучу...

Saul

ЦитироватьApollo13 пишет:
Кстати в BMW i3 сделали бензиновый двигатель "докатку" который здесь раньше обсуждали с баком на 9л. Тесле такой бы тоже не помешал.
 А в дореформенном "НК" пытались правильно обозвать "мягкий гибрид" например
http://www.popmech.ru/article/5097-vidyi-gibridov/
 которые китайцы сейчас активно продвигают,  а начиналось в США, сертифицированный тюнинг серийного авто.
Личн. изобр. ректификация и др. http://inventions.at.ua/publ/

Искандер

Гибриды, электрика, а по subj ни какой свежей информации? F9 1.1 уже вроде бы как в июле лететь должен...
Aures habent et non audient, oculos habent et non videbunt.
Propaganda non facit homines idiotae. Propaganda fit pro fatuis.

igorvs

#7666
ЦитироватьИскандер пишет:
Гибриды, электрика, а по subj ни какой свежей информации? F9 1.1 уже вроде бы как в июле лететь должен...
Ждем каждый день испытания первой ступени, и пока никак не разродятся. Да, часики тикают!
Все таки это очень сложная задача, ведь в сущности это новая ракета!

bavv

Цитировать

SpaceX Fairing Separation Test

Автор: spacexchannel

Video of SpaceX's 5.2m fairing—designed in-house by SpaceX—undergoing testing in the world's largest vacuum chamber at NASA Glenn Research Center -- Plum Brook Station.

SpaceX's fairing is used to protect a satellite during launch. Separation occurs when the rocket is traveling over 4x faster than a speeding bullet, nearly 10x the speed of sound.

The video is in slow motion.

igorvs

#7668
Хорошая новость!

И вот еще: http://spaceflightnow.com/falcon9/006/130516fairing/

m-s Gelezniak

Цитироватьbavv пишет:
Цитировать


SpaceX Fairing Separation Test

Автор: spacexchannel

Video of SpaceX's 5.2m fairing—designed in-house by SpaceX—undergoing testing in the world's largest vacuum chamber at NASA Glenn Research Center -- Plum Brook Station.

SpaceX's fairing is used to protect a satellite during launch. Separation occurs when the rocket is traveling over 4x faster than a speeding bullet, nearly 10x the speed of sound.

The video is in slow motion.
Причём Это происходит, в вакуумной камере.
Шли бы Вы все на Марс, что ли...

SFN

На фото из твита Саманты Кристофоретти обнаружены 6 М1Д

igorvs

Новый слух, в субботу днем или вечером по местному времени, может пройти 10 сек. тест первой ступени F9 v.1.1

igorvs

#7672
Вот стали появляться первые упоминания о будущих ракетах SpaceX Falcon X и Falcon XX
http://www.nasaspaceflight.com/2013/05/from-atlas-v-falcon-xx-commercial-suitors-wanted-pad-39a/

Дмитрий В.

Цитироватьigorvs пишет:
Вот стала появляться первая информация о будущих ракетах SpaceX Falcon X и Falcon XX
 http://www.nasaspaceflight.com/2013/05/from-atlas-v-falcon-xx-commercial-suitors-wanted-pad-39a/
Этим картинкам лет "сто в обед" (ну, года три - точно).
Lingua latina non penis canina
StarShip - аналоговнет!

igorvs

ЦитироватьДмитрий В. пишет:
 Этим картинкам лет "сто в обед" (ну, года три - точно).
На картинки не смотрите

Salo

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Valerij

ЦитироватьUSAF, SpaceX Close To Agreement On Launch Certification Plan
By Guy Norris
Source: Aerospace Daily & Defense Report

   

   
May 13, 2013
   
LOS ANGELES — Space Exploration Technologies (SpaceX) and the U.S. Air Force are "days away" from agreeing on the details of a certification plan that would enable the private company to compete for national security payload launch contracts with the Falcon 9 and Falcon Heavy.

The plan, begun in 2011 as part of the Air Force's drive to reduce the cost of space launch, comes as SpaceX achieves a critical milestone on the path to its first two Evolved Expendable Launch Vehicle-class (EELV) missions for the Space and Missile Systems Center. These missions, targeted for 2014 and 2015, will go part way to proving SpaceX's credentials to compete with incumbent United Launch Alliance for high-value missions such as GPS launches, but the final certification criteria include a guide for more substantial checks and evaluations that will be agreed to in the next few days.

Спойлер
"We have had quite a bit of work done to develop a detailed certification plan," says Air Force Space and Missile Systems Center Commander Lt. Gen. Ellen Pawlikowski. "We have a new entry certification guide and they have submitted a letter of intent. We worked with them to get into the real nitty-gritty to implement that guide and we're within a week if not days of being prepared to close that plan," she adds. Agreeing on the plan will allow the start of the first follow-on steps such as performance engineering reviews, Pawlikowski adds.

She was speaking just before attending an executive review for the Dscovr (Deep Space Climate Observatory), one of two missions awarded in 2012 under the Orbital/Suborbital Program-3 (OSP-3), a contract for the U.S. Air Force Rocket Systems Launch Program. OSP-3 was the first Air Force contract specifically designed to provide new entrants to the EELV program an opportunity to demonstrate their vehicle capabilities. SpaceX has "reached the first milestone," Pawlikowski adds. The second mission is the Air Force's Space Test Program (STP-2) satellite.

For the Dscovr mission, scheduled for late 2014, a Falcon 9 will be used to launch an Earth and space weather satellite to the Sun-Earth Lagrange point L1, a location approximately 930,000 mi. from Earth. The Dscovr program, which will provide warning of space weather events, is a joint effort between the Air Force, NASA and the National Oceanic and Atmospheric Administration. The STP-2 mission, which is targeted for launch on a Falcon Heavy in mid-2015, includes two space vehicles: the Constellation Observing System for Meteorology, Ionosphere and Climate-2 (Cosmic-2), designed to monitor climate behaviors; and the Demonstration and Science Experiments (DSX), which will conduct radiation research.

SpaceX says that in addition to preparing for the two OSP-3 missions and additional flights of the Falcon 9 and Heavy variants, it must undergo extensive audits of its spacecraft control and operations software along with reviews of launch site operations prior to certification. Even if the upcoming OSP-3 missions are conducted flawlessly, Pawlikowski says, "they do need to be certificated before they can apply for any national security missions."
[свернуть]
http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/asd_05_13_2013_p01-01-577898.xml
   
SpaceX сертифицирует свои ракеты для работы по заказам министерства обороны США. В программу сертификации включены два запуска спутников по заказу МО и НАСА, в 2014 и 2015 годах, причем в 2015 запуск на Фальконе Хэви. Эти запуски и дополнительная сертификация обязательны для допуска к запускам в интересах национальной безопасности.

Уилбер Райт: "Признаюсь, в 1901-м я сказал своему брату Орвиллу, что человек не будет летать лет пятьдесят. А два года спустя мы сами взлетели".


Salo

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

http://www.arabianaerospace.aero/article.php?section=space&article=gssf2013-sstl-boeing-and-spacex-show-that-small-can-be-beautiful&utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
ЦитироватьThe GSSF also heard fr om SpaceX's Christophe Bauer. The company is pioneering commercial access to space. It says it will be able to deliver a 5.3 tonne geostationary satellite to orbit for $60m by 2016.
 
"We are also working on a reusable first stage that could bring that down to $40m," said Bauer. He showed a video of its "Grasshopper" launcher being tested, which could form the first stage of its Falcon 9 rocket.
 
The footage showed the rocket take off, rise to around 250m and then land again perfectly, exactly wh ere it took off. The idea is that the first stage launcher could be recovered and used again, without it being dropped in the sea - which effectively wrecks it.
 
"When introduced this could take a 2.3 tonne spacecraft to geostationary orbit, or a 5 tonne satellite to low-earth orbit, for $40m," he said. "We are the only company that states our launch prices on our web site – what you see is what you pay," he concluded.
Интересно каким волшебным образом пять тонн на LEO могут превратиться в 2,3 тонны на GSO.
Впрочем если не различать ГПО и ГСО, то возможны и не такие чудеса! ;)
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Apollo13

ЦитироватьSalo пишет:
Интересно каким волшебным образом пять тонн на LEO могут превратиться в 2,3 тонны на GSO.
Впрочем если не различать ГПО и ГСО, то возможны и не такие чудеса!  ;)
Он забыл добавить что по дороге на ГСО спутник немного похудеет?  :)