SpaceX Falcon 9

Автор ATN, 08.09.2005 20:24:10

« назад - далее »

0 Пользователи и 3 гостей просматривают эту тему.

Not

Цитироватьsilentpom пишет:
"One of the panel members with propulsion experience had a chance to go over it with SpaceX" кто нить может перевести? в смысле что они из наса возьмут человека с опытом?
Нет, это означает, что один из членов комиссии с опытом создания РД проанализировал их конструкцию/техпроцесс на предмет косяков.

silentpom

всем спасибо

Apollo13

https://www.reddit.com/r/spacex/comments/75ufq9/interesting_items_from_gwynne_shotwells_talk_at/

ЦитироватьHow far can SpaceX take reuse?
The second stage is not designed for reuse on the Falcon 9 or the Falcon Heavy. However, we do want to bring it back slowly. Currently, it reenters but too hot. On missions with extra propellant, we want to bring it back to see how it behaves, not to recover or reuse. This data will be very valuable. Fairings have been recovered. We expect recovery will be good enough to start regularly reusing them in the first six months of next year.

Зловредный

ЦитироватьApollo13 пишет:
we want to bring it back to see how it behaves, not to recover or reuse. This data will be very valuable.
Так я и думал :)
Гробос-Фунт

Apollo13

https://www.spaceintelreport.com/spacex-reassures-commercial-satellite-market-falcon-9-wont-soon-scrapped-bfr/

ЦитироватьRecording the cost, what we've invested to develop reusability is on the order of $1 billion. We have to recover some of that — not fully, because if we tried to do that we'd be talking about 10 years or more. But the economics are not quite that simple.
But as we've recovered these and examined the hardware and learned about it, we're gradually hitting our rapid-reusability goals. Beyond that our stated goal is to continue to drive down the cost of launching payloads and people.

ЦитироватьAs far as near-term price targets I don't have anything to share. We continue to differentiate [in price] between a flight-proven vehicle [and a new first stage]. But because the market's acceptance of these flight-proven vehicles has been fantastic, I don't foresee that type of differentiation lasting.
Our goal has always been to be a launch service. We'll take your package from here to here on a certain date and it shouldn't really matter what color the truck is or the number of miles on the engine.
The current [insurance premium] numbers that I have seen is that they don't differentiate between a previously flown first stage or a stage that hasn't flown. We want to get away from that kind of service model.


Salo

Бока Чика фсё?
https://www.spaceintelreport.com/spacex-reassures-commercial-satellite-market-falcon-9-wont-soon-scrapped-bfr/
ЦитироватьYou have two pads in Florida, pus Vandenberg. Is it fair to say that given what you can do from your current locations, you don't need one in Texas?
Yes, that's correct. We have demonstrated we can launch at least twice from each of these pads. We're talking about being able to do at least six launches a month if we wanted to. It is not our intention to do so.
What we have manifested in customer commitments are not bottlenecked by the lack of a fourth launch site. We can manage with the three. Between upgrading our production capability, having the pads — and most importantly, the visibility — between the balance of those three we don't foresee not being able to meet customer commitments. I am happy to take on more launch commitments right now.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Apollo13

Сомневаюсь. Два градуса наклонения на дороге не валяются.

Max Andriyahov

Бока Чика для БФР.

Дмитрий В.

ЦитироватьMax Andriyahov пишет:
Бока Чика для БФР.
Хм, в прошлогодней презентации Маск грозился с LC-39A пускать. Но если он намерен выполнять "тысячи и десятки тысяч пусков в год", возникает вопрос: а всех космодромов мира хватит? Ответ известен заранее: нет. Откуда пускать такое количество "биг  факинг рокитов"?
Lingua latina non penis canina
StarShip - аналоговнет!

Max Andriyahov

В выходные будет АМА с Маском на реддите, можно спросить

Apollo13

ЦитироватьMax Andriyahov пишет:
В выходные будет АМА с Маском на реддите, можно спросить
Шансы пробиться через тысячи вопросов близки к нулю.

tnt22

Цитировать Pauline Acalin‏ @w00ki33 10 ч. назад

The #IridiumNEXT-3 booster back at port in San Pedro this morning from its Oct 9 launch and landing at Vandenberg AFB. #SpaceX
Спойлер

[свернуть]

tnt22

http://www.dailybreeze.com/2017/10/12/recovered-spacex-booster-rocket-arrives-at-the-port-of-los-angeles/
ЦитироватьRecovered SpaceX booster rocket arrives at the Port of Los Angeles


A cyclist rides past a SpaceX booster as it sits on a barge waiting to be offloaded in San Pedro on Thursday, October 12, 2017. The booster was brought into the Port of Los Angeles after a successful landing at sea. (Photo by Scott Varley, Daily Breeze)

By Sandy Mazza | amazza@scng.com | Daily Breeze
PUBLISHED: October 12, 2017 at 2:22 pm | UPDATED: October 12, 2017 at 5:31 pm


A Falcon 9 rocket booster built at SpaceX in Hawthorne and launched Monday from the California's central coast arrived at the Port of Los Angeles on Thursday morning.
Спойлер

A SpaceX booster sits on a barge waiting to be offloaded in San Pedro on Thursday, October 12, 2017. The booster was brought into the Port of Los Angeles after a successful landing at sea. (Photo by Scott Varley, Daily Breeze)

The 16-story-tall booster was affixed to its carrier — a robotic barge named Of Course I Still Love You — and still dusted with propellant exhaust. It delivered the upper stage carrying 10 Iridium NEXT communications satellites to orbit before dawn on Monday.

The rocket represented the 17th successful recovery of a flown booster for the company, which accomplished its 18th return Wednesday afternoon off the coast of Florida. SpaceX is building a fleet of reusable rocket equipment in order to drastically reduce the cost of spaceflight.

After it is offloaded from the barge, the booster wil be "parked" at SpaceX's leased spot on San Pedro's Outer Harbor before it is trucked to Texas for testing and preparations to be reused.

SpaceX is working to make its rockets fully recoverable using software technology that precisely guides boosters back to a specific point on Earth. But it has yet to return nose-cone fairings intact, despite repeated attempts.

SpaceX CEO Elon Musk said recently, in a public address, that the technology is improving rapidly and will ultimately be able to guide space-travelling equipment automatically without human guidance.
[свернуть]

Max Andriyahov

Мухобойкам в в этот раз опять досталось, в плотные слои вошли почти на 6.000 км/ч
Кстати, а зачем их вообще красят? Полированный металл не давал бы ошметков на камеру...

Apollo13

ЦитироватьMax Andriyahov пишет:
Мухобойкам в в этот раз опять досталось, в плотные слои вошли почти на 6.000 км/ч
Кстати, а зачем их вообще красят? Полированный металл не давал бы ошметков на камеру...
Я так понимаю белые крашенные это до сих пор алюминиевые. Может наделали с запасом а теперь отстреливают, чтобы не валялись.

Georgea

#17075
ЦитироватьSalo пишет:
Бока Чика фсё?
Почему это? Написано лишь, что 4-я площадка не требуется для разгребания нынешнего манифеста Ф9.

BlackMokona

ЦитироватьДмитрий В. пишет:
Хм, в прошлогодней презентации Маск грозился с LC-39A пускать. Но если он намерен выполнять "тысячи и десятки тысяч пусков в год", возникает вопрос: а всех космодромов мира хватит? Ответ известен заранее: нет. Откуда пускать такое количество "бигфакинг рокитов"?
Ответ на этот вопрос есть в презентации SpaceX  по BFR, космодромы рядом со всеми крупными городами мира 

Дмитрий В.

ЦитироватьBlackMokona пишет:
ЦитироватьДмитрий В. пишет:
Хм, в прошлогодней презентации Маск грозился с LC-39A пускать. Но если он намерен выполнять "тысячи и десятки тысяч пусков в год", возникает вопрос: а всех космодромов мира хватит? Ответ известен заранее: нет. Откуда пускать такое количество "бигфакинг рокитов"?
Ответ на этот вопрос есть в презентации SpaceX по BFR, космодромы рядом со всеми крупными городами мира
Ну, пусть сотня. На каждый: 1000 пусков в год, 3 старта и 3-6 посадок в день. На ремонтно-восстановительные работы после каждого использования 2-4 часа. Даже меньше, ведь система еще должна находиться на старте (заправка, проверки и т.д.). Значит, на каждом космодроме "возле каждого крупного города" надо иметь несколько ПУ. каждая стоимостью с LC-39.
Lingua latina non penis canina
StarShip - аналоговнет!

Чебурашка

Не думаю, что современный аэропорт стоит дешевле чем стартовый комплекс.
А крупных аэропортов понастроено уже сотни.
Так что, если космическая деятельность разовьётся настолько, что потребуется сто космодромов, то сто космодромов и построят.
Но лично я в это не верю.

Дмитрий В.

ЦитироватьЧебурашка пишет:
Не думаю, что современный аэропорт стоит дешевле чем стартовый комплекс.
А крупных аэропортов понастроено уже сотни.
Так что, если космическая деятельность разовьётся настолько, что потребуется сто космодромов, то сто космодромов и построят.
Но лично я в это не верю.
На ВПП аэропорта не воздействуют 31 ЖРД суммарной тягой 5400 тс, температурой струи более 1000 град и расходом 16 т/с.
Lingua latina non penis canina
StarShip - аналоговнет!