SpaceX Falcon 9

Автор ATN, 08.09.2005 20:24:10

« назад - далее »

0 Пользователи и 4 гостей просматривают эту тему.

Петр Зайцев

Цитироватьfreinir пишет:

А зачем его мерить?
Для телеметрии, как понятно. А иначе как определить фактическую выработку для оптимизации заправки? Ну и при аварии пригодится, конечно.

Старый

Цитироватьfreinir пишет: 
А зачем его мерить? Управление параметрами наддува осуществляется по прямым показаниям из баков с КРТ.
Ну если например наддув прекратится то как узнать на каком этапе пропал гелий?
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

salto

Цитироватьfreinir пишет:
А зачем его мерить? Управление параметрами наддува осуществляется по прямым показаниям из баков с КРТ.
Где все-таки посмотреть схему наддува топливных баков ракеты?

Salo

Цитировать Stephen Clark ‏@StephenClark1
From NASA's Phil McAlister's presentation to NASA Adv Council, an overview of human-rated F9/Crew Dragon.
 
 
 
 
11:39 - 28 июля 2015 г.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Александр Ч.

Гм...
ЦитироватьMike Gruss ‏@Gruss_SN  7 мин.7 минут назад
Greaves on failure investigation: SpaceX has "the benefit of the doubt. Eighteen successful launches means something."
Mike Gruss ‏@Gruss_SN  11 мин.11 минут назад
Within 10 min of SpaceX failure, Greaves said Gwynne Shotwell was sending him updates, even though it was not an Air Force mission.
Mike Gruss ‏@Gruss_SN  36 мин.36 минут назад
Lt. Gen. Sam Greaves: Air Force's mission assurance procedures for EELV program add 3-5 percent to launch costs.
Ad calendas graecas

silentpom

подсуетилась тетка

Salo

http://www.denverpost.com/business/ci_28562669/congress-calls-spacex-falcon-9-launch-certification-into
ЦитироватьCongress calls SpaceX Falcon 9 launch certification into question

A letter signed by 14 members of Congress demands answers about the investigation into June 28 explosion of SpaceX's Falcon 9 rocket
By Laura Keeney
The Denver Post

Posted:                                       07/30/2015 04:35:13 PM


The SpaceX Falcon 9 rocket and Dragon spacecraft breaks apart shortly after liftoff at the Cape Canaveral Air Force Station in Cape Canaveral, Fla., Sunday, June 28, 2015. The rocket was carrying supplies to the International Space Station. (John Raoux, The Associated Press)

The June 28 explosion of a Falcon 9 rocket carrying supplies to the International Space Station has members of Congress asking NASA and the U.S. Air Force for assurance that SpaceX is qualified to carry military payloads to space.
A bipartisan group of 14 U.S. representatives sent a letter saying they have "serious reservations" about SpaceX's internal investigation process and question whether the "engineering rigor applied will be sufficient to prevent future military launch mishaps."
"We are committed to our nation's leadership in space, but equally believe we must be responsible stewards of taxpayer dollars when it comes to achieving our priorities and goals for spaceflight," reads the letter to NASA administrator Charles Bolden and Air Force secretary Deborah James.
The panel asked Bolden and James to outline the oversight responsibilities of NASA and the Air Force, however, some questions raised in the letter have already been addressed in other arenas.
On May 28, SpaceX was certified by the Air Force to carry military payloads to space, offering competition to Centennial-based United Launch Alliance for the first time in more than a decade.
The letter's signators include Colorado's four Republican congressmen — Ken Buck, Mike Coffman, Doug Lamborn and Scott Tipton— and five members fr om Alabama, where ULA's rockets are built.
The representatives want to know if the Falcon 9 launch system will be decertified for military launches. If it is not, they want details about the process that will be required to return it to service.
SpaceX officials said they had not seen the letter and so could not comment.
 In a July 2 interview with Spaceflight Now, Air Force's Space and Missile Systems Center commander Lt. Gen. Samuel Greaves, who oversees military certification, said SpaceX's certification will remain intact leaving it free to compete with ULA for upcoming launches of the government's GPS III satellites.
 "The Air Force will continue to objectively review all proposal submissions for launch services," he said.
As part of their federal license applications, launch providers must file an accident investigation plan with the Federal Aviation Administration.
The FAA classifies incidents such as the Falcon 9 loss — where the rocket did not veer off course and there was no loss of life — as "mishaps." More serious events, wh ere deaths occur, are classified as "accidents" and are investigated by the National Transportation Safety Board.
Under its approved plan, SpaceX is responsible for investigating the mishap, with FAA oversight and input from NASA. The Air Force has also been at the table, though in an unofficial capacity, a military spokesman said.
SpaceX is following the same Congressionally approved investigation process followed by Orbital ATK after its Antares rocket exploded in October. The Antares rocket also was taking supplies to ISS.
However, Coffman's deputy chief of staff Tyler Sandberg said SpaceX's launch system requires special scrutiny.
"The Falcon 9 is certified for military payloads, so there should be confidence from the Air Force and NASA that this rocket system is safe from their perspective," he said in an e-mail.
Coffman, whose district includes ULA's headquarters, is traveling and could not be reached for comment.
Bolden issued a statement shortly after the mishap expressing confidence in SpaceX: "We will work with and support SpaceX to assess what happened, understand the specifics of the failure and correct it to move forward."
Preliminary results of the investigation point blame at a 2-foot-long strut that snapped inside the Falcon 9, SpaceX founder and CEO Elon Musk said July 20.
The letter also calls into question the process and oversight for certification of changes and upgrades to the Falcon 9 design — a point Lamborn questioned Air Force officials about during a June 26 House Armed Services Subcommittee hearing.
During that hearing, Greaves said he meets with SpaceX executives biweekly to discuss any Falcon 9 design changes and ensure they meet certification standards.
"This is no different, sir, than we have done with ULA in the past. In fact, last December, when we flew the RL10C, which is an upgraded second stage engine, we went through a significant effort with ULA ahead of time to understand the changes of that system," Greaves testified. "So, today, as we speak, SpaceX has provided what changes they envision for the upgraded Falcon 9. We are daily in an intense effort with them to understand and hopefully certify that system."

Laura Keeney: 303-954-1337, lkeeney@denverpost.com or twitter.com/LauraKeeney
 
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Прол

ЦитироватьSalo пишет:
Congress calls SpaceX Falcon 9 launch certification into question
Лоббисты хлеб отрабатывают?

Apollo13

ЦитироватьПрол пишет:
ЦитироватьSalo пишет:
Congress calls SpaceX Falcon 9 launch certification into question
Лоббисты хлеб отрабатывают?
Маск троллил юлу ценами. Юла троллит маска аварией. Все честно :)

Прол

ЦитироватьApollo13 пишет:
ЦитироватьПрол пишет:
ЦитироватьSalo пишет:
Congress calls SpaceX Falcon 9 launch certification into question
Лоббисты хлеб отрабатывают?
Маск троллил юлу ценами. Юла троллит маска аварией. Все честно  :)
Джунгли :o .

m-s Gelezniak

ЦитироватьApollo13 пишет:
ЦитироватьПрол

пишет:
ЦитироватьSalo пишет:
Congress calls SpaceX Falcon 9 launch certification into question
Лоббисты хлеб отрабатывают?
Маск троллил юлу ценами. Юла троллит маска аварией. Все честно
Ну упадёт у Юлы. И что дальше?
Шли бы Вы все на Марс, что ли...

Apollo13

Цитироватьm-s Gelezniak пишет:
ЦитироватьApollo13 пишет:
ЦитироватьПрол

пишет:
ЦитироватьSalo пишет:
Congress calls SpaceX Falcon 9 launch certification into question
Лоббисты хлеб отрабатывают?
Маск троллил юлу ценами. Юла троллит маска аварией. Все честно
Ну упадёт у Юлы. И что дальше?
Маск будет троллить юлу ценами и аварией:)

Искандер

Так они и жили... В диком капитализме, безжалостной конкурентной борьбе...
Aures habent et non audient, oculos habent et non videbunt.
Propaganda non facit homines idiotae. Propaganda fit pro fatuis.

Прол

ЦитироватьApollo13 пишет:
Маск будет троллить юлу ценами и аварией :)
Маск еще троллил юлу пособничеством врагу из-за РД-180.

Искандер

Вас это удивляет?
Маск все делает правильно.
Он прирожденный предприниматель-авантюрист.
Aures habent et non audient, oculos habent et non videbunt.
Propaganda non facit homines idiotae. Propaganda fit pro fatuis.

Прол

ЦитироватьИскандер пишет:
Вас это удивляет?
Маск все делает правильно.
Он прирожденный предприниматель-авантюрист.
Конечно не удивляет. Предприниматель-авантюрист по определению не может делать все правильно. На то он и авантюрист ;) .

vlad7308

Авантюрист - это человек, склонный к авантюрам. То есть к проектам с риском выше среднего общепринятого уровня.
При чем тут правильно-неправильно?
это оценочное суждение

Искандер

Как при чем?
Авантюрист, который делает что-то не правильно так долго не "живет". Пока все его начинания не обанкротились, хотя время сейчас сложное и предприятия действительно рисковые.
Aures habent et non audient, oculos habent et non videbunt.
Propaganda non facit homines idiotae. Propaganda fit pro fatuis.

Прол

ЦитироватьИскандер пишет:
Как при чем?
Авантюрист, который делает что-то не правильно так долго не "живет". Пока все его начинания не обанкротились, хотя время сейчас сложное и предприятия действительно рисковые.
Большие риски бьются "фартом". Но фарт обязательно кончается :( . Если серьезно, я не считаю Маска авантюристом. Целеустремленный, креативный и пока везучий.

Not

#10299
Безусловно авантюрист. Иначе он бы не назначил себя '"чиф дизайнером" и не нес бы ахинею на встречах с независимыми специалистами (например в MIT). Очевидно что ряд случаев технические решения в скользких ситуациях были выбраны под давлением Маска, а это еще более худшее проявление авантюризма чем трёп на технических форумах.

Главная проблема Фалкона - слабые движки, собственно тут ничего нового нет, Маск сам в этом неоднократно признавался. Был бы у него РД-180, Маск жил бы припеваючи. А так ему приходится выжимать все из сухой массы, чтобы и цены держать низкие, и от одноразовости уйти. Чистой воды авантюризм.