Dragon Crew v.2.0

Автор igorvs, 30.04.2014 07:08:57

« назад - далее »

0 Пользователи и 2 гостей просматривают эту тему.

Salo

1 галлон=3,8 л. Нет?
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Sam Grey

ЦитироватьSalo пишет:
1 галлон=3,8 л. Нет?
да, пардон.  Один галлон будет 3.78541 литров. То есть, корабль берет 1514.16 литров.

Sam Grey

ЦитироватьAstro Cat пишет:
Хм. Влезет ли в V2 кубометр топлива?
http://www.faa.gov/about/office_org/headquarters_offices/ast/media/DragonFly_Final_EA_sm.pdf

Официальней некуда. Страница 24, параграф напротив фотографии )

Astro Cat

Sam Grey,да 400 галлонов. Спасибо!

testest2

При реальной посадке двигатели будут работать 30 секунд, по-моему.
законспирированный рептилоид

Pretiera

а тест над грунтом или над бетонной площадкой?
и какова ожидаемая точность посадки?

Salo

#606

ЦитироватьОпубликовано: 27 янв. 2016 г.

SpaceX performed a successful test of its parachute system for the Crew Dragon spacecraft near Coolidge, Arizona, as part of its final development and certification work with NASA's Commercial Crew Program. Using a weight simulant in the place of a boilerplate spacecraft, four main parachutes were rigged to deploy just as they would when the Crew Dragon returns to Earth with astronauts aboard. Initially, the spacecraft will splash down safely in the ocean under parachutes, but ultimately the company wants to land the vehicle on land using eight SuperDraco engines.

SpaceX recently tested to propulsive land landing ability in Texas.

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

triage

#607
Цитировать http://blogs.nasa.gov/commercialcrew/2016/01/27/spacex-tests-crew-dragon-parachutes/
Four red-and-white parachutes unfurled high above the desert near Coolidge, Arizona, recently during a test of the system that initially will be used to safely land SpaceX's Crew Dragon spacecraft carrying astronauts back from the International Space Station. The test used a mass simulator as the weight of the spacecraft connected to the parachute system. The mass simulator and parachutes were released thousands of feet above the ground from a C-130 cargo aircraft. This test evaluated the four main parachutes, but did not include the drogue chutes that a full landing system would utilize.
As part of its final development and certification work with NASA's Commercial Crew Program, SpaceX continues to perform tests of flight-like hardware that allows engineers to assess the reliability. Later tests will grow progressively more realistic to simulate as much of the actual conditions and processes the system will see during an operational mission.
Initially, the spacecraft will splash down safely in the ocean under parachutes, but ultimately the company wants to land the vehicle on land propulsively using eight SuperDraco engines.SpaceX tested its propulsive land landing ability in Texas in November.
а видео выше  ;)

Salo

Первый пуск ушёл на начало 2017.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Paleopulo

ЦитироватьSalo пишет:
Первый пуск ушёл на начало 2017.
DM1? Откуда дровишки?

Sam Grey

ЦитироватьPaleopulo пишет:
DM1? Откуда дровишки?
Это немного косвенное, но из того же вчерашнего выступления Гвинн - в этом году тест САС в полете, "потом беспилотный, потом тестовый пилотируемый, потом первый штатный". 
"График выдерживается, пилотируемый полет в 2017" 

Paleopulo

ЦитироватьSam Grey пишет:
Это немного косвенное, но из того же вчерашнего выступления Гвинн - в этом году тест САС в полете, "потом беспилотный, потом тестовый пилотируемый, потом первый штатный".
"График выдерживается, пилотируемый полет в 2017"
Вот это: That will be followed in 2017 by two demonstration flights to the International Space Station, the first without a crew and the second with astronauts on board, and then the first operational mission? Ясно.

che wi

ЦитироватьThis artist's concept shows Launch Complex 39A at NASA's Kennedy Space Center in Florida as it will appear for the launch of a SpaceX Crew Dragon spacecraft atop a Falcon 9 rocket. SpaceX is modifying the launch pad to host Falcon 9 and Falcon Heavy launch vehicles.
https://www.flickr.com/photos/nasakennedy/24589216199/

testest2

ЦитироватьPaleopulo пишет:
ЦитироватьSam Grey пишет:
Это немного косвенное, но из того же вчерашнего выступления Гвинн - в этом году тест САС в полете, "потом беспилотный, потом тестовый пилотируемый, потом первый штатный".
"График выдерживается, пилотируемый полет в 2017"
Вот это: That will be followed in 2017 by two demonstration flights to the International Space Station, the first without a crew and the second with astronauts on board, and then the first operational mission? Ясно.
На самом деле все еще не на 100% ясно, хотя, конечно, скорее всего, оба полета будут в 2017 году.
ЦитироватьRadzanowski: budget assumes two uncrewed comm'l crew demo missions and one crewed demo in FY17; 2nd crewed demo in FY18 (but by end of CY17)
Фискальный 2017 года начинается в IV квартале календарного 2016-го. Т. е. если "Дракон" полетит в конце этого года, а CST-100 в следующем, можно  сказать, что оба полетели в FY 2017.
законспирированный рептилоид

Sam Grey

#614
Цитироватьtestest пишет:
Фискальный 2017 года начинается в IV квартале календарного 2016-го. Т. е. если "Дракон" полетит в конце этого года, а CST-100 в следующем, можносказать, что оба полетели в FY 2017.
Кстати, НАСА сочла зачем-то нужным прямо в тексте проекта бюджета вставить отдельной строчкой:

"Continues commercial development of US crew transportation systems to be certified to support the ISS by the end of 2017, ending the need to pay Russia for crew transport services." 

Тут возникают два вопроса. 

1. Немножко цифр по теме соглашений РКА с НАСА по доставке астронавтов:
Sign date     Value    Seats
April 2007  $719,000,000      15
May 2009  $306,000,000       6
April 2010  $335,000,000       6
March 2011  $753,000,000      12
April 2013  $424,000,000       6
April 2014  $457,900,000       6
August 2015  $490,000,000       6
За исключением прошлого года, когда подписали в августе, общая ритмичность вполне улавливается.


Надо полагать, что контракт, подписанный в августе прошлого года на "calendar year 2017 with rescue and return services extending through spring 2018" был последним? На создание Союза лаг в три года, так что если НАСА хочет кого-то запускать на них в 2018-19, то этой весной-летом им надо решаться.

2. Какой, интересно, этап Commercial Crew Development будет являть собой "точку невозврата", после которой у НАСА и Конгресса появится достаточная уверенность в СпХ и Боинге, чтобы не продлевать контракт с Роскосмосом?  
 Critical Design Review оба корабля уже прошли. Финансирование выделено в полном объеме. Гвинн неделю назад говорила, что всё идет строго по графику. Боинг апдейтов не делал, но Чарли Болден на днях посещал испытания CST-100 в Лэнгли, и вроде как остался доволен. 

Ну и последнее - в марте будут смотреть ФКП, на предмет "чего б еще урезать". Интересно было бы посмотреть их расчеты, в плане поступления валюты от извоза астронавтов в ближайших годах.

triage

#615
ЦитироватьSam Grey пишет:
Надо полагать, что контракт, подписанный в августе прошлого года на "calendar year 2017 with rescue and return services extending through spring 2018" был последним? На создание Союза лаг в три года, так что если НАСА хочет кого-то запускать на них в 2018-19, то этой весной-летом им надо решаться.
Но тут про 490 про другие года
Цитироватьhttp://spaceflightnow.com/2015/08/05/nasa-buys-soyuz-seats-as-agency-presses-for-commercial-crew-funding/
Posted on August 5, 2015
NASA has signed a $490 million agreement with the Russian government to ferry U.S. astronauts to and from the International Space Station in 2018 and 2019 as a hedge in case of delays to Boeing and SpaceX crew capsules.
The U.S. space agency announced in February its intention to procure six more round-trip seats for U.S. and partner astronauts for launches in 2018 and landings extending into early 2019.
NASA will pay Roscosmos, the Russian space agency, about $81.7 million per seat under the terms of the deal. A similar contract finalized last year for Soyuz launches in 2017 had a price tag of $76.3 million per seat.......

Цитироватьhttp://blogs.nasa.gov/commercialcrew/2016/02/16/astronauts-practice-crew-dragon-egress/
Posted on February 16, 2016 at 3:29 pm by Stephanie Martin.

Astronauts Practice Crew Dragon Egress
Astronaut Anne McClain takes part in egress training for the Crew Dragon at SpaceX's Hawthorne, California, headquarters recently as part of a larger team of astronauts and engineers evaluating processes for the new generation of American spacecraft in development to carry astronauts to the International Space Station. Working inside a mock-up built by SpaceX to simulate the actual spacecraft, the team practices leaving the spacecraft through the top hatch of the Crew Dragon as well as using the side hatch. The work is common in assessing spacecraft design. For astronauts, such rehearsals are regular exercise in mission preparations even in spacecraft that have been flying regularly.
Ее твит - https://twitter.com/AstroAnnimal

triage

#616
к обсуждение кто где тренируется/замечен 
а вот еще Jessica Meir
Цитировать https://twitter.com/Astro_Jessica/status/697175383989473281
.@EricaRHill rocked her @SpaceX Dragon capture in our simulator @NASA_Johnson. Thx for the visit @nbc @TODAYshow!
 Jessica Meir и Erica Hill


Salo

Цитировать Jeff Foust ‏@jeff_foust  
Phil McAlister showed this chart of CCtCap (comm'l crew) milestones; more have been completed since last update.
 
 
  11:06 - 2 марта 2016 г.  
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Старый

Напоминает графики полётов Шаттлов перед гибелью Челенджера.
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер