CST-100 Starliner (тестовый пилотируемый)(Boe-CFT) – Atlas V N22 (AV-0??) – Canaveral SLC-41 – 2021

Автор zandr, 25.08.2020 21:47:32

« предыдущая - следующая »

0 Пользователей и 1 гость просматривают эту тему.

zandr

https://tass.ru/kosmos/9288475
Цитата: undefinedПервый пилотируемый полет корабля Starliner намечен на лето 2021 года
НЬЮ-ЙОРК, 25 августа. /ТАСС/. Первый пилотируемый полет корабля Starliner компании Boeing может состояться летом будущего года, а второй - зимой. Об этом сообщил во вторник в беседе с корреспондентом ТАСС представитель компании Джош Баррет.
"Мы успешно продвигаемся к осуществлению второго непилотируемого полета, который может состояться в конце нынешнего года или в январе, в зависимости от выполнения отдельных этапов в том, что касается разработки компьютерных программ и испытаний оборудования. - сообщил он. - После второго испытательного полета Boeing и NASA осуществят первый пилотируемый полет корабля Starliner летом 2021 года, а первый полет после получения кораблем летного сертификата предварительно запланирован на зиму".
По его словам, в первом пилотируемом полете корабля на борту будут находиться астронавты Крис Фергюсон, Николь Манн и Майкл Финк, а второй полет совершит экипаж в составе Суни Уильямс, Джоша Кассады и Дженет Эппс.
Джош Баррет не исключил возможности того, что, помимо Дженет Эппс, которая во вторник по решению NASA включена в состав экипажа для второго полета, к нему может присоединиться еще один человек. "Не исключено, что это будет иностранец", - добавил он. "NASA предлагает кандидатуры, а мы включаем их в составы экипажей", - указал Баррет в ответ на вопрос, может ли быть включен в состав экипажа Starliner российский космонавт. "Насколько мне известно, NASA и Роскосмос продолжают вести переговоры относительно того, как планируется осуществлять в будущем доставку экипажей на МКС", - добавил он.

Корабль Starliner, разработанный корпорацией Boeing, имеет массу 13 тонн, он рассчитан на экипаж из семи человек и способен в течение 60 часов осуществлять автономный полет. Впервые он был запущен 20 декабря 2019 года в беспилотном режиме к МКС с авиабазы на мысе Канаверал (штат Флорида) с помощью ракеты-носителя Atlas V. Стыковка с орбитальным комплексом была запланирована на 22 декабря, однако из-за технических неполадок была отменена. Одной из причин был признан сбой в системе подсчета полетного времени, в итоге корабль был возвращен на Землю.

tnt22

Цитата Jeff Foust @jeff_foust 27 мин. назад

OFT: no earlier than (NET) December [although could slip to January]
CFT: NET June 2021
Starliner-1 (1st operational mission): NET late December 2021

Цитата Jim Bridenstine @JimBridenstine 34 мин. назад

.@BoeingSpace and our @Commercial_Crew teams are making good progress toward a second uncrewed flight test of the Starliner spacecraft to @Space_Station later this year and flights with astronauts in 2021:

https://www.nasa.gov/feature/boeing-s-starliner-makes-progress-ahead-of-flight-test-with-astronauts

tnt22

https://www.nasa.gov/press-release/nasa-boeing-announce-crew-changes-for-starliner-crew-flight-test

ЦитатаOct. 7, 2020
RELEASE 20-096

NASA, Boeing Announce Crew Changes for Starliner Crew Flight Test


NASA astronaut Barry "Butch" Wilmore, left, and Chris Ferguson, director of Mission Integration and Operations at Boeing, train for the first flight of Boeing's CST-100 Starliner spacecraft, which will carry astronauts to the International Space Station as part of NASA's Commercial Crew Program.
Credits: NASA


Veteran NASA astronaut Barry "Butch" Wilmore will join astronauts Mike Fincke and Nicole Mann for NASA's Boeing Crew Flight Test, the inaugural crewed flight of the CST-100 Starliner launching to the International Space Station in 2021.

Wilmore will take the place of Boeing astronaut Chris Ferguson on the flight test as part of NASA's Commercial Crew Program. Ferguson decided not to fly for personal reasons.

Wilmore has been training side-by-side with the crew since being named the sole backup for all flight positions in July 2018. He now will shift his focus specifically to the spacecraft commander's duties in preparation for the flight to the space station. The flight is designed to test the end-to-end capabilities of the new Starliner system.

"Butch will be able to step in seamlessly, and his previous experience on both space shuttle and space station missions make him a valuable addition to this flight," said Kathy Lueders, associate administrator of NASA's Human Exploration and Operations Mission Directorate. "Chris has been a talented member of the crew for this mission. The NASA and Boeing Commercial Crew teams sincerely appreciate the invaluable work he has completed and he will continue to lead in the development of Starliner, which will help ensure that the Starliner Crew Flight Test will be a success."

Wilmore has spent a total of 178 days in space over the course of two missions. In 2009, he served as the pilot of space shuttle Atlantis on STS-129, helping to deliver 14 tons of spare parts for the space station. In 2014, he returned to the space station via a Russian Soyuz spacecraft for a 167-day mission, during which he performed four spacewalks.

A native of Mt. Juliet, Tennessee, Wilmore earned bachelor's and master's degrees in electrical engineering from Tennessee Technological University in Cookeville, and a master's degree in aviation systems from the University of Tennessee in Knoxville. He is a retired captain in the U.S. Navy, with more than 7,800 flight hours and 663 carrier landings in tactical jet aircraft. He was selected as an astronaut in 2000.

"I'm grateful to Chris for his exceptional leadership and insight into this very complex and most capable vehicle," Wilmore said. "Having had the chance to train alongside and view this outstanding crew as backup has been instrumental in my preparation to assume this position. Stepping down was a difficult decision for Chris, but with his leadership and assistance to this point, this crew is positioned for success. We will move forward in the same professional and dedicated manner that Chris has forged."

Ferguson will assume the role of director of Mission Integration and Operations, as well as director of Crew Systems for Boeing's Commercial Crew Program, where he will focus on ensuring the Starliner spacecraft meets the needs of NASA astronauts. In this role, he will be one of the last people the crew sees before leaving Earth and one of the first they see upon their return, as well as supporting them throughout their training and mission.

"I have full confidence in the Starliner vehicle, the men and women building and testing it, and the NASA astronauts who will ultimately fly it," Ferguson said. "The Boeing team has taken all lessons from our first uncrewed Orbital Flight Test to heart, and is making Starliner one of the safest new crewed spacecraft ever fielded. I will be here on the ground supporting Butch, Nicole, and Mike while they prove it."

Ferguson has been an integral part of the Starliner program since 2011, after retiring from NASA as a three-time space shuttle veteran, including as commander of STS-135, the final space shuttle flight to the space station.

"My personal thank you to Chris for his leadership. He is putting his family first, which Boeing fully supports," said Leanne Caret, president and CEO, Boeing Defense, Space & Security. "We are fortunate he will continue to take an active role on the Starliner program and bring his depth and breadth of experience in human spaceflight to the program."

The development of a safe, reliable and cost-effective solution for crew transportation services to and from the International Space Station remains a priority for NASA and Boeing, allowing the on-orbit research facility to continue to fulfill its promise as a world-class laboratory.

NASA's Commercial Crew Program is working with the American aerospace industry as companies develop and operate a new generation of spacecraft and launch systems capable of carrying crews to low-Earth orbit and to the space station. Commercial transportation to and from the station will provide expanded utility, additional research time and broader opportunities for discovery on the orbital outpost.

-end-

Last Updated: Oct. 7, 2020
Editor: Sean Potter

tnt22

Цитата Boeing Space @BoeingSpace 41 мин. назад

We're welcoming @NASA astronaut Barry "Butch" Wilmore to the #Starliner team as spacecraft commander of the Crew Flight Test.


tnt22

Цитата Christopher Ferguson @Astro_Ferg 51 мин. назад

I'm taking on a new mission, one that keeps my feet planted here firmly on Earth and prioritizes my most important crew - my family. I'll still be working hard with the #Starliner team and the @NASA_Astronauts on our crew.

https://video.twimg.com/ext_tw_video/1313855533678460929/pu/vid/1280x720/bF2opoQqhBDsmhxO.mp4 (0:38)

tnt22

#2

Цитата Emre Kelly @EmreKelly 12 мин. назад

Side note: Boeing and NASA are looking at Jan. 4, 2021 for Starliner's uncrewed test re-flight. Then possibly the crewed launch in April.

tnt22

https://ria.ru/20201010/astronavt-1579192622.html

ЦитатаАстронавт Фергюсон отказался от полета на Starliner ради свадьбы дочери
16:50 10.10.2020

ВАШИНГТОН, 10 окт - РИА Новости. Американский астронавт Крис Фергюсон объяснил свой отказ от участия в первом пилотируемом полете корабля Boeing Starliner желанием не пропустить свадьбу своей дочери, сообщает в субботу телеканал Fox News.

"Я решил сняться с полета как командир испытательного полета, запланированного на следующий год. Я очень привержен пилотируемым полетам в космос... Но следующий год очень важен для моей семьи", - сказал Фергюсон в коротком видеообращении в своем аккаунте в Twitter.

В компании Boeing сообщили, что это связано со свадьбой его дочери, передает Ассошиэйтед Пресс.

Ранее НАСА объявило о замене командира экипажа первого пилотируемого полета космического корабля Boeing Starliner. Его место займет другой опытный астронавт Барри Уилмор.
...

BlackMokona

Цитата: tnt22 от 10.10.2020 17:00:34https://ria.ru/20201010/astronavt-1579192622.html

Цитата: undefinedАстронавт Фергюсон отказался от полета на Starliner ради свадьбы дочери
16:50 10.10.2020

ВАШИНГТОН, 10 окт - РИА Новости. Американский астронавт Крис Фергюсон объяснил свой отказ от участия в первом пилотируемом полете корабля Boeing Starliner желанием не пропустить свадьбу своей дочери, сообщает в субботу телеканал Fox News.

"Я решил сняться с полета как командир испытательного полета, запланированного на следующий год. Я очень привержен пилотируемым полетам в космос... Но следующий год очень важен для моей семьи", - сказал Фергюсон в коротком видеообращении в своем аккаунте в Twitter.

В компании Boeing сообщили, что это связано со свадьбой его дочери, передает Ассошиэйтед Пресс.

Ранее НАСА объявило о замене командира экипажа первого пилотируемого полета космического корабля Boeing Starliner. Его место займет другой опытный астронавт Барри Уилмор.
...
Непонятно зачем отказался, учитывая переносы спокойно бы справил свадьбу до полёта.  ;D

Alex Immortal

Цитата: BlackMokona от 10.10.2020 17:21:49Непонятно зачем отказался, учитывая переносы спокойно бы справил свадьбу до полёта. 
видимо, он знает больше других, и ему, как командиру, ссыкотно лететь на таком КК? Свадьба дочери - отмазка для СМИ, конечно.