SpaceX

Автор igorvs, 14.08.2013 21:08:38

« назад - далее »

0 Пользователи и 4 гостей просматривают эту тему.

Salo

#1360
Если бы он ополчился на Обаму, то расписался бы в нелюбви к кенийцам и малайцам?  8)
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

ЦитироватьНу-и-ну пишет:
А про то, как оставил жену с пятью детьми, есть?
И отказался платить алименты.;)
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Vlad_hm

ЦитироватьSalo пишет:
ЦитироватьНу-и-ну пишет:
А про то, как оставил жену с пятью детьми, есть?
И отказался платить алименты.  ;)  
Если речь про Джастин Маск, котоаря с пятью детьми, то он ей оставил $6 млн, 10% акций в Tesla и 5% - в SpaceX. Не считая недвижимости и прочая мелочи.

silentpom

ну вроде детишки его теперь на презентациях появляются, так что вряд ли так вот уж совсем бросил

hlynin

ЦитироватьSalo пишет:
Если бы он ополчился на Обаму, то расписался бы в нелюбви к кенийцам и малайцам? 8)
Если бы он рассказывал об  агрессивной политике России времён Екатерины, даже с учётом  её самодержавия, то национальность не имеет значения. А вот разговор о личных качествах иное дело. Видеть русофобство в обвинении в распутстве немки, воспитанной за границей и в чуждой русским религии?
Впрочем, всё это ерунда, ибо историки нашли и автора этой байки и опровергли столь нелепые слухи.


Lanista

А помогите найти фотку где мужик на флаконе сопло болгаркой пилит. Как-то его тщательно из интернетов выпилили.

Salo

ЦитироватьLanista пишет:
А помогите найти фотку где мужик на флаконе сопло болгаркой пилит. Как-то его тщательно из интернетов выпилили.
Он его резал слесарными ножницами.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Дем

ЦитироватьLanista пишет:
А помогите найти фотку где мужик на флаконе сопло болгаркой пилит.
Притом залезши в межотсек.
Вряд ли там что путное снять можно было.
Летать в космос необходимо. Жить - не необходимо.

Apollo13

#1369
http://spacenews.com/spacex-says-reusable-stage-could-cut-prices-by-30-plans-first-falcon-heavy-in-november/

ЦитироватьSpaceX says reusable stage could cut prices 30 percent, plans November Falcon Heavy debut

by Peter B. de Selding — March 10, 2016



SpaceX President Gwynne Shotwell said the company would launch 18 times in 2016, including the two already completed, with the first Falcon Heavy launch in November. She said a 30% price drop for Falcon 9 launches with a previously used first stage should be possible. Credit: SpaceNews file photo

NATIONAL HARBOR, Maryland – SpaceX President Gwynne Shotwell on March 9 said the company expected to conduct 16 more launches this year, including an inaugural Falcon Heavy rocket in November, and would accelerate its launch rhythm in 2017.
Hawthorne, California-based SpaceX has made lavish forecasts in the past and has come up short. But the company has now launched, twice, the Falcon 9 Upgrade rocket and has not announced any major enhancements for the coming months. A stable product line makes it easier to accelerate launch cadence.
Addressing the Satellite 2016 conference here, organized by Access Intelligence, Shotwell said launching 18 times this year – two launches have already occurred – will not be a stretch, and that the launch rate could increase to 24 or more in 2017.
Shotwell's 2016 launch rate estimate was not surprising given her previous statements. But her conservative estimate of the savings to come when Falcon 9 first stages are recovered and reused was notable.
Given that SpaceX has no intention, for now, of recovering the second stage, she said a launch with a previously used first stage could be priced 30 percent less than the current Falcon 9 rockets.
SES of Luxembourg, SpaceX's biggest backer among the large commercial satellite fleet operators, has said it wants to be the first customer to fly with a reused stage. But SES Chief Executive Karim Michel Sabbagh said here March 8 that SES wanted a 50 percent price cut, to around $30 million, in return for pioneering the reusable version.
Shotwell said it was too early to set precise prices for a reused Falcon 9, but that if the fuel on the first stage costs $1 million or less, and a reused first stage could be prepared for reflight for $3 million or so, a price reduction of 30 percent – to around $40 million – should be possible.
Shotwell's appearance here punctuated the changed atmosphere between the U.S. Air Force and SpaceX. A year ago, the company was just coming off a legal battle with the Air Force centered on the U.S. military's use of the United Launch Alliance Atlas 5 rocket, and on how Air Force rocket-purchase decisions are made.
Since then, the two parties have reached an understanding and SpaceX is now competing for an Air Force contract whose award Shotwell said should be announced in the coming weeks.
She said it would be the first contract that has been fully competed under the Evolved Expendable Launch Vehicle (EELV) procurement program since 2006. "It's great," she said. "The world is a new place. We have a great partnership with the U.S. Air Force."
The first use of the Falcon 9 Upgrade rocket occurred in November, for the launch into low Earth orbit of 11 small communications satellites for Orbcomm Inc. of Rochelle Park, New Jersy. SpaceX was able to return the first stage to a landing zone near the launch pad.
Shotwell said she visited the stage and was impressed with how little wear and tear it showed.
"[Y]ou pull off the cover and that wire harness is pristine," she said. "The metal is still shiny. You pull off the thermal protection system that we have near the engine, and that engine is beautiful. It is perfectly clean.
"It was extraordinary how great it looked. In fact we didn't refurbish it at all. We inspected it and then three days later we put it on the test stand and fired it again. The goal is not to design a vehicle that needs refurbishing. It is to design a vehicle that we can land, move back to the launch pad, and launch again. Hopefully our customers will get comfortable flying the third or fourth time."
The December launch of the inaugural Falcon 9 Upgrade rocket went smoothly. But the latest launch – the first with a heavy telecommunications satellite intended for geostationary orbit – faced three last-minute launch cancellations and one launch abort before a successful liftoff on March 4.
Shotwell said the learning curve at the SpaceX launch installation – the ground system, not the rocket – was steep as the company negotiated the transfer of supercooled liquid oxygen (LOX) to the vehicle. Chilling results in a denser, slush-like fuel that takes less volume than conventional cryogenic oxygen, allowing SpaceX to load more of it and generate the power and speed necessary for geostationary-orbit satellites.
"We identified problems with our chilled LOX," Shotwell . "For Orbcomm we did not have these problems. We were actually using a different LOX tank. And then we added additional tanks for extra capacity [for the latest mission]. We didn't overcome it for the first two attempts so we switched back to the original tank that we used for Orbcomm. Then we had to wait for a boat on the third attempt, there was a boat in the way. And then the fourth attempt was upper-level winds.
"We got it off on attempt number five. So we had five attempts in eight days. And there's no question but that the LOX issue, while painful for SES, was a kind of minor thing and it's definitely behind us.
Shotwell said SpaceX's does not need to start use of Launch Complex 39A at the Cape Canaveral Air Force Station, Florida, spaceport to help work through its backlog. That launch pad will be used for the Falcon Heavy rocket, however.
"We don't need to have Pad 39A operational this year to get caught up on the manifest," Shotwell said. "But I do think we are probably going to launch a Falcon 9 before we do the Falcon Heavy in November. SES actually wants to fly from 39A so we are going to see if we can get that ready for SES-10 and maybe SES-11."
The SES-10 and SES-11 commercial telecommunications satellites, owned by SES, are scheduled for launch late this year.

Apollo13

Какой хитрый клиент SES... :)

S.Chaban

ЦитироватьLanista пишет:
А помогите найти фотку где мужик на флаконе сопло болгаркой пилит. Как-то его тщательно из интернетов выпилили.
http://www.murc.ws/showthread.php?70616-The-Right-Stuff-still-exists

Дем

Синяя изолента!  8)
Летать в космос необходимо. Жить - не необходимо.

Grus

ЦитироватьLanista пишет:
А помогите найти фотку где мужик на флаконе сопло болгаркой пилит. Как-то его тщательно из интернетов выпилили.
Вы странно представляете интернет. Почти все публикуют ссылку на картинку. Если источник, скорее всего, новостное агентство, не хранит картинку долее 3 лет, то картинка исчезает. Хотите? Храните картинку сами.

А пока что обнаружено, что свидетельства в эпоху интернета хранятся не лучше прежних. Исчезают без следа. Зато ищутся быстрее, доступнее большему числу людей.

Димитър

#1374
http://hyperlooptransp.com/#!/update-detail/56e1b957ce30e1362a7b23cc


Hyperloop Transportation Technologies has reached an agreement with the Slovakian government. As next steps a route will be identified, which later is planned to be connected to Austria and Hungary.
  :o

подробности:
http://www.theverge.com/2016/3/10/11191516/hyperloop-transportation-technologies-slovakia-central-europe-agreement

Salo

ЦитироватьДем пишет:
ЦитироватьLanista пишет:
А помогите найти фотку где мужик на флаконе сопло болгаркой пилит.
Притом залезши в межотсек.
Вряд ли там что путное снять можно было.
http://sm12bmstu.ru/?p=1413#more-1413
ЦитироватьДень жестянщика в компании SpaceX
  27.02.2011 | Автор: admin
 
Занимательная история произошла накануне недавнего первого успешного запуска КК «Дракон» копании SpaceX. Перед пуском, 6 декабря происходил контрольный осмотр ракеты-носителя «Фолкон-9» и на срезе ниобиевого соплового насадка ЖРД Merlin Vacuum второй ступени были обнаружены трещины максимальной длиной до 8 см. Нужно было решать, что делать? Развитие обнаруженных трещин в полете могло послужить причиной аварии. По-хорошему нужно было снять ракету со старта, отделить вторую ступень, демонтировать двигатель и заменить сопло. Однако это заняло бы много времени, а время для частной компании – деньги! И руководство SpaceX решило рискнуть. Утром 7 декабря в межступенчатый переходник «Фолкона-9», через небольшой технологический люк влез лучший специалист SpaceX Марти Андерсон. С помощью маркера он отметил около 10 см. сопла, содержащего опасные трещины, и обрезал его... обычными ножницами по металлу! Ураа, «обрезание» прошло успешно, и старт состоялся 8 декабря в 09:03 EST. На фотографии Марти Андерсон стоит на баке жидкого кислорода, с ножницами в руках, около злополучного сопла.
 
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Сергей

ЦитироватьSalo пишет:
и на срезе ниобиевого соплового насадка ЖРД Merlin Vacuum второй ступени были обнаружены трещины максимальной длиной до 8 см.
ЦитироватьSalo пишет:
и обрезал его... обычными ножницами по металлу!
Странно, что трещины не обнаружили раньше, до сборки насадка с КС. В принципе ниобий пластичный металл и трещины могли образоваться при пластическом деформировании (например - обкатка роликом), но потом следует термообработка для восстановления пластичности. А то что резал ножницами по металлу - зато никакой пыли.
С другой стороны, применение ниобия в духе концепций Маска, хотя насадок из ниобия и тяжелее насадка из УУКМ, зато дешевле при штучном производстве. Но интересно, при увеличении объемов производства, сохранит ли Маск ниобий.

Salo

ЦитироватьSpaceX, Blue Origin Boost Lobbying Efforts; Witt Snags 2 Contracts             
Posted by Doug Messier on March 22, 2016, at 2:44 pm in News   

Mojave Air and Space Port CEO Stu Witt (Credit: Bill Deaver)
 
The Hill reports that SpaceX and Blue Origin have boosted their lobbying efforts in Washington, D.C.
SpaceX's has hired former Mojave Air & Space Port CEO and General Manager Stu Witt.  Elon Musk's company hired S.O. Witt and Associates and Harbinger Strategies to conduct "meetings with officials regarding issues related to competition of satellite launches." SpaceX now employs nine lobbying firms.
Last month Mojave Air & Space Port Board of Directors approved a consulting contract with Witt to handle issues involving federal, state and local policies. The contract will pay $200 per hour for up to 80 hours of work per month, not to exceed 960 hours annually.
Mojave Airport General Manager and CEO Karina Drees said she does not expect to employ Witt to those maximums. The figures were put in the agreement in accordance with state law, she said.
The spaceport is currently engaged with the Federal Aviation Administration (FAA) in a disagreement over how close power lines and other obstacles can be placed to the facility.
Blue Origin has hired the law and lobby firm Balch & Bingham "to work on Department of Defense appropriations and the U.S. Air Force's Next Generation Launch System Investment program.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Apollo13

https://www.reddit.com/r/spacex/comments/4c1jb2/spacex_in_irvine_ca/

ЦитироватьSpaceX careers page now has three listings for positions in Irvine, CA. They are in the realm of avionics and satellite development. Since when has SpaceX been in Irvine?
ЦитироватьGood find, sepetoner! This seems to be news to me, and a cursory search of the sub turns up no matches. SpaceX's official website is indeed advertising three new positions at Irvine, CA:
AVIONICS - HARDWARE DESIGN
SATELLITE DEVELOPMENT
It does appear that all the above jobs are related to development of SpaceX broadband satellite network. I wonder how this location relates to their more high profile Seattle address?

SpaceX ищет сотрудников для работы в области авионики и разработки спутников в городе Ирвайн, Калифорния.

Max Andriyahov

Дети остались с ним