CST-100 Starliner-1 (USCV-хх) – Atlas V N22 – Canaveral SLC-41 – 2026

Автор zandr, 01.10.2022 20:07:17

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Алексей Георгиевич Белозерский

>Наверное, в заголовке надо сменить на USCV-10?
Гм... Я бы не стал спешить.
Пусть СНАЧАЛА  Бутч и Сани на Старлайнере в апреле 2024. УСПЕШНО слетают на МКС на Старлайнере и УСПЕШНО приземлятся.
В каждом экипаже российского КК должен стартовать ПЕРВЫЙ раз, минимум один, российский космонавт.

Алексей Георгиевич Белозерский

Чуть чуть поправлю свою предыдущую реплику.
Я бы УБРАЛ вообще ПОКА  из заголовка USCV-9

В каждом экипаже российского КК должен стартовать ПЕРВЫЙ раз, минимум один, российский космонавт.

zandr

https://vk.com/spacex?from=groups&w=wall-41152133_535496
ЦитироватьНовый грузовой корабль снабжения МКС - Starliner
NASA и Boeing изменили контракт по Commercial Crew Program, теперь он предусматривает 4 миссии корабля Starliner вместо 6-и. При этом миссия Starliner-1 на МКС станет грузовой. Её запуск планируется не ранее апреля 2026 года. В случае успешного выполнения, за ней последует сертификация корабля Starliner для выполнения плановых пилотируемых полётов и до 3-х миссий с экипажем на МКС.

zandr

https://x.com/NASASpaceflight/status/1993015720372797553
ЦитироватьNSF - NASASpaceflight.com  @NASASpaceflight
NASA Statement. Contract with Boeing modified to four Starliner flights. April 2026 mission with an uncrewed Starliner, followed by three crewed flights if that goes well.

>In 2014, NASA awarded a Commercial Crew Transportation Capability contract to Boeing to fly astronauts to and from the International Space Station with its Starliner spacecraft. As part of its contract, Boeing was awarded up to six crewed flights to the orbital complex.

After a thorough evaluation, NASA and Boeing have mutually agreed to modify the contract. As part of the modification, the definitive order has been adjusted to four missions, with the remaining two available as options. The next Starliner flight, known as Starliner-1, will be used by NASA to deliver necessary cargo to the orbital laboratory and allow in-flight validation of the system upgrades implemented following the Crew Flight Test mission last year. NASA and Boeing are targeting no earlier than April 2026 to fly the uncrewed Starliner-1 pending completion of rigorous test, certification, and mission readiness activities.  Following Starliner certification, and a successful Starliner-1 mission, Starliner will fly up to three crew rotations to the International Space Station.

"NASA and Boeing are continuing to rigorously test the Starliner propulsion system in preparation for two potential flights next year," said Steve Stich, manager of NASA's Commercial Crew Program. "This modification allows NASA and Boeing to focus on safely certifying the system in 2026, execute Starliner's first crew rotation when ready, and align our ongoing flight planning for future Starliner missions based on station's operational needs through 2030."

Certification of Boeing's Starliner remains important to NASA's goal of sustained human presence in low Earth orbit and dissimilar redundancy is essential to supporting the agency's goals and international obligations.<