Orion

Автор Agent, 28.07.2009 07:35:14

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Дмитрий Виницкий

А зачем? Когда есть Дельта и Атлас?
+35797748398

Agent

ЦитироватьСильное лобби Тиокола, основаное на ,,не потере технологий,, в
основном и МБР и морских ракет. Да и Шаттл в настоящей конфигурации
это успех Титана-3...
А то!
Пентагон такую телегу в Конгресс накатал....
Сплошная угроза нацбезопасности.
http://www.acq.osd.mil/ip/docs/srm_ind_cap_report-redacted_6-12-09.pdf


ЦитироватьIn order for the SRM industry to remain innovative, flexible and viable, the
Department and NASA must provide new programs to continually grow future SRM
scientists and engineers. The current workforce is aging and programs necessary to
attract a new generation of scientists and engineers are not now planned. The lack of
competitive opportunities for the SRM industry is of significant concern to the
Department, but of greater concern in the large SRM area due to higher cost and
schedule risks. The Department has been acquiring missile and launch systems with
large SRMs since 1959 and SRM prime contractors have had numerous competitive
opportunities to sustain their ability to design, develop and produce the next generation
SRMs as indicated in Figure 15. It appears that there was a 7 year gap between the
Poseidon C-3 and Castor IV systems produced beginning in 1970 and the Trident I C-4
in 1978, but the development for those systems produced in the late 1970s and 1980s
began in the earlier 1970s thereby maintaining the design engineering workforce.
There appears to be a nine year gap after the production of the Atlas V solid rocket
booster (SRB) in 2003 to the production of the Ares I in 2012. The significant difference
between what occurred in the 1970s and now is that, today there is no forecast for
future systems.
For the first time in fifty years, the Department is not developing a next
generation large SRM
. The last significant ICBM development program concluded in
the early 1990's with the termination of the Small ICBM program. In the mid-90's the Air
Force undertook a major remanufacturing effort to extend the life of all three Minuteman
III motor stages, however this effort concludes in 2009. During this period the Navy has
continued low rate manufacturing of the D-5. There are currently no near-term next
generation ICBM or SLBM development efforts forecast, the MM III is expected to last
through 2030 and the D-5 until 2042. The next generation NASA launch system, the
Ares I and V, are using very much the same technology and production for their 5
segment SRMs as the Shuttle used with its 4 segment RSRMs. The commercial market
for space launch does not offer our SRM prime contractors much relief as commercial
launch relies more heavily on liquid rocket motors than solids. To further exacerbate
the problem, SRM primes face a substantial challenge from foreign competitors.


avmich

For the first time in fifty years, the Department is not developing a next
generation large SRM.

Не очень понятно, что имеется в виду. А Аресы? Они-то как раз сейчас в разработке :( .

Agent

ЦитироватьFor the first time in fifty years, the Department is not developing a next
generation large SRM.

Не очень понятно, что имеется в виду. А Аресы? Они-то как раз сейчас в разработке :( .

Департамент - Пентагон. НАСА - агентство. Доклад от Департамента

avmich

Так НАСА-то тут не при чём. То, что Пентагон не заказал разработку, к космонавтике несильно относится...

Agent

ЦитироватьТак НАСА-то тут не при чём. То, что Пентагон не заказал разработку, к космонавтике несильно относится...
Что значит "не при чем"? Госконторы. Заказывает ВСЕГДА Конгресс. Наса и Пентагон обслуживают державные интересы, а не "космонавтику" и прочие высокие материи.

ronatu

Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

ronatu

Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

avmich

Цитировать
ЦитироватьТак НАСА-то тут не при чём. То, что Пентагон не заказал разработку, к космонавтике несильно относится...
Что значит "не при чем"? Госконторы. Заказывает ВСЕГДА Конгресс. Наса и Пентагон обслуживают державные интересы, а не "космонавтику" и прочие высокие материи.

Отлично, заказывает всегда Конгресс. То, что Конгресс не заказал Пентагону разработку, никак к НАСА не относится.

То, что с Конгрессом проблемы, я согласен :) и далеко не только в этом.

Agent

ЦитироватьОтлично, заказывает всегда Конгресс. То, что Конгресс не заказал Пентагону разработку, никак к НАСА не относится.

То, что с Конгрессом проблемы, я согласен :) и далеко не только в этом.
Конгресс у НАСА заказал. Так что относится самым непосрелственным образом. То что носители Констелейшен должны быть производными от Шаттлов - оформлено в законе. Я об этом уже неоднократно говорил.

avmich

ЦитироватьКонгресс у НАСА заказал.

А Пентагону, типа, завидно - 50 лет Пентагон заказывал разработки в области ракет на РДТТ, а теперь только НАСА.

Какое это отношение имеет к Констеллейшн, непонятно.

avmich

ЦитироватьТо что носители Констелейшен должны быть производными от Шаттлов - оформлено в законе. Я об этом уже неоднократно говорил.

Ох, боюсь, закон нуждается в срочной коррекции :) а пока сойдёт и неприменение санкций за его прямое нарушение. Обычная практика...

ronatu

...As Dr. Griffin might point out, big aerospace programs are no strangers to cost overruns, technical problems, and schedule delays. It seems to me, however, that the problems with Ares 1 are more fundamental. According to the GAO report released on September 25, the development costs for Ares 1 and its Orion crew capsule are likely to reach $49 billion, nearly double the $28 billion originally proposed. That's billion with a "B" for a limited-mission rocket whose lift capacity is similar to already-developed Atlas and Delta rockets—vehicles that could be human-rated and ready sooner than Ares 1 and at a lower cost, according to the Aerospace Corporation study.

While Dr. Griffin and others may be able to argue that Ares 1 costs are on track, and provide reasons against relying solely on commercial rockets for crew flights, it is harder to deny that Ares 1 is becoming a too-little/too-late solution as scenarios for Constellation and the International Space Station (ISS) evolve. The Augustine committee's eight human space exploration options, as presented in their Summary Report to the White House, bear this out.

Specifically, Ares 1 and the International Space Station (ISS) do not operationally or fiscally coexist in any of the options presented in the Summary Report, rendering the vehicle useless for ISS crew carriage. In other words, the Augustine Panel believes NASA can fund Ares 1 or the ISS, but not both.
...

Furthermore, with its limited performance, the operational Ares 1 would be all dressed up with nowhere to go, waiting several more years for a heavy-lift partner to enable exploration missions beyond low Earth orbit. This "heavy-lift gap" is my biggest problem with Ares 1. The Augustine committee correctly asserts that a heavy-lift rocket is required for any meaningful exploration program, whether to the Moon, Mars, or other destinations. However, by sticking with Ares 1, NASA would actually prolong that gap until the mid- to late-2020s.

...
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

ronatu

Is Ares 1 too little, too late?
by Edward Ellegood
Monday, October 5, 2009


http://www.thespacereview.com/article/1481/1#
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

Agent

Сентябрьский видеоотчет

Agent

Цитировать
ЦитироватьКонгресс у НАСА заказал.

А Пентагону, типа, завидно - 50 лет Пентагон заказывал разработки в области ракет на РДТТ, а теперь только НАСА.

Какое это отношение имеет к Констеллейшн, непонятно.
У Пентагона денег нет. Его акулы монополизма уже раздели до нитки.

Oct 2/09: United Launch Services, a Littleton, CO-based subsidiary of United Launch Alliance, received a $927.7 million contract to provide the FY 2010 EELV launch capability effort for the Delta IV and Atlas V rockets.

frigate

PDF Document
Assessing the Options of the Augustine Committee for Human Spaceflight
Scott Pace Director, Space Policy Institute George Washington University Washington, D.C. 28 September 2009
"Селена, луна. Селенгинск, старинный город в Сибири: город лунных ракет." Владимир Набоков

ronatu



The Ares 1-X rocket stands inside the Vehicle Assembly Building. Credit: NASA-KSC
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

frigate

NASA Tests Load Limits For Ares I Rocket Main Parachute

Только факты:
Испытания основного парашюта 1-й ступени РН Арес-1 8 окт 2009
ПН - 32658 кг
Высота сброса - 7620 м
Диаметр парашюта  45.72 м
Вес парашюта         908 кг
Мах динамическая нагрузка - 113398 кг
Мах динамическое давление - 4.635 кг на квадратный метр.
"Селена, луна. Селенгинск, старинный город в Сибири: город лунных ракет." Владимир Набоков

Вован Сидорыч

ЦитироватьИспытания основного парашюта 1-й ступени РН Арес-1 8 окт 2009
Угу... таки спасать ступень будут
Тока почему один кумпол? У евонного прародителя три купола, если верить камере на ускорителе
"Аргументы нужны вам, а не мне." (с)  Бродяга