Antares (Taurus II)

Автор Salo, 20.02.2008 14:45:05

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Salo

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

#1401

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

#1402


"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

http://gazeta.zn.ua/science/antares-zvezda-ukrainsko-amerikanskogo-kosmicheskogo-sotrudnichestva-_.html
Цитировать"Антарес" — звезда украинско-американского космического сотрудничества  
    Александр Моцик 9 августа, 18:40

Неординарность этого события отметили как специалисты, так и широкая общественность, интересующаяся космическими путешествиями. 
21 апреля с Испытательного центра на острове Уоллопс в штате Вирджиния был осуществлен успешный запуск ракетоносителя "Антарес". Это событие открыло путь регулярным полетам ракетоносителя в космос. До 2016 г. планируется осуществить по меньшей мере восемь запусков ракетоносителя для поставки грузов на Международную космическую станцию (МКС).
Примечательно, что первую ступень ракеты разработали и изготовили украинские предприятия — "ПО "Южмаш" и "КБ "Южное". Эти компании заключили соответствующий долгосрочный контракт (до 2018 г.) с американской корпорацией "Орбитал Саенс". Финансирование программы осуществляет Национальное управление аэронавтики и исследования космического пространства США (НАСА). Всего на ее реализацию выделено 1,9 млрд долл.
Успешный испытательный запуск ракетоносителя "Антарес" стал важным шагом на пути дальнейшего развития украинско-американских отношений в ракетно-космической сфере как составляющей политики стратегического партнерства между Украиной и Соединенными Штатами. Следующий запуск ракетоносителя для доставки небольшого груза на Международную космическую станцию состоится, как планируется, в августе этого года.
Сотрудничество в области освоения космического пространства между Украиной и США осуществляется фактически с первых дней независимости нашего государства. Следует заметить, что именно на американском космическом корабле многоразового использования "Коламбия" в космос в 1997 г. полетел первый космонавт независимой Украины Леонид Каденюк. США были одними из инициаторов и главным источником финансирования в рамках создания проекта "Морской старт".
Украина входит в пятерку ведущих стран на рынке космических услуг и технологий. Украинская ракетно-космическая отрасль — это более 40 предприятий. Среди них — всемирно известное "Конструкторское бюро "Южное" и "Производственное объединение "Южный машиностроительный завод" в Днепропетровске. Там создают и серийно производят ракеты-носители, космические аппараты, системы управления, ориентации и траекторных измерений. Большим достижением украинских специалистов стало создание космических аппаратов "Січ-1", "Океан-О", "АУОС" и "Микрон", ракетоносителей "Зенит-3SL", "Днепр", "Циклон-3".
Сегодня Украина известна на мировом рынке своей космической продукцией: аппаратурой стыковки "Курс" для Международной космической станции; системами прицеливания ракет, аппаратурой систем управления для космических комплексов "Союз", "Прогресс", "Протон"; уникальными объектами наземной
 инфраструктуры: радиотелескопом РТ-70, контрольно-корректирующими станциями для глобальных навигационных спутниковых систем,
 сетью наблюдений геофизических явлений. Космическая отрасль стала одной из ключевых в национальной экономике, а космическая деятельность Украины является составной частью международных проектов по исследованию и использованию космического пространства.
Наше государство постоянно участвует в важнейших международных событиях в космической отрасли и является членом большинства международных организаций в сфере космоса, таких как UNCOPUOS (Комитет ООН по мирному использованию космического пространства), COSPAR (Комитет по вопросам космических исследований), IADC (Координационный межведомственный комитет по вопросам загрязнения в космосе).
Важную роль в развитии ракетно-космической отрасли сыграло создание в Украине 29 февраля 1992 г. указом президента центрального государственного органа — Национального космического агентства Украины (с 2011 г. — Государственное космическое агентство Украины — ГКАУ). Со времени своего создания ГКАУ подписало 38 межгосударственных и межведомственных соглашений с 16 странами.
Ведется значительная работа по повышению эффективности использования космического потенциала Украины для решения актуальных задач социально-экономического, экологического, культурного, информационного и научно-образовательного развития общества, гарантирования национальной безопасности и защиты геополитических интересов государства. Для этого 30 марта 2011 г. распоряжением Кабинета министров Украины принят важный документ — Концепция реализации государственной политики в сфере космической деятельности на период до 2032 г.
Реализация концепции позволит обеспечить формирование экономически устойчивой, конкурентоспособной, диверсифицированной ракетно-космической отрасли национальной экономики. В частности, концепцией предусмотрено обеспечить: развитие космических технологий и их перенесение в реальный сектор национальной экономики и сферу национальной безопасности и обороны, усовершенствование ракетно-космической техники и технологий ее создания, получение новых знаний, повышение
 научно-технического потенциала государства и образовательного уровня общества, реализацию эффективной промышленной политики и модернизацию производства, коммерциализацию космической деятельности, углубление международного сотрудничества в космической сфере.
Среди практических результатов реализации концепции — создание и поддержка функционирования на орбите в течение длительного срока группировки космических аппаратов дистанционного зондирования Земли и телекоммуникационных спутников; проведение широкого спектра научных космических исследований (в том числе и Луны, и окололунного пространства); создание перспективных систем вывода (в частности комплекса "Воздушный старт"); обеспечение присутствия украинских предприятий на мировом рынке космических услуг; международная активизация космической деятельности в Балтийско-Черноморском бассейне. Документ такого уровня одобрен впервые за годы независимости.
Реализация концепции позволит Украине и в дальнейшем занимать достойное место среди космических держав мира. Практический опыт сотрудничества с Соединенными Штатами является тому наглядным подтверждением.
Накануне тестового запуска "Антареса" я встретился с руководителем НАСА Чарльзом Болденом, руководством компании "Орбитал", делегацией Государственного космического агентства Украины, государственных предприятий Украины "КБ "Южное" и "Южный машиностроительный завод". Во время этих встреч мы обсудили дальнейшие перспективы реализации программы "Антарес" при участии украинских ракетостроительных предприятий, а также новые направления развития украинско-американского сотрудничества в космической отрасли.
Надеемся, что следующий запуск ракетоносителя в августе станет хорошим подарком украинским инженерам и ученым космической отрасли к 22-ой годовщине независимости нашего государства.
Для справки
Ракетоноситель "Антарес" разработала американская компания Orbital Sciences Corporation при участии компаний подрядчиков: государственных предприятий Украины "Конструкторское бюро "Южное" и "Южный машиностроительный завод", Aerojet (США), АТК (США) и ряда других.
"Антарес" является двухступенчатым жидкотопливным ракетоносителем, предназначенным для запуска полезных грузов весом до 7 т на низкие околоземные орбиты. 
Первую ступень "Антареса" спроектировало "КБ "Южное" и изготовило "ГП "Южмаш" в соответствии с контрактом, заключенным с Orbital Sciences в 2008 г. сроком до 2019 г. Объем работ "КБ "Южное" — разработка и контроль изготовления емкостей для топлива, баков высокого давления, клапанов, датчиков, системы подачи горючего и питания, труб, проводов и другого связанного с ними оборудования первой разгонной ступени ракетоносителя.
Первая ступень ракетоносителя оснащена двумя ракетным двигателями AJ-26-62, доработанными американской компанией Aerojet на основе двигателя НК-33, предоставленного российской компанией "Объединенная двигателестроительная корпорация" и разработаного в 70-е гг. прошлого века для проекта сверхтяжелой ракеты Н-1 нереализованной советской Лунной программы. Вторая ступень оснащена твердотопливным двигателем Castor-30, разработанным американской компанией "ATK".
Технические параметры "Антареса": высота — 40 м, диаметр корпуса —
 3,9 м, общая стартовая масса — 290 т, компоненты топлива — жидкий кислород, керосин.

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

#1404
http://www.parabolicarc.com/2013/08/19/closer-orbital-sciences-stable-launch-vehicles/
ЦитироватьA Closer Look at Orbital Sciences' Stable of Launch Vehicles
Posted by Doug Messier
on August 19, 2013, at 5:02 am in News


 Continuing our look at U.S. launch vehicles, we turn our spotlight onto Orbital Sciences Corporation.  Although the Virginia company is traditionally a supplier of small launch vehicles, it recently made the leap to medium-lift rockets.
Orbital currently operates four launch vehicles:
 
    [/li]
  • Pegasus, an air-launched solid-fuel vehicle for small satellites;
  • Taurus, a land-based variant of the Pegasus booster with a decommissioned Peacekeeper ballistic missile used as the first stage;
  • Minotaur, a family of small solid-fuel launchers that uses a mixture of decommissioned Peacekeeper and Minuteman II ballistic missile stages and Pegasus and Taurus technology; and,
  • Antares, a new medium-class, liquid-fuel booster developed under NASA's Commercial Orbital Transportation Services (COTS) program that will launch Cygnus freighters to the International Space Station.
The company also is developing a new air-launched rocket nicknamed Pegasus II for Paul Allen's Stratolaunch Systems company. This new medium launch vehicle is set to make its debut flight in 2016.
Let's now take a closer look at Orbital's programs. The launch history tables below are adapted from Wikipedia.

Pegasus
 

Stargazer launches a Pegasus rocket. (Credit: NASA)

Named for the mythical winged horse, Pegasus is an air-launched booster carried aloft by a L-1011 jetliner named Stargazer after a ship that fictional Star Fleet Capt. Jean-Luc Picard once served on. The rocket has three solid-fuel stages with an optional liquid fourth stage that is capable of delivering payloads weighing 443 kg (980 lbs) into low Earth orbit.
 Pegasus has flown 42 missions between 1990 and 2013, with 37 successes, two partial successes, and three failures. The last Pegasus failure was 17 years ago in 1996.
#DatePayloadResult
1April 5, 1990Pegsat, NavySatSuccess
2July 17, 1991Microsats (7 satellites)Partial success (orbit slightly low)
3February 9, 1993SCD-1Success
4April 25, 1993ALEXIS – Array of Low Energy X-ray Imaging SensorsSuccess
5May 19, 1994STEP-2 (Space Test Experiments Platform/Mission 2/SIDEX)Partial success (orbit slightly low)
6June 27, 1994STEP-1 (Space Test Experiments Platform/Mission 1)Failure (destroyed approx. 3 minutes after launch)
7August 3, 1994APEXSuccess
8April 3, 1995Orbcomm (2 satellites), OrbView-1Success
9June 22, 1995STEP-3 (Space Test Experiments Platform/Mission 3)Failure (destroyed between first- and second-stage flight)
10March 9, 1996REX IISuccess
11May 17, 1996MSTI-3Success
12July 2, 1996TOMS – Total Ozone Mapping SpectrometerSuccess
13August 21, 1996FAST (Fast Auroral Snapshot Explorer)Success
14November 4, 1996HETE, SAC-BFailure (Satellites not ejected from third stage)
15April 21, 1997MiniSat, Celestis space burialSuccess
16August 1, 1997OrbView-2Success
17August 29, 1997FORTESuccess
18October 22, 1997STEP-4 (Space Test Experiments Platform/Mission 4)Success (However, satellite never activated, solar panels failed to deploy)
19December 23, 1997Orbcomm (8 satellites)Success
20February 26, 1998SNOE, BATSATSuccess
21April 2, 1998TRACESuccess
22August 2, 1998Orbcomm (8 satellites)Success
23September 23, 1998Orbcomm (8 satellites)Success
24October 22, 1998SCD-2Success
25December 6, 1998SWASSuccess
26March 5, 1999WIRE – Wide Field Infrared ExplorerSuccess
27May 18, 1999Terriers, MUBLCOMSuccess
28December 4, 1999Orbcomm (7 satellites)Success
29June 7, 2000TSX-5 (Tri-Services Experiments Platform/Mission 5)Success
30October 9, 2000HETE 2Success
31February 5, 2002RHESSISuccess
32January 25, 2003SORCESuccess
33April 28, 2003GALEX – Galaxy Evolution ExplorerSuccess
34June 26, 2003OrbView-3Success
35August 13, 2003SCISAT-1Success
36May 15, 2005DARTSuccess
37March 28, 2006ST-5 – Space Technology 5 (3 satellites)Success
38April 25, 2007AIM – Aeronomy of Ice in the MesosphereSuccess
39April 16, 2008C/NOFSSuccess
40October 19, 2008IBEX – Interstellar Boundary ExplorerSuccess
41June 13, 2012NuSTAR – Nuclear Spectroscopic Telescope ArraySuccess
42June 28, 2013IRIS – Interface Region Imaging Spectrograph SMEXSuccess
Despite its reliability, demand for Pegasus launches has declined in recent years as the price of launches has risen.  Pegasus launches were priced at $11 million in 1990. NASA paid Orbital about $36 million to launch its NuSTAR satellite in 2012, and about $40 million for the IRIS spacecraft launched earlier this year.
In June 2012, Orbital officials said they might end production of Pegasus boosters after NASA canceled its Gravity and Extreme Magnetism Small Explorer (GEMS) X-ray telescope due to cost overruns. However, Orbital has continued the program.

Taurus


The Taurus rocket is a ground-based, four-stage variant of Orbital's Pegasus air-launched vehicle. The ATK-supplied Castor 120 first stage is based on the decommissioned Peacekeeper missile. The other stages are adapted from the Pegasus launch vehicle. The all-solid fuel vehicle can launch 1,458-kg (3,214-lb) satellites into low-Earth orbit.
Taurus has been launched nine times over the past 19 years, with six successes and three failures. The rocket suffered back-to-back failures in 2009 and 2011, sending NASA's Orbiting Carbon Observatory and Glory environmental satellites to the bottom of the Pacific near Antarctica. The cause of both failures was the inability of the payload shrouds to separate from the launch vehicle. The failures cost NASA $700 million, not including the cost of the rockets.
#DatePayloadLaunch SiteOrbitResult
1March 13, 1994STEP 0 (P90-5, USA 101) / DARPASAT (USA 102)VandenbergLEOSuccess
2February 10, 1998GFO and ORBCOMM (Satellites 11,12)VandenbergLEOSuccess
3October 3, 1998Space Technology Experiment (STEX) for National Reconnaissance Office (NRO)VandenbergLEOSuccess
4December 20, 1999KOMPSAT and ACRIMSATVandenbergLEOSuccess
5March 12, 2000Multispectral Thermal Imager (MTI)VandenbergLEOSuccess
6September 21, 2001Orbview-4/QuikTOMSVandenbergLEOFailure
7May 20, 2004ROCSAT-2VandenbergLEOSuccess
8February 24, 2009Orbiting Carbon ObservatoryVandenbergLEOFailure
9March 4, 2011Glory, KySat-1, Hermes, and Explorer-1 [PRIME]VandenbergLEOFailure
Although the launch vehicle's nine flights have all been from Vandenberg Air Force Base in California, Taurus is approved for launch for launch from Cape Canaveral Air Station (CCAS) in Florida, Wallops Flight Facility (WFF) in Virginia, and Kodiak Launch Complex, Alaska.

Minotaur


The Minotaur family of rockets is Orbital's most reliable launch vehicle, with a perfect operational record of 23 successes and no failures.
The launch vehicles use solid-fuel stages from decommissioned Minuteman II and Peacekeeper intercontinental ballistic missiles combined with stages and systems from Orbital's Pegasus and Taurus rockets. The Minotaur comes in four main variants:
Minotaur I: This launch vehicle uses Minuteman II motors for the first and second stages, and Pegasus XL technology for the third and fourth stages. The Minotaur II can launch payloads weighing 580 kg (1,278 lbs) into low Earth orbit.
Minotaur II: The suborbital rocket uses first and second stages from Minuteman missiles with various third stages: M57A1 (Minuteman II), SR-73-AJ (Minotaur II+), and Orion 50XL (Minuteman II Heavy). The Minotaur II Lite variant has no third stage.
The Minotaur II baseline configuration can launch 400 kg (880 lbs) payload to 4,000 kilometers (2,500 miles) downrange. The Minotaur II Heavy can launch a 1,400-kg (3,100-lb) payload to a distance of 8,000 kilometers (5,000 miles)  downrange.
Minotaur IV: This variant uses three Peacekeeper solid rocket stages, a commercial Orion 38 fourth-stage motor, and Pegasus and Taurus subsystems. It can launch 1,730 kg (3,814 lbs) to low Earth orbit.
Minotaur V: Adaptation of Minotaur IV with a fifth stage motor for small GTO, lunar, and interplanetary missions.
 Minotaur V is scheduled to make its inaugural flight next month, launching NASA's Lunar Atmosphere and Dust Environment Explorer (LADEE) mission from Wallops Island, Virginia.
#DateRocket Payload Launch SiteOrbitResult
1January 27, 2000Minotaur IJAWSat (P98-1) (FalconSat1)/ASUSat1/OCSE/OPAL)VandenbergLEOSuccess
2May 28, 2000Minotaur IIOSP-TLV Missile Defense Technology DemonstratorVandenbergSuborbitalSuccess
3July 19, 2000Minotaur IMightySat II.1 (Sindri, P99-1) / MEMS 2A / MEMS 2BVandenbergLEOSuccess
4December 4, 2001Minotaur IITLV-1 IFT-7 GMDS target missionVandenbergSuborbitalSuccess
5March 16, 2002Minotaur IITLV-2 IFT-8 GMDS target missionVandenbergSuborbitalSuccess
6October 15, 2002Minotaur IITLV-3 GMDS target missionVandenbergSuborbitalSuccess
7December 11, 2002Minotaur IITLV-4 GMDS target missionVandenbergSuborbitalSuccess
8April 11, 2005Minotaur IXSS-11VandenbergLEOSuccess
9September 23, 2005Minotaur IStreak (STP-R1)VandenbergLEOSuccess
10April 15, 2006Minotaur ICOSMIC (FORMOSAT-3)VandenbergLEOSuccess
11December 16, 2006Minotaur ITacSat-2 / GeneSat-1Mid-Atlantic Regional SpaceportLEOSuccess
12March 21, 2007Minotaur IITLV-5 FTX-02 SBR target missionVandenbergSuborbitalSuccess
13April 24, 2007Minotaur INFIREMid-Atlantic Regional SpaceportLEOSuccess
14August 23, 2007Minotaur II+TLV-7 Mission 2a sensor target for NFIRE satelliteVandenbergSuborbitalSuccess
15September 24, 2008Minotaur II+TLV-8 Mission 2b sensor target for NFIRE satelliteVandenbergSuborbitalSuccess
16May 19, 2009Minotaur ITacSat-3 / PharmaSat / AeroCube 3 / HawkSat I / CP-6Mid-Atlantic Regional SpaceportLEOSuccess
17April 22, 2010Minotaur IV LiteHTV-2a hypersonic research spacecraftVandenbergSuborbitalSuccess
18September 26, 2010Minotaur IVSBSSVandenbergSSOSuccess
19November 19, 2010Minotaur IV HAPSFASTRAC-A / FASTRAC-B / FalconSat-5 / FASTSAT / O/OREOS / RAXKodiakLEOSuccess
20February 6, 2011Minotaur INROL-66VandenbergLEOSuccess
21June 30th, 2011Minotaur IORS-1Mid-Atlantic Regional SpaceportLEOSuccess
22August 11th, 2011Minotaur IVFalcon Hypersonic Technology Vehicle 2 (HVT-2b)VandenbergSuborbitalSuccess
23September 27th, 2011Minotaur IVTacSat-4KodiakHEOSuccess
24September 2013Minotaur VLADEEMid-Atlantic Regional SpaceportLunar orbitN/A
[/SIZE]

Antares
 

The Antares rocket is seen as it launches from Pad-0A of the Mid-Atlantic Regional Spaceport (MARS) at the NASA Wallops Flight Facility in Virginia, Sunday, April 21, 2013. Photo (Credit: NASA/Bill Ingalls)

 Antares is Orbital's newest rocket, a medium-lift launch vehicle developed under NASA's Commercial Orbital Transportation Services (COTS) program to send Cygnus cargo freighters to the International Space Station. It is capable of sending payloads weighing up to 6,120 kg (13,492 lbs) to low Earth orbit.
The Antares is a multinational rocket. Yuzhnoye SDO of Ukraine builds the first stage, which is similar to the company's Zenit launch vehicle. The stage is powered by two Aerojet AJ26 engines, which are reconditioned Soviet-era NK-33 engines. ATK supplies the rocket's Castor 30 third stage. Orbital has added systems used in its Pegasus, Taurus and Minotaur rockets.
Antares made a successful inaugural flight on April 21, 2013, carrying a mass simulator for the Cygnus freighter. In September, it will launch Cygnus on a demonstration mission to the International Space Station. If that flight is success, Orbital will launch a series of eight Commercial Resupply Services (CRS) flights to the orbiting facilities, with the first flight scheduled for December.
In addition to Cygnus missions, Orbital is promoting Antares for the type of medium-class missions that are typically launched by United Launch Alliance's Delta II rocket, which is being retired.
#DateMissionPayloadLaunch SiteOrbitResultNotes
1April 21, 2013Antares A-ONECygnus Mass Simulator
 Dove 1
 PhoneSat x3
Mid-Atlantic Regional spaceportLEOSuccessAntares test flight
2September 14-19, 2013COTS DemoCygnus 1Mid-Atlantic Regional spaceportLEON/AFirst Cygnus mission
3December 2013CRS Orb-1Cygnus 2Mid-Atlantic Regional spaceportLEON/AFirst Cygnus Cargo Resupply Mission (CRS), first Antares launch to use the Castor 30B upper stage
42014CRS Orb-2Cygnus 3Mid-Atlantic Regional spaceportLEON/A
52014CRS Orb-3Cygnus 4Mid-Atlantic Regional spaceportLEON/AFirst Antares launch to use Castor 30XL upper stage
62014/2015CRS Orb-4Cygnus 5Mid-Atlantic Regional spaceportLEON/AFirst Enhanced Cygnus mission
[/SIZE]

Stratolaunch Systems


 Orbital is also developing the multi-stage, air-launch vehicle (ALV) for Microsoft billionaire Paul Allen's latest space project, Stratolaunch Systems.  The launch vehicle, nicknamed Pegasus II, will be taken aloft by a giant carrier aircraft with a wingspan of 385 feet.
Last week, Orbital announced that it had awarded a contract to develop the first two stages of the booster to ATK, with which it has worked since the Pegasus program.
"Our design solution for the ALV will take full advantage of ATK's experience with large diameter solid rocket motors, like those built for the Space Shuttle and for the Titan IVB launch vehicle. The stages for ALV will also use high-strength, low-weight graphite composite cases, advanced propellants, and heritage materials from ATK's extensive line of commercial solid rocket motors," said Scott Lehr, vice president and general manager of ATK's Defense and Commercial Division.
The rocket will have a restartable, cryogenic third stage and an optional fourth stage. The launch vehicle is being designed to place payloads weighing 6,123.5 kg (13,500 lbs) into low Earth orbit. The payload is nearly identical to that of the Antares rocket.
The carrier aircraft is set to make its first test flight in 2015, with the inaugural launch of the booster scheduled for the following year.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

http://www.parabolicarc.com/2013/08/30/virginia-alaska-sign-mou-form-space-launch-partnership/
ЦитироватьVirginia, Alaska Sign MOU to Form Space Launch Partnership
Posted by Doug Messier
on August 30, 2013, at 7:08 am in News
   
The Orbital Sciences Corporation Antares rocket is seen on the Mid-Atlantic Regional Spaceport (MARS) Pad-0A at the NASA Wallops Flight Facility, Tuesday, April 16, 2013 in Virginia. NASA's commercial space partner, Orbital Sciences Corporation, is scheduled to launch Antares on Wednesday, April 17, 2013. Photo Credit: (NASA/Bill Ingalls)

The Orbital Sciences Corporation Antares rocket is seen on the Mid-Atlantic Regional Spaceport (MARS) Pad-0A at the NASA Wallops Flight Facility, Tuesday, April 16, 2013 in Virginia. Photo Credit: (NASA/Bill Ingalls)

RICHMOND, VA (Office of Bob McDonnell PR) – Virginia Governor Bob McDonnell and Alaska Governor Sean Parnell jointly announced today the signing of a Memorandum of Understanding (MOU) to establish a formal operating relationship between the Virginia Commercial Spaceflight Authority (VCSFA) and the Alaska Aerospace Corporation (AAC).

Speaking today about the announcement, Governor McDonnell said, "The Commonwealth's partnership with Alaska will further this new era of commercial aerospace activity throughout the Commonwealth. As the U.S. space program increases its reliance on the commercial sector, these types of partnerships will not only help keep America competitive in the space industry, but will help create much-needed jobs and economic development. The successful launch of Orbital Science's new Antares launch vehicle from the Mid-Atlantic Regional Spaceport (MARS) this past April 21st , as well as two upcoming September launches to the Moon and the International Space Station, position Virginia for continued growth in this vibrant space market."

The MOU defines the intent of the Commonwealth of Virginia and the State of Alaska to initiate a collaborative and cooperative partnership for spaceport operations. Future launch customers will realize business advantages as the partnership will promote efficiency between MARS and the Kodiak Launch Complex (KLC) designed to create commonality between the two spaceports that decreases costs and improves performance.

"Alaska has been at the forefront of space launch for nearly 20 years," Governor Parnell said. "With this agreement, we will be creating opportunities for the commercial space industry to secure cost-effective and reliable launch operations from both the east and west coasts. Both Alaska and Virginia will benefit with greater investment and job opportunities as leaders in the burgeoning commercial space industry."

The Virginia General Assembly created VCSFA to promote development of the aerospace industry, economic development, and Science, Technology, Engineering, and Math (STEM) education throughout the Commonwealth. VCSFA owns and operates MARS, located on Wallops Island, Virginia.

AAC was established by the State of Alaska to develop a high technology aerospace industry in the state. Its core business area is space launch, and it developed, owns, and operates KLC, a state-of-the-industry spaceport on Kodiak Island, Alaska.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

#1407
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

#1408
http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/awx_09_18_2013_p0-618174.xml
ЦитироватьAntares Launch Sets Up Engine Search
By Frank Morring, Jr. morring@aviationweek.com
Source: AWIN First

 September 18, 2013

Orbital Sciences Corp. has enough hardware on hand for the 10 commercial cargo missions it has contracted with NASA, and is already looking ahead to the day when it runs out of the surplus Soviet-era Russian engines it uses to power its new Antares launch vehicle.
...

Frank Culbertson, Orbital executive vice president, told reporters here after the Sept. 18 launch that Aerojet has another 16 AJ-26 engines in stock beyond the 20 Orbital has under subcontract for its NASA COTS and CRS missions. Aerojet modified the surplus Russian Nk-33 engines for the Antares role, and Orbital hopes to use them to meet the launch services market originally carried by the Delta II medium-lift launch vehicle, in addition to the NASA contracts that expire in 2016.

Once the old Russian engines run out, Culbertson said, Orbital has plans to find a replacement that will enable it to continue flying Antares.

"We're looking at what the options are, who has engines that might be compatible and what's available and how long would it take to develop and/or order them," Culbertson said. "So we've got a very active effort going on."

That effort includes discussions with "everybody who says they make an engine," he said. "We know that sometime after 2016 we need to start looking at other alternatives."
...
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Ярослав

В этом контексте интересно - сколько стоит РД-120 ?

Александр Ч.

ЦитироватьЯрослав пишет:
В этом контексте интересно - сколько стоит РД-120 ?
Скорее надо смотреть или на РД-193 или на корейский вариант ака РД-151. А еще лучше поставить РД-180 и не мучиться ;)
Ad calendas graecas

Ярослав

ЦитироватьАлександр Ч. пишет:
ЦитироватьЯрослав пишет:
В этом контексте интересно - сколько стоит РД-120 ?
Скорее надо смотреть или на РД-193 или на корейский вариант ака РД-151. А еще лучше поставить РД-180 и не мучиться  ;)
РД-180 в Америке - американский двигатель, и поставщик тоже американский )
Про РД-193 тоже интересно - сколько он будет стоить денег в серии, ну и конечно открытый вопрос - сколько может стоить земной РД-120

Александр Ч.

ЦитироватьЯрослав пишет:
сколько может стоить земной РД-120
Для темы под названием Прайс  ;)

ЦитироватьЯрослав пишет:
Про РД-193 тоже интересно - сколько он будет стоить денег в серии
Если верить freinir, то стоимость РД-191/РД-193 сближается со стоимостью НК-33.
Ad calendas graecas

Петр Зайцев

ЦитироватьЯрослав пишет:
РД-180 в Америке - американский двигатель, и поставщик тоже американский )
Еще раз тщательно читаем вот тут:
  http://izvestia.ru/news/556096

РД-120 делается на Украине, там же где делается 1-я ступень Антареса. Таким образом нестабильное поведение российских властей не оказывает такого влияния, как в случае с РД-180.

Александр Ч.

Ага, тем более P&W его тестировали, и на X-34 примеряли.
Что же до коварных русских... В РД-120 нет российских комплектующих?

Кстати, заказчику мечтается заменить НК-33 с минимумом переделок. Врядли замена двух НК-33 на четыре РД-120к будет соответствовать этому желанию. Еще возникает вопрос: почему же сразу не использовали РД-120к?

Что же до РД-180, у американцев на руках есть КД, как и по НК-33. Кроме денег что мешает начать их производить "на месте"?
Ad calendas graecas

Salo

Дык тяги четырёх РД-120К недостаточно.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

ЦитироватьПетр Зайцев пишет:
ЦитироватьЯрослав пишет:
РД-180 в Америке - американский двигатель, и поставщик тоже американский )
Еще раз тщательно читаем вот тут:
 http://izvestia.ru/news/556096

РД-120 делается на Украине, там же где делается 1-я ступень Антареса. Таким образом нестабильное поведение российских властей не оказывает такого влияния, как в случае с РД-180.
Пётр, а где делается камера для РД-120? ;)
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Seerndv

#1417
ОАО "Металлист-Самара"

- но проблему Леушкина пока не решила ни ОДК , ни Роскосмос. :(
Пошли путём "нормальных героев" - начали осваивать производство КС чуть ли не на каждом моторостроительном. :|
Свободу слова Старому !!!
Но намордник не снимать и поводок укоротить!
Все могло быть еще  хуже (С)

Salo

#1418
Пока только для РД-191 и только на ВМЗ.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Seerndv

ЦитироватьSalo пишет:
Пока только для РД-191 и только на ВМЗ.
- я имел ввиду авиационные ( тот же "Кузнецов" их осваивать собирался на площадке з-да им. Фрунзе)
Свободу слова Старому !!!
Но намордник не снимать и поводок укоротить!
Все могло быть еще  хуже (С)