Двигатели КБ Южное

Автор Salo, 27.02.2012 14:54:08

« назад - далее »

0 Пользователи и 2 гостей просматривают эту тему.

SpaceR

#80
ЦитироватьДэйв Боуман пишет:
Одним из направлений применения композиционных материалов являются неохлаждаемые сопловые насадки для жидкостных ракетных двигателей (ЖРД) (рис. 4).
 [img]http://s018.radikal.ru/i516/1212/27/771c551ba675.jpg[/img];
 

Ё-моё, снова фигня.  :(  
Подписи на картинке - не верить!
РД-861К _с насадком из УУКМ_ имеет сопло чёрного цвета (cм. рис. на 1 стр. темы).
У изображённого на картинке движка - другое сопло! Из-за этого, кстати, эту самую картинку и переделывали.

Dave Bowman

#81
Вот уж действительно фигня - там не фото, а нарисованая как компьютере картинка, на которой все показано схематично. Я бы еще понял, если бы ба показана фото двигателя с другим насадком  :)

Salo

http://www.parabolicarc.com/2013/04/12/yuzhnoye-special-aerospace-services-sign-u-s-teaming-agreement/
ЦитироватьYuzhnoye, Special Aerospace Services Sign U.S. Teaming Agreement
Posted by Doug Messier
on April 12, 2013, at 12:31 pm

special_aerospace_servicesBOULDER, CO (SAS PR) — Special Aerospace Services, a leader in aerospace systems engineering solutions, announced on April 10, 2013, that it has signed a teaming agreement with Ukrainian-based hardware and aerospace technology manufacturer, Yuzhnoye SDO. The teaming agreement will provide Ukrainian rocket engine technology, systems, and services to the U.S. market.

SAS and Yuzhnoye SDO have worked closely together over the last three years to develop strategic marketing and system development concepts for applications in the U.S. space industry market. One such collaboration is SAS developed TALON(TM) Micro-Upper Stage System currently utilizing Yuzhnoye's high performance and reliable propulsion technology.

Yuzhnoye SDO is a world leader in developing launch vehicle systems, rapid launch solutions, spacecraft and propulsion systems. In cooperation with an industrial partner, the company currently produces Zenit, Cyclone-4 and Dnepr launch systems. Yuzhnoye SDO is also the developer of the Orbital Sciences Antares launch vehicle first stage core structure.

SAS is a high technology services and systems company supporting NASA, DoD, and the commercial space industry through systems engineering, digital manufacturing, special research & development, launch services, and mission analysis.

Both SAS and Yuzhnoye SDO will be at the 29(th) National Space Symposium in Colorado Springs on April 8-11, 2013. Yuzhnoye propulsion technology, including LOX-rich staged combustion first stage main engine mock-up and upper stage solutions will be on display at the SAS booth located at booth #1607 in the Lockheed Martin Exhibit Center Pavilion.

Special Aerospace Services (www.specialaerospaceservices.com) is a Certified 8(a), woman-owned engineering services, systems and solutions business. SAS began with the dream of developing and providing innovative aerospace solutions to the aerospace industry, U.S. government agencies, Department of Defense, and the emerging commercial spaceflight sector. The SAS team demonstrates our corporate motto through our products and solutions . . . Who Dreams Wins(TM).
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Apollo13

ЦитироватьSalo пишет:
LOX-rich staged combustion first stage main engine mock-up
Макет РД-801?

Salo

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

http://www.nkau.gov.ua/nsau/newsnsau.nsf/mainsubjectsR/E6E10392E5366E1BC2257B5C00521756?openDocument&Lang=R
ЦитироватьВажнейшим направлением деятельности КБ «Южное» является разработка жидкостных и твердотопливных двигателей с полным циклом изготовления материальной части в Украине. Сегодня предприятие завершает отработку двигателя верхней ступени РКК «Циклон-4», создает целый ряд двигателей для верхних ступеней, которые могут быть использованы в собственных и зарубежных проектах. Интенсивно разрабатывают семейство маршевых двигателей первой и второй ступеней ракет-носителей тягой от 120 до 250 тонн. Начат проект по созданию мощного маршевого ракетного двигателя тягой до 500 тонн, проекты по созданию двигательных установок для модулей, которые смогут обеспечить доставку грузов и экипажей на Луну и ближайшие планеты Солнечной системы. Создание в Украине современных конкурентоспособных ракетных двигателей имеет важное значение как для комплектации ракетных комплексов других производителей, так и для изготовления отдельного, востребованного на мировом рынке продукта, которая имеет большой экспортный потенциал.


Маршевый жидкостный ракетный двигатель РД810
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Ярослав

#87
на //www.specialaerospaceservices.com есть кое-какие картинки, например:

Salo

#88
Цитировать
ЦитироватьKnow How /working пишет:
Сейчас только прислал Дэйв Вудс в рассылке FPSPACE: http://englishrussia.com/2013/05/26/the-very-heart-of-the-rocket/#more-123890 - ссылка на огромную страницу с фотографиями музейной коллекции ЖРД и других двигателей, как я понимаю, прежде всего украинских. Много интересного.
Александр Хороших пишет:
И на русском языке: http://war666beast.livejournal.com/243292.html
Ещё http://war666beast.livejournal.com/242065.html
Фотографии в полном разрешении на яндекс-диске: http://fotki.yandex.ru/users/war666beast/view/729547/?page=0

Автор в Контакте: http://about.me/dittohead
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

ЦитироватьЯрослав пишет:
на www.specialaerospaceservices.com есть кое-какие картинки, например:

Кстати, в левом верхнем углу на этой картинке - скриншоты RPA :-)

Ярослав

ЦитироватьАлександр Пономаренко пишет:

Кстати, в левом верхнем углу на этой картинке - скриншоты RPA :-)
это оно http://www.propulsion-analysis.com/ ?

Salo

http://www.nkau.gov.ua/nsau/newsnsau.nsf/mainsubjectsR/EB362400976667E8C2257B8E003599C6?openDocument&Lang=R

    Предприятия космической отрасли Украины принимают участие в Международном аэрокосмическом салоне "Ле Бурже-2013"
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

C-300

#94
Разработка многорежимных ЖРД для взлётно-посадочных модулей
http://archive.nbuv.gov.ua/portal/natural/AKTT/2011_4/Shnyakin.pdf

C-300

#95
Тоже интересная статья: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/Natural/AkTT/2008_10/Kumchen.pdf

Salo

ЦитироватьApollo13 пишет:
Там рядом еще про двигатели

 http://ste.com.ua/index.php?hl=en&idd=catalog&catalog=31d998c917c25b4024a7d4e29f7d76ae
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

#97
http://spetstechnoexport.com/uk/catalogues/501
ЦитироватьRD-801 ENGINE

 RD-801 engine is developed for application on the first stage of Mayak-L LV and other LVs of similar type.RD-801 is one-chamber double-mode engine with single start, with turbopump propellant supply system. It isimplemented according to the scheme of oxidizer-rich generator gas afterburning.The engine is developed on the basis of Zenit LV proven technologies.
    
MAIN TECHNICAL CHARACTERISTICS
   Propellants
 
O2+kerosene
 
   Thrust, tf:
         vacuum
         sea level
 

135.2
123.1
 
   Specific impulse, s:
         vacuum
         sea level
 

332.7
302.9
 
   Mass of engine, kg
 
1530
 
   Status: Design Documentation has been issued
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

#98
http://spetstechnoexport.com/uk/catalogues/502
ЦитироватьRD801B ENGINE
 
RD801B engine is developed for its applicationon the second stages of Mayak-M and Mayak-H LV as well as other LV of similar type.The engine is one-chamber, double-mode, with single startand turbopump propellant supply system. It is implemented based on the scheme of oxidizer-rich generator gas afterburning.The engine is developed on the basis of Zenit LV proven technologies.
    
MAIN TECHNICAL CHARACTERISTICS
    Propellants
 
kerosene+О 2
 
    Combustion chamber pressure, kgf/cm 2
 
1 83,5
 
    Vacuum thrust, tf:
 
141,7
 
    Specific impulse in vacuum, kgf·s/kg:
 
50
 
   Mass of engine, kg
 
1 800
 
    Status: At the stage of development
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

#99
http://spetstechnoexport.com/uk/catalogues/503
ЦитироватьRD809M ENGINE

 RD-809M engine is developed for application on the second stage of Mayak-L LV.RD-809M is four-chamber single-mode liquid propellant engine with a single start during the flight. It operates on kerosene-liquid oxygen propellants. It is implemented according to the scheme of oxidizing generator gas afterburning. RD-809M engine is developed on the basis of provenunits of high-reliable serial RD-8 steering engine of Zenit LV.
 
MAIN TECHNICAL CHARACTERISTICS
  Propellants
 
kerosene+О 2
 
  Vacuum thrust, tf
 
9,0
 
  Specific impulse in vacuum, s
 
345
 
  Mixture ratio
 
2,5
 
  Mass of engine, kg
 
30 0
"Были когда-то и мы рысаками!!!"