Новости ILS

Автор Salo, 16.10.2011 13:31:07

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Salo

ЦитироватьTimKaz пишет:
Тем более, что и сам спутник-то еще не готов.
Какой именно спутник не готов?
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

TimKaz

ЦитироватьSalo пишет:
ЦитироватьTimKaz пишет:
Тем более, что и сам спутник-то еще не готов.
Какой именно спутник не готов?
Сорри, это я сам запутался. Новость про Интелсат с мартовской новостью про Инмарсат перепутал. А там как раз про задержку с их спутником Europasat/Hellas-sat 3 говорилось.

knezevolk

ЦитироватьTimKaz пишет:
Насколько я понял Intelsat просто заказала резерв, а не отказалась от запуска на Хэви.
Именно так.
Очередная советская газета в очередной раз соврамши.

Seerndv

- и где вы до сих пор находите советские газеты?  :o
Да ещё с новостями про Дельу Хэви?
Свободу слова Старому !!!
Но намордник не снимать и поводок укоротить!
Все могло быть еще  хуже (С)

Salo

#144
:|  8)
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

Цитировать Jeff Foust ‏@jeff_foust  16 ч.16 часов назад  
Pysher: will have more details in a couple months on how to make Proton more price competitive for medium and smaller sats. #32SS
 
  Jeff Foust ‏@jeff_foust  16 ч.16 часов назад  
Pysher: Angara 1.2 vehicle available for smallest: 3 metric tons for a "very attractive" price. #32SS

  Jeff Foust ‏@jeff_foust  16 ч.16 часов назад  
Kirk Pysher, ILS: anticipate having 3 more commercial Proton launches, and 4 more federal launches, the rest of 2016. #32SS
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

ЦитироватьOlaf пишет:
https://twitter.com/jeff_foust/status/720727996433190912
ЦитироватьKirk Pysher, ILS: anticipate having 3 more commercial Proton launches, and 4 more federal launches, the rest of 2016.
3 more Commercial = Intelsat 31 (DLA2), EchoStar 21, AsiaSat-9
4 more federal launches = 2x Космос, 2x ??
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Apollo13

http://spacenews.com/russian-government-provides-debt-ridden-khrunichev-with-cash-and-loans/

ЦитироватьRussia bails out debt-ridden Khrunichev

by Peter B. de Selding — April 20, 2016


Twenty years of regular hard-currency revenue from commercial Proton launches have not been enough to give financial stability to Proton builder Khrunichev. The Russian government is stepping in with a 10-year plan that starts with subsidies and loans to pay off Khrunichev's debt and ends in sustained profitability. Credit: European Space Agency


PARIS — Russia's Roscosmos, acting in its new role as a state corporation tasked with reforming Russia's space industry, on April 19 said debt-ridden space-hardware builder Khrunichev Space Center had been provided with subsidies and loans to stabilize its accounts.
Roscosmos said the cash infusion in particular would allow Moscow-based Khrunichev to repay its suppliers back debt of more than 20 billion Russian rubles, or about $300 million at current exchange rates. Roscosmos said Khrunichev's total debt stood at 114 billion rubles as of late 2014.
In 2015, Roscosmos and Khrunichev were given new chief executives, both with non-space, commercial backgrounds. Roscosmos is now a state corporation as well as Russia's space agency.
Roscosmos Director-General Igor Komarov is a former president of Russia's Lada automobile manufacturer. Khrunichev Director-General Andrey V. Kalinovsky is a former president of the civil aircraft division of Russia's Sukhoi.
U.S. and European government and industry officials who have negotiated with both men say they have brought a Western-style business approach to their companies.
"It's like night and day," said one European government official, referring specifically to Komarov compared to his predecessors.
State-owned Khrunichev is one of Russia's largest and best-known space companies and is notably the builder of Russia's Proton heavy-lift rocket.
Khrunichev in April is celebrating the 20th anniversary of the first Proton launch of a non-Russian commercial telecommunications satellite – Luxembourg-based SES's Astra 1F, which was launched April 9, 1996.
Since then, the Russian government has allowed Khrunichev to consolidate its ownership of Proton subcontractors. In 2008, Khrunichev became the principal owner of International Launch Services of Reston, Virginia, which manages commercial Proton contracts.
The U.S. government agreed to permit Proton's entry into the global commercial launch market in the 1990s on condition that the Russian vehicle's pricing would not undercut the prevailing U.S. and European providers.
The U.S. government in effect ordered Proton's builders and operators to charge more than they might have in the years following Proton's 1996 commercial debut.
Those rules have been allowed to wither in part because, until recently, U.S. heavy-lift rockets have not been active in the low-margin commercial launch market.
The arrival of SpaceX of Hawthorne, California, into the commercial mix in the past few years has not revived the price issue, especially since it is SpaceX's Falcon 9 rocket, and not Proton, that has been the market's low-cost provider.
But before SpaceX, Khrunichev and ILS had hewed, more or less, to the same commercial pricing structure as that practiced by Europe's Arianespace commercial launch service provider.
Notwithstanding this U.S. government-approved cartel-type situation, Khrunichev's ability to generate substantial hard-currency revenue from commercial Proton launches was apparently insufficient to assure the company's financial stability.
In its April 19 statement, Roscosmos said Khrunichev is on schedule to meet the government-ordered 10-year recovery schedule.
The first phase, between 2015 and 2016, is to stabilize its financial accounts and reduce its debt. To achieve this goal, Roscosmos said the company had "received subsidies from the government and a loan from Vnesheconombank," which is the Russian Development Bank. "This financial support has enabled smooth production operations and the repayment of debt to suppliers."
The second phase, between 2017 and 2020, includes the implementation by Khrunichev of a broad strategic reorganization that is designed to yield sustained profitability between 2021 and 2025.
Roscosmos said the reforms under way at Khrunichev have already yielded a 12 percent increase in labor productivity in 2015 and an 18.8 percent increase in average Khrunichev employee salaries, "which is above the level of inflation of the country."
The wage increases have reduced the turnover among younger employees, Roscosmos said.
Among other changes to Russia's space industry landscape expected in the coming years is a consolidation of launch vehicles around Khrunichev's Angara modular rocket. Angara variants stretch from a vehicle to launch mid-size Earth observation satellites into polar orbit, to the Angara 5 heavy-lift variant for large telecommunications satellites to geostationary orbit.

Salo

http://izvestia.ru/news/611303
Цитировать25 апреля 2016, 00:01   |   Наука   |   Иван Чеберко
«Роскосмос» сформирует единого оператора коммерческих запусков

Структура будет координировать маркетинговую деятельность российских производителей ракетной техники на мировом рынке пусковых услуг

Госкорпорация «Роскосмос» сформирует единого оператора коммерческих запусков — структуру, которая будет заниматься маркетингом пусковых услуг разных ракет-носителей от всех российских производителей.

— Планы формирования единого оператора коммерческих заказов обсуждаются нами в контексте реформы космической отрасли, — сообщил официальный представитель госкорпорации Игорь Буренков. — Координация маркетинговой деятельности российских производителей на мировом рынке пусковых услуг представляется логичной, особенно в эти годы, когда рынок видоизменяется и появляются новые амбциозные игроки. Согласованные действия позволят нам точнее выстраивать отношения с основными заказчиками услуг, проводить более гибкую маркетинговую политику, основанную на дифференцированном подходе к заказчикам. Как будет выстроена новая система, станет ясно позднее.

В последние десятилетия российские компании работали на внешних рынках самостоятельно. Центр Хруничева продает пусковые услуги «Протонов» через американскую дочернюю компанию International Launch Services (ILS). А РКК «Энергия» через дочернюю Energia Overseas Limited (EOL) продавала пуски с буксируемой морской платформы Sea Launch посредством «Зенитов» (сейчас проект Sea Launch). Российско-французское СП «Старсем» продвигало пуски ракетами «Союз» с космодрома «Куру». А для маркетинга конверсионных носителей «Рокот» работала отдельная структура Eurockot.  Еще были небольшие частные компании, не контролируемые напрямую крупными производителями ракетной техники. Например, «Международные космические услуги» (МКУ), наполовину принадлежащая УГМК Искандера Махмудова, продавала услуги выведения «Зенитами» с Байконура. А «Космотрас», принадлежащая Сергею Недорослеву, адаптирует для запуска спутников МБР Р-36М.

Идею сформировать единую структуру для координации действий на глобальном рынке высказывал еще в 2011 году на тот момент руководитель Федерального космического агентства Владимир Поповкин. Он стремился создать близкий аналог «Рособоронэкспорта», осуществляющего продажу российских вооружений по всему миру.

Идею Поповкина тогда реализовать не удалось, поскольку предприятия отрасли на тот момент не подчинялись «Роскосмосу» в такой степени, чтобы космическое агентство могло лишать их каких-то важных функций: формально предприятия были подотчетны «Росимуществу». Показателен пример отношений РКК «Энергия» и «Роскосмоса» в период 2012-2014 годов, когда «Роскосмос» предлагал «Энергии» избавиться от «Морского старта» как от убыточного и неперспективного актива. Но глава «Энергии» поступил по своему усмотрению — он перевел активы «Морского старта» в собственность офшоров и продолжал финансировать проект, который в итоге окончательно обанкротился после того, как украинский «Южмаш» перестал делать для него ракеты.

— Замысел сформировать единого оператора коммерческих заказов логичен в контексте общей централизации, осуществляющейся сейчас в ракетно-космической отрасли, — пояснил Иван Моисеев, научный руководитель Института космической политики. — Таким образом, повысится прозрачность схем, уменьшится количество посредников, повысится эффективность деятельности управленческого персонала. Раз уж формируется единая корпорация, то ей нужен один общий отдел, отвечающий за экспортные вопросы. Больших усилий на пути создания такой структуры, видимо, не потребуется, поскольку компании такие уже есть, они давно работают, нужно только выбрать одну конкретную и наделить ее дополнительным функционалом.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

Цитировать Peter B. de Selding ‏@pbdes  17 ч.17 часов назад  
International Launch Services: We're crafting a Proton offer for small (3000-3500kg) & midsize (4500-5000kg) geo comsats. Details to come
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

tnt22

Цитировать
http://www.ilslaunch.com/newsroom/news-releases/international-launch-services-hires-senior-director-sales

ЦитироватьINTERNATIONAL LAUNCH SERVICES HIRES SENIOR DIRECTOR OF SALES

    Peter Stier
has been hired as Senior Director of Sales for International Launch Services (ILS). As a key member of the ILS sales team, Stier is responsible for leading the sales and business development activities of Proton and Angara launch services for customers in the Americas region.

   Stier has over 20 years of experience in the global space industry, with significant expertise in coordinating and executing business development strategies for commercial launch and telecommunications services and technology businesses. Earlier in his career, he was with The Boeing Company as Director of Sales and Marketing and as Director of International Sales for Boeing Launch Services. More recently, Stier was with Sea Launch, SA as Vice President of Sales, Business Development and Marketing, then with L-3 Communications Electron Technologies as Senior Director of Business Development. 

   "Peter is a well-respected industry veteran with a proven track record of establishing and building strong customer and partner relationships. He is known for delivering on his commitments and his results-oriented, straight-forward approach has earned him a great deal of trust.  He is a welcome addition to the ILS team," said Kirk Pysher, President of ILS.

Salo

Цитировать Peter B. de Selding ‏@pbdes  
International Launch Services hires Kevin Reyes, formerly w/ Boeing's space division, as Proton/Angara sales director for Asia-Pacific.
  7:18 - 25 июл. 2016 г.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

tnt22

Цитировать ILS ‏@ILSLaunch 23 ч.23 часа назад
 
ILS, Intelsat, Khrunichev and SSL celebrate the successful June 9 launch of Intelsat 31. ILS' 12th with
Intelsat!



Salo

Цитировать ILS ‏@ILSLaunch  
ILS announces the 1st Angara 1.2 contract with KOMPSAT-6 sat for KARI. Angara 1.2 launches up to 3.5 MT, LEO or SSO
   
 
  7:36 - 1 авг. 2016 г.  
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

http://www.ilslaunch.com/newsroom/news-releases/ils-announces-first-angara-12-contract-korean-aerospace-research-institute-ka
ЦитироватьILS ANNOUNCES FIRST ANGARA 1.2 CONTRACT FOR WITH KOREAN AEROSPACE RESEARCH INSTITUTE (KARI) FOR LAUNCH OF KOMPSAT-6
 
International Launch Services (ILS) announces the first commercial Angara 1.2 launch contract was signed recently with Korea Aerospace Research Institute (KARI) for the launch of the Korea Multi-Purpose Satellite (Arirang) 6 also known as the KOMPSAT-6 satellite from the Plesetsk Cosmodrome in Northwestern Russia around 2020.
   The Angara 1.2 vehicle is the newest Russian launch vehicle, designed and built by Khrunichev State Research and Space Production Center (Khrunichev), serving the small to medium range satellite market, with the capability to launch up to 3.5 Metric Tons to Low Earth Orbit or Sun-Synchronous Orbit (SSO). The KOMPSAT-6 mission will be launched by Angara 1.2 into an SSO orbit.
   Flight tests of the Angara vehicle family began in 2014 from the Plesetsk Cosmodrome. The first test flight of the Angara 1.2 light class vehicle was conducted on 9 July 2014 followed by the first launch of the Angara 5.1L heavy lift vehicle on 23 December 2014.
   KOMPSAT-6, with an estimate separated mass over 1.7 metric tons, will be equipped with a Synthetic Aperture Radar (SAR) developed and manufactured in cooperation with the domestic Korean industry. KOMPSAT-6 will be mounted with a SAR with sub-meter resolution, which is a follow-on satellite of KOMPSAT-5.
    "The selection of the ILS Angara 1.2 vehicle for the launch of KOMPSAT-6 was carefully considered for performance, heritage, price and schedule assurance. We have the utmost confidence in ILS, Khrunichev and the Angara launch vehicle and look forward to our continued cooperation in space activities with ILS and Khrunichev with the KOMPSAT-6 launch," said Dr. Gwang-Rae Cho, KARI President.
ILS President Kirk Pysher said, "We are honored to be sel ected for the launch of the KOMPSAT-6 satellite. The Angara 1.2 launch vehicle is ideally suited for launch of KOMPSAT-6 by providing KARI with both schedule assurance and optimal mission performance. ILS and Khrunichev welcome the opportunity to support this important mission for KARI, furthering the international cooperation between our organizations."
   "This was a challenging competition for KOMPSAT-6 as we were bidding against a very strong field of commercial launch service providers," said Thomas Carroll, ILS Vice President, Sales. Carroll continued, "ILS was sel ected under KARI's extensive review process based on many factors. This confirms our position in the launch market segment as a preferred launch service provider. ILS' 23 years of commercial launch service experience at the Baikonur Cosmodrome will serve customers well as we support Angara 1.2 launch services from the Plesetsk Cosmodrome."
####

   About ILS and Khrunichev
    ILS provides launch services for global satellite operators and offers a complete array of services and support, from contract signing through mission management and on-orbit delivery. ILS has exclusive rights to market the Proton and Angara vehicles to commercial satellite operators worldwide and is a U.S. company headquartered in Reston, VA., near Washington, D.C. To date, ILS has launched 93 commercial missions. For more information, visit www.ilslaunch.com.
   Khrunichev holds the majority interest in ILS and is one of the cornerstones of the Russian space industry.
   Khrunichev (which is a part of the Roscosmos State Corporation) is the developer and manufacturer of the Proton and Angara launch vehicle families. The Proton vehicle launches from facilities at the Baikonur Cosmodrome in Kazakhstan, and has a heritage of more than 410 missions (in various evolutions) since 1965. Khrunichev includes a number of key manufacturers of the Proton launch vehicle located in Moscow and in other cities of the Russian Federation. For more information on Khrunichev, please go to: http://www.khrunichev.com/main.php?lang=en

   The Angara Launch Vehicle Family
    Angara is a family of advanced and environmentally friendlier launch vehicles with light to heavy lift range developed around Universal Rocket Modules (URM). Different configurations of Angara launch vehicles are declined with various numbers of URM 1 and URM 2 modules. The Angara family of vehicles has a modular structure to support a wide range of missions.

   Angara Space Rocket Complex at the Plesetsk Cosmodrome, Russia
    The Angara Space Rocket Complex (SRC) is being developed at the Plesetsk Cosmodrome in Northern Russia in order to provide Russia with independent access to space from its territory. The Roscosmos State Corporation and the Russian Ministry of Defense are developing the Angara SRC while Khrunichev develops the launcher. Russian industrial enterprises and construction organizations utilizing only Russia-produced hardware components are cooperating to implement the Angara SRC.
    Angara SRC will support unmanned missions designed to address scientific, social/economic, dual and commercial purposes into Earth orbits with a range of altitudes and inclinations (including geotransfer and geostationary orbits), and into escape trajectories. The plans are to utilize the following configurations as part of the Angara SRC from the Plesetsk Cosmodrome – the Angara 1.2 two-stage light class launch vehicle and the three-stage Angara A5 heavy lift vehicle. The potential development of the Angara A3 three-stage medium class launch vehicle is being determined. The Universal Launch Complex of the Angara SRC permits to launch all the planned configurations of Angara fr om the same launch pad.

Angara 1.2 LV
    The Angara 1.2 LV includes two stages developed on the basis of the URM 1 module (for Stage I), and the URM 2 module (for Stage II), Service Module and Payload Fairing. The launch vehicle propulsion systems utilize environmentally cleaner propellant components of liquid oxygen (LOX) and kerosene.
Each URM represents a complete structure consisting of oxidizer and fuel tanks, connected with an interstage compartment, as well as of the engine compartment.
The URM 1 is equipped with one powerful RD-191 main engine (a liquid propulsion engine using LOX / kerosene as propellants). The URM-1 has an outer diameter of 2.9 m, and is 25.1 m long. The Angara 1.2 second stage booster has a diameter of 2.9 m and a length of up to 8.5 m. The RD-0124A engine is used as the Stage II main engine which utilizes the LOX / kerosene propellants.
The URM 1 has was flight demonstrated as the first stage of the Korean Space Launch Vehicle (KSLV-1) during missions in 2009, 2010 and 2013.

The Angara 1.2 Service Module
    The service module for the Angara 1.2 is designed to generate velocity impulses to inject the spacecraft into its target orbit. It is also designed to support the required attitude during the coast phase of the mission while on transfer orbit and for spacecraft separation. The service module can generate velocity impulses for a de-orbiting maneuver fr om the spacecraft target orbit and uses 600 kg MON+MMH propellants.

The Angara 1.2 Payload Fairing
    • 2.9 m in diameter
    • Clamshell design connected by mechanical pyro locks
    • Installed on the upper ring of Stage II
    • Three-layered composite with a honeycomb filling compound
For more information on the Angara 1.2 launch vehicle, please go to: http://www.ilslaunch.com/sites/default/files/pdf/Angara12-FactSheet.pdf
 
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

http://www.ilslaunch.com/newsroom/news-releases/international-launch-services-hires-senior-director-sales-0
ЦитироватьINTERNATIONAL LAUNCH SERVICES HIRES SENIOR DIRECTOR OF SALES

Kevin Reyes has been hired as Senior Director of Sales for International Launch Services (ILS). Reyes, a 35-year veteran of the aerospace industry, is responsible for sales and business development activities of Proton and Angara launch services for customers in the Asia-Pacific region.
    Prior to his appointment with ILS, Reyes lead the business development and sales effort for various Asian and European commercial satellite operators at Boeing Network and Space Systems. Prior positions with Boeing include key roles in customer engineering for Sea Launch and Delta launch systems and responsibility for all post-ULA, commercial Delta launch service sales and marketing.
"Kevin's strong ties with customers and partners in the region and extensive knowledge of the launch and satellite industry make him a great fit for his new role at ILS. He has garnered well-earned respect from his colleagues during his successful tenure at Boeing. We are very pleased to welcome Kevin to the ILS team," said Kirk Pysher, President of ILS.
Reyes holds a Bachelor of Science degree in Business Administration from the California State University, Stanislaus, a Master of Science Degree in Systems Management and a Master of Science Degree on Systems Architecting and Engineering from the University of Southern California.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

http://www.khrunichev.com/main.php?id=1&nid=3429
ЦитироватьЗаключен первый контракт на запуск иностранного космического аппарата на ракете-носителе «Ангара»
01.08.2016
Компания International Launch Services (ILS, «дочерняя» компания ГКНПЦ им. М.В. Хруничева) и Корейский институт аэрокосмических исследований (KARI) заключили контракт на запуск корейского многоцелевого космического аппарата Arirang-6, также известного как KOMPSAT-6, с помощью РН «Ангара-1.2». Запуск планируется осуществить в 2020 году с российского космодрома Плесецк (Архангельская область) .
 
Космический аппарат KOMPSAT-6 с приблизительной массой более 1,6 тонн будет оснащен радаром с синтезированной апертурой (РСА), разработанным KARI и изготовленным в кооперации с предприятиями южнокорейской промышленностью. На космическом аппарате KOMPSAT-6 будет установлен РСА с разрешением класса 0,5 м, в четыре раза превышающего разрешение в 1 м по сравнению с первым РСА, установленным на космическом аппарате KOMPSAT-5.
 
Андрей Калиновский, генеральный директор ГКНПЦ им. М.В. Хруничева: «Подписание первого коммерческого контракта на пуск РН «Ангара» свидетельствует о высоком потенциале новейшего российского семейства ракет-носителей. Центр Хруничева и Корейский институт аэрокосмических исследований связывает многолетнее сотрудничество. Контракт на запуск космического аппарата KOMPSAT-6 выводит наше партнерство на новый уровень».
 
Созданная в 1995 году компания ILS (Рестон, США)  имеет  эксклюзивные права на маркетинг  и коммерческую эксплуатацию ракет-носителей «Протон» и «Ангара» на мировом рынке услуг по запуску космических аппаратов.  Владельцем контрольного пакета акций в ILS является ФГУП «Государственный космический научно-производственный центр имени Хруничева» (Центр Хруничева), разработчик и серийный изготовитель РН «Протон» и семейства РН «Ангара».  
 
С 1996 года ILS предоставила пусковые услуги РН «Протон»  на запуски коммерческих спутников практически всех основных типов. Среди заказчиков ILS все ведущие глобальные спутниковые операторы. С 1996 года в рамках деятельности ILS осуществлено 93 коммерческих запусков РН «Протон» («Протон-К» и «Протон-М»).
 
Сотрудничество KARI (« КАРИ») и Центра Хруничева продолжается свыше 10 лет.  В начале 2000 –х гг.  в рамках двустороннего межправительственного соглашения Россия и Республика Корея договорились о совместной разработке и создании южнокорейского космического ракетного комплекса с ракетой-носителем легкого класса KSLV-1. Контракт о создании КРК KSLV-1 был подписан в октябре 2004 года. С южнокорейской стороны заказчиком проекта выступал KARI. С российской стороны,  генеральным подрядчиком,  отвечающим за разработку комплекса в целом, стал Центр Хруничева. В рамках проекта российские специалисты спроектировали наземный комплекс для первого южнокорейского космического центра Наро и участвовали в его строительстве, а также создали первую ступень ракеты-носителя. Создание национального космического центра Наро с  КРК KSLV -1 позволило Республики Корея стать одной из немногих в мире стран,  имеющих гарантированный доступ в космос со своей территории. 
 
Отметим,  что первая ступень РН KSLV-1 была создана на базе универсального ракетного модуля УРМ-1,  разрабатываемого  для РН «Ангара». УРМ-1 был отработан в ходе запусков РН KSLV-1  с космодрома Наро (Республика Корея) в 2009, 2010, 2013 годах.
Кроме того,   в июле 2008 года  стартовавшая с космодрома Плесецк РН «Рокот», (разработанная и изготовленная Центром Хруничева),  успешно вывела на орбиту космический аппарат  KOMPSAT-2 в интересах KARI. Пусковые услуги РН «Рокот»   предоставило российско-западноевропейское предприятие (c участием Центра Хруничева) - Eurockot Launch Services.
 
Центр Хруничева (входит в Госкорпорацию "РОСКОСМОС") является разработчиком и серийным изготовителем РН «Протон» и семейства РН «Ангара»». Все пуски РН «Протон» осуществляются с космодрома Байконур в Казахстане. Начиная с  1965 года,  состоялось свыше 410 пусков различных модификаций РН «Протон». В состав ГКНПЦ входит ряд ключевых производителей компонентов  и комплектующих РН «Протон», расположенных в Москве и других городах Российской
 
 
Семейство РН «Ангара»
«Ангара» - семейство новейших экологически чистых ракет-носителей различных классов  (от легкого до тяжелого), создаваемых на основе универсальных ракетных модулей (УРМ). Различные варианты ракет-носителей «Ангара»  на практике реализуются при помощи разного количества модулей УРМ -1  и УРМ-2. Модульная конструкция РН  семейства «Ангара»  обеспечивает широкие возможности по выведению космических аппаратов различного назначения.
 
 
КРК «Ангара» на космодроме Плесецк (Россия)
Космический ракетный комплекс (КРК) «Ангара» на северном российском космодроме «Плесецк» (Архангельская обл.) создаётся в целях обеспечения гарантированного доступа России в космическое пространство со своей территории. Государственными заказчиками комплекса «Ангара» являются Госкорпорация «РОСКОСМОС» и Минобороны РФ, головным предприятием-разработчиком - Центр Хруничева. КРК «Ангара» создается кооперацией российских промышленных предприятий и строительных организаций с применением исключительно отечественной элементной базы.
КРК «Ангара» должен обеспечивать запуски автоматических КА научного, социально-экономического, двойного и коммерческого назначения на околоземные орбиты различных высот и наклонений (включая геопереходную и геостационарные орбиты) и отлетные траектории.
В составе КРК «Ангара» на космодроме Плесецк планируется применять: двухступенчатые ракеты-носители лёгкого класса «Ангара-1.2»; трехступенчатые ракеты-носители среднего класса «Ангара-А3» (решение о создании РН «Ангара-А3» не принято); трехступенчатые ракеты-носители тяжелого класса «Ангара-А5».Универсальный  стартовый комплекс (УСК) КРК «Ангара» позволяет с одной пусковой установки осуществлять пуски всех  запланированных конфигураций ракеты-носителя «Ангара».
 
 
РН «Ангара 1.2»
РН «Ангара-1.2 состоит из двух ступеней,  созданных на основе универсальных ракетных модулей УРМ-1 (для первой ступени) и УРМ-2 (для второй ступени),  сервисного модуля и  головного обтекателя. В двигательных установках ракеты-носителя  используются экологически чистые компоненты топлива – кислород и керосин.
Каждый УРМ представляет собой законченную конструкцию, состоящую из баков окислителя и горючего и соединенных проставкой,  а также,  двигательного отсека.
УРМ -1 оснащен одним мощным  маршевым (жидкостным реактивным двигателем)  РД -191 работающим на компонентах топлива жидкий кислород керосин. УРМ -1 имеет наружный диаметр 2,9 м и длину 25,1 м. Вторая ступень ракеты-носителя «Ангара 1.2» имеет диаметр 2,9 м и длину до 8,5 м. В качестве маршевого двигателя второй ступени используется кислородно – керосиновый двигатель РД0124А.
Сервисный модуль ракеты-носителя «Ангара-1.2» предназначен для выдачи импульсов для вывода космических аппаратов на целевую орбиту. Он также предназначен для поддержания требуемой ориентации во время пассивной фазы полета при нахождении на переходной орбите и для отделения космического аппарата. Сервисный модуль может генерировать импульсы для его увода с целевой орбиты космического аппарата и в качестве топлива использует 600 кг смеси окислов азота и монометилгидразина.
Головной обтекатель ракеты-носителя «Ангара 1.2»
•       Диаметр 2,9 м;
•       Двухстворчатая конструкция, соединенная механическими пирозамками;
•       Установлен на верхнем шпангоуте второй ступени;
•       Изготовлен из трехслойного композитного материала с сотовым наполнителем.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

tnt22

#157
(http://www.ilslaunch.com/newsroom/news-releases/ils-introduces-expanded-proton-line-cost-effective-launch-vehicles)

ILS INTRODUCES EXPANDED PROTON LINE OF COST-EFFECTIVE LAUNCH VEHICLES
 

International Launch Services (ILS) announces a product line extension of the Proton Breeze M commercial launch vehicle designed to expand the addressable GEO market for cost effective launch solutions in the small and medium satellite class range (3 to 5 metric tons). Designated as "Proton Variants," these two additional vehicles will be optimized 2-stage versions of the time tested and flight proven Proton Breeze M launch system for exclusive commercial use by ILS.
The Proton Variants initial launch capability will be established beginning in 2018 with the "Proton Medium" vehicle launching from Pad 24 at the Baikonur Cosmodrome. The 2-stage Proton Medium Variant will have a 4-meter payload fairing and utilize the standard Proton M configuration with 6 engines on the first stage. It will be followed in 2019 by the "Proton Light" Variant. The 2-stage Proton Light will have a 4-meter payload fairing but feature only 4 engines on the first stage. Both variants will maintain use of the flight proven and time tested Breeze M upper stage for spacecraft insertion.
The new Proton Variant commercial product line development is a result of ILS and Khrunichev working closely with customers and spacecraft manufacturers to find mutually beneficial launch solutions that are optimized for the commercial market, and aligned with its projected growth. "ILS and Khrunichev are utilizing the robust capability of the Proton Breeze M vehicle to better align our product offerings with changing market conditions while at the same time lowering its cost with a service that can address the entire commercial LEO, MEO and GEO marketplace," said ILS President, Kirk Pysher. "Over time, the Proton launch vehicle's performance has been enhanced to keep up with the demand for increased performance to address the trend of satellite mass growth to accommodate the heavy, High-Throughput Satellite designs. Electric and hybrid spacecraft propulsion has changed that trend and our customers have made it clear that they want the benefits of the heritage Proton Breeze M launch vehicle design but need the flexibility and cost benefits to align the vehicle's performance to current spacecraft requirements," said Pysher.
ILS Vice President of Engineering and Mission Assurance, Jim Kramer, is responsible for the commercial development of the Proton Variant product line. "The design aspects of the variants were directly derived from the requirements of our customers to include reducing the basic cost of the vehicle, improving the design reliability and addressing the 3 to 5 metric ton satellite performance range. With this in mind, the development of this expanded Proton product line was simplified by restricting the vehicle modifications to minimize changes to existing Proton propulsion and guidance, navigation and control (GNC) systems while making full use of the heritage flight-proven elements of the Proton Breeze M system. This is achieved through the elimination of the existing 2nd stage, minor lengthening of the remaining two booster stages and no modifications to the Breeze M upper stage. The removal of the existing 2nd stage with four engines for the Proton Medium and the additional elimination of two 1st stage engines and associated tanks for the Proton Light provides a simplified and elegant design solution to reduce cost and increase the design reliability of the expanded Proton product line," said Kramer.
Khrunichev Director General, Andrey Kalinovskiy noted that "The Proton Variant product line will complement other launch service providers' offerings to allow additional access to space for global operators, while increasing the addressable commercial market for Proton. Since this new product line is essentially a commercial offspring of Proton Breeze M, Khrunichev is able to optimize the design, production and operational efficiencies and transfer those savings on to our customers.  The variants will be produced for ILS using a commercial specification that will include additional oversight into the design and production of the Proton Variants. This offering will serve customers well, and will help to ensure timely delivery and assured access to space for commercial customer's assets."
About ILS and Khrunichev
ILS provides launch services for global satellite operators and offers a complete array of services and support, from contract signing through mission management and on-orbit delivery.  ILS markets the Proton and Angara vehicles to commercial satellite operators worldwide and is a U.S. company headquartered in Reston, VA., near Washington, D.C.
To date, ILS has launched 93 commercial missions.  For more information, visit www.ilslaunch.com.
Khrunichev, which holds the majority interest in ILS, is one of the cornerstones of the Russian space industry. Khrunichev manufactures the Proton system and the Angara family of vehicles. The Proton vehicle launches from facilities at the Baikonur Cosmodrome in Kazakhstan, and has a heritage of over 410 missions since 1965. Khrunichev includes, among its branches, a number of key manufacturers of launch vehicle and spacecraft components in Moscow and in other cities of the Russian Federation.  For more information, visit www.khrunichev.com.
####
Notes to Editors:
The composition of the new Proton Variant Launch System is identical to the Proton Breeze M and includes the following components:
    • 2-Stage Proton Launch Vehicle;
    • Dedicated Launch Vehicle processing facilities;
    • Launch Complex (launch operations are planned from Proton M Launch Pad 24 at Baikonur Cosmodrome);
    • Specialized and dedicated launch site transport system
The following is the lift capability of each of the Proton vehicles with the 4-meter payload fairing:
    • Proton Breeze M launch performance is 6300 kg to 1500 meters/second (m/s) ΔV
    • Proton Medium launch performance is a minimum of 5000 kg to 1500 m/s ΔV
    • Proton Light launch performance is a minimum of 3600 kg to 1500 m/s ΔV
The proven Proton Breeze M launch vehicle is a three stage vehicle with a restartable main engine on the Breeze M upper stage. The vehicle has been in service since 1965 with over 410 launches to date for both the Russian Federal government and global commercial satellite operators. Over time, the vehicle has experienced phased improvements with lift capability of up to 6300 kg to reference GTO and 6500 kg to SSTO at 1500 m/s. The Proton vehicle's Breeze M upper stage allows for optimizing each mission and maximizing projected in orbit lifetime for single or multiple satellites to LEO, MEO, HEO, GTO, GSO and SSTO.

tnt22

Peter B. de Selding ‏@pbdes 13 ч.13 часов назад
 
Here's how ILS positions new Proton variants vs SpaceX Falcon 9, inc w/ reusable 1st stage, and Europe's Ariane 5.
 
 

Salo

"Были когда-то и мы рысаками!!!"