FLEX PATH

Автор ronatu, 02.02.2010 03:33:30

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

pkl

Без них они не смогут стартовать.
Вообще, исследовать солнечную систему автоматами - это примерно то же самое, что посылать робота вместо себя в фитнес, качаться.Зомби. Просто Зомби (с)
Многоразовость - это бяка (с) Дмитрий Инфан

zyxman

Та я не об том.
Я в смысле что любой проект супертяжа США теперь будет с SRB, потому что нужно чем-то загрузить понятно какие мощности.
"Демократия, это когда царь умный, а также добрый и честный по отношению к своим холопам".
--
Удача - подготовленный успех!

pkl

И поэтому тоже. Но вообще, при их инженерных традициях, им проще сделать ТТУ, чем налаживать производство РД-180.
Вообще, исследовать солнечную систему автоматами - это примерно то же самое, что посылать робота вместо себя в фитнес, качаться.Зомби. Просто Зомби (с)
Многоразовость - это бяка (с) Дмитрий Инфан

zyxman

Им проще купить готовый РД-180 :lol:

..а где надо, использовать водород, или получить с водородом увеличенный мюПН, довесив на готовую ракету сколько-то ускорителей на РДТТ :wink:

На самом деле это ИМХО и есть грамотный экономический подход к супертяжам - сделать ЖРД умеренного размера с высокими параметрами, который будет летать на средней ракете (и этим будет получаться высокая серийность), а когда надо - раз в несколько лет собирать супертяж из нескольких таких ЖРД с навесными РДТТ ускорителями - ускорители для надежности.

То есть я думаю, что еще будет на этих-же технологиях меньший носитель.

PS Единственное, что мне не нравится, что ЖРД четыре - лучше бы их было простое число - 3 или 5.
Но думаю, то что мы видим, еще не окончательное решение, и все еще не раз успеет измениться.
"Демократия, это когда царь умный, а также добрый и честный по отношению к своим холопам".
--
Удача - подготовленный успех!

ronatu

Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

ronatu

Using Commercial Launchers and Fuel Depots Instead of HLVs

http://nasawatch.com/archives/2011/03/using-commercia.html
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

ronatu

Near Term Space Exploration with Commercial Launch Vehicles Plus Propellant Depot, Dr. Alan Wilhite and Dr. Douglas Stanley, Dale Arney and Chris Jones, GRAs Georgia Institute of Technology/ National Institute of Aerospace

"The Propellant Depot Hypotheses

* Large in-space mission elements (inert) can be lifted to LEO in increments on several medium-lift commercial launch vehicles (CLVs) rather than on one Heavy Lift Launch Vehicles (HLLVs)

* The heavy in-space transportation mission elements are beyond the payload capability of medium-lift CLVs; however, 80 to 90 percent of their mass is propellant that can be delivered in increments to a Propellant Depot and transferred to the in-space stages

* Saves DDT&E costs of HLLV

* Low-flight-rate HLLV dominated by high unique fixed costs. Use of CLVs eliminates these costs and spreads lower fixed costs over more flights and other customers.

* Use of large re-fueled cryo stages save DDT&E/ops costs for advanced propulsion stages (e.g., SEP)"
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

frigate

"Селена, луна. Селенгинск, старинный город в Сибири: город лунных ракет." Владимир Набоков

Dude

Спасибо, много интересных циферок.

ronatu

Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

ronatu

.................. new phase in America's space program is extending humanity's reach farther into the solar system . . . to asteroids, Mars, the far planets. It is addressing fundamental questions about the formation of the universe and searching for a better understanding of our place in it.

And NASA is today making the investments required to begin this era of deep space exploration. We are pursuing two critical building blocks for future exploration — a deep-space crew vehicle and an evolvable heavy-lift rocket.

The Orion test article built at Langley Research Center in Hampton and tested at White Sands Missile Range, New Mexico, just completed a cross-country tour before arriving at the Operations and Check Out facility at Kennedy Space Center for potential further testing.

And even while Atlantis was in orbit, an Orion multi-purpose crew vehicle (MPCV) test article was dropped into Langley's new Hydro Impact Basin, where testing will certify the deep space crew vehicle for water landings.
..................
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

ronatu

Here on Earth, NASA is researching ways to design and build aircraft that are safer, more fuel-efficient, quieter and environmentally responsible. We are developing technologies that will improve routing during flights, reduce congestion around airports and enable aircraft to climb to and descend from their cruising altitude without interruption. These technologies will save fuel, reduce the impact of aviation on the environment, improve airport capacity and reduce the number of frustrating delays for passengers.

NASA believes it is possible to build an aircraft that uses less fuel, gives off fewer emissions and is quieter, and we are working on the technologies to create that aircraft. NASA is also part of the government team that is working to develop the Next Generation Air Transportation System — or NextGen — to be in place by the year 2025 that will improve system performance to accommodate the anticipated increase in traffic. We will continue to validate new, complex aircraft and air traffic control systems to ensure that they meet extremely high safety levels.

NASA's advancements go beyond supporting our space, science and aeronautics missions, extending into the everyday life of every American. From weather and navigational satellites, to breast cancer screening and ear thermometers, to water purification systems and scratch resistant lenses – our nation's investments in NASA and the technologies we have produced have greatly benefited our daily lives.

NASA's goal is to continue to ensure U.S. leadership in space and derive all the benefits that flow from it. We are reaching for new heights and revealing the unknown so that what we learn will benefit all humanity. Tomorrow's space program is taking shape today.
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

ronatu

Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

ronatu

Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

ronatu

Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

ronatu

NASA sets sights of space program on extraordinary, distant horizons:
Charles Bolden

ЦитироватьFifty years ago, President John F. Kennedy challenged the nation to reach the moon, to "take longer strides" toward a "great new American enterprise." Today, another young president, with bipartisan support in Congress, has challenged us to reach for new heights -- to rendezvous with an asteroid by 2025 and send humans to Mars by the 2030s.

NASA is developing a Space Launch System (SLS) that will be capable of transporting astronauts and cargo into deep space. Together with our industry partners, we are developing the next-generation human-spaceflight system, including commercial transport to the International Space Station and completion of the Orion Multi-Purpose Crew Vehicle that will take astronauts beyond low Earth orbit for the first time since the Apollo-17 lunar mission in 1972. Our plans call for an unmanned system test flight of the Orion and SLS in 2017 and a crewed test flight in 2021.

Five members of NASA's most recent Astronaut Candidate Class attended the Congressional Gold Medal ceremony. Some of them will be the first Americans to travel to the International Space Station aboard U.S. commercial spacecraft. Some of the astronauts we are currently recruiting will be pioneers in our missions to make the first footprints on the surface of Mars.

Congress' support of the MSL mission recognizes its importance to national technology, scientific advancement and the inspiration of students. It is also important to remember that the $2.5 billion investment in this project is not spent on Mars, but on Earth, mostly in the United States. More than 5,000 people, including two dozen small businesses, have worked on this mission in some capacity, in at least 31 states.

Our Mars mission is not without risk and, as in every NASA space flight, we expect to encounter some surprises. But as President Kennedy put it, we choose to do these things "not because they are easy, but because they are hard." That is what we do at NASA. That's what our astronauts do. As we set out to explore the farthest reaches of space, we continue to be guided by a single vision: "To reach new heights and reveal the unknown so that what we do and what we learn will benefit all humankind."

Bolden is administrator for NASA.

http://www.cleveland.com/opinion/index.ssf/2011/12/nasa_sets_sights_of_space_prog.html
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

Потусторонний

ЦитироватьExploration Gateway Platform hosting Reusable Lunar Lander proposed

http://www.nasaspaceflight.com/2011/12/exploration-gateway-platform-hosting-reusable-lunar-lander-proposed/

Звезда будет заказана как ФГБ или в виде российского вклада? Кроме америки и нас еще ктонибудь в упряжке есть?
Немного картинок в тему

ronatu

It is just a PROPOSAL :wink:
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

ronatu

Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.