KSLV-1 и KSLV-2

Автор Salo, 23.08.2008 14:38:04

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

pragmatik

http://lenta.ru/news/2010/01/08/together/
США уговорили корею покупать американские технологии.

Петр Зайцев

Ну и совершенно непонятно, что это означает. Корейцы и к французам обращались, но те заломили слишком высокую цену. Скорее всего будет с бору по сосенке, у американцев RL-10 (кстати там и Химмаш не считал зазорным сотрудничать), у русских - старт и возможно РД-191/180. Между прочим японцы вообще Дельту лицензировали со всеми потрохами, так что ничего тут из ряда вон выходящего нет. Подождем пока прояснятся детали.

Лютич

Самая трагикомическая ситуация будет, если амеры предложат корейцам блок первой ступени Атласа.
Смотреть телевизор и читать газеты - моя работа.

KBOB

ЦитироватьСамая трагикомическая ситуация будет, если амеры предложат корейцам блок первой ступени Атласа.

Может первую ступень Ares-1?????
У корейцев будет полностью твердотопливная ракета.
Россия больше чем Плутон.

Salo

ЦитироватьНу и совершенно непонятно, что это означает. Корейцы и к французам обращались, но те заломили слишком высокую цену. Скорее всего будет с бору по сосенке, у американцев RL-10 (кстати там и Химмаш не считал зазорным сотрудничать), у русских - старт и возможно РД-191/180. Между прочим японцы вообще Дельту лицензировали со всеми потрохами, так что ничего тут из ряда вон выходящего нет. Подождем пока прояснятся детали.
КБХА.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Лютич

Насколько я помню, корейцы хотели себе:
а) жидкостную
б) с открытой схемой
в) с тягой 1-й ступени не меньше 300 тс.

В общем, посмотрим, какие условия выкатят амеры (а просто так они никому ракетные технологии не продавали)
Смотреть телевизор и читать газеты - моя работа.

hecata

ЦитироватьНасколько я помню, корейцы хотели себе:
а) жидкостную
б) с открытой схемой
в) с тягой 1-й ступени не меньше 300 тс.

Так это они CBC от Delta IV хотят!  :D  :D

avmich

Производители процессоров, бывало, выпускали одинаковые процессоры, маркированные по-разному, и продаваемые по разной цене. Смысл - увеличить общий объём продаж, при том, что делать отдельную линию для медленных процессоров было дорого.

Такой вопрос по РД-151 :) . Выдерживает ли его камера полный спектр давлений от РД-191?..

Дмитрий В.

ЦитироватьПроизводители процессоров, бывало, выпускали одинаковые процессоры, маркированные по-разному, и продаваемые по разной цене. Смысл - увеличить общий объём продаж, при том, что делать отдельную линию для медленных процессоров было дорого.

Такой вопрос по РД-151 :) . Выдерживает ли его камера полный спектр давлений от РД-191?..

Никаких отличий в конструкции и параметрах между РД-151 и РД-191 нет. В первом полете на КСЛВ-1 был установлен РД-191 №9Л, насколько мне известно.
Lingua latina non penis canina
StarShip - аналоговнет!

anik

ЦитироватьВ первом полете на КСЛВ-1 был установлен РД-191 №9Л, насколько мне известно

А написали на нем РД151 №Д017, совсем мозги запудрили. :)

Дмитрий В.

Цитировать
ЦитироватьВ первом полете на КСЛВ-1 был установлен РД-191 №9Л, насколько мне известно

А написали на нем РД151 №Д017, совсем мозги запудрили. :)

Вот надпись и является самым крупным различием между ними :wink:
Lingua latina non penis canina
StarShip - аналоговнет!


Полынь

http://www.koreatimes.co.kr/www/news/biz/2010/01/123_59706.html

из интервью Lee Joo-jin, president of Korea
Aerospace Research Institute (KARI)
Цитировать...Although the KSLV-1 project garnered rapt attention, the KSLV-II, which is slated for its maiden launch in 2019, will represent a truer test of the ingenuity of Korea's rocket technology. KARI is planning to rely almost entirely on new technology to make the second rocket.

Unlike the two-stage KSLV-I, the KSLV-II will be a three-stage rocket measuring 50 meters in height and 3 meters in diameter. The first stage of the rocket will have four liquid-fuel rocket engines, each providing around 75 to 80 tons of thrust.

Another rocket engine with similar power will be installed on the second-stage of the rocket, while the third-stage, which will carry the satellite, will have a pressure-fed rocket engine generating about 5 tons of thrust.


The KSLV-II will be used to send a 1.5-kilogram satellite into a sun-synchronous orbit at an altitude of somewhere between 600 to 800 kilometers.

"The deal with our Russian partners bans any type of technology transfer, so despite the progress made through the KSLV-1 project, we have yet to acquire the technology necessary for building launchers," Lee said.

ЦитироватьOfficials from both South Korea and Russia are currently investigating the technical problems related to the failure through their Failure Review Board, which is expect to announce its results by as early as this week, Lee said.

KARI will then hold discussions with the Khrunichev Center to schedule the second KSLV-1 launch, although a launch within the initial target month of May might prove to be difficult.

"We are currently analyzing the flight test data and conducting simulation tests at our facilities at KARI. The goal is to identify and adjust flaws, while making improvements from the original design at the same time," Lee said.
Не всё очевидное-вероятно...

Полынь

http://english.yonhapnews.co.kr/techscience/2010/02/08/89/0601000000AEN20100208005300320F.HTML
Цитировать(2nd LD) Fairing assembly cited for 'half successful' space rocket launch


   
SEOUL, Feb. 8 (Yonhap) -- An independent private panel on Monday
cited problems in the fairing assembly of South Korea's first space rocket as having caused the "half successful" launch that failed to place a satellite into orbit last year.

   The 10-person panel, headed by Lee In, an aerospace engineering professor at the Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST), said its investigations indicated that faulty electrical wiring or a structural problem in the fairing assembly's separation explosive mechanism were the likely causes behind the Aug. 25 mishap.



The Korea Space Launch Vehicle-1 (KSLV-1) blasted off successfully from the Naro Space Center 485 kilometers south of Seoul, but one of two fairings failed to detach during the ascent stage. The added weight of the fairing made it impossible for the two-stage rocket to reach proper velocity to deploy the 100 kilogram scientific satellite.

   The KSLV-1 also called the Naro-1 is South Korea's first locally assembled and launched space rocket.

   "The probe has narrowed down the cause to faulty electrical discharge in the Fairing Separation Driving Unit wiring that prevented the explosives from going off 216 seconds into the flight or a structural problem that held the 'near' fairing in place despite the explosives taking place at the pre-set time," the professor said.

   He added that careful examination of telemetry sent back from the rocket indicated that the fairing that did not eject properly actually collided with the satellite as it separated from the rocket 540 seconds after liftoff.

   "We had checked other possible causes such as substandard explosives, but reached the conclusion such developments were unlikely," the KAIST expert said.

   Lee said that the findings had been forwarded by the Failure Review Board (FRB) to Russia's Khrunichev State Research and Production Space Center that jointly built the rocket. The FRB made up of South Korean and Russian experts have been examining details of the launch separate from the panel.

   "The Russian side did not raise any objections to the conclusions reached," he said.

   The panel in cooperation with Korea Aerospace Research Institute (KARI) had checked 5,200 documents, conducted 30 rounds comprehensive systems checks and carried out hundreds of evaluations on individual parts.

   It said that although one fairing failed to come off all other systems like the ignition of the second kick motor rocket occurred without a hitch.

   KARI and the science ministry said all problems discovered will be resolved in the second Naro-1 rocket scheduled for the first half of this year so another mishap does not take place.

   "Engineers are in the process of exchanging the electrical wiring and building new backup systems to make certain that if the explosives go off the fairings will be jettisoned," said Cho Gwang-rae, a senior researcher of rocket development at KARI.

   He said the state-run institute started to implement lessons learned in the investigations and plans to conduct numerous tests on the modifications.

   Cho, however, said that because the country had never launched a space rocket on its own and did not have a lot of experience, it had used foreign-made launch and testing manuals that may not have allowed more pre-launch testing of all systems.

   "He said that local engineers had not prepared fully for the very low vacuum conditions that may have caused electrical system to fail," the expert said.
The ministry in charge of the rocket program said that with upgrades underway with the fairing assembly unit, the second Naro-1 launch should take place as scheduled in May or early June.

   Khrunichev is expected to send the first stage main booster rocket around March for assembly with the second stage rocket and satellite made in the country.

   Local engineers have also started to check the launch pad and other support systems as of Monday last week.

   South Korea spent 502.5 billion won (US$428.5 million) to develop the 140 ton rocket that stands 33 meters tall with a diameter of 2.9 meters.

   The government and KARI, meanwhile, said that it is not currently discussing the possibility of asking its Russian partner for a third launch, since it wants to focus on Naro-1's upcoming launch.

   "Once this is concluded, the two sides can decide to consider a third launch," a sources said.

   Under the original cooperative pact, the two sides can call for another launch if there are problems in the two planned launches.

   yonngong@yna.co.kr
Цитировать...второй запуск Naro-1 намечен в мае или в начале июня.
Не всё очевидное-вероятно...

Дмитрий В.

Lingua latina non penis canina
StarShip - аналоговнет!

Salo

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo



Korea's future LRE engine with 30 t of thrust for the KSLV-2


First stage version
А вот в этом Брюгге явно ошибается. :roll:
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

SpaceR

Неужто корейцы сами сподобились 30-тонник склепать? Или это чисто муляж?

И, кстати, неясно где его будут ставить... В вышеприведенной табличке первые 2 ступени на 750тонниках, на второй 5-тонник.  :roll:
Правда, я подозреваю, что приведенная табличка сильно устарела.

Salo

Приведённая табличка это свежая версия. В НК была такая же информация.
Тридцатитонник корейцы делали и испытывали.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

Вот ещё двигатель:
Цитировать
"Были когда-то и мы рысаками!!!"