Antares (Taurus II)

Автор Salo, 20.02.2008 14:45:05

« назад - далее »

0 Пользователи и 2 гостей просматривают эту тему.

Apollo13

http://spacenews.com/nasa-inspector-general-warns-of-risks-to-cygnus-return-to-flight-plans/

ЦитироватьWilliam Gerstenmaier, NASA associate administrator for human exploration and operations, said in a Sept. 14 memo included in the report that Orbital was "protecting" a March 2016 launch of the upgraded Antares. However, he added, "NASA believes June 2016 is more likely."
Так и до третьего Атласа дело может дойти.

Saul

#1861
Сейчас у ЮМЗа проблемы с алюминиевым прокатом для Антареса, но 6-9 октября в Днепропетровске очередная выставка Литэкс-Машпром-Энергопром (металлургия и машиностроение). "Метеор" закрыт, поэтому на новом месте. 
http://www.expometeor.com/index.php?module=calendar


Запорожский алюминиевый не поможет,потому что от него оставили "рожки да ножки".
http://censor.net.ua/photo_news/344825/sbu_presekla_popytku_vyvoza_oborudovaniya_zaporojskogo_alyuminievogo_kombinata_v_rossiyu_fotoreportaj
 Хотя на Бабурке, на заводе магнитофонов "Весна" во всю плавили вторичный "крылатый металл" (в прямом смысле слова).
 Зато Запорожский титаномагниевый, кроме губки, начал литье предлагать. 

Раньше "Южмаш" выставлял на улице трактор и в зале стенд, интересно, троллейбус с низким полом (актуальный для инвалидов) выставят?
Личн. изобр. ректификация и др. http://inventions.at.ua/publ/

Apollo13

#1862
http://www.reuters.com/article/2015/09/24/aerojet-orbital-atk-settlement-idUSL1N11U1L520150924

ЦитироватьAerojet to pay Orbital $50 million over Antares rocket accident

Aerojet Rocketdyne Holdings Inc will pay Orbital ATK $50 million to settle a dispute stemming from an Antares rocket launch accident last year that destroyed a load of cargo bound for the International Space Station, Aerojet said on Thursday.

The company also said it would take title to 10 AJ-26 rocket engines previously earmarked for Orbital, one of two companies hired by NASA to fly cargo to the station after the agency retired its space shuttles.

Orbital successfully flew two of eight planned missions under its original $1.9 billion contract with NASA before the Oct. 28, 2014, accident from Wallops Island, Virginia.

A final report on the botched mission is pending, though the companies have publicly disagreed about whether an engine manufacturing problem by Aerojet and/or mishandling of the engine during processing by Orbital triggered the explosion.

Aerojet declined to release any details about the settlement.

"All the data related to the analysis is proprietary," Aerojet spokesman Glenn Mahone told Reuters.

Orbital did not immediately reply to a request for comment.

An undisclosed part of the one-time, $50 million payment will be covered by insurance, Mahone said, adding that the money will be paid by Sept. 30.

The settlement formally ends Aerojet's involvement in the Antares rocket program. Orbital last year decided to speed up a previously planned engine replacement program and is working toward a March 2016 debut of the revamped rocket.

Orbital also has purchased two Atlas rocket launches from United Launch Alliance, a partnership of Lockheed Martin and Boeing to fly a pair of Cygnus cargo ships to the station to help bridge the gap.

NASA's second cargo line, operated by privately owned SpaceX, also is temporarily grounded due to an unrelated accident of its Falcon 9 rocket in June.

The station, a $100 billion research laboratory that flies about 250 miles (400 km) above Earth, is also serviced by Russian and Japanese freighters.
Аэроджет согласился выплатить 50 млн, чтобы урегулировать спор с Орбитал АТК по поводу аварии Антареса в октябре 2014. Орбитал в свою очередь отказался от 10 двигателей AJ-26.

Не совсем понятно это возврат денег уже заплаченных за двигатели, или что-то вроде штрафа. Скорее второе, судя по тому что речь идет о страховке, да и цену AJ-26 называли 1 или 2 млн.

silentpom

т.е. южмаш не виновен?

Salo

ЦитироватьApollo13 пишет:
Скорее второе, судя по тому что речь идет о страховке, да и цену AJ-26 называли 1 или 2 млн.
Это была цена для ОАО "Кузнецов".
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Apollo13

ЦитироватьSalo пишет:
ЦитироватьApollo13 пишет:
Скорее второе, судя по тому что речь идет о страховке, да и цену AJ-26 называли 1 или 2 млн.
Это была цена для ОАО "Кузнецов".
В любом случае вряд ли Орбитал заплатил за все 10 двигателей вперед. Скорее двигатели оплачивались по факту поставки.

Seerndv

ЦитироватьApollo13 пишет:
эроджет согласился выплатить 50 млн, чтобы урегулировать спор с Орбитал АТК по поводу аварии Антареса в октябре 2014. Орбитал в свою очередь отказался от 10 двигателей AJ-26.

Не совсем понятно это возврат денег уже заплаченных за двигатели, или что-то вроде штрафа. Скорее второе, судя по тому что речь идет о страховке, да и цену AJ-26 называли 1 или 2 млн.
- а вот "Энергомаш" не боится что Орбитал, с его кривыми ручками, завалит Антарес только уже с РД-181, и попросит раза в два больше бабасек? :o
Свободу слова Старому !!!
Но намордник не снимать и поводок укоротить!
Все могло быть еще  хуже (С)

Apollo13

Цитироватьsilentpom пишет:
т.е. южмаш не виновен?
Каждый остался при своем мнении. Но тот факт что Аэроджет платит Орбиталу, а не наоборот говорит о том, что позиции Аэроджета были слабее.

А Южмаш здесь вообще не при чем. Окончательная сборка и все проверки лежат на Орбитале.

Seerndv

Цитировать"All the data related to the analysis is proprietary," Aerojet spokesman Glenn Mahone told Reuters.
- и, таки, чья?
Свободу слова Старому !!!
Но намордник не снимать и поводок укоротить!
Все могло быть еще  хуже (С)

anik

Просмотр многочисленных фотографий подготовок и пусков "Антаресов" позволил выяснить некоторые серийные и бортовые номера носителей.

 

Кто-нибудь может помочь заполнить недостающие графы?

Александр Ч.

#1870
ЦитироватьPeter B. de Selding ‏@pbdes  10 мин.10 минут назад
Aerojet Rocketdyne's $50M payment to Orbital ATK re: AJ-26 role in October 2014 Antares failure suggests Orbital was right & Aerojet wrong.
Вот еще чего нашлось http://www.sec.gov/Archives/edgar/data/40888/000092189515002142/form8k07319001_09212015.htm:
Цитировать 8-K 1 form8k07319001_09212015.htm
UNITED STATES
SECURITIES AND EXCHANGE COMMISSION
Washington, D.C. 20549

FORM 8-K

CURRENT REPORT
Pursuant to Section 13 or 15(d) of the Securities Exchange Act of 1934

Date of Report (Date of earliest event reported): September 21, 2015
 
Aerojet Rocketdyne Holdings, Inc.
(Exact name of registrant as specified in its charter)

Delaware

1-01520

34-0244000
(State or other jurisdiction
of incorporation)
(Commission
File Number)
(IRS Employer
Identification No.)

2001 Aerojet Road, Rancho Cordova, California

95742
(Address of principal executive offices)
(Zip Code)
Registrant's telephone number, including area code: (916) 355-4000
 

 
(Former name or former address, if changed since last report.)
Check the appropriate box below if the Form 8-K filing is intended to simultaneously satisfy the filing obligation of the registrant under any of the following provisions (see General Instruction A.2. below):

o Written communications pursuant to Rule 425 under the Securities Act (17 CFR 230.425)

¨ Soliciting material pursuant to Rule 14a-12 under the Exchange Act (17 CFR 240.14a-12)

¨ Pre-commencement communications pursuant to Rule 14d-2(b) under the Exchange Act (17 CFR 240.14d-2(b))

¨ Pre-commencement communications pursuant to Rule 13e-4(c) under the Exchange Act (17 CFR 240.13e-4(c))



Item 8.01
Other Events.
 
On September 21, 2015, Aerojet Rocketdyne entered into a Settlement and Mutual Release Agreement (the "Agreement") with Orbital Sciences Corporation ("Orbital") pursuant to which the parties mutually agreed to a termination of the contract for convenience relating to the provision by Aerojet Rocketdyne of 20 AJ-26 liquid propulsion rocket engines to Orbital for the Antares program (the "Contract").  The Agreement also settles all claims the parties may have had against one another arising out of the Contract and the launch failure that occurred on October 28, 2014 of an Antares launch vehicle carrying the Cygnus ORB-3 service and cargo module ("ORB-3").  The ORB-3 launch vehicle was powered by two AJ-26 engines supplied to Orbital by Aerojet Rocketdyne.  Under the terms of the Agreement, Aerojet Rocketdyne will make a one-time payment of $50 million to Orbital on or before September 30, 2015, and Orbital will transfer to Aerojet Rocketdyne title to the 10 engines remaining to be delivered under the Contract.  Aerojet Rocketdyne is seeking reimbursement from its insurers of a portion of the settlement costs.
 

 
 
 

 
SIGNATURES

Pursuant to the requirements of the Securities Exchange Act of 1934, the registrant has duly caused this report to be signed on its behalf by the undersigned hereunto duly authorized.
September 22, 2015
AEROJET ROCKETDYNE HOLDINGS, INC.
By:
/s/ Kathleen E. Redd
Name:
Kathleen E. Redd
Title:
Vice President, Chief Financial Officer and Assistant Secretary

Ad calendas graecas

Seerndv

ЦитироватьUnder the terms of the Agreement, Aerojet Rocketdyne will make a one-time payment of $50 million to Orbital on or before September 30, 2015, and Orbital will transfer to Aerojet Rocketdyne title to the 10 engines remaining to be delivered under the Contract. Aerojet Rocketdyne is seeking reimbursement from its insurers of a portion of the settlement costs.
- таки Аэроджет был заинтересован?
Свободу слова Старому !!!
Но намордник не снимать и поводок укоротить!
Все могло быть еще  хуже (С)

triage

#1872
рекламная англоязычная статья
Цитировать http://spacenews.com/op-ed-ukraine-working-on-low-risk-rocket-engine-solution/
Op-ed | Ukraine Working on Low-risk Rocket Engine Solution 
by Mike Bowker and John Isella — September 28, 2015
....
During the past five years Yuzhnoye, the leader of the Ukrainian space industry, has been actively working on a new first-stage liquid rocket engine family including the Guardian 250 (GU250), a formidable engine for production in the United States. Development is currently underway for critical components and units of this engine.
To achieve this goal Yuzhnoye is currently developing the modern GU250 first-stage main engine that has 551,000 pounds of thrust as well as moving forward with the establishment of production facilities in the United States. This engine is capable of throttling and utilizes the same LOX-rich staged combustion technology employed in the RD-180, which is not currently available in the United States. Combining two GU250 engines into a cluster would provide 500 tf for application in the first stages of Atlas 5, Antares, the Space Launch System, and perhaps other U.S. launch vehicles.
The GU250 would have several competitive advantages in comparison with the BE-4 and AR1.
...
For the Atlas 5 application, the GU250 engine is essentially a "plug and play" solution offering minimal launch vehicle changes and recertification and minimal launch infrastructure changes for processing the launch vehicle. The above-mentioned advantages of the GU250 engine are more promising in comparison with existing options.
...
хотя наверное надо было в украинский космос....

Salo

Эскалибур-Алмаз номер 2?
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

Но под сурдинку ноу-хау на шару получат.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Александр Ч.

Salo, а разве после передачи документации и двигателей американцы ноу-хау ещё не получили? Помимо пресования гидроударом в бочке на заднем дворе? ;-)  
Правда похоже советское наследие  американцам в прок не идет. Аэроджет таки пролетает мимо со своим AR-1.  Причём у них есть шанс совсем мимо пролететь, вплоть до ликвидации компании. 
Ad calendas graecas

Alex_II

ЦитироватьSalo пишет:
Но под сурдинку ноу-хау на шару получат.
Кто от кого? Американцы от Южмаша? А им оно надо? Южмаш от американцев? Так а с какого перепугу?
И мы пошли за так, на четвертак, за ради бога
В обход и напролом и просто пылью по лучу...

Salo

Ноу хау в производстве и ноу-хау в проектировании это несколько разные ноу-хау.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Apollo13

ЦитироватьSalo пишет:
Эскалибур-Алмаз номер 2?
Это скорее похоже на попытку участия КБ Антонова в конкурсе на заправщик для ВВС США. Только здесь попытка получить какую-то часть из 220 млн выделяемых в этом году конгрессом на замену РД-180.

Apollo13

ЦитироватьSalo пишет:
Но под сурдинку ноу-хау на шару получат.
Кто получит? Фирма "Рога и копыта" "United States Propulsion Group LLC"?