Antares (Taurus II)

Автор Salo, 20.02.2008 14:45:05

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Apollo13

ЦитироватьDude пишет:
Оригинально. Забыли силикагель.
В баки на время хранения кладут силикагель? Salto может вы проясните?

SFN

Чтобы не было конденсата.

Dude

Особенно при транспортировке морем, возможно порвался пакет и высыпался. В общем, помыли плохо. ULA уже ученные, после первой аномалии в тяге их пронесло, теперь тщательно моют.

Seerndv

ЦитироватьDude пишет:
Особенно при транспортировке морем, возможно порвался пакет и высыпался. В общем, помыли плохо. ULA уже ученные, после первой аномалии в тяге их пронесло, теперь тщательно моют.
- а что, тоже были подозрения на силикагель?
... и всё-таки какой там размер ячейки фильтра?
Свободу слова Старому !!!
Но намордник не снимать и поводок укоротить!
Все могло быть еще  хуже (С)

triage

#1784
Цитироватьandr59 пишет:
Что касается AJ26, то президентAerojet Rocketdyne Уоррен Боли сказал в интервью от 4 февраля, чтоOrbital ATK приостановила ( другое значение словаsuspended - прекратила) работу по контракту по двигателямAJ26так как дело движется в сторону завершения...
спасибо.

я хотел сказать что при такой невиновности AJ26 в октябрьской аварии у Орбитала есть резервный план в случае досрочного прекращения контракта по РД-181 и неполучении двигателей.

хотя там... но наверное указание как на виновника было в октябре, ноябре...
Цитировать http://spaceflightnow.com/2015/02/20/orbital-atk-targets-resumption-of-antares-launches-in-march-2016/
A story published by Reuters on Friday said debris left in a fuel tank may have triggered the mishap, which Orbital ATK officials said in November originated in the turbopump of one of the rocket's AJ26 engines.
After pointing at the engine as the likely culprit for the failure, Orbital ATK decided to replace the AJ26 powerplant with a newly-built engine, ultimately selecting the RD-181.
обещают прояснить причину в ближайшие недели
ЦитироватьBoley said the investigation into the launch failure was still at least several weeks from completion, and he offered no insight into the leading candidates for the root cause.

Salo

http://spaceflightnow.com/2015/06/01/rd-181-engines-prepared-for-shipment-to-u-s/
ЦитироватьRD-181 engines prepared for shipment to U.S.       
Posted on June 1, 2015 by Stephen Clark

File photo of an Antares rocket on the launch pad at Wallops Island, Virginia. Credit: NASA/Joel Kowsky
 
The first pair of RD-181 rocket engines set to launch on Orbital ATK's redesigned Antares rocket are in the final stages of acceptance testing in Russia ahead of their export to the United States in early July, officials said.
The RD-181 engine completed its certification program May 7 with the last of seven hotfire tests in Russia, according to NPO Energomash of Khimki, Russia, the engine's manufacturer.
"The testing started in late March and was completed in early May," said David Thompson, Orbital ATK's president and CEO, in a quarterly earnings call May 28. "It involved a series of seven certification firings of the engine, all of which went as expected. The first two flight engines are now undergoing acceptance testing."
Energomash said the certification tests verified the RD-181 engine meets its performance and reliability specifications. The acceptance tests are designed to ensure engines destined for flight meet production standards.
Once the engines pass their preflight checks, Energomash will ship the units to the United States, where technicians will attach them to a modified first stage booster slated to fly on the Antares rocket's next launch.
The newly-built engines will power Orbital ATK's Antares rocket on resupply missions to the International Space Station. The first Antares flight with RD-181 engines is scheduled for March 2016, Orbital ATK officials said.
Orbital ATK signed a contract for at least 20 kerosene-fueled RD-181 engines built by NPO Energomash to replace the Antares rocket's decades-old AJ26 engines, which were manufactured in Russia in the 1970s and exported to the United States in the 1990s before eventually flying on the first stage of Orbital ATK's booster.
The company blamed one of the engines for a fiery explosion moments after launch in October 2014, which destroyed the Antares rocket and a Cygnus supply ship packed with cargo for the space station.
The failure also damaged the Antares launch pad at Wallops Island, Virginia.
Спойлер

A fireball erupts around the base of an Antares launcher moments after liftoff on Oct. 28, 2014. Credit: NASA/Joel Kowsky
 
Thompson said modifications to the Antares rocket's Ukrainian-made first stages are proceeding on schedule, and repairs to the Antares launch complex — owned by the state of Virginia and sitting on federal property — should be finished in September.
"This all adds up to our being able to conduct full system testing late this year and into January of 2016, and to holding an initial launch date for the re-engined Antares in March of 2016 with about one month of schedule margin available to us at this time," Thompson said.
The new RD-181 engines consume the same propellant mixture as the AJ26 engines previously flown on the Antares rocket. The engine change will give the Antares rocket additional lift capacity, providing a combined 820,000 pounds of thrust at full throttle, more than the twin-engine AJ26 engine configuration could generate.
Orbital ATK and Aerojet Rocketdyne, which upgraded the Russian-built AJ26 engines, have not released a final report on last year's catastrophic launch mishap.
The failure compelled Orbital ATK to expedite a previously-planned switchover to a new engine for the Antares rocket and contract with United Launch Alliance to send up its next resupply mission to the space station on an Atlas 5 rocket.
Orbital ATK has a contract with NASA worth more than $2 billion for eight cargo deliveries to the space station through 2017, including the failed mission in October, which was the third flight in the eight-launch series.

The RD-181 engine sel ected to power the upgraded Antares rocket is similar to the RD-191 engine used on Russia's Angara rocket. The RD-181 and RD-191 engines are derived fr om RD-171 and RD-180 engines currently used on the Zenit and Atlas 5 launchers. Credit: Russian Ministry of Defense
 
The contract calls for Orbital ATK to lift 20 metric tons — about 44,000 pounds — of supplies to the space station. Orbital ATK says it can meet the requirement with seven flights using the larger hauling capacity of the Atlas 5 rocket.
NASA announced earlier this year it awarded Orbital ATK a contract extension for one more cargo mission in 2017, bringing the company's logistics manifest back to eight launches.
The space agency has a similar agreement with SpaceX for 15 resupply flights to the space station.
Thompson said Orbital ATK is one of at least four companies vying for a new NASA contract to cover the space station's resupply needs through 2020.
Orbital ATK officials said the company is on track to achieve more than $60 million in cost reductions this year — and at least $100 million in savings next year — after the company's formation in February with the merger of Orbital Sciences and the defense and aerospace divisions of ATK.
Blake Larson, Orbital ATK's chief operating officer, said more than half of the savings will go toward slashing prices for customers. The rest will go to the company's stockholders.
According to Larson, the company has cut more than 900 jobs since the merger was first announced last year. Orbital ATK is aiming to rid itself of 500,000 square feet of facility space by mid-2016 as part of the post-merger consolidation.
[свернуть]
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

George

Цитироватьpnetmon пишет:
Aerojet Rocketdyne не будет причастна к первой ступени при 181?

Насколько я знаю, РД-181 будут устанавливать специалисты "Энергомаша", то есть без посредников.

triage

#1787
Цитировать http://www.ukrinform.ua/rus/news/predsedatel_kosmicheskogo_agentstva_ukraini_vremya_razvernut_golovi_s_vostoka_na_zapad_1756804
Кроме того, мы сотрудничаем с США по проекту "Антарес", в котором Украина поставляет первую степень ракеты-носителя, что в том числе, используется в качестве транспортного средства для грузов, предназначенных для МКС. В настоящий момент у нас определенная пауза, связанная с отказом двигателя. Вскоре будет объявлен новый тендер, и украинская сторона надеется, что компания-партнер выиграет его и основанное сотрудничество продолжится.
а движки в июле должны быть отгружены.... как-то странно - новый тендер на какие запуски...

Salo

Движки тут ни при чём. Имеется в виду тендер по CRS2.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

triage

#1789
Спасибо.
Не понял сразу что там про тендер который Орбитал должен выиграть для возможного продолжения сотрудничества. Т.к. тендер CRS2 уже давно объявлен.
я вначале подумал что компания-партнер это украинская компания.
Из-за слов "пауза из-за двигателя" можно подумать что для части остальных пусков в рамка CRS-1 и дополнительного пуска возможно проведение тендера на изготовление первой ступени, или что первые ступени (без двигателей) в рамках контракта украинской стороной уже произведены.

Salo

#1790
http://www.americaspace.com/?p=83894#more-83894
ЦитироватьPreparations Underway at Wallops for Orbital ATK Antares Return to Flight       
By Elliot Severn

An aerial view of Launch Pad 0A at the Mid-Atlantic Regional Spaceport shows construction progress as of June 29, 2015.
Photo Credit: Elliot Severn / AmericaSpace
 
Seven months after an Antares rocket carrying the doomed Orb-3 mission plummeted onto its launch pad, reconstruction efforts are in full swing in preparation for the rocket's return to flight. On June 28, NASA's Wallops Flight Facility celebrated its 70th anniversary by holding an open house, giving the public and media an opportunity to tour the launch facilities on Wallops Island. During this event, representatives fr om NASA and the Virginia Commercial Space Flight Authority shed some light on their progress toward reestablishing launch capability.
As catastrophic as the accident appeared, the damage to Launch Complex 0A was not as extensive as expected. Antares impacted just feet from the north wall of the flame trench. The reinforced concrete structure protected much of the launch pad from the force of the resulting explosion. Fortunately, the nearby storage tanks on the north side of the pad were also spared in the accident.

Antares seconds after exploding on the Orb-3 launch. Photo: Elliot Severn / Zero-G News
 
In person, the launch complex doesn't look much different than before, aside from the absence of the lightning masts. However, all around there are subtle reminders of the disaster that took place there. Within the perimeter fence, the front surfaces of structures facing the pad are blackened with char. Around the perimeter, flattened areas of fresh growth are littered with dead, burnt trees. Several small buildings and sheds still have their doors blown off their hinges.
The impact created a roughly 20-foot-wide, 10-foot-deep crater and destroyed the lightning mast on the northeast side of the pad. The massive concrete platform of the lightning mast was thrown into the air, landing on the southeast side of the pad and toppling the adjacent mast. The two remaining lightning masts were badly burned in the fireball and were later removed. Concrete on and around the launch mount suffered stress fractures from the blast and is gradually being repaired or replaced. Antares' transporter/erector/launcher (TEL) was also damaged and will require a new hydraulic system to raise the launch vehicle.
The 307-foot-tall water tower, which feeds the sound suppression water deluge system, withstood the explosion and was undamaged. Had Antares destroyed the launch mount, the water tower, or the oxygen and kerosene storage tanks, repairs would have taken several years and would have been far more costly.
According to Dale Nash, Executive Director of the Virginia Commercial Space Flight Authority, "Repairs at the pad are expected to cost somewh ere between 13 and 15 million dollars and it's going to be a three way split between NASA, Orbital ATK, and the state of Virginia." The repairs will return the launch pad to its original specifications. Future upgrades are planned, which will enable the pad to support taller, heavier configurations of Antares. Multiple local contractors are being used for the reconstruction.
The response to the Orb-3 accident has expedited plans that were already in place for facilities on Wallops Island. One of the adjacent sounding rocket facilities is being relocated farther north after its shelter was destroyed in the explosion. The fire house is also being moved north so that firemen can stand ready during launch operations. The old firehouse between Pad 0A and 0B was already scheduled for demolition.
Orbital ATK will soon take delivery of the new RD-181 engine from NPO Energomash, which will replace the Aerojet AJ-26 that powered the first stage of Antares. In the meantime, preparations are underway in the Horizontal Integration Facility (HIF) to modify an existing booster core to accept the RD-181. Launch pad renovations are expected to be completed in time for a 29-second static test firing of the new Antares booster by the end of the year. The first launch of the upgraded Antares is on track for next spring.

An aerial view of the Mid-Atlantic Regional Spaceport on Wallops Island.
Photo Credit: Elliot Severn / AmericaSpace
 
Orb-4 is currently slated to launch from Florida in December on a United Launch Alliance Atlas V rocket. With the recent loss of the SpaceX CRS-7 mission, Orb-4 is likely to be moved earlier in the launch manifest in order to shorten the gap between cargo flights to the International Space Station. At the CRS-7 post-launch press conference, NASA's Associate Administrator for Human Exploration and Operations, Bill Gerstenmaier stated: "We will work with the United Launch Alliance and Orbital ATK to see when the right time to fly that is. If we can advance from December and the manifest lets us do that, we might want to fly as early as October." Orbital ATK has reserved two Atlas V launch vehicles that can be used to launch Cygnus until Antares returns to service.

With thanks to our friend Patrick J. Hendrickson / Highcamera Aerial Photographic Services for providing the photo ship to make these aerials possible. Photo Credit: Elliot Severen / AmericaSpace, all rights reserved.
 
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

https://twitter.com/StephenClark1/status/626500281518399490
Цитировать Stephen Clark ‏@StephenClark1
 
Bolden says Orbital ATK has accepted first two new RD-181 engines from Russia for integration with upgraded Antares launcher.

  14:11 - 29 июля 2015 г.  
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Seerndv

Какой, таки, размер там будет у сеточек?  :|
Свободу слова Старому !!!
Но намордник не снимать и поводок укоротить!
Все могло быть еще  хуже (С)

Salo

Энергомаш не Aerojet.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Seerndv

#1794
А частицы силикагеля попав на сеточку энергомашевскую будут полностью обезврежены?
Или могут, скажем, уменьшить Ду?
( я сторонник аэроджетовской версии аварии  ;) )
Свободу слова Старому !!!
Но намордник не снимать и поводок укоротить!
Все могло быть еще  хуже (С)

triage

#1795
Цитировать http://ria.ru/space/20150804/1161588146.html
РКК "Энергия": первые РД-181 по контракту на $1 млрд поставлены в США
10:18 04.08.2015
В январе 2015 года Россия и США заключили договор на поставку для американской ракеты-носителя Antares 60 ракетных двигателей РД-181. Первые два двигателя были доставлены в США.
МОСКВА, 4 авг — РИА Новости. Первые два из 60 ракетных двигателей РД-181 по контракту на 1 миллиард долларов поставлены российской стороной американской компании Orbital Sciences Corporation, сообщили РИА Новости в РКК "Энергия".
В январе РФ и США заключили договор на поставку для американской ракеты-носителя Antares 60 ракетных двигателей РД-181.
"Шестнадцатого июля первые два двигателя были доставлены в США, дата поставки следующей партии пока 
не сообщается", — сказали в пресс-службе.
интересно где почитать на сайте корпорации про 1млрд долларов, в статье РИА Новости ссылаются на РКК "Энергия", а на сайте корпорации пока ничего про доставку в США http://www.energia.ru/ru/news/news.html

Salo

http://tass.ru/ekonomika/2163190
ЦитироватьПервые два российских ракетных двигателя РД-181 поставлены в США

 4 августа, 10:16 UTC+3
 Все 60 заказанных российских двигателей стоят примерно миллиард долларов, в эту сумму входит набор услуг: летная подготовка, установка двигателя на ракету и проведение испытаний  
 
МОСКВА, 4 августа. /ТАСС/. Россия поставила в США два первых ракетных двигателя РД-181 для ракеты-носителя Antares в рамках ранее заключенного контракта, сообщили сегодня ТАСС в пресс-центре РКК "Энергия".
 
"15 июля два первых двигателя РД-181 отправлены из России и 16 июля доставлены в США", - сказали в корпорации. Перед отправкой в Соединенные Штаты двигатели прошли контрольно-технологические и огневые испытания. Первоначально планировалось, что двигатели поставят заказчику в июне. Всего в 2015 году Россия планирует поставить США четыре РД-181, еще четыре будут отправлены в 2016-м.
Как сообщалось ранее, НПО "Энергомаш" (РКК "Энергия" является управляющей организацией предприятия) планирует поставит американской Orbital Sciences Corporation 60 новых ракетных двигателей РД-181. Твердый контракт на 20 двигателей был подписан в январе 2015 года. Соглашением предусмотрены ограничения на использование РД-181 в военных программах - ракеты с российскими двигателями не должны использоваться для выведения космических аппаратов военного назначения.
Все 60 российских двигателей обойдутся заказчику примерно в миллиард долларов, в эту сумму входит в том числе целый набор услуг - летная подготовка, установка двигателя на ракету и проведение испытаний.
Первый запуск американской ракеты Antares с российскими двигателями РД-181 планируется на 1 марта 2016 года. Ранее эти ракеты комплектовались двигателями AJ-26, сделанными на основе советских НК-33.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

testest2

#1797
x
законспирированный рептилоид

silentpom

а где будут первую ступень делать? в Днепропетровске?

triage

ЦитироватьSalo пишет:
http://tass.ru/ekonomika/2163190
ЦитироватьВсего в 2015 году Россия планирует поставить США четыре РД-181, еще четыре будут отправлены в 2016-м.
по плану американских пусков
2016
March 30 - Cygnus Orb-5 (CRS5) - Antares-230 - MARS LP-0A
2nd quarter - Cygnus Orb-6 (CRS6) - Antares-230 - MARS LP-0A
late - Cygnus Orb-7 (CRS7) - Antares-230 - MARS LP-0A

2017
June 9 - Cygnus Orb-8E (CRS8 ) - Antares-230 - MARS LP-0A
NET October - USTV-4 - Falcon 9 v1.2/Antares-230 - Canaveral SLC-40/MARS LP-0A
NET December - USTV-5 - Falcon 9 v1.2/Antares-230 - Canaveral SLC-40/MARS LP-0A

2018
..........