COTS Space Flight Demonstrations

Автор Kurus, 23.11.2005 04:10:22

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

RadioactiveRainbow

Злые вы. И не женственные  :P

Люди делом занимаются, а вы...  :(
Глупость наказуема

Дмитрий В.

ЦитироватьЗлые вы. И не женственные  :P

Люди делом занимаются, а вы...  :(
Надо заниматься не делом, а результатом :D
Lingua latina non penis canina
StarShip - аналоговнет!

Alex_II

ЦитироватьФалкон-1, скорее всего, полетит. Не в третьем полёте - так в четвёртом. Но, от того, в третьем или в четвёртом полёте он долетит до орбиты, зависит, хватит ли Элону Маску денег на доводку Фалкона-9. Вот где ключевой момент, о котором все дружно забывают.

Включая Маска. Что, впрочем, неудивительно, поскольку ему это вспоминать неприятно.
Ну, Маск-то наверное помнит, но вот вслух об этом упоминать ему точно не хочется  :roll:
И мы пошли за так, на четвертак, за ради бога
В обход и напролом и просто пылью по лучу...

ronatu

Цитировать
ЦитироватьЗлые вы. И не женственные  :P

Люди делом занимаются, а вы...  :(
Надо заниматься не делом, а результатом :D

UH>keHepbI kak pa3 делом занимаются, а BoT результатом - no/\uTpa6oTHuku... :P
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

Lev

RadioactiveRainbow писал(а):
ЦитироватьЛюди делом занимаются, а вы...
На дилетантском уровне можно заниматься любым делом и вообще чем угодно. Результат будет соответствующим.
Делай что должен и будь что будет

ronatu

ЦитироватьRadioactiveRainbow писал(а):
ЦитироватьЛюди делом занимаются, а вы...
На дилетантском уровне можно заниматься любым делом и вообще чем угодно. Результат будет соответствующим.

Дилетант - Человек, занимающийся наукой (или искусством) без специальной подготовки; имеющий только поверхностное знакомство с какой-н. областью знаний.

И кто там дилетант? Лев? :evil:  :twisted:


Руководство компании:


ELON MUSK - CEO AND CTO

SpaceX is the third company founded by Mr. Musk. Prior to SpaceX, he co-founded PayPal, the world's leading electronic payment system, and served as the company's chairman and CEO. PayPal has over twenty million customers in 38 countries, processes several billion dollars per year and went public on the NASDAQ under PYPL in early 2002. Mr. Musk was the largest shareholder of PayPal until the company was acquired by eBay for $1.5 billion in October 2002.

Before PayPal, Mr. Musk co-founded Zip2 Corporation in 1995, a leading provider of enterprise software and services to the media industry, with investments from The New York Times Company, Knight-Ridder, MDV, Softbank and the Hearst Corporation. He served as Chairman, CEO and Chief Technology Officer and in March 1999 sold Zip2 to Compaq for $307 million in an all cash transaction.

Mr. Musk's early experience extends across a spectrum of advanced technology industries, from high energy density ultra-capacitors at Pinnacle Research to software development at Rocket Science and Microsoft. He has a physics degree from the University of Pennsylvania, a business degree from Wharton and originally came out to California to pursue graduate studies in high energy density capacitor physics & materials science at Stanford.



Tom Mueller - Vice President of Propulsion Development

Mr. Mueller has a track record as one of the world's foremost rocket engine designers and is responsible for building and managing an elite propulsion development group at SpaceX. Before being recruited to SpaceX, Mr. Mueller spent 14 years at TRW where he ran the Propulsion and Combustion Products Department, responsible for all liquid rocket engine activities.

During his career at TRW, he was the lead engineer for development of the 650,000 lbf thrust LOX/hydrogen engine, which was successfully hot fired at NASA Stennis in the summer of 2000. He has a broad range of rocket engine design, development and testing experience, including all common liquid propellants and many advanced propellants, ranging in thrust from 5 lbf to 650,000 lbf.

Mr. Mueller has a Master's Degree in mechanical engineering from Loyola Marymount University. He has received many awards, including the TRW Chairman's Award, which is TRW's most prestigious award for technical achievement and holds several US patents in propulsion technology.

 

Chris Thompson - Vice President of Development Operations

Mr. Thompson is responsible for the development of vehicle structures, new manufacturing techniques and operations, with a focus on optimizing the product transition from design to production.  In this role, he has produced many of our key launch system innovations.  He started his career in the Marine Corps before joining McDonnell Douglas (now Boeing), where he successfully managed production of the Delta II, III, and IV, and Titan IV launch vehicles. Mr. Thompson has over 20 years cumulative experience in production and test operations on launch vehicles, spacecraft and aircraft.

Shortly before joining SpaceX, Chris was given responsibility for all Test and Verification activities at the Boeing Huntington Beach Engineering Labs, which supports all development and qualification tests on Delta II, III, and IV, Titan IV, and Space Station. The T&V activities ranged from structural, dynamic, space simulation, material and mechanical properties, and complete system tests at Huntington Beach and various government test facilities.

Mr. Thompson has also worked Delta II launch operations at Cape Canaveral and Vandenberg Air Force Base.  He also managed the precision inspection, non-destructive test, and Shuttle cryogenic test departments during his tenure at Huntington Beach. He completed an AP at Embry-Riddle/Chapman University and attended Cal State Long Beach for a BS in Aerospace Engineering.

 

Jacqueline Nesselroad - Vice President of Production Operations

Ms. Nesselroad is responsible for all launch vehicle production at SpaceX.  Prior to joining the company, she led factory startup operations as well as all production of the Delta IV and Delta II launch vehicles at Boeing.  All Delta IV vehicles launched through early 2005 were built under Ms. Nesselroad's leadership and were uniformly successful.

Ms. Nesselroad started her career in aerospace by serving in the United States Air Force where she worked as a jet engine mechanic on B-52 and KC-135 aircraft for four years before joining McDonnell-Douglas (now Boeing).  She was successively promoted until receiving production responsibility for the Delta II, III, IV and various aircraft programs.  Ms. Nesselroad has over 20 years cumulative experience in the production, quality assurance and testing of launch vehicles and aircraft.  Ms. Nesselroad has a Bachelor's Degree in Human Resource Management from Faulkner University



Dr. Hans Koenigsmann - Vice President Chief Engineer of Avionics, Guidance & Control

Dr. Koenigsmann is chief engineer of SpaceX's avionics, guidance and control systems hardware and software. His experience includes two suborbital launches with newly developed vehicles, a satellite development and launch and several attitude control systems; his specialties are attitude control (in particular magnetic attitude control), orbit and attitude dynamics, systems engineering and guidance and control systems.

Dr. Koenigsmann has served as head of the Space Technology Division of Germany's Center for Applied Space Technology and Microgravity (ZARM) at the University of Bremen. In that role, he was responsible for the development and operation of the satellite BREMSAT.

Dr. Koenigsmann then worked for Microcosm as a Chief Scientist and a Flight Systems Manager for their Scorpius sub-orbital launch vehicles, where he led a team that developed the vehicle's avionics, guidance and control systems, as well as supported the thrust vector control development. For their Space System Division, he developed satellite attitude control systems, using a variety of control concepts, including wheels and magnetic torquers, for which he received a US patent.

Dr. Koenigsmann has a Ph.D. in Aerospace and Production Technology from the University of Bremen and an M.S. Aerospace Engineering from the Technical University of Berlin.



Dr. Jeff Ward - Vice President of Avionics, Guidance & Control

Dr. Ward is the leader of the Avionics, Guidance and Control Group at Space Exploration Technologies.

Prior to joining SpaceX, Dr. Ward served as Managing Director of innovative British satellite developers Surrey Satellite Technology Limited (SSTL). At SSTL, he directed 26 satellite missions, including SSTL's first mission for the European Space Agency. He led the company in 29% average annual turnover growth from
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

Ну-и-ну

"А включаешь - не работает"

Дмитрий В.

Цитировать
Цитировать
ЦитироватьЗлые вы. И не женственные  :P

Люди делом занимаются, а вы...  :(
Надо заниматься не делом, а результатом :D

UH>keHepbI kak pa3 делом занимаются, а BoT результатом - no/\uTpa6oTHuku... :P
В смысле, инженеры работу работают? :wink:
Lingua latina non penis canina
StarShip - аналоговнет!

Lev

ronatu, Вы писали:
ЦитатаР
Цитироватьуководство компании...:
Можно ссылки? Вообще весь этот текст напоминает резюме, в котором никто ни про себя, ни про фирму ничего плохого не скажет. Ноль информации.
Я (и Вы) можем написать не хуже-и наверно лучше.
Делай что должен и будь что будет

Agent

Похоже на Паром. Предложение от Лорал

Говорят, что сможет держать LVLH (local vertical/local horizontal) в области действия станционного манипулятора.
ЦитироватьQ) Is the tug GN&C system capable of LVLH attitude hold? If not, how does that affect the SSRMS capture window?

A) Yes, our GN&C system is designed for the LVLH hold capability. With the lidars and the S-band systems we can accurately determine range and rate relative to the ISS.
 
The thrusters in the 6 degree-of-freedom nitrogen cold gas system are sized to position the Tug by itself or the Tug-Container stack in the capture box with a sufficiently low residual drift rate so that we meet the LVLH hold requirement. Our momentum wheels take out any minor attitude rates before we inhibit all the GN&C actuators.



pk13

ЦитироватьПохоже на Паром. Предложение от Лорал
Интересно, зачем это? Снабжать АС до 2015-го?

Lev

На АС МКС нет возможности автоматической стыковки. Поэтому беспилотные грузовики возможно делать только под манипулятор.  Это, наверно, возможный конкурент японского HTV. А схема - от Парома.
Делай что должен и будь что будет

Agent

Цитировать
ЦитироватьПохоже на Паром. Предложение от Лорал
Интересно, зачем это? Снабжать АС до 2015-го?
Это конкурсное предложение на вторую фазу COTS (COTS-2)
competitive procurement of orbital transportation services to resupply the ISS with cargo and crew

Лютич

И чем оно запускается?  :wink:
Смотреть телевизор и читать газеты - моя работа.

Agent

ЦитироватьИ чем оно запускается?  :wink:
На любом коммерческом носителе соотв возможностей. Клоючевое слово - коммерческом. То есть, к примеру, Атлас-5 подходит, а Дельта-4 - нет

SpaceR

Значит, стыковка манипулятором становится все более реальной :)
ЦитироватьГоворят, что сможет держать LVLH (local vertical/local horizontal) в области действия станционного манипулятора.
Как я понял из Вашего акцента, это требование достаточно сложновыполнимое ?

Agent

ЦитироватьЗначит, стыковка манипулятором становится все более реальной :)
ЦитироватьГоворят, что сможет держать LVLH (local vertical/local horizontal) в области действия станционного манипулятора.
Как я понял из Вашего акцента, это требование достаточно сложновыполнимое ?
Висеть неподвижно относительно станции? Вобщемто да. Для этой цели у них будут лидары, радары, гироскопы и проч движки ориентации(не засирающие станцию)

Kurus

Цитировать
Цитировать
ЦитироватьПохоже на Паром. Предложение от Лорал
Интересно, зачем это? Снабжать АС до 2015-го?
Это конкурсное предложение на вторую фазу COTS (COTS-2)
competitive procurement of orbital transportation services to resupply the ISS with cargo and crew

Не так.  Это - конкурсное предложение на тот же первый этап COTS (COTS Phase 1), который переигрывается в связи с разрывом контракта с RpK прошлой осенью.
Every dog has his day

Kurus

ЦитироватьНа АС МКС нет возможности автоматической стыковки. Поэтому беспилотные грузовики возможно делать только под манипулятор.  Это, наверно, возможный конкурент японского HTV. А схема - от Парома.
На самом деле, это у Парома схема - от них.  Ключевое понятие здесь - интермодальная система.
Every dog has his day

Agent

ЦитироватьНе так.  Это - конкурсное предложение на тот же первый этап COTS (COTS Phase 1), который переигрывается в связи с разрывом контракта с RpK прошлой осенью.
Никто ничего не переигрывает. Это COTS 2. Маск свои деньги по первой фазе преспокойненько получит. А может и по второй выиграет.