Dragon v2 (SpX-DM2) – Falcon 9 (B1058.1) – Kennedy LC-39A – 27.05.2020, 20:32 UTC

Автор zandr, 11.02.2020 23:04:30

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

tnt22

https://blogs.nasa.gov/commercialcrew/2020/05/19/nasas-spacex-demo-2-astronauts-to-arrive-at-kennedy-on-wednesday/
https://blogs.nasa.gov/kennedy/2020/05/19/nasas-spacex-demo-2-astronauts-to-arrive-at-kennedy-on-wednesday/
ЦитироватьNASA's SpaceX Demo-2 Astronauts to Arrive at Kennedy on Wednesday

Anna Heiney
Posted May 19, 2020 at 3:00 pm


NASA astronauts Doug Hurley, left, and Bob Behnken stand near Launch Pad 39A at the agency's Kennedy Space Center in Florida on Jan. 17, 2020. Photo credit: NASA/Kim Shiflett

NASA astronauts Robert Behnken and Douglas Hurley are set to arrive at the agency's Kennedy Space Center in Florida on Wednesday, one week before the pair's scheduled launch to the International Space Station on the SpaceX Demo-2 mission.

Tomorrow's schedule calls for the astronauts to depart from Ellington Field in Houston, Texas, near NASA's Johnson Space Center, and fly to Kennedy aboard an agency Gulfstream aircraft. They're expected to arrive at the Launch and Landing Facility at Kennedy at approximately 4 p.m. EDT. NASA Administrator Jim Bridenstine and Center Director Bob Cabana will greet the crew, followed by a news conference at the runway. These events will be broadcast live on NASA Television and online at www.nasa.gov/live.

Behnken and Hurley will fly to the station aboard a SpaceX Crew Dragon spacecraft launched by a Falcon 9 rocket from Kennedy's historic Launch Complex 39A. The Demo-2 mission will serve as an end-to-end flight test to validate the SpaceX crew transportation system, from launch to docking to splashdown. It is the final flight test for the system to be certified for regular crew flights to the station as part of NASA's Commercial Crew Program. Liftoff is slated for Wednesday, May 27 at 4:33 p.m. EDT.

Чебурашка

Бгг..
Директор пилотируемых программ Ловерто сегодня ушёл со своего поста.
За неделю до запуска... хм..

tnt22

ЦитироватьЧебурашка написал:
За неделю до запуска

За два дня до подписания FRR (Flight Readiness Review) на пуск:
ЦитироватьEric Berger‏Подлинная учетная запись @SciGuySpace 54 мин. назад

For those who don't know, the Assistant Administrator for human exploration (Loverro, formerly) typically makes the go-no-go call for a crewed mission. He leads the Flight Readiness Review meeting where all the key personnel discuss the mission and give it a green light.

Not

Цитироватьtnt22 написал:
За два дня до подписания FRR (Flight Readiness Review) на пуск:
Видимо "подписание" не состоится ;)

aaa1

Цитировать makes the go-no-go
Это как переводится? Похоже на "сделал ноги". )

Not

Цитироватьaaa1 написал:
 
Цитироватьmakes the go-no-go
Это как переводится? Похоже на "сделал ноги". )

Это переводится как принимает (или не принимает) окончательное решение о запуске.

Not

ЦитироватьTwo people with knowledge of the situation said his resignation was spurred when Loverro broke a rule during NASA's recent procurement of a spacecraft capable of landing humans on the moon.

Пишут - нарушил правила NASA при выборе победителей конкурса. Это может быть связано с подозрительно одновременным уходом Зака Данна из Спейсекса. Возможно там был некий интим ;)

tnt22

https://tass.ru/kosmos/8514051
Цитировать19 МАЯ, 23:49
Космический корабль компании SpaceX доставили на космодром на мысе Канаверал
Старт корабля намечен на 27 мая в 23:32 мск, а стыковка с МКС - на 28 мая

НЬЮ-ЙОРК, 19 мая. /ТАСС/. Американский космический корабль Crew Dragon компании SpaceX привезен на космодром на мысе Канаверал (штат Флорида) перед запланированным на 27 мая пилотируемым запуском к Международной космической станции. Об этом сообщила во вторник в своем Twitter SpaceX.

"Crew Dragon прибыл на пусковой комплекс 39A", - информировала компания Илона Маска.

Старт корабля намечен на 27 мая в 16:33 по времени Восточного побережья США (23:32 мск), а стыковка с МКС - на 28 мая. Это будет первый пилотируемый полет американского корабля, в состав экипажа которого входят астронавты NASA Даглас Харли и Роберт Бенкен. Они приедут из Хьюстона (штат Техас) на космодром 20 мая.
Спойлер
NASA прекратило пилотируемые полеты в 2011 году после завершения программы использования возвращаемых кораблей Space Shuttle. С тех пор астронавты доставляются на МКС российскими "Союзами". Первоначально предполагалось, что американские коммерческие корабли начнут осуществлять пилотируемые полеты в 2017 году.
[свернуть]

tnt22

https://spaceflightnow.com/2020/05/19/nasas-chief-of-human-spaceflight-resigns-on-cusp-of-critical-crew-launch/
ЦитироватьNASA's chief of human spaceflight resigns on cusp of critical crew launch
May 19, 2020 | Stephen Clark


Doug Loverro, NASA's former chief of human spaceflight, participates in a town hall meeting with NASA Administrator Jim Bridenstine on Dec. 3, 2019. Credit: NASA/Joel Kowsky

The head of NASA's human spaceflight programs has abruptly resigned, announcing his departure from the space agency two days before before he was to chair a crucial readiness review ahead of the launch of the first crewed U.S. space mission in nearly a decade.

Doug Loverro joined NASA in December after decades managing military space programs, and his tenure at NASA lasted just six months. He replaced Bill Gerstenmaier, who was removed from his post by NASA Administrator Jim Bridenstine last July in a shakeup of the space agency's human spaceflight efforts.

In a statement Tuesday, NASA said Loverro resigned from the agency effective Monday. NASA did not specify a reason for Loverro's departure, which happened eight days before the first launch of U.S. astronauts from the Kennedy Space Center in nearly nine years.

Loverro was to chair the Flight Readiness Review Thursday for the mission of SpaceX's Crew Dragon spacecraft, which will carry astronauts Doug Hurley and Bob Behnken to the International Space Station on a test flight designated Demo-2, or DM-2.

Industry sources said Loverro had a disagreement with Bridenstine, but details were not confirmed as of Tuesday afternoon.

"Loverro hit the ground running this year and has made significant progress in his time at NASA," Bridenstine said in a statement. "His leadership of HEO (Human Exploration and Operations) has moved us closer to accomplishing our goal of landing the first woman and the next man on the Moon in 2024.

"Loverro has dedicated more than four decades of his life in service to our country, and we thank him for his service and contributions to the agency," Bridenstine said.

Steve Jurczyk, NASA's associate administrator and and most senior career civil servant, will take Loverro's place as chair of the Crew Dragon Demo-2 Flight Readiness Review, a NASA official said.

Loverro was also scheduled to participate in a press conference Thursday after the conclusion of the Flight Readiness Review. Bridenstine is expected to take media questions Wednesday at the arrival of Hurley and Behnken at Kennedy to prepare for the final week before their launch on top of a SpaceX Falcon 9 rocket.

In an all-hands letter to NASA employees, Loverro wrote that he is leaving the agency "because of his personal actions."

He wrote that he "truly looked forward to living the next four-plus years with you as we returned Americans to the surface of the moon and prepared for the long journey beyond. But that is not to be."

"Throughout my long government career of over four and a half decades I have always found it to be true that we are sometimes, as leaders, called on to take risks," Loverro wrote in the letter, dated Tuesday. "Our mission is certainly not easy, nor for the faint of heart, and risk-taking is part of the job description.

"The risks we take, whether technical, political, or personal, all have potential consequences if we judge them incorrectly," he wrote. "I took such a risk earlier in the year because I judged it necessary to fulfill our mission.

"Now, over the balance of time, it is clear that I made a mistake in that choice for which I alone must bear the consequences," Loverro wrote. "And therefore, it is with a very, very heavy heart that I write to you today to let you know that I have resigned from NASA effective May 18th, 2020."

In the letter, Loverro told employees that he is not leaving NASA because of any performance issues within the human spaceflight workforce.

"If anything, your performance and those plans make everything we have worked for over the past six months more attainable and more certain than ever before," Loverro wrote. "My leaving is because of my personal actions, not anything we have accomplished together.

Bridenstine announced Loverro last October as the new associate administrator for NASA's Human Exploration and Operations Mission Directorate. Loverro officially joined NASA in December, overseeing a key time in the agency's human spaceflight programs as NASA moved closer to launching astronauts on U.S. vehicles for the first time since the retirement of the space shuttle in 2011.

Loverro led the human spaceflight directorate in the wake of a botched test flight of Boeing's Starliner crew capsule in December, in which the spacecraft failed to dock with the International Space Station due to a mission timing software error. The spacecraft safely landed in New Mexico two days after launch, but Boeing ground teams had to overcome another potentially catastrophic software miscue before re-entry.

Loverro also managed NASA's Artemis program, in which the agency aims to land humans on the south pole of the moon by the end of 2024, an aggressive schedule set by the Trump administration.

Ken Bowersox, Loverro's deputy, will take over as acting chief of NASA's Human Exploration and Operations Directorate. Bowersox filled the same role last year between Gerstenmaier's reassignment and Loverro's arrival at NASA.

Bowersox is a retired U.S. Navy test pilot, and a veteran of five space missions. He commanded two space shuttle flights, and led the Expedition 6 crew on the International Space Station in 2002 and 2003.

"NASA has the right leadership in place to continue making progress on the Artemis and Commercial Crew programs," Bridenstine wrote.

Garrett Reisman, a former NASA astronaut and manager in SpaceX's Dragon program, tweeted that timing of Loverro's resignation was "not good," but expressed confidence in Bowersox, another former SpaceX manager.

"Next week will mark the beginning of a new era in human spaceflight with the launch of NASA astronauts Bob Behnken and Doug Hurley to the International Space Station," Bridenstine wrote, adding that NASA has "full confidence" in the Commercial Crew team.

"This test flight will be a historic and momentous occasion that will see the return of human spaceflight to our country, and the incredible dedication by the men and women of NASA is what has made this mission possible," Bridenstine wrote.

Loverro and his team conducted a major program status assessment earlier this year, recommending a reorganization of the human spaceflight directorate in order to meet the 2024 schedule for a crewed landing on the moon.

NASA selected three contractors April 30 to design new human-rated lunar landers for the Artemis program. The agency selected industry teams led by Blue Origin, Dynetics and SpaceX to continue work on lunar lander concepts during an initial 10-month work period.

Last week, Loverro told the NASA Advisory Council's Human Exploration and Operations Committee that officials performing the Artemis program status assessment recommended down-selecting to two lunar lander contractors early in development. According to a chart in Loverro's presentation last week, the early down-select would "maximize resources" for the remaining contractors.

Bridenstine told Spaceflight Now in late April that he hoped NASA could keep all three companies in the mix.

"We are hopeful that we can go forward with all three," Bridenstine said. "It doesn't mean that we will, but I think that each one of them is so unique and different, that we want to see what are the best capabilities that each of these companies bring to the table that we can take advantage of. That's what this base period is really all about."

"As far as down-selecting, if we did down-select, we would probably down-select to two," Bridenstine said. "We wouldn't probably go below two. That's because there's a difference between going fast and going sustainably, and a lot of these different companies have different solution sets for achieving each of those requirements."

Loverro agreed that going forward with two contractors would allow the companies to remain in a competition, potentially driving down costs to NASA in the process.

"Clearly, we'd love to go ahead and keep three on-board, but the budget will probably require that we go ahead and move to fewer contractors," Loverro told Spaceflight Now last month. "Two is probably the least that we'll get to. We need to keep competition going. Obviously, that's critically important as well. And we need to make sure that we are able to focus each contractor on the objectives that we believe are most important for them."

tnt22

#229
Цитировать Gavin - SpaceXFleet.com‏ @SpaceXFleet 5 мин. назад

Here's a map of Dragon splashdown locations that SpaceX could use for Demo-2.

The Canaveral and Pensacola locations have active FCC filings from May 5th with the rest from June 14th.

Scrollable map: https://shorturl.at/filpv


tnt22

https://tass.ru/kosmos/8514409
Цитировать20 МАЯ, 01:36
Politico: глава пилотируемой программы NASA покинул пост за неделю до запуска Crew Dragon

ТАСС, 20 мая. Заместитель администратора NASA по пилотируемым программам Дуглас Ловерро покинул свой пост за неделю до запланированного на 27 мая запуска космического корабля Crew Dragon к Международной космической станции. Об этом во вторник сообщила газета Politico, процитировавшая письмо Ловерро к сотрудникам.

По данным издания, в письме Ловерро заявил, что покидает должность "с тяжелым сердцем" из-за некой "ошибки", которую совершил во время своего пребывания на посту.

"Я ухожу из-за своих личных действий, а не из-за чего-то, над чем мы работали вместе", - написал он. При этом Ловерро отказался прокомментировать изданию, о какой именно ошибке идет речь, но отметил, что она не связана с предстоящим запуском Crew Dragon или разногласиями с вышестоящим руководством.

Дуглас Ловерро пробыл на должности заместителя администратора по пилотируемым программа всего семь месяцев.

Астронавты Даглас Харли и Роберт Бенкен через неделю отправятся на пилотируемом космическом корабле Crew Dragon компании SpaceX к Международной космической станции. Старт намечен на 27 мая в 16:32 по времени Восточного побережья США (23:32 мск), а стыковка с МКС - на 28 мая.
Спойлер
Crew Dragon - модификация грузового корабля Dragon, который уже доставляет грузы на МКС. В автоматическом режиме этот корабль был отправлен к станции с помощью ракеты-носителя Falcon-9 2 марта 2019 года и пристыковался к ней на следующий день. Его расстыковка состоялась через неделю. Посадочный модуль после спуска на парашютах приводнился в Атлантическом океане.

NASA прекратило пилотируемые полеты в 2011 году после завершения программы использования возвращаемых кораблей Space Shuttle. С тех пор астронавты доставляются на МКС российскими "Союзами". Первоначально предполагалось, что американские коммерческие корабли начнут осуществлять пилотируемые полеты в 2017 году.
[свернуть]

mind22

Цитироватьmind22 написал:
Накаркали. Опубликовали записи звонков Порошенко с Байденом, все уже на ушах стоят, в США грядет очередной скандал...

Кому этот космос на фоне таких событий нужен?
Ха-ха-ха!!!

...В партии Петра Порошенко "Европейская солидарность" ("ЕС") назвали "российской провокацией" аудиозапись якобы разговора экс-президента Украины с бывшим вице-президентом США Джо Байденом, которую обнародовал депутат Верховной рады Андрей Деркач...


Ухожу, ухожу...

Not

Обычно такие, с треском, уходы происходят при утрате доверия, типа там взятку взял. Могу даже предположить у кого, учитывая беспринципность некоего персонажа на пути достижения амбициозных целей. ;)

Чебурашка

Взятку от абсолютно беспринципного коррумпированного Боинга, чтобы включить его прожект лунного посадчного модуля в тройку финалистов.
Но после  провалов Боинга с SLS и Старлайнера, срыва сроков на годы, чудовищного перерасхода средств, необоснованного получение премий, доверие к Боингу подорвано окончательно.
Пусть сначала доведет до ума то что начал, а потом снова лезет за бабло ;)

Not

ЦитироватьЧебурашка написал:
Но после  провалов Боинга с SLS и Старлайнера,
Не было никаких провалов, ты о чем? Неужели бак лопнул на испытаниях? :D

ЦитироватьЧебурашка написал:
срыва сроков на годы, чудовищного перерасхода средств, необоснованного получение премий
Это в Нэньке было бы чудовищным, в США деньги считают иначе, учитывая необходимость поддержки технологического уровня. Маск безусловно может сварить свою банку дешевле, но менее банкой от этого она не станет :D

Чебурашка

Провалов не было, а Demo-1 повторить необходимо. Да ещё и за свой счёт. 400 млн вечнозелёных. Not, как же так получается?

cross-track

ЦитироватьЧебурашка написал:
Взятку от абсолютно беспринципного коррумпированного Боинга, чтобы включить его прожект лунного посадчного модуля в тройку финалистов.
Но после  провалов Боинга с SLS и Старлайнера, срыва сроков на годы, чудовищного перерасхода средств, необоснованного получение премий, доверие к Боингу подорвано окончательно.
Пусть сначала доведет до ума то что начал, а потом снова лезет за бабло
А может, все проще, и ушел по причине служебного адюльтера-харрасмента?)
Live and learn

Чебурашка

Not, SLS в каком году должна полететь была?
А сейчас какой год?
И объясни, как же так получается, что дата первого пуска постоянно уплывает вдаль как горизонт? Стабильно два года остаётся.

cross-track

ЦитироватьЧебурашка написал:
Not, SLS в каком году должна полететь была?
А сейчас какой год?
И объясни, как же так получается, что дата первого пуска постоянно уплывает вдаль как горизонт? Стабильно два года остаётся.
Щас вам скажут, что все правильно, но Der Teufel steckt im Detail  :D 
Live and learn

Not

ЦитироватьЧебурашка написал:
Not, SLS в каком году должна полететь была?
А сейчас какой год?
И объясни, как же так получается, что дата первого пуска постоянно уплывает вдаль как горизонт? Стабильно два года остаётся.
Не плакай, все полетит! Космическая техника такого уровня сильно завязана на политический климат, так что задержки - эт особенность системы.