CST-100

Автор Космос-3794, 12.10.2011 11:16:02

« назад - далее »

0 Пользователи и 2 гостей просматривают эту тему.

Kap

ЦитироватьMax Andriyahov пишет:
а как разработка КК связана с расследованием аварии РН?
Наличием стимула дорабатывать.
ЦитироватьMax Andriyahov пишет:
- чтобы освоить 6 полетов к МКС, вполне себе стимул, нет?
Так они уже на разработку освоили. В пределах 500 миллионов, но зато не надо предъявлять запуски.

Paleopulo

ЦитироватьMax Andriyahov пишет:
Интересно, с чем связан перенос?


По словам вице-президента и руководителя космических программ Боинга, по трем причинам:
- проблемы со "смежниками" (supply chain);
- проблема с отработкой не основных компонентов системы (minor components);
- проблема с вторым экземпляром корабля, который предназначен для первого пилотируемого полета. Там на стенде произошла поломка нижнего "конуса" герметичного отсека корабля.

Max Andriyahov

Paleopulo, спасибо

LRV_75

То, что и у Боинга и у SpaceX плохая готовность к пилотируемым полетам, НАСА поняло еще летом 2016, т.е. ДО аварии 1 сентября.
Но и Боинг и SpaceX молчали, т.к. не хотели первыми говорить о переносе раньше времени.
И тут такой подарок от SpaceX.
Боинг посмотрел как развиваются события, как долго идет расследование, наверное уже имеют более подробную инфу о том что произошло и к чему это приведет и поняв, что SpaceX однозначно улетают вправо заявили  официально о том, о чем и так было понятно НАСА.
Главное не наличие проблем, главное способность их решать.
У каждой ошибки есть Имя и Фамилия

Salo

http://www.ulalaunch.com/ula-and-boeing-unveil-atlasv-starliner-config.aspx
Цитировать United Launch Alliance and the Boeing Company Unveil the Atlas V Configuration for the CST-100 Starliner Crew Capsule
ULA's Atlas V will Provide Safe and Reliable Transportation for Starliner to the International Space Station

Cape Canaveral Air Force Station, Fla. (Oct. 13, 2016) – United Launch Alliance (ULA) and The Boeing Company today unveiled an updated aerodynamic configuration of the Atlas V that will launch Boeing's CST-100 Starliner capsule for NASA after encountering unique challenges with aerodynamic stability and loads.

This new configuration incorporates an aeroskirt aft of the spacecraft, extending the Starliner Service Module cylindrical surface to improve the aerodynamic characteristics of the integrated launch configuration and bring loads margins back to acceptable flight levels.

"Through incredible coordination and continued innovative thinking, the collective team of NASA, Boeing and United Launch Alliance completed three wind tunnel tests in six months to investigate the aerodynamic stability of various configurations and to anchor our analytical predictions. Based on that information, we updated the configuration for the Atlas V Starliner integrated vehicle stack," said Gary Wentz, ULA vice president of Human and Commercial Services. "This configuration is unique because it combines the Atlas V launch vehicle without a payload fairing with Boeing's Starliner capsule, resulting in different aerodynamic interactions."  

The aeroskirt is a metallic orthogrid structure designed to be jettisoned for improved performance. In the unlikely event that an emergency occurs during boost phase of flight, the aeroskirt has venting provisions to control over-pressurization if the Starliner's abort engines are fired. Fabrication of the aeroskirt is scheduled to begin this month at ULA's factory in Decatur, Alabama, following completion of a Production Readiness Review.

"Our testing indicates the solution we chose will sufficiently smooth the air flow around the vehicle during ascent, ensuring crew safety and mission success," said John Mulholland, vice president and program manager of Boeing's Commercial Crew Program.

The ULA team completed the aeroskirt Preliminary Design Review earlier this month. The Atlas V with Starliner has a planned uncrewed flight test in 2018 with operational missions to follow.

"We look forward to our continued partnership with Boeing and NASA to ensure mission success and safety for American astronauts flying from U.S. soil on the Atlas V Starliner," said Wentz.

With more than a century of combined heritage, United Launch Alliance is the nation's most experienced and reliable launch service provider. ULA has successfully delivered more than 110 satellites to orbit that provide critical capabilities for troops in the field, aid meteorologists in tracking severe weather, enable personal device-based GPS navigation and unlock the mysteries of our solar system.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Apollo13

Нехилая такая юбочка...


Salo

Цитировать Jeff Foust ‏@jeff_foust  14 ч.14 часов назад  
Mulholland: gone through lot of hurdles in tech development of CST-100; updated schedule with 1st operational flight Dec 2018. #ISPCS2016
 
  Jeff Foust ‏@jeff_foust  14 ч.14 часов назад  
John Mulholland, Boeing: "minimal damage" to OPF-3 at KSC, used for CST-100 work, from hurricane; back up in production. #ISPCS2016
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Quооndo

Когда уже о покупке новых мест на Союзах объявят  :?:

triage

#568
Из альбома https://www.flickr.com/photos/nasakennedy/sets/72157647244171004



https://www.flickr.com/photos/nasakennedy/30207937712/ там еще оригинал большего размера (9Мб)

Alex_II

ЦитироватьQuооndo пишет:
Когда уже о покупке новых мест на Союзах объявят :?:
Никогда наверное...
ЦитироватьМосква. 16 октября. INTERFAX.RU - НАСА не планирует продлевать контракт с "Роскосмосом" на доставку астронавтов к Международной космической станции (МКС) после 2018 года, сообщил журналистам в субботу замглавы американского космического агентства по пилотируемым программам Уильям Герстенмайер.
"Нет, не планируем", - сказал он, отвечая на вопрос журналиста о продлении контракта на Байконуре.
Герстенмайер также отметил, что американский пилотируемый корабль, на котором НАСА планирует доставлять своих астронавтов к МКС, будет подготовлен в запланированный срок.
В США сразу три компании Lockheed, SpaceX и Boeing одновременно занимаются разработками пилотируемых кораблей. Ожидается, что первый пилотируемый полет на собственном новом корабле астронавты смогут осуществить в 2017 году.
http://www.interfax.ru/world/532703
И мы пошли за так, на четвертак, за ради бога
В обход и напролом и просто пылью по лучу...

silentpom

чисто теоретически - орион может стыковаться с мкс или нет?

Max Andriyahov

Цитироватьчисто теоретически - орион может стыковаться с мкс или нет?

стыковочный модуль ИДА изначально был под Орион и был сделан

triage

Цитироватьhttps://blogs.nasa.gov/commercialcrew/2016/10/18/starliner-propulsion-hardware-arrives-testing-begins/
Starliner Propulsion Hardware Arrives, Testing Begins
Posted on October 18, 2016 at 8:35 pm by Stephanie Martin.

Boeing and Aerojet Rocketdyne have begun a series of developmental hot-fires tests with two launch abort engines similar to the ones that will be part of Boeing's Starliner service module. The engines, designed to maximize thrust build-up, while minimizing overshoot during start up, will be fired between half a second and 3 seconds each during the test campaign. If the Starliner's four launch abort engines were used during an abort scenario, they would fire between 3 and 5.5 seconds, with enough thrust to get the spacecraft and its crew away from the rocket, before splashing down in the ocean under parachutes.
Recently, Aerojet Rocketdyne also completed delivery of the first set of hardware for Starliner's service module propulsion system.
The Starliner is under development in collaboration with NASA's Commercial Crew Program for crew missions to the International Space Station.

Salo

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo


                
This entry was posted in NASA on October 31, 2016 by Steven Siceloff
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

Цитировать Jeff Foust ‏@jeff_foust  3 ч.3 часа назад  
Williams: schedules for comm'l crew "remain optimistic": currently calls for certification for SpaceX Feb 18, Boeing May 18.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

Цитировать Jeff Foust ‏@jeff_foust  27 мин.27 минут назад  
Lueders notes that the dates for the SpaceX missions have not been updated since the last quarterly meeting in July (pre F9 accident).
 
  Jeff Foust ‏@jeff_foust  39 мин.39 минут назад  
Schedules for Boeing and SpaceX's commercial crew efforts, from Kathy Lueders' presentation at NAC HEO committee meeting:
 
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

Цитировать Parabolicarc.com ‏@spacecom 2 ч.2 часа назад California, USA
Bolden: commercial crew flight tests scheduled for "as early as" end of 2017 Not sure about that. Boeing definitely not. SpaceX probably not
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

Цитировать Chris B - NSF ‏@NASASpaceflight  3 ч.3 часа назад  
Chris B - NSF Ретвитнул(а) NASA Commercial Crew
It's all going on right now. Good news for Starliner and Dragon 2:
Chris B - NSF добавил(а),
Цитировать  
   
 NASA Commercial Crew  @Commercial_Crew  
Regular crew rotation flights with @BoeingDefense and @SpaceX to and from the @Space_Station are secured to 2024. http://go.nasa.gov/2iACB7k  
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

Цитировать James Dean ‏@flatoday_jdean  1 ч.1 час назад
Boeing's Ferguson on cost of Starliner seat: "less than" $82M NASA paying for ride on Russian Soyuz.
 
  James Dean ‏@flatoday_jdean  2 ч.2 часа назад  
Boeing "reveal" of CST-100 Starliner suit designed by David Clark Co.
 
"Были когда-то и мы рысаками!!!"