CST-100

Автор Космос-3794, 12.10.2011 11:16:02

« предыдущая - следующая »

0 Пользователей и 1 гость просматривают эту тему.

Not

ЦитатаХунвэйбин написал:
 
ЦитатаДмитрий Инфан написал:
Полетит на ручном управлении.
Видите ли, я уловил в каком- то из первых сообщений о замечаниях в полете корабля, что-то вроде: "Проблемы с одним из коллекторов ДУ"- если это сообщение соответствует действительности- такое лечится долго.
Там была проблема с нерасчетно долгой работой двигателей ориентации, из-за чего собственно и произошел перегрев коллектора, что необязательно означает лечение оного.

tnt22

07.04.2020 00:59:19 #1261 Последнее редактирование: 07.04.2020 01:03:48 от tnt22
Цитата Sierra Nevada Corporation‏ @SierraNevCorp 6 ч. назад

SNC has developed a lifeline for astronauts aboard @BoeingSpace's CST-100 Starliner. The AES Fan Package provides fresh air using fans during launch, reentry & other critical moments. In emergencies, it can provide astronauts w/fresh oxygen.

https://video.twimg.com/ext_tw_video/1247192095468793858/pu/vid/1280x720/NhsYg3bX6Sfz_3XQ.mp4 (1:03)

tnt22

https://boeing.mediaroom.com/2020-04-06-Boeing-Statement-on-Starliners-Next-Flight
ЦитатаBoeing Statement on Starliner's Next Flight

ARLINGTON, Va., April 6, 2020-- The Boeing Company is honored to be a provider for the Commercial Crew mission.  We are committed to the safety of the men and women who design, build and ultimately will fly on the Starliner just as we have on every crewed mission to space.  We have chosen to refly our Orbital Flight Test to demonstrate the quality of the Starliner system. Flying another uncrewed flight will allow us to complete all flight test objectives and evaluate the performance of the second Starliner vehicle at no cost to the taxpayer.  We will then proceed to the tremendous responsibility and privilege of flying astronauts to the International Space Station.

# # #

tnt22

К #1263

Цитата Chris B - NSF‏ @NASASpaceflight 9 мин. назад

Literally no surprise here. Boeing release a statement *after* the Washington Post reported this and that the launch date is near the end of this year. https://www.washingtonpost.com/technology/2020/04/06/boeing-starliner-test-repeat/ ...

tnt22

https://ria.ru/20200407/1569664985.html
ЦитатаКорабль Starliner совершит повторный испытательный полет без экипажа
01:21 07.04.2020

МОСКВА, 7 апр - РИА Новости. Космический корабль Starliner совершит повторный испытательный полет без экипажа к Международной космической станции после проблем в первом полете в декабре 2019 года, сообщила компания Boeing.
Цитата"Мы выбрали повторение орбитального испытательного полета, чтобы продемонстрировать качество систем корабля Starliner. Еще один полет без экипажа позволит нам завершить выполнение всех задач испытательного полета и оценить эффективность работы второго корабля Starliner бесплатно для налогоплательщиков", - говорится в сообщении на сайте компании.
В декабре 2019 года был запущен первый корабль Starliner без экипажа, но по техническим причинам его стыковка с МКС была отменена. В январе 2020 года компания Boeing сообщила, что НАСА анализирует необходимость повторного беспилотного полета Starliner и что заложила 410 миллионов долларов на такую возможность.

В начале марта заместитель руководителя НАСА по пилотируемым программам Дуглас Ловерро сообщил, что по результатам первого беспилотного полета Starliner специалисты выявили более 60 требующих решения проблем. Он отметил, что корабль могли дважды потерять.
 :
В 2011 году была выведена из эксплуатации американская многоразовая пилотируемая транспортная система Space Shuttle. После этого экипажи на МКС доставляют только российские корабли "Союз". В США для отправки астронавтов на станцию разработаны новые пилотируемые корабли: Crew Dragon - компанией SpaceX, Starliner - компанией Boeing.

Дмитрий Инфан

Цитатаtnt22 написал:
Корабль Starliner совершит повторный испытательный полет без экипажа
Быстро они проблемы решили.

tnt22

https://blogs.nasa.gov/commercialcrew/2020/04/06/boeing-to-fly-second-uncrewed-orbital-flight-test-for-nasa/
ЦитатаBoeing to Fly Second Uncrewed Orbital Flight Test for NASA

Marie Lewis
Posted Apr 6, 2020 at 7:19 pm



Boeing's CST-100 Starliner lifted off Dec. 20, 2019 atop a United Launch Alliance Atlas V rocket from Space Launch Complex 41 at Cape Canaveral Air Force Station in Florida. The spacecraft successfully landed two days later, completing an abbreviated uncrewed test for NASA's Commercial Crew Program.

Boeing has decided to fly a second uncrewed flight test as a part of NASA's Commercial Crew Program. Although no new launch date has been set, NASA has accepted the proposal to fly the mission again and will work side-by-side with Boeing to resume flight tests to the International Space Station on the company's CST-100 Starliner system.

The agency's Commercial Crew Program is a unique approach to human spaceflight in which NASA provides a set of mission and safety requirements and private companies, like Boeing and SpaceX, propose their own unique strategies to prove the systems meet the intent of the requirements. Consistent with that approach, Boeing had the responsibility to bring NASA its proposal on how to proceed with the flights.

An uncrewed flight test originally was proposed by Boeing to demonstrate the Starliner system could perform as designed to fly to the space station prior to having a crew onboard. With that proposal, the uncrewed flight became a part of the Commercial Crew Transportation Capability contract in 2014 between NASA and Boeing.

Although many of the objectives of Boeing's first uncrewed flight test in December 2019 were accomplished, Boeing decided the best approach to meeting the agency's requirements would be to fly the mission again, including docking with the space station. Data from the next and previous flight test will be used as part of NASA's process of certifying Boeing's crew transportation system for carrying astronauts to and from the space station.

If Boeing would have proposed a crewed mission as the next flight, NASA would have completed a detailed review and analysis of the proposal to determine the feasibility of the plan. However, as this was not the recommendation made by Boeing, NASA will not speculate on what the agency would have required.

The second uncrewed flight does not relieve Boeing from completing all the actions determined from the joint NASA/Boeing independent review team, which was commissioned following the flawed initial flight.  NASA still intends to conduct the needed oversight to make sure those corrective actions are taken.

NASA and Boeing are in the early stages of the decision to fly a second uncrewed orbital mission to the station, and a timeline for flying crew has not been determined.

Although completing a second uncrewed flight test was not in the timeline for returning U.S. human spaceflight on Starliner, NASA fully supports our Boeing partner's commitment to flying astronauts as safely as possible.

This is exactly why NASA decided to select two partners in the commercial crew effort. Having dissimilar redundancy is key in NASA's approach to maintaining a crew and cargo aboard the space station and to keeping our commitments to international partners. It also allows our private industry partners to focus on crew safety rather than schedule. The safety of our commercial crew team always will remain as our top priority.

tnt22

https://tass.ru/kosmos/8176867
Цитата7 АПР, 03:32
В Boeing рассчитывают провести новый беспилотный полет корабля Starliner этой осенью
Детали еще не подтверждены

НЬЮ-ЙОРК, 7 апреля. /Корр. ТАСС Иван Пильщиков/. Американская корпорация Boeing предполагает, что новый испытательный полет ее корабля Starliner без экипажа будет проведен осенью 2020 года. Об этом сообщила в понедельник корреспонденту ТАСС официальный представитель компании Ребекка Риган.

"Boeing взаимодействует с Национальным управлением США по аэронавтике и исследованию космического пространства (NASA), чтобы определить приемлемые сроки второго испытательного орбитального полета, - сказала она. - Хотя детали еще не подтверждены, мы ожидаем, что полет состоится осенью 2020 года".

"Мы решили вновь провести испытательный орбитальный полет, чтобы продемонстрировать качество систем Starliner, - говорится в заявлении, опубликованном ранее в понедельник. - Еще один полет в беспилотном режиме позволит нам выполнить все задачи летных испытаний и оценить работу второго корабля Starliner без каких-либо затрат для налогоплательщиков". В компании пояснили, что лишь после этого компания намерена "доставить астронавтов на МКС".
 Скрытый текст:
Starliner был запущен 20 декабря 2019 года в беспилотном режиме к Международной космической станции (МКС) с авиабазы на мысе Канаверал (штат Флорида) с помощью ракеты-носителя Atlas V. Из-за технических неполадок запланированная стыковка корабля с орбитальным комплексом была отменена. Одной из причин был признан сбой в системе подсчета полетного времени. В итоге корабль был возвращен на Землю.

Новый американский корабль Starliner, разработанный Boeing, имеет массу 13 тонн. Он рассчитан на экипаж из семи человек и способен в течение 60 часов осуществлять автономный полет.

tnt22

https://spacenews.com/boeing-to-fly-second-starliner-uncrewed-test-flight/
ЦитатаBoeing to fly second Starliner uncrewed test flight
by Jeff Foust -- April 6, 2020


Boeing announced April 6 that it will refly its uncrewed Orbital Flight Test of its CST-100 Starliner spacecraft later this year to confirm the company corrected problems found on the first flight. Credit: Boeing

WASHINGTON -- Boeing announced April 6 that it has decided to fly a second uncrewed test flight of its CST-100 Starliner commercial crew vehicle later this year to confirm it has corrected problems encountered in a test flight last December.

In a brief statement, Boeing said it would perform a second Orbital Flight Test (OFT) of the spacecraft at its own expense. Boeing made the announcement shortly after the Washington Post reported that the company planned to repeat the flight.

"We have chosen to refly our Orbital Flight Test to demonstrate the quality of the Starliner system," the company said in a one-paragraph statement. "Flying another uncrewed flight will allow us to complete all flight test objectives and evaluate the performance of the second Starliner vehicle at no cost to the taxpayer."

A second OFT mission looked increasingly likely in the months after the original OFT. That mission was shortened to two days and without a planned docking at the International Space Station because of a timer problem on the spacecraft that caused it to think it was at a different phase of its flight immediately after separation from the Atlas 5 upper stage that launched it.

An investigation also revealed a problem with software controls for the spacecraft's service module that could have caused the module to bump back into the crew module after they separated shortly before reentry. The software was fixed just a few hours before reentry.

Boeing, anticipating the need to refly the mission, took a $410 million charge against earnings in January. "NASA's approval is required to proceed with a flight test with astronauts on board. Given this obligation, we are provisioned for another uncrewed mission," Greg Smith, Boeing's chief financial officer, said in a Jan. 29 earnings call.

While an independent review of the OFT mission found 61 corrective actions for Boeing, NASA officials said in early March they had not yet decided if Boeing needed to perform a second uncrewed test flight.

"At the end of the day, what we have got to decide is, based upon the work that Boeing will do, do we have enough confidence to say we are ready to fly with a crew, or do we believe that we need another uncrewed test flight?" Doug Loverro, NASA associate administrator for human exploration and operations, said in a March 6 call with reporters. "We are still a ways away from that, and I can't even tell you what the schedule is for making that decision" about reflying OFT.

Ultimately, that decision came from Boeing, and not from NASA. In a separate statement, NASA said it not made its own conclusion about whether a second OFT was required.

"If Boeing would have proposed a crewed mission as the next flight, NASA would have completed a detailed review and analysis of the proposal to determine the feasibility of the plan," the agency said. "However, as this was not the recommendation made by Boeing, NASA will not speculate on what the agency would have required."

NASA added that Boeing still has to address the 61 corrective actions from the independent review. "NASA still intends to conduct the needed oversight to make sure those corrective actions are taken," the agency said.

"Hats off to Boeing for recommending a repeat of their Orbital Flight Test for the Commercial Crew program," Loverro tweeted after the Boeing announcement. "Corporate responsibility takes many forms, and this is one of them."

NASA and Boeing are still working on an "agreeable schedule" for the second OFT mission, Boeing spokesman Jerry Drelling told SpaceNews, but said that the company expects to fly it in the fall of 2020. That would mean it would come after SpaceX's Demo-2 crewed test flight of its Crew Dragon spacecraft, currently scheduled for no earlier than the latter half of May. If that mission flies on schedule and is a success, NASA will likely launch the first operational Crew Dragon mission, Crew-1, in late summer.

Drelling also said that Boeing will use the Starliner spacecraft called "Spacecraft 2" for the second OFT mission. That spacecraft was originally slated to fly the Crew Flight Test. The Starliner used for the OFT, "Spacecraft 3," was to be refurbished for the first operational mission for NASA.

Not

07.04.2020 19:55:55 #1269 Последнее редактирование: 07.04.2020 09:57:18 от Not
ЦитатаARLINGTON, Va., April 6, 2020-- The Boeing Company is honored to be a provider for the Commercial Crew mission.  We are committed to the safety of the men and women who design, build and ultimately will fly on the Starliner just as we have on every crewed mission to space.  We have chosen to refly our Orbital Flight Test to demonstrate the quality of the Starliner system. Flying another uncrewed flight will allow us to complete all flight test objectives and evaluate the performance of the second Starliner vehicle at no cost to the taxpayer.  We will then proceed to the tremendous responsibility and privilege of flying astronauts to the International Space Station.

Contact        

Rebecca Regan
Defense, Space & Security Communications
Mobile: (321) 607-2297
rebecca.a.regan@boeing.com


Вот здесь - фамилия, адрес и явка. :)

tnt22

Цитата Christopher Ferguson @Astro_Ferg 2 ч. назад

While there's a little personal disappointment in waiting to fly #Starliner, I'm professionally proud of @Boeing for making the hard decision to fly another uncrewed flight in the name of astronaut safety.

К.А.

Я так понял полетит тот же корабль с серийным номером SC №3. А двигательный отсек будет соответственно новый. У него есть самостоятельный номер?         

opinion

ЦитатаК.А. написал:
Я так понял полетит тот же корабль
Написано, что они бесплатно для налогоплательщиков испытают второй корабль. Значит не тот же самый.
The trajectory is temporarily deviated. Skybot not to blame.

tnt22

ЦитатаК.А. написал:
Я так понял полетит тот же корабль с серийным номером SC №3

Как говорит Boeing, в миссии OFT-2 полелит "Spacecraft 2" (см #1269). Ранее летавший в OFT-1 "Spacecraft 3" после ремонтно-восстановительных процедур планируется использовать в первом полёте с экипажем.

ronatu

Boeing Admits Starliner Refly Necessary 
https://news360.com/article/525672090
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

Alex_II

Цитатаtnt22 написал:
Ранее летавший в OFT-1 "Spacecraft 3" после ремонтно-восстановительных процедур планируется использовать в первом полёте с экипажем.
Храбрые они люди...
И мы пошли за так, на четвертак, за ради бога
В обход и напролом и просто пылью по лучу...

opinion

ЦитатаAlex_II написал:
 
Цитатаtnt22 написал:
Ранее летавший в OFT-1 "Spacecraft 3" после ремонтно-восстановительных процедур планируется использовать в первом полёте с экипажем.
Храбрые они люди...
Они же только спускаемый аппарат повторно используют, а он никаких нерасчетных нагрузок не испытывал.
The trajectory is temporarily deviated. Skybot not to blame.

triage

это вам не версия Маска, у Боинга одноразовый сервисный модуль

Alex_II

Цитатаtriage написал:
это вам не версия Маска, у Боинга одноразовый сервисный модуль
А электроника с глючным софтом у них тоже в сервисном модуле? Или все же в спускаемом аппарате?
И мы пошли за так, на четвертак, за ради бога
В обход и напролом и просто пылью по лучу...

opinion

ЦитатаAlex_II написал:
 
Цитатаtriage написал:
это вам не версия Маска, у Боинга одноразовый сервисный модуль
А электроника с глючным софтом у них тоже в сервисном модуле? Или все же в спускаемом аппарате?
Софт заменят в любом случае.
The trajectory is temporarily deviated. Skybot not to blame.