OTV 2 (X-37B) = Atlas V 501 - 5.03.11 22:46 UTC - Canaveral SLC-41

Автор Salo, 21.01.2011 02:53:12

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.


G.K.

Интересно, а цветные дымы символизируют флаг (на выбор) Югославии, Нидерландов, Люксембурга? Разница-оттенки и как смотреть на этот флаг прямо, или верх ногами.
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AtceJ_4vZ7mSdDV4QWVVdEY0RXRFQUc0X05RZjFpN1E#gid=10
Планы пусков. Обновление по выходным.

instml

Скорее уж на компоненты топлива или еще на что, или же на то, что все компоненты ядерной триады с вводом сабжа в оборот оказываются ... в корме :)
Go MSL!

G.K.

ЦитироватьСкорее уж на компоненты топлива или еще на что, или же на то, что все компоненты ядерной триады с вводом сабжа в оборот оказываются ... в корме :)
Компонента там два (топливо+окислитель) или вообще один ( ну не помню я какое там двигло), а что, у СЯС США есть свои цвета-символы?
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AtceJ_4vZ7mSdDV4QWVVdEY0RXRFQUc0X05RZjFpN1E#gid=10
Планы пусков. Обновление по выходным.

instml

И пошутить нельзя)
ИМХО наиболее вероятно что это просто цвета из эмблемы USAF.
Go MSL!

Брабонт

ЦитироватьИнтересно, а цветные дымы символизируют флаг (на выбор) Югославии, Нидерландов, Люксембурга?
Соединённые Штаты Америки (синий-белый-красный) не вариант?

G.K.

Цитировать
ЦитироватьИнтересно, а цветные дымы символизируют флаг (на выбор) Югославии, Нидерландов, Люксембурга?
Соединённые Штаты Америки (синий-белый-красный) не вариант?
Я исходил из флага "как есть", то есть совпадения не только цвета но и внешнего вида  :oops: Если смотреть просто по этим трём цветам- то да, конечно.
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AtceJ_4vZ7mSdDV4QWVVdEY0RXRFQUc0X05RZjFpN1E#gid=10
Планы пусков. Обновление по выходным.

Salo

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

http://www.spaceflightnow.com/
ЦитироватьWeather looks iffy for Atlas launch of second X-37B[/size]

The second Orbital Test Vehicle, the U.S. military's secretive mini space shuttle, is scheduled for launch Friday atop an Atlas 5 rocket from Cape Canaveral's Complex 41. But the weather outlook is not promising.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

http://www.spaceflightnow.com/atlas/av026/status.html
Цитировать1315 GMT (8:15 a.m. EST)
The odds of "no go" weather for Friday's X-37B spaceplane launch atop an Atlas 5 rocket from Cape Canaveral have increased to 70 percent because of cloud and high wind worries.

The latest outlook issued this morning called for scattered cumulus clouds at 3,000 feet, scattered high cirrus at 25,000 feet, isolated showers in the area, 7 miles of visibility, easterly winds of 22 gusting to 28 knots and a temperature of 70-71 degrees F.

The forecast for Saturday's backup launch opportunity is marginally better.

Officials are expected to announce the exact launch time later today. For now, they say liftoff will happen sometime after 3:39 p.m. EST.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Брабонт

Объявлено время старта: 20:50 UTC

Sharicoff

А такой архаизм, как launch kit, ULA судя по всему окончательно изжила как пережиток прошлого. :(
Не пей метанол!

Salo

http://www.spaceflightnow.com/atlas/av026/110303preview/
ЦитироватьU.S. military's second X-37 space plane due for launch[/size]
BY STEPHEN CLARK
SPACEFLIGHT NOW
Posted: March 3, 2011

An Atlas 5 rocket crowned with a covert U.S. Air Force space plane rolled to a Florida launch pad Thursday to begin final preps for blastoff with a secret cache of military experiments.


The Atlas 5 rolled to the launch pad Thursday afternoon. Credit: Pat Corkery/United Launch Alliance
 
The metallic gold-colored rocket, topped by a bulbous white nose cone, rolled from an integration building to the launch pad at Complex 41 Thursday afternoon.

Liftoff from Cape Canaveral is scheduled for a launch window opening at 2039 GMT (3:39 p.m. EST) Friday. The exact launch time will be announced around 8 a.m. EST Friday, according to the Air Force.

But breezy weather and cumulus clouds at Cape Canaveral threaten to thwart Friday's launch plans. There is a 70 percent the weather conditions will prohibit an on-time launch, according to Air Force meteorologists.

The outlook remains iffy over the weekend until a cold front pushes through the region, bringing more favorable conditions to the Space Coast by Monday.

When the 20-story launch blasts off, it will be hauling a stubby-winged spaceship called the Orbital Test Vehicle several hundred miles above Earth. Also known as the X-37B, the space plane is carrying a number of classified experiments inside its cargo bay, which is about the size of the bed of a pickup truck.

Resembling a mini-space shuttle, the OTV's purpose is shrouded in secrecy, but the vehicle itself is not classified. It features a powerful main engine to change its orbit, uses a solar array for power production and is covered in ceramic heat-resistant tiles to protect the craft during re-entry.

The craft could ferry into orbit materials science payloads, experimental reconnaissance sensors, innovative communications instruments, or a variety of other potential cargo.

Friday's launch will the start second flight of the Air Force's robotic space plane program, coming three months after an identical ship glided back to Earth and landed on a runway at Vandenberg Air Force Base, Calif.

    
The second X-37B space plane is enclosed inside the Atlas 5 rocket's nose fairing. Credit: U.S. Air Force
SEE FULL IMAGE GALLERY
 
The Dec. 3 return of the first X-37B craft was the first time an unmanned U.S. space vehicle fell back to Earth and made a precision landing on a runway.

This follow-up mission will attempt to achieve the same feat, but the OTV 2 flight will take advantage of lessons learned from the experience of the first X-37 sortie, according to Maj. Tracy Bunko, an Air Force spokesperson at the Pentagon.

"Like all flight test programs, OTV 2 will build on the on-orbit demonstration of OTV 1, so we're expanding and fine tuning our test parameters," Bunko told Spaceflight Now.

The X-37B stretches 29 feet long and has a wing span of 14 feet. It can weigh up to 11,000 pounds fueled for launch.

Built by Boeing's Phantom Works division, the space plane was initially conceived by NASA. The program was handed off to DARPA, the Pentagon's research and development unit, in 2004 after NASA funding dried up.

The Air Force took over in 2006 and brought the space plane to the launch pad last year. The first X-37B flight lifted off April 22 and spent more than 224 days in space.

The project is managed by the Air Force Rapid Capabilities Office, a top-level group reporting to a board of senior branch officials including the secretary of the Air Force, the Air Force chief of staff, and the undersecretary of defense for acquisition, technology, and logistics.

The office "expedites development and fielding of select Department of Defense combat support and weapon systems by leveraging defense-wide technology development efforts and existing operational capabilities," according to an Air Force fact sheet.

Many of the Rapid Capabilities Office's projects are implemented on accelerated timelines, the fact sheet said.

The spacecraft can stay in orbit for up to nine months and will return to Earth for landing at Vandenberg, the Air Force said.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

http://www.spaceflightnow.com/atlas/av026/preflight/
ЦитироватьSecond X-37 space plane readied for launch[/size]

These photos chronicle the encapsulation of the U.S. Air Force's second X-37B space plane inside the bulbous 5-meter payload fairing of the Atlas 5 rocket. The fairing was then transported from a clean room processing facility, by space shuttle Discovery on its launch pad and to the Atlas 5 integration building.

The unmanned spaceship will launch in the shroud of the Atlas 5 rocket, orbit the Earth like a satellite and return home for a runway landing.






"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

http://www.spaceflightnow.com/atlas/av026/rollout/
ЦитироватьAtlas rolls out to the launch pad[/size]

An Atlas 5 rocket was rolled from the Vertical Integration Facility to its Cape Canaveral pad Thursday afternoon, arriving at about 2:30 p.m. to begin counting down to launch carrying the U.S. military's second X-37B spaceplane.

Photo credit: Pat Corkery/United Launch Alliance














"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Sharicoff

Предлагаю игру в "найди N отличий". :)

Не пей метанол!

Старый

ЦитироватьПредлагаю игру в "найди N отличий". :)
На правом снимке дырка закрыта лючком.
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Sharicoff

ЦитироватьНа правом снимке дырка закрыта лючком.
А что это? Звездный датчик? Если так - когда снимается крышка - до запуска или уже в полете?
Не пей метанол!

m-s Gelezniak

Цитировать
ЦитироватьПредлагаю игру в "найди N отличий". :)
На правом снимке дырка закрыта лючком.
Решили обойтись без ВСУ?
Шли бы Вы все на Марс, что ли...

Старый

ЦитироватьРешили обойтись без ВСУ?
Очевидно дырка закрывается перед установкой на РН. (правый снимок на ракете левый - в МИКе).
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер