OTV 2 (X-37B) = Atlas V 501 - 5.03.11 22:46 UTC - Canaveral SLC-41

Автор Salo, 21.01.2011 02:53:12

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Старый

ЦитироватьА Союзом не проще-ли? Резервные и корабль и ракета думаю есть всегда.
И более того - постоянно дежурят на станции. Причём с двумя дополнительными креслами для медбратьев.

ЦитироватьВ случае внезапной болезни никто не будет париться, чтобы спасать астронавта обязательно американским средством.
И в готовности к спуску куда более высоком чем готовность Атласа с OTV к старту.
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Frontm

Цитировать
ЦитироватьА Союзом не проще-ли? Резервные и корабль и ракета думаю есть всегда.
И более того - постоянно дежурят на станции. Причём с двумя дополнительными креслами для медбратьев.

ЦитироватьВ случае внезапной болезни никто не будет париться, чтобы спасать астронавта обязательно американским средством.
И в готовности к спуску куда более высоком чем готовность Атласа с OTV к старту.
Всё оказалось ещё проще чем я думал :D  :D  :D

sol

Та я чисто технически интересуюсь. В принципе - возможно ли?

А про готовность атласа - не надо. Если каждый год на орбите по 270 дней будет болтаться сабж...
Массаракш!

Жизнь - это падение в пропасть неизвестной глубины и заполненную туманом.

Salo

http://www.prnewswire.com/news-releases/ampac-isp-bipropellant-engines-provide-attitude-control-for-x-37b-vehicle-116658579.html
ЦитироватьAMPAC-ISP Bipropellant Engines Provide Attitude Control for X-37B Vehicle[/size]

NIAGARA FALLS, N. Y., Feb. 22, 2011 /PRNewswire/ -- AMPAC-ISP CORP., American Pacific Corporation's (Nasdaq: APFC) wholly-owned In-Space Propulsion subsidiary (AMPAC-ISP or AMPAC In-Space Propulsion), is producing bipropellant thrusters for the X-37B Orbital Test Vehicle under contract to Boeing Space and Intelligence Systems.  These engines provide vernier reaction control for the spacecraft, and are designed in varied configurations to match the vehicle contour at their specific locations.

(Photo:  http://photos.prnewswire.com/prn/20110222/LA51420 )

The X-37B Orbital Test Vehicle is an unmanned space vehicle used by the United States Air Force to explore reusable vehicle technologies in support of long-term space objectives.  These objectives include space experimentation, risk reduction, and concept of operations development.  The X-37B is one of the world's newest and most advanced re-entry spacecraft.  Designed to operate in low-earth orbit, the vehicle is the first since the Space Shuttle with the ability to return experiments to Earth for further inspection and analysis.  The bipropellant engines that AMPAC-ISP supplies for X-37B were developed and qualified in the mid-1990's for Boeing Satellite Systems, with more than four hundred (400) delivered to date.  "AMPAC-ISP is proud of our contribution to the inaugural test flight of the X-37B and the important mission that this vehicle fulfills.  Our heritage bipropellant engines have extended our proven track record in space," said Robert Huebner, American Pacific Corporation, Vice President – AMPAC-ISP.

ABOUT AMPAC-ISP CORP.

AMPAC-ISP Corp. (AMPAC-ISP), a wholly-owned subsidiary of American Pacific Corporation, manufactures monopropellant and bipropellant liquid propulsion systems and thrusters for satellites, launch vehicles and interceptors.  Additionally, AMPAC-ISP designs, develops and manufactures high performance valves, pressure regulators, cold-gas propulsion systems, and precision structures for space applications, especially in the European space market.  Additional information about us can be obtained by visiting our web site at www.ampacisp.com.  

AMPAC-ISP's European operations are headquartered in Dublin, Ireland and its manufacturing facilities are in the United Kingdom and Ireland.  Additional information about AMPAC-ISP Europe can be obtained by visiting www.ampacispdublin.eu.  

ABOUT AMERICAN PACIFIC CORPORATION

American Pacific Corporation (AMPAC) is a leading custom manufacturer of fine chemicals, specialty chemicals and propulsion products within its focused markets. We supply active pharmaceutical ingredients and advanced intermediates to the pharmaceutical industry. For the aerospace and defense industry we provide specialty chemicals used in solid rocket motors for space launch and military missiles. AMPAC also designs and manufactures liquid propulsion systems, valves and structures for space and missile defense applications. We produce clean agent chemicals for the fire protection industry, as well as electro-chemical equipment for the water treatment industry. Our products are designed to meet customer specifications and often must meet certain governmental and regulatory approvals. Additional information about us can be obtained by visiting our web site at www.apfc.com.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

АниКей

фото из предыдущего сообщения

и еще
А кто не чтит цитат — тот ренегат и гад!

Sharicoff

ЦитироватьAtlas V OTV FLT 2 will lift off from Space Launch Complex-41 at Cape Canaveral AFS, Fla., March 4. The launch period opens at 3:39 p.m. EST.
То есть окно открывается 4 марта, в 10:39 UTC, я правильно понял?
Не пей метанол!

Петр Зайцев

Цитировать
ЦитироватьAtlas V OTV FLT 2 will lift off from Space Launch Complex-41 at Cape Canaveral AFS, Fla., March 4. The launch period opens at 3:39 p.m. EST.
То есть окно открывается 4 марта, в 10:39 UTC, я правильно понял?
Не, по-моему 20:39 UTC. -7 это как раз у меня в Mountain Zone. А из EST будет -5. Я экзамен сдавал на эти вычисления месяц назад.

Sharicoff

Тьфу, черт, привык здесь в восточном полушарии, что для получения UTC надо отнимать от своего поясного времени... :)

Правильно, 20:39 UTC, 4 марта.
Не пей метанол!

Salo

http://www.spaceflightnow.com/tracking/index.html
ЦитироватьMarch 4     Atlas 5  •  OTV 2
Launch window: 2039-2239 GMT (3:39-5:39 p.m. EST)
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Sharicoff

Надо отметить, что первый пепелац тоже улетел вечером (по UTC): в 23:52 UTC. Нынешний сдвинулся на чуть более раннее время, но и дата пуска сдвинулась с конца апреля на начало марта.  :roll:
Не пей метанол!

Launch1961

Уреезанный Клипер на 2-1б пускается через год.

instml

И что сможет этот "урезаный Клипер" ?
Go MSL!

Большой

ЦитироватьУреезанный Клипер на 2-1б пускается через год.
Тема ещё жива?
Я верю тому кто ищет истину, и не верю тому, который говорит, что нашёл её...

Луноход

ЦитироватьУреезанный Клипер на 2-1б пускается через год.
А как он выглядит?

instml

Цитировать
ЦитироватьУреезанный Клипер на 2-1б пускается через год.
Тема ещё жива?
Lev недавно писал, что наработки остались)
Go MSL!

Петр Зайцев

ЦитироватьИ что сможет этот "урезаный Клипер" ?
Да в общем-то и X-37B ничего не может. Какие именно эксперименты имеет смысл возвращать с орбиты? Надеюсь, что хоть в этот раз русские не захотят втягиваться в бессмысленную гонку. К сожалению, бредятина про глобальный удар, которую я читаю в российских СМИ, делает эту надежду шаткой.

Клипер как таковой имел много смысла как пилотируемая платформа, а тут просто ерунда какая-та. Мечтатели в погонах хотят аэрокосмический самолет, ну и все. И "урезанный" Клипер будет такая же ерунда.

Брабонт

Не-не. Как раз считаю, что они получили очень удобную штуку в виде системы короткоживущих спутников с широким диапазоном задач, решаемых на НОО. Пока один летает, на другом (или третьем - сколько их будет, интересно?) готовят состав аппаратуры, при этом служебный борт фактически уже есть.

Петр Зайцев

Возможно меня подводит незнание азов практического конструирования КК ДЗЗ и пр. А что бы вам хотелось вернуть?

Брабонт

Прежде всего, хотелось бы вернуть работоспособный служебный борт, но без астрономической цены за межполётное обслуживание.

ЦитироватьИ "урезанный" Клипер будет такая же ерунда.
"Фотоны" нужны. "Бионы" нужны. Экспериментальная отработка новых узлов и элементов с возможностью полного (разрушающего) исследования тоже хорошо. Так что ihmo задачи для маленького многоразового беспилотника вполне реальные.

Salo

http://www.flightglobal.com/articles/2011/02/22/353513/x-37b-ready-for-second-test-flight.html
ЦитироватьDATE:22/02/11
SOURCE:Flight International
X-37B ready for second test flight[/size]
By Gayle Putrich

The US Air Force plans to launch the second test flight for the X-37B space plane on 4 March, the service says, provided the weather at Cape Canaveral cooperates.

The Boeing-built 8.8m-long (28.8ft), 4.2m-wide reusable space plane will lift off inside the nose cone of a United Launch Alliance Atlas 5 rocket.

The second unmanned aircraft, known as Operational Test Vehicle-2, is expected to stay on orbit for 270 days or more, collecting test data similar to that from the first flight last year and expanding the flight envelope. The test team will also be paying particular attention to the performance of the electromechanical and autonomous landing algorithms, the service says. There will also be fewer cross-range and wind restrictions for the second flight.

"The first flight was focused on vehicle check out and you obviously want to check things more than once," the air force says. "It's still an X-plane, still an experimental test programme."

The only anomaly in the first flight of OTV-1 was a blown tyre on landing at Vandenberg AFB in California on 3 December 2010; tyre pressure on OTV-2 has been reduced by 15%, the service says.

OTV-1 was launched on 22 April 2010 and returned, with its classified payload, after 224 days and 9h in space.

The USAF will not comment on possible payloads for OTV-2 or the partially classified programme's price tag, saying only that funds for the second test launch have already been allocated and were not tied to the fiscal year 2012 budget released on 14 February, or the still-under-debate 2011 budget.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"