Стартовый комплекс Союза в Синнамари (по соседству с Куру), Французская Гвиана

Автор Rarog, 12.12.2005 16:03:32

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Salo

#1920
http://www.spacenews.com/article/launch-report/35855arianespace-expects-to-order-18-ariane-5-rockets-this-year#.UcFJEtiBXTo
ЦитироватьSpeaking here at the Paris Air Show, Israel said Arianespace is also negotiating with the Russian government to extend the current agreement under which Russian Soyuz medium-lift rockets are launched from Europe's Guiana Space Center on the northeast coast of South America.
Arianespace officials said between five and eight additional Soyuz vehicles likely will be purchased to meet Arianespace's anticipated demand of three Soyuz rockets per year through the end of the decade. The Soyuz agreement involves Arianespace, Soyuz prime contractor Samara Space Center of Russia, and the Russian and French governments.
Arianespace relied on a European Investment Bank loan to finance its initial Soyuz purchases. Israel did not detail the company's financing plans but said the simultaneous order of Ariane 5, Soyuz and Vega rockets would not stretch the company's financing capability.
...
Beyond this adaptation, Israel said Arianespace will be pushing Europe's Guiana Space Center spaceport in South America to introduce efficiencies to permit Arianespace to reduce the amount of time between launches from three weeks to two.

Especially when moving from a heavy-lift Ariane 5 launch to a medium-lift Soyuz, three weeks now are needed to prepare the tracking radars and other facilities for the new launch.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Mark

Обсуждается новый контракт на пуски «Союзов» из Гвианы.
 
Цитировать- Роскосмос и европейская компания Arianespace ведут переговоры о заключении контракта на десять дополнительных пусков российских ракет-носителей «Союз-СТ» с космодрома Куру во Французской Гвиане, сообщил руководитель Роскосмоса Владимир Поповкин.
.»Мы сейчас ведем переговоры о заказе еще на десять носителей «Союз», которые должны стартовать с Куру дополнительно к имеющимся. Также мы договорились о проведении еще, как минимум, трех пусках «Союзов» с Байконура», — сообщил Поповкин «Интерфаксу» в среду на авиасалоне «Ле Бурже 2013″
http://dplike.ru/obsuzhdaetsya-novyj-kontrakt-na-puski-soyuzov-iz-gviany.html
Земля - это колыбель разума, но нельзя вечно жить в колыбели. Ц.К.Э

 

Salo

За два года с космодрома Куру запустят семь ракет-носителей "Союз" - ЕКА  (20.06.13 14:29:03)

        Ле Бурже. 20 июня. ИНТЕРФАКС-АВН - В 2013-2014 гг. российские ракеты-носители "Союз-СТ" будут семь раз стартовать с космодрома Куру во французской Гвиане, сообщил в четверг "Интерфаксу-АВН" в ходе авиационно-космического салона в Ле Бурже глава Европейского космического агентства (ЕКА) Жан-Жак Дорден.
       "В текущем году у нас запланировано четыре запуска "Союзов", - уточнил глава ЕКА. - Первый из них будет выполнен в понедельник, 24 июня. Три других запуска предусматривается выполнить в сентябре, октябре и декабре".
       "На будущий год мы планируем три запуска. Таким образом, за два года мы выполним семь запусков "Союзов", - сказал Ж.-Ж.Дорден.
       По его оценке, российско-европейская программа "Союз-Куру" работает хорошо.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Sarge

Интересно, хотя бы сейчас до них дойдет, что надо расширить штат ряда отделов-"эксплуататоров"? Тем более тут и Восточный на носу уже. Хотя вопрос, конечно, риторический...

Salo

#1924
http://www.samspace.ru/upload/iblock/87b/План%20закупки%20ГНПРКЦ%20ЦСКБ-Прогресс.xlsx
ЦитироватьПроведение работ по увеличению нахождения двигателей 14Д21, 14Д22 и РА в составе заправленной РН на СК до 100 часов, с реализацией 5 попыток запуска. Проведение работ по увеличению нахождения двигателей 14Д21, 14Д22 и РА в составе "сухой" РН на СК до 20 суток.

Проведение работ по увеличению нахождения двигателей 14Д23 в составе заправленной РН на СК до 100 часов, с реализацией 5 попыток запуска.

 Проведение работ по увеличению срока стоянки трех ступеней РН "Союз" до 100 часов
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Glaurung

ЦитироватьSarge пишет:
Интересно, хотя бы сейчас до них дойдет, что надо расширить штат ряда отделов-"эксплуататоров"?
При срыве сроков госконтракта. ИМХО конец этого-начало следующего года.

Sarge

ЦитироватьGlaurung пишет:
ИМХО конец этого-начало следующего года.
Согласен. Скоро уже будет очень больно... Я все надеялся, что примут меры заранее, но пока все к тому и идет.

LL_

ЦитироватьСташинский пишет:
ЦитироватьVeganin пишет:

И ракеты после продажи европейцам уже принадлежат им. Они даже свои военные спутники могут запускать, что с успехом проделали уже дважды.
Это не совсем точно. РФ чётко соблюдает договоренности по не распостранению ракетных технологий и выполняет в полном объеме требования ФСТЭК РФ. Поэтому Россия предоставляет услуги запуска с ГКЦ.
Вы забыли про SSOT, который косвенно имеет отношение к Европе.
По действующим договорам предусматривается мирное сотрудничество, использование  "Союзов" в военных целях государствами-членами НАТО - не мирное сотрудничество и прямое нарушение договора о "Союзе в Куру". Россия имеет право контроля над использованием "Союза". Другой вопрос, что не пользуется этим правом. Это вопрос, вероятно, подкупа, взяток, и т.д.. И вообще со странами третьего мира мало кто считается...

PIN

ЦитироватьLL пишет:
и прямое нарушение договора о "Союзе в Куру".
Данный договор не ограничивает сотрудничество исключительно мирной сферой. Такое сотрудничество - всего лишь его предмет. Любое другое сотрудничество возможно, но не является предметом этого договора. Ни законы РФ, ни законы Франции, Германии или Италии этого не запрещают. Стороны сами решают, что им делать в рамках собственных законов и практической целесообразности, без советов "знатоков" вроде вас.


И прекратите, пожалуйста, "вбрасывать" регулярно на эту тему - этот форум читают и журналисты, и просто множество несведущих и доверчивых людей. За такое можно в конце концов поплатиться.

G.K.

ЦитироватьSOE пишет:
И прекратите, пожалуйста, "вбрасывать" регулярно на эту тему - этот форум читают и журналисты, и просто множество несведущих и доверчивых людей. За такое можно в конце концов поплатиться.
Дык это, вероятно, Барда развлекается...
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AtceJ_4vZ7mSdDV4QWVVdEY0RXRFQUc0X05RZjFpN1E#gid=10
Планы пусков. Обновление по выходным.

Salo

http://www.spacenews.com/article/launch-report/38536arianespace-spaceport-investment-aims-to-reduce-time-between-launches
ЦитироватьArianespace Spaceport Investment Aims To Reduce Time Between Launches
By Peter B. de Selding | Dec. 6, 2013

LONDON – Europe's Arianespace commercial launch consortium on Dec. 6 agreed to spend 36.5 million euros ($50 million) to build a fueling facility at Europe's South American spaceport to reduce the time needed between Ariane 5, Soyuz and Vega launches, Arianespace and the French space agency, CNES, announced Dec. 6.

The building is scheduled to be operational in 2015. CNES owns the property to be used for the new facility, which will be located at the Soyuz launch installation at the Guiana Space Center in French Guiana, on South America's northeast coast. CNES said its board of directors approved the use of the property for the facility and had conferred its development to Evry, France-based Arianespace, and to CNES's launcher directorate.

Arianespace will use its own funds for construction of the 1,152-square-meter facility, and has agreed that 60 percent of the work will be contracted with local industry. Arianespace is trying to reduce the amount of time it takes between launches of the heavy-lift Ariane 5, medium-lift Soyuz and light-class Vega vehicles to improve overall profitability.

The company said the new fueling facility, once completed, will be used to fill the Soyuz rocket's Fregat upper stage and allow Arianespace to free up capacity at the existing S3B building for Ariane 5, Soyuz and Vega operations.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

http://www.spacenews.com/article/launch-report/39464european-auditors-question-plan-to-phase-out-europeanized-soyuz-rocket
ЦитироватьEuropean Auditors Question Plan To Phase out Europeanized Soyuz Rocket
By Peter B. de Selding | Feb. 11, 2014  

France for years has been searching for ways to get EU funding for the spaceport, which is on French territory. It has sought, among other avenues, to have the facility classed as "European Critical Infrastructure" and thus eligible for EU aid. Credit: Arianespace photo

PARIS — A French government-spending watchdog on Feb. 11 warned that replacing Russia's Soyuz rocket at Europe's spaceport in the next decade with a new-generation Ariane vehicle could deal a financial blow to Europe's Arianespace launch services provider.
Evry, France-based Arianespace has taken on debt totaling 171 million euros ($231 million) to finance the purchase of Russian Soyuz rockets and related ground installations, and is amortizing its investment over 20 years starting in 2011, the French Accounting Court said.
Phasing out Soyuz in favor of the proposed Ariane 6 rocket before 2031, the court said, could damage Arianespace's already fragile financial accounts.
Arianespace officials have said the company's Soyuz investment-cost amortization period could be adjusted depending on market conditions.
Спойлер
Beyond its investment of 171 million euros, including a 121 million-euro loan fr om the European Investment Bank guaranteed by France, Arianespace pays a fee of 4.6 million euros per year to operate Soyuz at the spaceport.
In its second review of French and European space transportation policy in 12 months, the Accounting Court, equivalent to the U.S. Government Accountability Office, says the European Union should join France and the 20-nation European Space Agency in financing the Guiana Space Center spaceport on South America's northeast coast.
The court says the Europeanized Soyuz and the newer Vega small-satellite launcher are used in large part to launch European Union satellites for the Galileo positioning, navigation and timing constellation and the coming Copernicus environment-monitoring system.
France for years has been searching for ways to get EU funding for the spaceport, which is on French territory. It has sought, among other avenues, to have the facility classed as "European Critical Infrastructure" and thus eligible for EU aid.
To date, these efforts have fallen on deaf ears. France pays 80 percent of the spaceport's general fixed costs and 60 percent of the costs associated with operating the current Ariane 5 ECA heavy-lift vehicle, the court says.
ESA, which contributes financing each year to the Guiana Space Center, declines to account for many costs in evaluating the agency's contribution at one-third of the total. In fact, the court says, France pays far more than 70 percent of the actual costs of running the facility.
ESA governments are scheduled to meet in December to set a launcher strategy. Awaiting final decisions are the development of an Ariane 6 rocket — smaller, less expensive than the current Ariane 5 ECA — and the completion of work on an Ariane 5 upgrade called Ariane 5 ME.
The court says the Ariane 6 as currently designed — the vehicle would be capable of carrying a 6,000-kilogram satellite to geostationary transfer orbit, wh ere most telecommunications satellites go — will be too expensive to compete for the heavier European government satellites. These spacecraft are suited to Soyuz, the court says. It favors a long-term strategy keeping all three rockets — Ariane 6, Soyuz and Vega — in simultaneous operation.
In its response to the court's report, Arianespace says even if Ariane 6 meets its target cost of 70 million euros per launch it will be too expensive for some of the smaller commercial telecommunications satellites likely to be in the market in a decade. 
Arianespace says that at 70 million euros for a 3,000-kilogram satellite, the Ariane 6 would be more expensive than today's Ariane 5 ECA for the passenger riding in the lower position, reserved for the smaller of the two satellites typically launched by the Ariane 5.
The advent of all-electric propulsion for satellites, which can save up to 50 percent on the weight of a telecommunications satellite, could push Ariane 6 to retain a dual-launch capability, Arianespace says in its statement to the court. Up to now, one of Ariane 6's selling points has been that, unlike Ariane 5 ECA, its financial viability does not require the launch of two satellites at a time.
In its statement, Arianespace cautions that, given the ground-infrastructure costs it currently pays, the low value of the U.S. dollar relative to the euro and the arrival of Space Exploration Technologies Corp. as a competitor for small telecommunications satellites, the company may need to ask ESA governments in December to raise their annual price supports beyond the current 100 million euros per year.
The court acknowledges that operating Soyuz at a rate of just a few launches per year poses problems. The Russian government, the court says, has raised the price of Soyuz vehicles purchased by Arianespace, and the fixed costs of Soyuz's launch facility already account for 30 percent of the total launch price.
Despite these concerns, the court says the most effective scenario is to maintain three vehicles for the foreseeable future to meet the requirements of the commercial and European government markets.
Ariane 5 prime contractor Airbus Defence and Space, which is all but certain to be a key builder of Ariane 6 as well, disagrees.
In a statement to the court, Airbus Defence and Space says it is "debatable" whether maintaining three rockets is the path to productivity and market competitiveness. The company says separate ground installations, each with maintenance charges, are needed for each vehicle — all for a relatively low annual launch cadence.
"It appears more efficient" to maintain Ariane and Vega with all-European engineering teams, rather than keeping Soyuz, which is operated by a Russian team flown in for each launch, Airbus Defence and Space says.
 
Follow Peter on Twitter: @pbdes
[свернуть]
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

#1932
http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/awx_02_11_2014_p0-663010.xml&p=1
ЦитироватьThe court also urged the European Union (EU) to pick up some of the tab for infrastructure costs at CSG, where Arianespace has over the past three years launched a number of EU missions atop a European variant of Russia's Soyuz rocket and the new Italian-led Vega light launcher.

The court noted that the economics of operating Soyuz at CSG have tended to put France at a disadvantage, and that the situation has degraded more recently as Russia insists on charging higher prices for each Soyuz rocket sold to Arianespace. In addition, the French government has spent about €500 million in taxpayer money to develop the Soyuz launch site in Kourou, an investment the accounting court says the state will never recoup.

But while the French government has been pushing to replace Soyuz with the introduction of Ariane 6 as soon as 2021, such a timeline would afford only two or three years of overlapping use of the two rockets, which the court says could leave Arianespace exposed to an unamortized debt of around €170 million invested in the Soyuz infrastructure development.

The court suggests that because Ariane 6 is not designed to cover the full range of small, medium and large European government satellites now handled by Soyuz at competitive prices, and given the need to amortize its Soyuz investment, Arianespace would do well to maintain all three vehicles — Ariane 6, Soyuz and Vega — at CSG indefinitely.

Ariane 5 prime contractor Airbus Defense and Space, in a written response to the accounting court's report, disagreed. Maintaining three separate vehicles with their own separate launch sites is hardly a path that improves competitiveness, the former EADS-Astrium commented, adding, "It is better for Ariane and Vega to combine to replace Soyuz and to be maintained by a common all-European ground staff," as opposed to Soyuz operations, which are managed by Russia.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Старый

Эрбас волнуется что сливает семёрке в конкурентной борьбе? И пытается включить административный ресурс?
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

George

ЦитироватьСтарый пишет:
административный ресурс?
На заре создания "Старсема" французы не стеснялись в средствах и наезжали с полицией. Российский директор сидел в кутузке, его место занял француз Ле Галль.

PIN

#1935
ЦитироватьGeorge пишет:
Российский директор сидел в кутузке
Можно уточнить, кто "сидел" и почему? И чье место "занял француз Ле Галль" ?
Виктор Кузнецов (первый CEO)?

Александр Ч.

ЦитироватьСтарый пишет:
 Эрбас волнуется что сливает семёрке в конкурентной борьбе? И пытается включить административный ресурс?
               
А тут еще и наши повод дали, начав поднимать цену за Союз.
Ad calendas graecas

George

#1937
ЦитироватьSOE пишет:
Виктор Кузнецов (первый CEO)
Да. Он сам рассказывал в фильме "Союз над тропиками".



28.55 минута.

Aleks1961

Серпухов-Мирный-Харьков-Днепр

Космос-3794

ЦитироватьСтарый пишет:
Эрбас волнуется что сливает семёрке в конкурентной борьбе? И пытается включить административный ресурс?
В данном случае скорее наоборот, французская счетная палата рекомендует продлить эксплуатацию Союза на неопределенный срок, а Астриум (Эрбас) настаивает на ее прекращении после ввода Ариан-6.