Commercial Resupply Services 2 (CRS2)

Автор Димитър, 01.02.2015 23:02:16

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

triage

#20
в заголовке
ЦитироватьДимитър пишет:
The draft Request For Proposal (RFP) is planned for release in May 2014 with a final RFP in June 2014. Proposals are due in July 2014, with the contract expected to be awarded in February 2015 . [16] 
сейчас говорят о июне
Цитироватьhttp://spacenews.com/re-engined-antares-to-carry-space-station-cargo-in-2016-debut/ 
Orbital ATK Chief Executive David W. Thompson.....
Thompson said he would expect a NASA decision on the new supply contract, called CRS-2, in June.  

Димитър

#21
Цитироватьpnetmon пишет:
сейчас говорят о июне
Цитироватьhttp://spacenews.com/re-engined-antares-to-carry-space-station-cargo-in-2016-debut/
Orbital ATK Chief Executive David W. Thompson.....
Thompson said he would expect a NASA decision on the new supply contract, called CRS-2, in June.
Будут ждать подробностей по Сигнуса !?   ;)  
Боюсь, из-за аварии он пролетает. Выберут СпейсИкс и Боинг.

Антон

ЦитироватьДимитър пишет:
Цитироватьpnetmon пишет:
сейчас говорят о июне
Цитироватьhttp://spacenews.com/re-engined-antares-to-carry-space-station-cargo-in-2016-debut/
Orbital ATK Chief Executive David W. Thompson.....
Thompson said he would expect a NASA decision on the new supply contract, called CRS-2, in June.
Будут ждать подробностей по Сигнуса !?  ;)  
Боюсь, из-за аварии он пролетает. Выберут СпейсИкс и Боинг.
Никуда Орбитал не денется, мусор то выкидывать нужно, зачем его тащить назад на боингах и драконах.
Да и авария то не с Лебедем произошла, а с РН, причем Лебедя оперативно перевели на другую ракету, так что сомневаюсь что это повлияет на заключение контракта.
А вот Боинг и Спейсов могут и прокатить, ибо итак жирно.
Надеюсь что дадут ДЧ, чтобы им не обидно было 

Salo

ЦитироватьGrus пишет:
ЦитироватьSalo пишет:
Прошу прощения, а кто мусор с американского сегмента МКС вывозить будет? Японцы?
Cygnus функционально подобен Прогрессу. И основан на технологиях ATV.
Дык не факт, что контракт с Orbital заключат с таким перечнем участников.  ;)
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Sam Grey

Так к моменту объявления о победителях у Спейсов уже успеет слетать CRS-7 (если форс-мажора не будет), у Орбитала полет на Атласе еще будет только готовиться, платить же Боингу втридорога НАСА вряд ли сможет, ибо денег лишних нет..  ДримЧейсер на Атласе - и дорого будет, и рискованно. 

Так что, я не знаю кто там будет вторым в контракте, но то, что первыми будут Спейсы, у меня лично сомнений нет. 

triage

#25
ЦитироватьДимитър пишет:
Будут ждать подробностей по Сигнуса !?  ;)  
Боюсь, из-за аварии он пролетает. Выберут СпейсИкс и Боинг.
незнаю кто будет ждать... может вы и правы, но там будет другая РН.
И это второе найденное заявление в прессе о объявлении результатов в июне 2015 года, ранее было у Sierra Nevada
Цитироватьhttp://www.washingtonpost.com/business/economy/loser-left-behind-in-the-contracting-race-to-restore-america-to-space/2015/02/13/d65800d4-a264-11e4-b146-577832eafcb4_story.html?tid=ptv_rellink
February 13 2015
Grounded: Left behind in the contracting race to restore Americans to space
....
NASA is expected to announce the winners of that competition in June. Sierra Nevada will be waiting anxiously, wondering if it will once again be forced to answer the question: Well, now what?

Не считаю что Dream Chaser рискованно, главное запустить к МКС и доставить груз... и допиливать в случае проблем. Дорого из-за Атласа - это да.

Salo

http://spacenews.com/lockheed-martin-pitches-reusable-tug-for-space-station-resupply/
ЦитироватьLockheed Martin Pitches Reusable Tug for Space Station Resupply
by Jeff Foust — March 13, 2015
A Lockheed Martin cargo vehicle, consisting of a reusable tug called Jupiter and a cargo module called Exoliner, berths with the International Space Station in this illustration. Credit: Lockheed Martin
 
WASHINGTON — Lockheed Martin confirmed March 12 that it submitted a proposal for NASA's commercial cargo competition, offering a system that includes a reusable tug that can be used for other applications, including supporting human missions beyond Earth orbit.
"We're unveiling a solution that goes beyond the space station, a solution that will allow us to set the stage for a revolution in commercial exploration," said Jim Crocker, vice president and general manager of Lockheed Martin Space Systems International, in an event here to announce their system.
 Jim Crocker, vice president and general manager of Lockheed Martin Space Systems International, discusses his company's commercial cargo system at an event at Washington's Uni on Station March 12. Credit: SpaceNews photo by Jeff Foust
The company's system features two key components: a reusable tug called Jupiter and a cargo module called Exoliner. Initially, the two would be launched together on a United Launch Alliance Atlas 5 rocket  and berth with the International Space Station in much in the same way as existing commercial cargo vehicles.
At the end of its mission at the ISS, the cargo vehicle would depart and fly independently for weeks or months. During this time it would be able to carry out additional missions, such as the deployment of small satellites or remote sensing of the Earth.
Follow-on cargo missions would launch only Exoliner modules. Jupiter and the old Exoliner would rendezvous with the Centaur upper stage carrying the new Exoliner module, and Jupiter would use its robotic arm to swap the modules. Jupiter then returns to the ISS with the new cargo module, while the Centaur deorbits the old one.
The Jupiter tug, based on interplanetary spacecraft like the Mars Atmosphere and Volatile Evolution orbiter Lockheed helped build and launch in 2013, is designed to operate in orbit for extended periods. "In essence it has an unlimited life," said Crocker, since the vehicle can be refueled and serviced on orbit.
 Credit: Lockheed Martin
The company did not offer specific pricing details, but emphasized what it termed the "affordability" of the system by noting that many key systems, such as sensors and other electronics, are incorporated into Jupiter and thus need to be built only once. "The expensive part of this system stays in orbit and is reused on every mission," Crocker said.
The system can carry up to 5,000 kilograms of pressurized cargo and 1,500 kilograms of unpressurized cargo per mission, the maximum set by NASA in its Commercial Resupply Services 2 (CRS-2) request for proposals last September. The amount of cargo it can dispose of is limited only by the volume of the cargo container, company officials said; NASA requires a minimum of 2,500 kilograms of cargo disposal per mission.
Lockheed Martin said it is developing the cargo system with two international partners. Thales Alenia Space is providing the cargo module, based on the cargo carrier it built for Europe's Automated Transfer Vehicle. Canada's MDA Corp. is building the robotic arm for Jupiter.
All of the major components of Jupiter and Exoliner have flight heritage. "Selecting hardware that has been effectively demonstrated on the space station has got to be a solution that provides a level of comfort" to NASA, said Wanda Sigur, vice president and general manager of Lockheed Martin Space Systems civil space line of business.
In addition to servicing the ISS and potential future commercial space stations, Lockheed Martin said this system could also support operations beyond Earth orbit. A Jupiter and Exoliner module could be launched, along with an Orion spacecraft, on a single Space Launch System booster, serving as a habitat and logistics module for extended stays in cislunar space.
"Although our priority is going to be servicing the ISS," said Josh Hopkins, a Lockheed Martin space exploration architect, "we're also designing the system from the beginning to be able to do deep space missions."
Lockheed Martin is the latest company to confirm its bid in what has become a crowded field for the CRS-2 competition. Boeing, Orbital ATK, and Sierra Nevada Corp. said in December that they submitted CRS-2 proposals. SpaceX, which, along with Orbital ATK, has contracts today to deliver cargo to the ISS, is widely believed to have also proposed, but the company has declined to publicly confirm that. NASA plans to sel ect at least two companies by June.
Sierra Nevada, which lost to Boeing and SpaceX in NASA's commercial crew competition last year, announced March 12 that it would provide details of its CRS-2 bid, called the Dream Chaser Cargo System, at a briefing here March 17.

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Димитър

Локхийд изобрел "Паром"!

Salo

http://www.parabolicarc.com/2015/03/23/spacex-busy-list-rest-2015/
ЦитироватьCRS2 Contract to be Awarded

SpaceX Dragon freighter at ISS. (Credit: NASA)
 
The SpaceX president didn't address the CRS2 contract, which NASA is expected to award in June. Given that all six Dragon resupply missions to the International Space Station have been successful, the company would seem to be in the pole position for winning another agreement.
At least four other companies – Boeing, Lockheed Martin, Orbital ATK and Sierra Nevada Corporation – have submitted proposals for the CRS2 contract. Orbital ATK current holds the other active CRS contract.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Антон

Отлично
ЦитироватьSalo пишет:
http://www.parabolicarc.com/2015/03/23/spacex-busy-list-rest-2015/
ЦитироватьCRS2 Contract to be Awarded
 
SpaceX Dragon freighter at ISS. (Credit: NASA)
 
The SpaceX president didn't address the CRS2 contract, which NASA is expected to award in June. Given that all six Dragon resupply missions to the International Space Station have been successful, the company would seem to be in the pole position for winning another agreement.
At least four other companies – Boeing, Lockheed Martin, Orbital ATK and Sierra Nevada Corporation – have submitted proposals for the CRS2 contract. Orbital ATK current holds the other active CRS contract.
отлично, значит у DC в конкурентах остается только Boeing

Sam Grey

ЦитироватьАнтон пишет:
отлично, значит у DC в конкурентах остается только Boeing
А в чём здесь новость-то? Все перечисленные кандидаты уже были известны. И почему у DC в конкурентах только Боинг?

Антон

ЦитироватьSam Grey пишет:
ЦитироватьАнтон пишет:
отлично, значит у DC в конкурентах остается только Boeing
А в чём здесь новость-то? Все перечисленные кандидаты уже были известны. И почему у DC в конкурентах только Боинг?
В том что Dragon пока не участвует. Потому что только CST и DC могут возвращать грузы с МКС

testest2

ЦитироватьАнтон пишет:
В том что Dragon пока не участвует. Потому что только CST и DC могут возвращать грузы с МКС
Dragon может возвращать грузы с МКС.
законспирированный рептилоид

Антон

Цитироватьtestest пишет:
ЦитироватьАнтон пишет:
В том что Dragon пока не участвует. Потому что только CST и DC могут возвращать грузы с МКС
Dragon может возвращать грузы с МКС.
А соединить первое и второе предложение так сложно?

testest2

ЦитироватьАнтон пишет:
А соединить первое и второе предложение так сложно?
Зачем что-то соединять с откровенной глупостью?
законспирированный рептилоид

Антон

Цитироватьtestest пишет:
ЦитироватьАнтон пишет:
А соединить первое и второе предложение так сложно?
Зачем что-то соединять с откровенной глупостью?
В чем именно глупость? В пересказывании новости или в констатации очевидных фактов?

testest2

ЦитироватьАнтон пишет:
В чем именно глупость? В пересказывании новости или в констатации очевидных фактов?
Вы писали: "Потому что только CST и DC могут возвращать грузы с МКС". Это глупость. Не только CST и DC проктируются с возможностью доставки грузов с МКС. Dragon УЖЕ имеет такую возможность.
законспирированный рептилоид

Антон

Цитироватьtestest пишет:
ЦитироватьАнтон пишет:
В чем именно глупость? В пересказывании новости или в констатации очевидных фактов?
Вы писали: "Потому что только CST и DC могут возвращать грузы с МКС". Это глупость. Не только CST и DC проктируются с возможностью доставки грузов с МКС. Dragon УЖЕ имеет такую возможность.
Т.е. объединить первое и второе предложение и получить "Из оставшихся кандидатов, в виду отсутствия пока заявки Дракона только DC и CST-100 способны возвращать грузы с МКС" вы не можете?

testest2

ЦитироватьАнтон пишет:
Т.е. объединить первое и второе предложение и получить "Из оставшихся кандидатов, в виду отсутствия пока заявки Дракона только DC и CST-100 способны возвращать грузы с МКС" вы не можете?
Если объединить два предложения, то получается: Dragon не участвует, потому что он, в отличие от DC и CST, не умеет возвращать грузы. У вас русский язык не родной?
законспирированный рептилоид

Антон

Цитироватьtestest пишет:
ЦитироватьАнтон пишет:
Т.е. объединить первое и второе предложение и получить "Из оставшихся кандидатов, в виду отсутствия пока заявки Дракона только DC и CST-100 способны возвращать грузы с МКС" вы не можете?
Если объединить два предложения, то получается: Dragon не участвует, потому что он, в отличие от DC и CST, не умеет возвращать грузы. У вас русский язык не родной?
А объединить используя более сложные приемы, нежели замена точки на запятую, при прочтении сообщений выше где явно раскрывается смысл высказывания и просто прочтении сообщения на которое я отвечал для Вас очень сложная задача?