Dragon SpX-2 (CRS2) - Falcon 9 v1.0 - Canaveral SLC-40 - 01.03.2013 15:10 UTC

Автор Salo, 03.09.2012 18:59:21

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Александр Ч.

ЦитироватьKBOB пишет:
Будет скоро версия 1.1, так что не торопитесь хоронить.
Чего уж  мелочиться? Скоро хэви будет  :evil:
Ad calendas graecas

N

ЦитироватьKBOB пишет:
ЦитироватьСтарый пишет:
ЦитироватьBizonich пишет:
Вопрос, на сколько меньше?  :)  
Очевидно надо из заявленой грузоподъёмности Дракона вычесть фактическую. Полученая величина и будет недобором ПН.
ЦитироватьSalo пишет:
Согласно
 http://elvperf.ksc.nasa.gov/elvMap/elvMap.ui.PerfQuery0?ReqType=Query&ContSource=-5&OrbitType=LEO&Incl=51.6&Contract=2&Vehicles=4&Drop1=Apogee&Entry1=350
F9 v1.0 выводит на орбиту высотой 350 км и наклонением 51.6 градуса 8200 кг.
По факту имеем менее 7000. Вот и считайте.
Будет скоро версия 1.1, так что не торопитесь хоронить.
Я не понял, к чему относятся слова  'так что не торопитесь хоронить'. К версии 1.0 или к версии 1.1?  ;)

Salo

#42
http://www.spaceflightnow.com/falcon9/005/130221preview/#.USdSL_kz8qE
ЦитироватьSpaceX launch week begins with static fire Monday
BY STEPHEN CLARK
SPACEFLIGHT NOW
Posted: February 21, 2013

SpaceX engineers will spend the next week testing its next Falcon 9 rocket and packing its privately-built Dragon spaceship with supplies and experiments before the next commercial resupply flight to the International Space Station blasts off March 1.


Photo of the Dragon spacecraft inside SpaceX's hangar at Cape Canaveral Air Force Station, Fla. Credit: NASA/Kim Shiflett
 
 Launch week begins Monday with the Falcon 9 rocket's customary preflight static fire test, in which the launcher's nine first stage engines ignite on the launch pad.

The static fire, scheduled for Monday afternoon at SpaceX's launch pad at Cape Canaveral, will occur at the end of a practice countdown. The launch team stationed about 10 miles fr om the rocket will load kerosene and liquid oxygen propellants into the booster and oversee a computer-controlled countdown sequence leading to ignition of the Falcon 9's first stage engines. 

The rocket's nine Merlin 1C engines will fire at full power for about two seconds, reaching more than 800,000 pounds of thrust while the vehicle remains firmly attached to the launch pad at Complex 40.

After a successful static fire, engineers will remove the two-stage rocket fr om the launch pad. Workers will connect the launcher's ordnance and pack the final items inside the Dragon spacecraft for shipment to the space station.

Спойлер
NASA has identified more than 1,200 pounds of pressurized cargo to launch on the Dragon mission, which is the second of at least 12 flights contracted to SpaceX under a $1.6 billion agreement signed in 2008.

Among Dragon's cargo: Clothing and food for the station astronauts, exercise equipment, crucial parts for the lab's carbon dioxide scrubber, refrigerated experiments, and computer gear.

The mission is also the first Dragon to haul equipment in its exposed trunk section. SpaceX designed the capsule to carry unpressurized cargo in a small payload bay at the aft end of the spacecraft, and the upcoming mission is slated to deliver two grapple bars for the space station's cooling system. The grapple bars could be used if astronauts ever need to replace one of the lab's external radiators.

Liftoff of the Dragon and its Falcon 9 launcher is set for March 1 at 10:10 a.m. EST (1510 GMT), beginning an abbreviated 20-hour rendezvous with the space station. After deployment fr om the Falcon 9's upper stage less than 10 minutes after launch, the Dragon capsule will unfurl solar arrays, open its navigation bay door, and begin approaching the outpost aided by GPS and laser navigation.

Astronauts Kevin Ford and Tom Marshburn will monitor Dragon's rendezvous. Using a joystick controller, Ford will grapple the robotic spacecraft as it floats about 30 feet from the space station at approximately 6:30 a.m. EST (1130 GMT) on March 2.

The crew will open the hatch to Dragon once the craft is bolted to the space station's Harmony module.

Astronauts will fill Dragon's pressurized cargo module with more than 2,600 pounds of equipment for return to Earth at the end of the flight.

Since the retirement of the space shuttle, the Dragon spacecraft is the only space station servicing vehicle capable of both delivering and returning large qauntities of cargo. SpaceX completed a successful test flight to the complex in May 2012, followed in October the first operational resupply sortie.

On the way back to Earth, Dragon will ferry valuable experiment samples, old spacesuit components, and a slew of equipment to be analyzed and potentially repaired and relaunched.

Departure of Dragon is scheduled for March 25. The spacecraft will fall back into the atmosphere and descend to a parachute-assisted splashdown in the Pacific Ocean, wh ere a recovery team will pull the capsule from the ocean and sail it back to port in California.

Two reviews, one chaired by NASA and another by SpaceX, last week formally cleared the March 1 flight to proceed. SpaceX will convene a launch readiness review next week to discuss final launch preps before the countdown.

NASA agreed with the conclusions of a SpaceX-led investigation into an engine mishap during the last mission's launch, a SpaceX official told Spaceflight Now.

One of the Falcon 9 rocket's first stage Merlin engines shut down 79 seconds after the Oct. 7 launch, responding to a computer-detected anomaly inside the kerosene-fueled engine.

Investigators from SpaceX and NASA, relying on telemetry data and no physical evidence, found the engine suffered a breach and a sudden loss of pressure, said Michael Suffredini, NASA's space station program manager, in a January press conference.

"It was hard to find a specific smoking gun to point to, but a number of things were believed to be contributors," Suffredini said, adding the engines to be used on the March 1 launch were closely examined to verify their health.

"A contributing factor was perhaps the amount of testing this engine saw before it flew," Suffredini said.

SpaceX put the engines on the March 1 launch through standard acceptance testing, but the company otherwise lim ited the engines' run time to avoid any complications caused by additional tests, according to Suffredini.

SpaceX also beefed up shielding around an electrical box on the Dragon spacecraft to reduce the chances of water intrusion after the capsule splashes down in the Pacific Ocean.

During the October mission, the Dragon's experiment freezer lost power when sea water inundated the unit's power source. None of the freezer's biological samples were compromised by the snafu, but scientists worry similar occurrences on future missions could ruin research.

SpaceX is working on a new electrical system for experiment freezers, and Suffredini said the permanent upgrades are due to debut on SpaceX's third cargo flight later this year.
[свернуть]
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Victor123

#43
Цитироватьbavv пишет:
ЦитироватьSpaceX ‏@SpaceX
It's Introduce a Girl to Engineering Day! @SpaceX, ~100 #womenengineers are changing the future of human spaceflight pic.twitter.com/HMwO4QJewa
1:10 - 22 февр. 2013
 https://pbs.twimg.com/media/BDqCmq1CIAAWBJI.jpg
К 23 февраля.. )
А день РВСН будут отмечать?

Valerij


Уилбер Райт: "Признаюсь, в 1901-м я сказал своему брату Орвиллу, что человек не будет летать лет пятьдесят. А два года спустя мы сами взлетели".


Aleksandras

#45
А что такое российское возвращается? Russian Hardware 16 kilograms / 35 pounds : Voltage and current stabilizer 

Back-stabber

ЦитироватьValerij пишет:
Опубликован "карго манифест" миссии.
Как-то негусто... Что за проблемы-то, не в курсе случаем? Или предположения может какие есть? :oops:
Разрушитель иллюзий.

Valerij

ЦитироватьBack-stabber пишет:
ЦитироватьValerij пишет:
Опубликован "карго манифест" миссии.
Как-то негусто... Что за проблемы-то, не в курсе случаем? Или предположения может какие есть?  :oops:
Ровно столько, сколько заказано. Семерка и Протон тоже не сразу полный вес взяли.

Уилбер Райт: "Признаюсь, в 1901-м я сказал своему брату Орвиллу, что человек не будет летать лет пятьдесят. А два года спустя мы сами взлетели".


fagot

Предположений два - Маску до набора статистики не доверяют много грузов, либо грузоподъемность Фалкона-9 v1.0 недостаточна.

Back-stabber

ЦитироватьValerij пишет:
ЦитироватьBack-stabber пишет:
ЦитироватьValerij пишет:
Опубликован "карго манифест" миссии.
Как-то негусто... Что за проблемы-то, не в курсе случаем? Или предположения может какие есть?  :oops:  
Ровно столько, сколько заказано. Семерка и Протон тоже не сразу полный вес взяли.
Так это-ж типа последний(!) полёт Ф-1.0... Куда-уж тут "не сразу"-то... :oops:
Разрушитель иллюзий.

Salo

Цитироватьfagot пишет:
Предположений два - Маску до набора статистики не доверяют много грузов,
Это вряд ли, учитывая 1200 кг вниз.  
Цитироватьfagot пишет:
либо грузоподъемность Фалкона-9 v1.0 недостаточна.
Скорее всего.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

fagot

Вниз выбора нет, т.к. кроме Дракона возвращать грузы и не на чем, если не считать 50 кг на Союзе. Да и возвращают в значительной степени разные отходы.

Valerij

ЦитироватьBack-stabber пишет:
Так это-ж типа последний(!) полёт Ф-1.0... Куда-уж тут "не сразу"-то...  :oops:
Последний, он же всего пятый.

Уилбер Райт: "Признаюсь, в 1901-м я сказал своему брату Орвиллу, что человек не будет летать лет пятьдесят. А два года спустя мы сами взлетели".


Salo

#53
http://www.nasaspaceflight.com/2013/02/dragon-third-visit-logistics-schedule-challenges/
ЦитироватьSpaceX Dragon to make third ISS visit amid logistics schedule challenges
February 23, 2013 by Pete Harding

With less than one week now remaining until the launch of SpaceX's second operational International Space Station (ISS) resupply mission, preparations to make the orbital outpost ready to receive the Dragon capsule are progressing smoothly. However, resupply flights for the remainder of the year continue to be re-shuffled around a packed and challenging logistics flight manifest.

Dragon's latest mission:



The upcoming SpaceX Dragon mission will be the third Dragon flight to the ISS, but only the second operational cargo delivery by SpaceX under the Commercial Resupply Services (CRS) contract.

NASA's SpX-2 Mission PatchCommonly known as CRS-2, the mission is designated as SpX-2 within the ISS program, as detailed on a NASA patch for the mission.

The SpX-2 mission is currently targeting a launch on Friday March 1 at around 3:10 PM GMT, or 10:10 AM GMT local time at the Cape Canaveral Air Force Station (CCAFS) in Florida, making for the first daylight launch of a Dragon spacecraft to the ISS – hopefully without further "tantrums" fr om any of the Falcon 9′s first stage Merlin 1C engines, although this mission will be the last flight before the new Falcon 9 v1.1 comes into service featuring improved Merlin 1D engines.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Александр Ч.

Думю, что все таки сюда:
official mission patch
Ad calendas graecas

Back-stabber

ЦитироватьValerij пишет:
ЦитироватьBack-stabber пишет:
Так это-ж типа последний(!) полёт Ф-1.0... Куда-уж тут "не сразу"-то...  :oops:  
Последний, он же всего пятый.
Маловато как-то... Стоило-ли городить рокет такой ради пяти пусков-то...?
Разрушитель иллюзий.

fagot

Нужно было сделать быстрее хоть что-то летающее при ограниченных средствах. Версия v1.1 его дальнейшее развитие.

max_schmurz

ЦитироватьAleksandras пишет:
А что такое российское возвращается? Russian Hardware 16 kilograms / 35 pounds : Voltage and current stabilizer
 
Во флайт-манифесте указано, то это стабилизатор напряжения и тока (Voltage and current stabilizer). Кстати, я так и не нашел информации, что конкретно из российского оборудования было возвращено в ходе предыдущей миссии Дракона.

Valerij

ЦитироватьBack-stabber пишет:
ЦитироватьValerij пишет:
Последний, он же всего пятый.
Маловато как-то... Стоило-ли городить рокет такой ради пяти пусков-то...?
Стоило.  Отчасти я согласен с этим мнением:
     
Цитироватьfagot пишет:
Нужно было сделать быстрее хоть что-то летающее при ограниченных средствах. Версия v1.1 его дальнейшее развитие.
Плюс нужно было время и средства для разработки новых моторов,  нужно было набраться опыта в проектировании и строительстве ракет. Так что причины очевидны.

Уилбер Райт: "Признаюсь, в 1901-м я сказал своему брату Орвиллу, что человек не будет летать лет пятьдесят. А два года спустя мы сами взлетели".


SFN

Цитироватьmax_schmurz пишет:
ЦитироватьAleksandras пишет:
А что такое российское возвращается? Russian Hardware 16 kilograms / 35 pounds : Voltage and current stabilizer
 
Во флайт-манифесте указано, то это стабилизатор напряжения и тока (Voltage and current stabilizer). Кстати, я так и не нашел информации, что конкретно из российского оборудования было возвращено в ходе предыдущей миссии Дракона.
гдето полгода назад обсуждался отказ одного источника питания на РС МКС. Может его возвращать хотят?