OTV-3 (X-37B ) - Atlas V 501 - Canaveral SLC-41 - 11.12.2012 18:03 UTC

Автор Salo, 18.06.2012 19:47:21

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Salo

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

Есть отделение первой ступени!
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Frontm


Salo

#44
Цитировать1813 GMT (1:13 p.m. EST)
T+plus 10 minutes. Velocity has increased to 11,500 mph as Centaur tracks right on course.

1812 GMT (1:12 p.m. EST)
T+plus 9 minutes, 30 seconds. The RL10 continues to perform well, burning liquid hydrogen and liquid oxygen propellants.

1810 GMT (1:10 p.m. EST)
T+plus 7 minutes, 30 seconds. Centaur is traveling more than 10,000 mph as it continues to thrust to orbit.

1809 GMT (1:09 p.m. EST)
T+plus 6 minutes, 15 seconds. The vehicle tracking right on the proper trajectory.

1809 GMT (1:09 p.m. EST)
T+plus 6 minutes. All appears to be proceeding well in the Atlas 5 rocket's climb to orbit.

1807 GMT (1:07 p.m. EST)
T+plus 4 minutes, 43 seconds. Centaur has ignited! The RL10 engine is up and running at full thrust for its firing to propel X-37B to orbit.

1807 GMT (1:07 p.m. EST)
T+plus 4 minutes, 35 seconds. The Atlas 5's Common Core Booster first stage has been jettisoned, and the Centaur upper stage's liquid hydrogen and liquid oxygen systems are being readied for engine start.

1807 GMT (1:07 p.m. EST)
T+plus 4 minutes, 25 seconds. BECO. Booster Engine Cutoff is confirmed as the RD-180 powerplant on the first stage completes its burn. Standing by to fire the retro thrusters and separate the spent stage.

1806 GMT (1:06 p.m. EST)
T+plus 3 minutes, 43 seconds. The two-halves of the Atlas 5 rocket nose cone encapsulating the X-37B spaceplane have separated. The Orbital Test Vehicle is now exposed to space. Also jettisoned was the Forward Load Reactor, a two-piece deck that rings the Centaur stage to support the bulbous fairing during launch.

1806 GMT (1:06 p.m. EST)
T+plus 3 minutes, 20 seconds. RD-180 is performing well as the rocket climbs away from the planet.

1805 GMT (1:05 p.m. EST)
T+plus 2 minutes, 30 seconds. The vehicle now weighs half of what it did at liftoff. Everything still looking good.

1805 GMT (1:05 p.m. EST)
T+plus 2 minutes. The RD-180 main engine continues to fire normally, burning a mixture of highly refined kerosene and liquid oxygen.

1804 GMT (1:04 p.m. EST)
T+plus 105 seconds. The engine throttle setting is easing back to 95 percent thrust.

1804 GMT (1:04 p.m. EST)
T+plus 90 seconds. Mach 1.

1803 GMT (1:03 p.m. EST)
T+plus 60 seconds. One minute into the ascent as the Atlas 5 climbs away from the Cape, the X-37B spaceplane riding inside the nose cone en route to orbit.

1803 GMT (1:03 p.m. EST)
T+plus 45 seconds. Good engine performance.

1803 GMT (1:03 p.m. EST)
T+plus 30 seconds. The vehicle is thundering away from Cape Canaveral's Complex 41 on 860,000 pounds of thrust from the RD-180 main engine.

1803 GMT (1:03 p.m. EST)
LIFTOFF! Liftoff of Atlas 5, boosting the reusable X-37B mini military space shuttle on a repeat trip to orbit. And the vehicle has cleared the tower!
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

ЦитироватьFrontm пишет:
Уф.  :D  
Сороковой РД-180!
В данном случае остальное нас мало волнует! ;)
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

Цитировать1819 GMT (1:19 p.m. EST)
T+plus 16 minutes, 30 seconds. Centaur remains on course and looking good.

1818 GMT (1:18 p.m. EST)
 T+plus 15 minutes, 20 seconds. Velocity now 15,300 mph.
 
1818 GMT (1:18 p.m. EST)
 T+plus 15 minutes. About three minutes are left in this burn of Centaur.
 
1816 GMT (1:16 p.m. EST)
 T+plus 13 minutes, 15 seconds. RL10 engine parameters still look good.
 
1815 GMT (1:15 p.m. EST)
 T+plus 12 minutes, 45 seconds. All systems reported stable as the Centaur fires to reach Earth orbit.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Frontm

ЦитироватьSalo пишет:
ЦитироватьFrontm пишет:
Уф.  :D  
Сороковой РД-180!
В данном случае остальное нас мало волнует!  ;)
Ну, за АМС или научный спутник можно и поболеть.

Salo

Конец первого включения и репортажа! ;)
"Были когда-то и мы рысаками!!!"



ronatu

ЦитироватьSpaceR пишет:
 ronatu
Всё по пуску - здесь: http://novosti-kosmonavtiki.ru/forum/forum12/topic13010/

Темаплодство - это диагноз... :)
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

ronatu

ЦитироватьRocket-maker United Launch Alliance hails today's flight of the Atlas 5 rocket as a success, boosting the third Orbital Test Vehicle mission into space for the X-37B program and the Air Force's Rapid Capabilities Office.
"The ULA team is proud to have played a critical role in successfully launching these three important Orbital Test Vehicle missions for the Air Force RCO," said Jim Sponnick, ULA vice president of mission operations. "This is a unique spacecraft since it is the first to launch on an Atlas 5, return to Earth landing at Vandenberg Air Force Base in California, and then fly again on this mission."
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

ronatu

#53

Launch of X-37B declared a success! After spending 224 days in orbit in 2010, this reusable vehicle has gone up again.
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.



bavv

#56
Цитировать12.12.2012, среда, 13:59:27 Обновлено 12.12.2012 в 12:24:25
США повторно вывели беспилотник X-37B на орбиту

ВВС США 11 декабря 2012 года вывели на орбиту прототип нового орбитального беспилотного летательного аппарата X-37B, сообщает Flightglobal. В космос был отправлен первый прототип аппарата OTV-1, ранее уже побывавший на орбите. Этим запуском ВВС США и американский авиастроительный концерн Boeing намерены доказать пригодность X-37B к многократному использованию.

Запуск X-37B на борту ракеты-носителя Atlas V состоялся с площадки Космического центра имени Кеннеди на мысе Канаверал, передает Flightglobal. Полезная нагрузка, которую взял с собой X-37B, засекречена. По словам Пола Раснока (Paul Rusnock), вице-президента подразделения правительственных космических систем концерна Boeing, OTV-1 также должен доказать возможность относительно дешевого вывода на орбиту полезной нагрузки.

Беспилотники X-37B пока выполнили два орбитальных полета. Первый продлился с 22 апреля по 3 декабря 2010 года, а второй, на данный момент самый продолжительный, - с 5 марта 2011 года по 16 июня 2012 года. Оба испытательных полета орбитального беспилотника были признаны успешными. В ходе запусков X-37B, помимо прочего, проверялись внешнее покрытие корпуса аппарата на жаростойкость и управляемость аппарата при полете на гиперзвуковой скорости.

Задачи, которые призван исполнять X-37B засекречены. Также засекречены и задачи, которые выполняли первые два прототипа X-37B - OTV-1 и OTV-2, находясь на орбите в 2010-м и 2011-2012 годах. По неподтвержденным данным, ВВС США проверяли работу нового разведывательного оборудования, а также общую грузоподъемность орбитального беспилотника.

X-37B имеет в длину 8,8 метра и размах крыльев - 4,5 метра. Взлетная масса аппарата, способного после возвращения с орбиты совершать посадку в самолетном режиме, составляет около пяти тонн. Расчетная продолжительность пребывания беспилотника на орбите составляет 270 суток.

VIDEO 01:18

Луноход

#57
Всё-таки интересно их истинное назначение и нагрузка!

Александр Репной

ЛА с 2003 года.
"Я рос с мыслью о том, что круче работы астронавта ничего не бывает..."© Дэйв Браун, астронавт NASA, миссия STS-107.

Александр Ч.

ЦитироватьЛуноход пишет:
Всё-таки интересно их истинное назначение и нагрузка!
А еще интересно, это у него межполетное обслуживание длилось два года либо его пускать было не с чем?
И то и то, скажем помягче, снижает привлекательность многоразовых систем.
Ad calendas graecas