NROL-38 = Atlas V401- 20.06.12 16:28 ЛМВ-Канаверал SLC-41

Автор Salo, 15.03.2012 18:20:28

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Salo

http://www.spaceflightnow.com/tracking/index.html
ЦитироватьJune 20    Atlas 5  •  NROL-38
Launch window: TBD
Launch site: SLC-41, Cape Canaveral Air Force Station, Florida

 The United Launch Alliance Atlas 5 rocket (AV-023) will launch a classified spacecraft payload for the U.S. National Reconnaissance Office. The rocket will fly in the 401 vehicle configuration with a four-meter fairing, no solid rocket boosters and a single-engine Centaur upper stage.[/size]
1226-1325 GMT
"Были когда-то и мы рысаками!!!"


G.K.

ЦитироватьDrake:
А тут три головы принюхиваются с трёх разных мест: с ГСО (нижняя голова, Менторы), с наклонной (средняя голова, НОССы) и сверху (левая голова, Трампеты и компания на ОТМ).
Многоголовая гидра разведки , так сказать.
А так как предыдущие трампеты славно помещались на таких худых атласах, то можно предположить, что это он и будет.
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AtceJ_4vZ7mSdDV4QWVVdEY0RXRFQUc0X05RZjFpN1E#gid=10
Планы пусков. Обновление по выходным.


Salo

18 июня - NRO L-38 - Atlas V 401 - Канаверал SLC-41 - 16:00-18:00 ЛМВ
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Liss

Предупреждений-то... :-)

ЦитироватьA0707/12 - QWMLW ER OP A6563 EFF 1206180920 THRU 1206181413. THE FOLLOWING AIRSPACE IN USE FOR A MISSILE LAUNCH/SPLASH DOWN. DURING THESE TIMES KZMA ARTCC/OAC, KZNY ARTCC/OAC & TJZS ARTCC/OAC WILL NOT APPROVE IFR FLIGHT WITHIN 45NM OF THE AFFECTED OCEANIC STATIONARY AIRSPACE RESERVATIONS WEST OF 5000W AND 50NM EAST OF 5000W OR WITHIN AFFECTED WARNING AREA AIRSPACE. EFF: 1206180920 THRU 1206181020 W497A WEST OF 8000W. SFC-FL050. EFF: 1206181020 THRU 1206181220 W497A SFC-FL180. EFF: 1206181150 THRU 1206181413 R2933,R2934 SFC-UNL. EFF: 1206181220 THRU 1206181413 1. FROM 2836N 8034W TO 2824N 7935W TO 2823N 7935W TO 2831N 8028W 2834N 8036W TO 2836N 8036W TO BEGINNING. SURFACE TO UNLIMITED. 2. FROM 2433N 6015W TO 2232N 5434W TO 2059N 5503W TO 2322N 6055W TO BEGININNG. SURFACE TO UNLIMITED. IN THE INTEREST OF SAFETY ALL NONPARTICIPATING PILOTS ARE STRONGLY ADVISED TO AVOID THE ABOVE AREAS, EXCEPT AS NOTED BELOW FOR FLIGHT PLAN FILING PURPOSES. THE FOLLOWING RESTRICTIONS WILL BE IN EFFECT WITHIN KZMA KZJX KZNY TJZS FIRS. ALL TRAFFIC RALT MUST BE ESTIMATED TO CLEAR OCEANIC ALTRV(S) AT OR BEFORE 1206181215. ATC WILL ISSUE FLOW RESTRICTIONS FOR DOMESTIC REROUTES TO AVOID AIRSPACE IN USE. THE FOLLOWING INTERNATIONAL ROUTES WILL BE IMPACTED: AR6, AR15, AR17, A516, L375, L435, M525, M597, M330, AND Y585. BECAUSE OF THE INDEFINITE OPENING TIME, SOME AIRLINE OPERATIONS ARE REROUTING FLIGHTS UNNECESSARILY. ALL FLIGHTS WITH ROUTES THAT WOULD NORMALLY TRANSIT THROUGH OCEANIC OPERATIONAL AREAS DURING OPERATION WINDOW 1206181220 THRU 1206181413 SHOULD FILE THEIR NORMAL ROUTE BUT PLAN ON RECEIVING REROUTE FROM ATC. CENTERS WILL REROUTE ONLY THOSE FLIGHTS NECESSARY TO CLEAR THE AFFECTED AREAS WHILE THEY ARE IN USE. INTERNATIONAL REROUTES ARE AS FOLLOWS: AR6 CLOSED AR15 CLOSED AR17 EXPECT AR21 CRANS DCT VKZ A516 USE OPAUL DCT 2600N 6000W REMAIN NORTH OF A LINE BTWN 2600N 6000W AND 2300N 53OOW DCT POINTS EAST OF 5300W AND REVERSE. L375 USE KOZIK DCT 2245N 6200W DABAK L375 AND REVERSE. L435 USE KOZIK DCT 2545N 6000W DCT 2300N 5300W DCT BUTUX L435 AND REVERSE. M525 USE OPAUL DCT 2600N 6000W REMAIN NORTH OF A LINE BTWN 2600N 6000W AND 2300N 53OOW DCT POINTS EAST OF 5300W AND REVERSE. M597 USE TARMO DCT 2600N 6000W REMAIN NORTH OF A LINE BTWN 2600N 6000W AND 2300N 53OOW DCT POINTS EAST OF 5300W AND REVERSE. Y585 SO. BND: OMN J79 VRB DCT CVIKK Y585. NO. BND: UTAHS R507 GTK A555 ZQA DCT FLL DCT ORL. SURFACE - UNL) END PART 4 OF 4, 0920-1413 DAILY NOTAM WILL BE CANCELLED AFTER THE LAUNCH OPERATION IS COMPLETE, 18 JUN 09:20 2012 UNTIL 20 JUN 14:13 2012. CREATED: 11 JUN 19:19 2012

!FDC 2/8270 ZMA PART 1 OF 3 FLIGHT RESTRICTIONS ORLANDO, FLORIDA, JUNE 15, 2012 LOCAL. THIS NOTAM REPLACES NOTAM 2/8219 DUE TO CHANGE IN TIMES. PURSUANT TO 49 USC 40103(B), THE FEDERAL AVIATION ADMINISTRATION (FAA) CLASSIFIES THE AIRSPACE DEFINED IN THIS NOTAM AS 'NATIONAL DEFENSE AIRSPACE'. PILOTS WHO DO NOT ADHERE TO THE FOLLOWING PROCEDURES MAY BE INTERCEPTED, DETAINED AND INTERVIEWED BY LAW ENFORCEMENT/SECURITY PERSONNEL. ANY OF THE FOLLOWING ADDITIONAL ACTIONS MAY ALSO BE TAKEN AGAINST A PILOT WHO DOES NOT COMPLY WITH THE REQUIREMENTS OR ANY SPECIAL INSTRUCTIONS OR PROCEDURES ANNOUNCED IN THIS NOTAM: A) THE FAA MAY TAKE ADMINISTRATIVE ACTION, INCLUDING IMPOSING CIVIL PENALTIES AND THE SUSPENSION OR REVOCATION OF AIRMEN CERTIFICATES; OR B) THE UNITED STATES GOVERNMENT MAY PURSUE CRIMINAL CHARGES, INCLUDING CHARGES UNDER TITLE 49 OF THE UNITED STATES CODE, SECTION 46307; OR C) THE UNITED STATES GOVERNMENT MAY USE DEADLY FORCE AGAINST THE AIRBORNE AIRCRAFT, IF IT IS DETERMINED THAT THE AIRCRAFT POSES AN IMMINENT SECURITY THREAT. PURSUANT TO TITLE 14, SECTION 91.141 OF THE CODE OF FEDERAL REGULATIONS, AIRCRAFT FLIGHT OPERATIONS ARE PROHIBITED WITHIN A 3 NMR OF 282538N/0811858W OR THE ORL172007.0 UP TO BUT NOT INCLUDING 3000 FT AGL EFFECTIVE 1206151415 UTC (1015 LOCAL 06/15/12) UNTIL 1206151530 UTC (1130 LOCAL 06/15/12). WITHIN A 3 NMR OF 282829N/0812746W OR THE ORL239007.9 UP TO BUT NOT INCLUDING 3000 FT AGL EFFECTIVE 1206151430 UTC (1030 LOCAL 06/15/12) UNTIL 1206152215 UTC (1815 LOCAL 06/15/12). WITHIN A 3 NMR OF 282538N/0811858W OR THE ORL172007.0 UP TO BUT NOT INCLUDING 3000 FT AGL EFFECTIVE 1206152145 UTC (1745 LOCAL 06/15/12) UNTIL 1206152300 UTC (1900 LOCAL 06/15/12). EXCEPT THE FLIGHT OPERATIONS LISTED BELOW: 1. ALL IFR ARRIVALS OR DEPARTURES TO/FROM AIRPORTS WITHIN THIS TFR. 2. APPROVED; LAW ENFORCEMENT, FIRE FIGHTING, MILITARY AIRCRAFT DIRECTLY SUPPORTING THE UNITED STATES SECRET SERVICE (USSS) AND THE OFFICE OF THE VICE PRESIDENT OF THE UNITED STATES, AND MEDEVAC/AIR AMBULANCE FLIGHTS. 3. AIRCRAFT OPERATIONS NECESSITATED FOR SAFETY OR EMERGENCY REASONS. 4. AIRCRAFT THAT RECEIVE ATC AUTHORIZATION IN CONSULTATION WITH THE AIR TRAFFIC SECURITY COORDINATOR (ATSC) VIA THE DOMESTIC EVENTS NETWORK(DEN). END PART 3 OF 3

!FDC 2/7948 ZMA TEMPORARY FLIGHT RESTRICTIONS KENNEDY SPACE CENTER SPACE OPERATIONS AREA EFFECTIVE 1206181150 UNTIL 1206181413. PURSUANT TO SECTION 91.143 OF THE CODE OF FEDERAL REGULATIONS (CFR 91.143), FLIGHT OPERATIONS CONDUCTED BY FAA CERTIFICATED PILOTS OR CONDUCTED IN AIRCRAFT OF U.S. REGISTRY ARE PROHIBITED AT ANY ALTITUDE FROM THE SURFACE TO UNLIMITED, WITHIN THE FOLLOWING AREA: BEGINNING AT LAT. 285116N LONG. 804219W TO LAT. 290730N LONG. 803000W THENCE CLOCKWISE VIA A 30 NAUTICAL MILE ARC CENTERED AT LAT. 283703N LONG. 803647W TO LAT. 281330N LONG. 801600W TO LAT. 282501N LONG. 803029W TO LAT. 282501N LONG. 803759W TO LAT. 282501N LONG. 804144W TO LAT. 283121N LONG. 804349W TO LAT. 283801N LONG. 804701W TO LAT. 284910N LONG. 805044W TO LAT. 285116N LONG. 804714W TO LAT. 285116N LONG. 804219W. MIAMI CENTER, PHONE 305 716 1589, IS THE COORDINATING FAA FACILITY AND MAY BE CONTACTED FOR THE CURRENT STATUS OF ANY AIRSPACE ASSOCIATED WITH LAUNCH OPERATIONS. THIS AREA ENCOMPASSES R2932, R2933,R2934, AND PORTIONS OF W497A, W158A, AND W158C. ADDITIONAL WARNING AND RESTRICTED AREAS WILL BE ACTIVE IN CONJUNCTION WITH THE OPERATIONS. PILOTS SHALL CONSULT ALL NOTAMS REGARDING THIS OPERATION.
Сказанное выше выражает личную точку зрения автора, основанную на открытых источниках информации

G.K.

Это уже становится традицией.
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AtceJ_4vZ7mSdDV4QWVVdEY0RXRFQUc0X05RZjFpN1E#gid=10
Планы пусков. Обновление по выходным.

Sharicoff

Азимут соответствует наклонению 28 град. Геопереходная, скорее всего.
Не пей метанол!



G.K.

ЦитироватьАзимут соответствует наклонению 28 град. Геопереходная, скорее всего.
На 401 летали уже  СДСы. Пусть на ВЭО есть ещё связники, а чем является третья голова?
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AtceJ_4vZ7mSdDV4QWVVdEY0RXRFQUc0X05RZjFpN1E#gid=10
Планы пусков. Обновление по выходным.


Старый

Чтото мне этот змей трёхглавый держащий земной шар не нравится.
 Геостационарная РТР? РТР на ОТМ? Почему тогда такая слабая РН?
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

G.K.

ЦитироватьЧтото мне этот змей трёхглавый держащий земной шар не нравится.
 Геостационарная РТР? РТР на ОТМ? Почему тогда такая слабая РН?
Я выше писал, что это три разведки, но ракета слабовата ( :twisted: ) для разведки с ГСО. На атлас II и на "голых" 401 летали НОССы и СДСки

 SDS       29.01.1998 Atlas IIA        
 SDS       31.08.2004 Atlas IIAS      
 SDS       06.12.2000 Atlas IIAS      
 SDS       10.10.2001 Atlas IIAS      
 NOSS     08.09.2001 Atlas IIAS      
 NOSS     02.12.2003 Atlas IIAS      
 NOSS     03.02.2005 Atlas IIIB      
 SDS       10.12.2007 Atlas V 401      
 NOSS     15.06.2007 Atlas V 401      

А чему из современных соответствует Дельта-2 ?
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AtceJ_4vZ7mSdDV4QWVVdEY0RXRFQUc0X05RZjFpN1E#gid=10
Планы пусков. Обновление по выходным.

Старый

ЦитироватьЯ выше писал, что это три разведки, но ракета слабовата ( :twisted: ) для разведки с ГСО.
Этот символ присутствовал только на ГСО и ОТМ-спутниках РТР. На низковысотных отсутствует.

ЦитироватьА чему из современных соответствует Дельта-2 ?
Видимо уже ничему.
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Старый

Хммм... А три головы это часом не намёк на эти три уха:

?
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

G.K.

ЦитироватьВидимо уже ничему.
А по массе ПН? Наверно как раз голый атлас?
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AtceJ_4vZ7mSdDV4QWVVdEY0RXRFQUc0X05RZjFpN1E#gid=10
Планы пусков. Обновление по выходным.

G.K.

ЦитироватьХммм... А три головы это часом не намёк на эти три уха:

?
Ну да, наверно в СДСку я поверю.
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AtceJ_4vZ7mSdDV4QWVVdEY0RXRFQUc0X05RZjFpN1E#gid=10
Планы пусков. Обновление по выходным.

Старый

ЦитироватьА по массе ПН? Наверно как раз голый атлас?
Голый Атлас-5 - 9 тонн на ЛЕО (может больше, это ограничение по прочности Центавра) и 5 тонн на ГПО.
 Дельта-7920Н - 6 тонн на ЛЕО и 2 тонны на ГПО.
 Так что разница в 2 раза.
 Дельта-4 даже ближе - голая 8 тонн на ЛЕО и 4 тонны на ГПО.
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер