Stratolaunch Systems - компания Пола Аллена

Автор avmich, 14.12.2011 11:34:35

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Старый

Цитироватьsychbird пишет: 
Дитектор ЦИАМ, академик РАН для тебя не авторитет? В его статье есть ссылки и на других спецов.
Абсолютно не авторитет. Чем сей директор ЦИАМ прославился в области двигателестроения? 
Ты ещё на главного консруктора по РН Медведева сошлись как на авторитет. Или этого, как его, директора НИИ50, который потом в ЦиХе инерцоиды изобретал.

ЦитироватьЯ дал только подтвержденные ссылками мнения.
Ссылками из статьи? А статья научная или какаято юбилейная? 
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Старый

ЦитироватьДмитрий В. пишет:
ЦитироватьСтарый пишет: 
Перечисли их мнения. Например Королёва.
«Я могу назвать Бартини своим учителем, учителем в понимании невероятного».
 С. П. Королев.
Я так и знал. Ну и теперь достоверную ссылку. 
Да, кстати, а с Циолковским Королёв лично был знаком? ;) 

Кстати, твоя цитата о "невероятном" это похвала или наоборот? ;) 
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

sychbird

Цитироватьopinion пишет:
Цитироватьsychbird пишет:
Если стать на точку зрения Старого, то Бартини тоже ничего не дал для развития авиации.

Однако по этому поводу есть мнения людей гораздо более авторитетных и в авиации и м в ракетостроении.
Не надо авторитетных мнений. Лучше перечислите, что конкретно Бартини дал авиации. Что-нибудь такое, чего до него не было, а теперь, благодаря ему есть.
Дельтовидное крыло для сверхзвука, винт в кольцевом обтекателе, широкофюзеляжная схема пассажирских и транспортных самолетов.
Ответил со свойственной ему свирепостью (хотя и не преступая ни на дюйм границ учтивости). (C)  :)

Старый

Цитироватьsychbird пишет: 
Дельтовидное крыло для сверхзвука, винт в кольцевом обтекателе, широкофюзеляжная схема пассажирских и транспортных самолетов.
Это изобрёл Бартини???  :o  
Бартини пытался применить это в своих несостоятельных прожектах, но с чего ты решил что он это изобрёл? 
Да, кстати, ты вобще в курсе какой "широкий фюзеляж" он предлагал?
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

sychbird

ЦитироватьСтарый пишет:
Ссылками из статьи? А статья научная или какаято юбилейная?
Среди научных статей бред встречается в той же примерно пропорции, что и дураки,  бездари и самонадеянные " незнайки"   в любой специальности. ;)

А хорошая юбилейная статья в области истории науки и технике ни чем не хуже, чем не юбилейная. :)
Ответил со свойственной ему свирепостью (хотя и не преступая ни на дюйм границ учтивости). (C)  :)

sychbird

ЦитироватьСтарый пишет:
Ты ещё на главного консруктора по РН Медведева сошлись как на авторитет.
Твое мнение о ГК Медведеве абсолютно не авторитетно. :D
Ответил со свойственной ему свирепостью (хотя и не преступая ни на дюйм границ учтивости). (C)  :)

Старый

Цитироватьsychbird пишет:
ЦитироватьСтарый пишет:
Ты ещё на главного консруктора по РН Медведева сошлись как на авторитет.
Твое мнение о ГК Медведеве абсолютно не авторитетно.  :D
Я и не набиваюсь в авторитеты. А вот ты пытаешься мне навязать авторитеты.
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Старый

Цитироватьsychbird пишет: 
А хорошая юбилейная статья в области истории науки и технике ни чем не хуже, чем не юбилейная.  :)
А уж статьи с какой-нибудь патриотической помойки на тему "Россия - родина слонов...".
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Старый

Профессор, ты случайно не этим обчитался:
Цитировать
Авиационная деятельность "Леонардо да Винчи XX века", как называют Р.Л.Бартини сегодня, не кончилась, но без малого 17 лет конструктору пришлось провести в неволе.
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Юрий Темников

ЦитироватьNot пишет:
У Старого нет точки зрения, по причине тотальной неграмотности в авиационной тематике. У него есть эмоционально-чувственное восприятие. Он так видит. Соответственно относиться к этому нужно доброжелательно-сочувственно.
У Старого типичный синдром Неудачника:Об.ирать всех и всё.Ибо рождённый ползать,летать не может,вот и шипит от бессилия.
Вначале было СЛОВО!И Такое......что все галактики покраснели и разбежались.

Старый

#730
Цитироватьsychbird пишет:
ЦитироватьСтарый пишет:
Ты ещё на главного консруктора по РН Медведева сошлись как на авторитет.
Твое мнение о ГК Медведеве абсолютно не авторитетно.  :D  
Профессор, тут вот:
  https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D0%BD,_%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BD_%D0%90%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B5%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D1%87

обнаружилось авторитетное мнение крупного авторитета в области авиаконструкторов Ивана Артоболевского. Он почемуто в списке великих авиаконструкторов не ставит "Леонардо да Винчи авиации" тов Бартини даже на второе место:
ЦитироватьВ 1972 году, когда не стало Игоря Сикорского, академик Иван Артоболевский сказал:
 "Вот были два великих авиаконструктора — Игорь Сикорский и Константин Калинин. Первого Америка похоронила как национального героя, а второго у нас никто не знает. Его на вершине славы загубили молодым у себя дома"
Ты не будешь оспаривать авторитетное мнение тов. Артоболевского - академика, Героя соц. труда и кавалера шести орденов? Я правда не смог узнать чем осчастливил человечество этот академик, но разве список должностей и наград не делает его авторитетом?   :oops:  

 И последние слова уважаемого Героя мне както намекнули что надо сделать чтобы стать великим. Не случайно в списке великих Леонардо Да Винчи авиации нет ни одного иностранца. Иностранные авиаконструкторы в принципе не могли это сделать.  :(
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Старый

#731
ЦитироватьЮрий Темников пишет: 
У Старого типичный синдром Неудачника:Об.ирать всех и всё.
Вcех великих конструкторов:
Калинина
Бартини
Темникова
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Юрий Темников

ЦитироватьСтарый пишет:
ЦитироватьЮрий Темников пишет:
У Старого типичный синдром Неудачника:Об.ирать всех и всё.
Вcех великих конструкторов:
Калинина
Бартини
Темникова
Просто засиранец. ;)  Хобби такой! ;)
Вначале было СЛОВО!И Такое......что все галактики покраснели и разбежались.

opinion

Цитироватьsychbird пишет:
Цитироватьopinion пишет:
Цитироватьsychbird пишет:
Если стать на точку зрения Старого, то Бартини тоже ничего не дал для развития авиации.

Однако по этому поводу есть мнения людей гораздо более авторитетных и в авиации и м в ракетостроении.
Не надо авторитетных мнений. Лучше перечислите, что конкретно Бартини дал авиации. Что-нибудь такое, чего до него не было, а теперь, благодаря ему есть.
Дельтовидное крыло для сверхзвука
Он применил треугольное крыло на своём сверхзвуковом самолете? На каком?
There are four lights

tnt22

https://www.geekwire.com/2019/year-paul-allens-death-stratolaunch-rebuilds-team-worlds-biggest-plane/
ЦитироватьStratolaunch rebuilds team for the world's biggest plane after Paul Allen's death

BY ALAN BOYLE on September 26, 2019 at 12:23 pm


Stratolaunch's six-engine, twin-fuselage airplane makes its first flight in April. (Stratolaunch Photo)

Stratolaunch is hiring — nearly a year after the death of its billionaire backer, Microsoft co-founder Paul Allen, and five months after the company's monster plane took its first and only test flight.

Allen founded the venture in 2011, with the goal of using what is now the world's largest airplane as a flying launch pad for orbital-class rockets and space planes. But after his death at the age of 65, Stratolaunch trimmed its staff dramatically. Some saw April's test flight at California's Mojave Air and Space Port as primarily a tribute to Allen, and as the prelude to either a sale or a shutdown.

Representatives of the Allen family's Vulcan holding company have insisted that Stratolaunch remains operational. LinkedIn listings indicate that Jean Floyd is still president and CEO, although three company vice presidents left in July.

Now Stratolaunch is posting 11 job openings, including listings for two test pilots. "As a test pilot on the history-making Stratolaunch Carrier Aircraft, the world's largest-wingspan aircraft, you will have the opportunity to accomplish new milestones in aviation," the company says.

The pilot positions are among nine openings in Mojave, with two openings (for a purchasing agent and a contract specialist) based in Seattle.

Last week, Virgin Galactic test pilot Nicola Pecile, who works virtually next door to Stratolaunch's Mojave facilities, said via Twitter that he and other test pilots have received notices about the listings:
Цитировать Nicola Pecile‏ @NicolaPecile 19 сент.

В ответ @thejackbeyer @NASASpaceflight @MojaveAirport

The program is back on in few weeks. Looks like they found some investors. Hiring of test pilots was just sent out to SETP members the other day. I'm expecting a big announcement soon! Which is great, would have been too bad to not continuing with the test program...
We've asked Vulcan about the reported investment, the hiring push and any expectations about an announcement. We'll upd ate this report with anything we can pass along.

One of the big questions surrounding Stratolaunch has focused on the market it could serve: Executives say up to three rockets could be launched from the plane in flight, potentially heading to any orbital inclination. Another plus: Weather conditions are less of a factor for air launch, since the plane could fly around adverse weather and land anywhere with a runway big enough to handle its 385-foot wingspan and 1.2 million-pound weight.

Statements relating to visiting dignitaries including Vice President Mike Pence have hinted that the plane could be used for national security launches.

Before Allen died, he talked up Stratolaunch's potential role in satellite monitoringfor the purposes of wildlife conservation, climate studies and the fight against illegal fishing. Those issues were among his top environmental priorities — and remain so under the leadership of his sister, Jodi Allen, who is now the chair of Vulcan and trustee of the Paul G. Allen Trust.

A year ago, Stratolaunch said it expected to get its monster plane certified for air-launch operations after 18 months to two years of flight tests. It's not yet clear whether that timetable will still hold. But Stratolaunch looks as if it's getting ready to se t the clock ticking again.

https://www.youtube.com/embed/VFHAz4AG-no

tnt22

https://spaceflightnow.com/2019/10/10/rockets-purchased-by-stratolaunch-back-under-northrop-grumman-control/
ЦитироватьRockets purchased by Stratolaunch back under Northrop Grumman control
October 10, 2019 | Stephen Clark


File photo of a Pegasus XL rocket inside the Building 1555 processing facility at Vandenberg Air Force Base, California. Credit: NASA/Randy Beaudoin

Hardware for two air-dropped Pegasus XL launchers previously purchased by Stratolaunch, a space launch company founded by the late billionaire Paul Allen, are now back under Northrop Grumman control and for sale to NASA, the Air Force, or commercial satellite operators, industry officials said.

Phil Joyce, vice president of space launch programs at Northrop Grumman, said this week that the company is trying to sell the launches using the two remaining Pegasus XL rockets, and officials plan to keep the Pegasus rocket's L-1011 carrier jet flying for at least five or 10 more years.

The airborne launch of NASA's Ionospheric Connection Explorer, or ICON, scientific satellite Thursday night off Florida's east coast is the final scheduled flight of a Pegasus XL rocket. Variants of the solid-fueled Pegasus rocket have flown on 43 satellite delivery missions since 1990.

"We actually purchosed those back (from Stratolaunch)," Joyce said in an interview with Spaceflight Now. "So they're in a very advanced state of integration, which means they're available for a very rapid response launch. We could launch one of those in six months, the second one probably in eight (months).

"We've been talking with NASA and several other customers about potential use of those for the near-term," Joyce said. "There are some interesting opportunities."

Orders of Pegasus rockets have tailed off over the last few years as new, lower-cost launch options become available to NASA, the sole Pegasus customer since 2008. Northrop Grumman's rocket division, then known as Orbital Sciences, won a $56.3 million contract to launch the ICON mission in 2014. The launch has been delayed more than two years due to technical problems with the Pegasus rocket.

The Pegasus rocket is carried aloft by a modified L-1011 aircraft — the last of its kind still operational — to an altitude of 39,000 feet (11,900 meters), then released to fire into orbit.

The handover of the Pegasus rockets back to Northrop Grumman is another sign of a turbulent year at Statolaunch since Allen's death last October. Stratolaunch is part of Vulcan Inc., a holding company established by Allen, a Microsoft co-founder.

In partnership with aircraft-builder Scaled Composites, Stratolaunch developed the world's largest airplane and flew it on a two-and-a-half-hour test flight over California's Mojave Desert in April.

The project was unveiled in 2011, when officials said the huge airplane — nicknamed "Roc" — would make its first flight in 2015 or 2016. Stratolaunch originally wanted to launch satellites using SpaceX-built rockets from the giant aircraft, then partnered with Orbital Sciences to develop a new air-launched booster. In 2016, Stratolaunch said it would launch Orbital's Pegasus XL rocket, perhaps up to three on a single flight, using the new airplane, which has a wing span of 385 feet, or 117 meters.

Last year, Stratolaunch announced a roadmap for its own rocket family, beginning with a Medium Launch Vehicle that could debut in 2022 and lift up to 8,000 pounds (3,400 kilograms) of payload into low Earth orbit. Stratolaunch also revealed plans for a heavy-lift launcher and a space plane that could fire into orbit after a high-altitude drop from the aircraft.

Allen died last October from complications of non-Hodgkin's lymphoma, and Stratolaunch said in January that it was ending development of its own rockets.

"We are streamlining operations, focusing on the aircraft and our ability to support a demonstration launch of the Northrop Grumman Pegasus XL air-launch vehicle," a Stratolaunch spokesperson said in January.


Stratolaunch's aircraft flew on its first — and so far only — test flight April 13 from Mojave, California. Credit: Stratolaunch

Rocket motors and other components needed for the two Pegasus XL rockets are in place at Northrop Grumman's facilities at Vandenberg Air Force Base in California, officials said.

The first Pegasus XL demonstration launch with Stratolaunch was expected in 2020, officials said last year. In a press release after the April 13 test flight of the Stratolaunch aircraft, the company said the aircraft's reinforced center wing can accommodate multiple launch vehicles.

But Stratolaunch has released no updates on future flight test plans.

The company's website still lists the Pegasus rocket as one of its launch vehicle options.

Stratolaunch did not respond to Spaceflight Now's questions regarding the transfer of the Pegasus XL rockets back to Northrop Grumman.

GeekWire reported last month that Stratolaunch recently listed nearly a dozen new job openings in Mojave and Seattle, including test pilot positions. That new hiring comes after Stratolaunch went through a round of staff cuts earlier this year after announcing the end of its own rocket development program.

While Stratolaunch's plans are opaque, the Northrop Grumman is also facing headwinds with the Pegasus program.
A NASA decision in July to launch a future scientific satellite — the Imaging X-ray Polarimetry Explorer, or IXPE — aboard a SpaceX Falcon 9 rocket meant Northrop Grumman missed one of its few near-term opportunities to capture a new launch contract for the Pegasus.

IXPE was originally designed to launch on a Pegasus rocket in 2021. But like all of NASA's Explorer-class small science missions, the agency held a competition among certified launch providers to bid for the IXPE launch contract.

SpaceX won the contract for $50.3 million by bidding a Falcon 9 launch with previously-flown first stage booster, undercutting the most recent publicly-available price for a Pegasus. The Falcon 9 can carry 50 times more payload mass to low Earth orbit than the Pegasus.

The IXPE spacecraft was designed to fit inside the Pegasus rocket's payload fairing envelope, and will weigh about 660 pounds (300 kilograms) at the time of launch. It's designed to fly in an unusual low Earth orbit over the equator, at an inclination of 0 degrees.

The air-launched Pegasus XL rocket could have sent the IXPE spacecraft into such an orbit from a position over the Pacific Ocean near Kwajalein Atoll in the Marshall Islands, the remote staging point for four previous Pegasus missions. The much bigger Falcon 9 has the capability to launch from a higher latitude at Cape Canaveral, and still deliver IXPE to its equatorial orbit target.

Pegasus rockets have launched from bases in California, Florida, Virginia, Kwajalein Atoll and the Canary Islands.

"The Pegasus was the first privately-developed space launch vehicle, and the first air-launched space launch vehicle with the first flight in 1990," Joyce said Tuesday.

"This is mission 44," he said, referring to ICON's launch. "It's a very robust system capable of 1,000 pounds to low earth orbit. It can launch anywhere in the world, and it's one of our crown jewels."

Joyce said Northrop Grumman is discussing Pegasus launch opportunities with NASA, payload developers and the U.S. military. The Pegasus could also be used for rideshare launches with multiple small satellites, but Northrop Grumman's focus now is on finding a primary payload for the two remaining Pegasus rockets in the company's inventory.

NASA's Explorer line of small satellite missions have been reliable customers for the Pegasus rocket, but that string was broken when NASA selected SpaceX to launch the IXPE mission.

Nevertheless, Joyce said the Pegasus is available for future Explorer-class missions in heliophysics, the next of which is due for selection in 2021 for a launch in 2026. The Pegasus could also launch future "Venture-class" Earth science missions for NASA, he said.

"We do think there are opportunities for us on the space science front, as well as Air Force missions as well," he said.

Besides SpaceX, other competitors in the Pegasus rocket's class include new privately-developed smallsat launchers. Rocket Lab's Electron rocket is already flying, and has launched on one dedicated mission for NASA, but it cannot lift as much payload mass into orbit as the Pegasus.

Virgin Orbit's LauncherOne, which is also air-launched with multiple launch sites available, closely matches the Pegasus rocket's capabilities. The first LauncherOne orbital test flight could occur later this year.

"We're always continuing to reinvent ourselves," Joyce said. "We are looking at new launch vehicle concepts, as well as streamlining the launch vehicles that we have, the Minotaur, and our other offerings."

Rocket Lab's base price is less than $6 million per launch, and Virgin Orbit says the price of a LauncherOne mission is roughly $10 million to $15 million.

"We're waiting to see how those guys do in the long term with the market that's there to see if they can sustain those low prices," Joyce said. "We expect some evolution on their side, probably coming up, and on our side, coming down."

Joyce said Northrop Grumman's solid motor production lines could accommodate future Pegasus missions beyond the hardware already manufactured for the next two rockets. Northrop Grumman's missile defense programs, as well as the ground-launched Minotaur rocket, use some of the same solid rocket motors as the Pegasus.

"The Pegasus Stage 1 obviously has got the wing installed, so it's a different motor," he said. "But the second and third stage of Pegasus are actually common to those other programs, with the same production line."

Northrop Grumman has three Minotaur rockets on contract with the Air Force to carry classified payloads into orbit for the National Reconnaissance Office, plus a suborbital mission for the Air Force. The next Minotaur rocket, a Minotaur 4, is scheduled for liftoff in February from Wallops Island, Virginia, on the NROL-129 mission.

Joyce said Northrop Grumman submitted a proposal to the Air Force's Orbital Services Program-4 solicitation in August providing the military options to Minotaur and Pegasus rockets. OSP-4 will provide transportation to space for the military's small and medium-sized satellite missions over the next nine years, and the Air Force says it anticipates awarding launch contracts for around 20 missions during that time.

"We're participants in the OSP-4 contract, and there are going to be opportunities every year on that contract for Minotaur, and for Pegasus," Joyce said. "Pegasus is one of the products on that one as well, for things that need an equatorial launch, or more launch flexibility in terms of the launch site."

Joyce said Northrop Grumman recently purchased a second L-1011 aircraft to provide spare parts to the Pegasus rocket's carrier jet, a signal that the company has no immediate plans to withdraw the Pegasus from the market.

"We're looking out five or 10 years with the L-1011, and what parts do we need, being the only flying L-1011 on the planet," he said. "We have the only trained pilots, we have the only trained mechanics for that aircraft, and we needed the parts."
[свернуть]

tnt22

Цитировать Stratolaunch‏ @Stratolaunch 2 ч. назад

Stratolaunch LLC has transitioned ownership and is continuing regular operations.  Our near-term launch vehicle development strategy focuses on providing customizable, reusable, and affordable rocket-powered testbed vehicles and associated flight services.
(1/2)


2 ч. назад

As we continue on our mission, Stratolaunch will bring the carrier aircraft test and operations program fully in-house.  We thank @VulcanInc and @ScaledC for turning an ambitious idea into a flight-proven aircraft.
(2/2)

tnt22

Ишшо трепышшуца

Цитировать Jean Floyd‏ @WJeanFloyd 2 ч. назад

Stratolaunch grew from 13 to 87 employees over the past 2 months. 2020 will be a great year!  VISION: Breaking Barriers. MISSION: To be the world's leading provider of high-speed flight test services. VALUES: Deliver today. Grow for tomorrow. Accuracy and integrity always.

Alex_II

Цитироватьtnt22 написал:
Ишшо трепышшуца
Денег что ли нашли?
И мы пошли за так, на четвертак, за ради бога
В обход и напролом и просто пылью по лучу...

tnt22

ЦитироватьAlex_II написал:
Денег что ли нашли?

Цитировать Alan Boyle‏ @b0yle 20 мин. назад

EXCLUSIVE: Buyer of @PaulGAllen's @Stratolaunch space venture is @CerberusCapital co-founder (and #Trump ally) #SteveFeinberg:  By @meharris (Correcting name, apologies to Nobel laureate!) https://www.geekwire.com/2019/exclusive-buyer-paul-allens-stratolaunch-space-venture-secretive-trump-ally/ ...