ПОСЛЕДНИЙ ШАТТЛ

Автор ronatu, 03.03.2011 12:51:01

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

ronatu

Предлагаю проголосовать будет ли этот полет "Atlantis STS 135" последним в истории шаттлов.... :wink:
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

Sharicoff

А что, летний "Атлантис" STS-135 уже отменили?
Не пей метанол!

Гидразин

А есть хоть малейшая вероятность что будет STS-136, ведь ET-94 в наличии. :oops:

Salo

Только если коммерсанты наскребут денег.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Rifkat

ЦитироватьА есть хоть малейшая вероятность что будет STS-136, ведь ET-94 в наличии. :oops:

никакой
Дрион покидает Землю

ronatu

NASA Administrator Charles Bolden revealed at a House committee hearing this week that a decision regarding placement for the retiring space shuttle orbiters will be announced Tuesday, April 12....

....The April 12 date is significant in that it marks the 30th anniversary of the first space shuttle launch and the 50th anniversary of the first human in space, cosmonaut Yuri Gagarin
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

Потусторонний

ЦитироватьПредлагаю проголосовать будет ли этот полет "Atlantis STS 135" последним в истории шаттлов.... :wink:
Так за кого голосуем? за Эндевор или за Атлантис?

ronatu

Цитировать
ЦитироватьПредлагаю проголосовать будет ли этот полет "Atlantis STS 135" последним в истории шаттлов.... :wink:
Так за кого голосуем? за Эндевор или за Атлантис?

Sorry do not know how to change the Title... :wink:
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

Launch1961

90 против 10 что полетит.
Тем более что схема спасания без резервного Шаттла на Союзах уже разработана... :)

SpaceR

ЦитироватьА есть хоть малейшая вероятность что будет STS-136, ведь ET-94 в наличии. :oops:
Даже если и полетит, всё равно ещё один полёт ничего принципиально не меняет. Сейчас нет таких задач, которые мог бы сделать шаттл и не могли бы другие существующие носители.

ronatu

ЦитироватьAtlantis Crew Prepares For Last Shuttle Mission[/size]
ЦитироватьMar 24, 2011

By Mark Carreau

HOUSTON — At Johnson Space Center, preparations for STS-135 – a 12-day supply mission to the International Space Station and the absolute end of the shuttle program – are unfolding with increasing urgency despite the absence of congressional agreement on a 2011 budget.

The mission is slated to lift off from Kennedy Space Center on June 28 at 3:40 p.m. EDT.

At the Florida spaceport, Atlantis awaits the April 19 departure of Endeavour's final mission, STS-134, before taking a place at Launch Pad 39A. In Houston, STS-135 commander Chris Ferguson, pilot Doug Hurley, Sandra Magnus and Rex Walheim have transitioned from training for the rescue role they would shoulder if Endeavour sustained damage to her thermal protection system to preparations for a demanding resupply flight.

"I think there is still some speculation as to whether we will actually fly this flight," Ferguson said March 23. "But with every passing day, I'm more and more convinced that NASA has the funding put aside and we have the tacit approval of Congress." The flight is included in the 2010 NASA Authorization Act.

Ferguson, Hurley and Magnus spoke of the mission plans during a demonstration of their station rendezvous training.

NASA has not flown the shuttle with a crew of four since STS-6, a five-day satellite deployment mission in 1983. The basic flight plan has changed considerably since the 2003 Columbia tragedy and now includes time-consuming heat shield inspections on the second and next-to-last mission days. In addition, station missions, which usually include six or seven astronauts, require "all hands" for the manually flown rendezvous and docking on flight day three.

Hurley says the demands on the small crew rival those of his previous flight, STS-127, a 16-day station assembly mission in July 2009 that included five spacewalks.

"It feels like I have three times as much stuff to do," he says. "Everyone has two, three or four other jobs and each of us has to back up somebody."

Without a shuttle on standby to serve as their rescue vehicle, Ferguson's crew also will be trained more extensively than usual in space station operations. Should Atlantis reach the station but be unable to re-enter the Earth's atmosphere, the shuttle astronauts would rotate back to Earth aboard a succession of Soyuz flights. Walheim would return after three months, Ferguson after six months, Magnus after nine months and Hurley after a year.

To help spread the workload, the Atlantis crew will launch 2 hr. earlier in the crew day than usual. The change will give them 8 hr. to prepare on orbit for the heat shield inspection on day two.
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

ronatu

Скоро узнаем... :wink:
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

ronatu

ЦитироватьСкоро узнаем... :wink:
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

ronatu

Вопрос решен?
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

ronatu

Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

dee34rt

Почему я не могу проголосовать?
Будут. И даже частные.

Frontm

ЦитироватьПочему я не могу проголосовать?
Будут. И даже частные.
Вопрос что считать Шаттлом.
Думаю, что слово Шаттл стало именем собственным и пишется на форуме с большой буквы и не переводится. А все последующие будут нарицательными, с маленькой буквы и челноками. Вариант - многоразовики.  Максимум из возможного - это мини-шаттл летающий сейчас первенец из новой волны.
Вообще мне не нравится, что песни и пляски начались до посадки Атлантиса


ronatu

Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

Salo

Вот так будет лучше:

"Были когда-то и мы рысаками!!!"