Пририсовать к 8А91 КК "Меркурий"

Автор Андрей Суворов, 14.04.2006 16:44:42

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Oleg

ЦитироватьГермоотсек? Ну-ну. Высота максимальная фонаря 885 мм. Ширина корпуса по осям поворота консолей 1952 мм, правда, высота корпуса в этом месте всего 600 мм.
И он весь был набит аппаратурой.
Для размещения космонавта нужно было бы увеличить высоту корпуса вдвое.
На www.buran.ru более показательно:



а теперь уменьшите это все до размеров Бора и что получится?[/size]
"Друг, скажите номер вашей планеты в тентуре, или хотя бы номер галактики в спирали."

hcube

Ну, понятно, что придется перекомпоновывать. Я так понимаю, что где-то примерно во что-то вроде CEV.
Звездной России - Быть!

Oleg

"Друг, скажите номер вашей планеты в тентуре, или хотя бы номер галактики в спирали."

Александр Ч.

ЦитироватьВ охумору! ОднозначнА! :)
А почему стекла, как на "матацикли" нет?  :lol:
Ad calendas graecas


Андрей Суворов

Это же совсем не то! Это "Восток", точнее, "Лунник" 8К72, с "Меркурием", который она не может "запулить" к Луне, и "Союз" с Джемини, который она тоже не может отправить туда.

Речь шла о том, что Луну можно было бы облететь на 8К78 в 1961 году, если бы можно было создать корабль, подобный "Меркурию" (несколько более тяжёлый, но с временем работы СОЖ 7 суток) и снабжённый системой дальней связи.


fagot

Какой-то странный переходник к "Меркурию", блок Л ведь меньшего диаметра, чем блок И, а так получается, что он крепится к обтекателю блока Л. Или эта длинная тонкая ножка идет до самого блока Л ?

RadioactiveRainbow

Не знаю как тут с технической стороны, но выглядит потрясно.  :)
Глупость наказуема

Андрей Суворов

Да, переходники странные. А в целом мне нравится :)

X

ЦитироватьНе знаю как тут с технической стороны, но выглядит потрясно.  :)

С сайта www.thespacereview.com, имеет отношение к данной ветке.

Human orbital spaceflight:
the ultralight approach
by Richard Speck
Monday, April 17, 2006

Entrepreneurial breakthroughs in technology have always hinged on producing workable designs at affordable cost, and this usually required "radically minimal" design. Such a focus allowed Jacques Cousteau to prove that an affordable SCUBA system could replace a submarine for personal exploration of the ocean deeps. It allowed the Apple and Sinclair computers to make the "personal computer" more than a science fiction idea. It made the "funky" Aeronca C-2 the first certified (and successful) light aircraft in 1929.
A "Personal Spacecraft" could weigh less than this 184-kilogram airplane. For orbital launch, the complete fueled system would of course weigh one hundred times as much. But it is easy to forget that now—and in the future—cost per pound of orbital payload will continue to be large, and the fastest way to reduce the cost is to reduce the pounds launched to orbit.
Serious work has already been done on lightweight spacecraft, most notably the GE MOOSE, a one-man reentry system. At 215 kg, including the spacesuited astronaut, heat shield, parachute, oxygen, radio, and survival supplies, this is a good baseline for ultralight spaceflight. Many systems, including the radio, can be made lighter and better from this early 1960s design.
...
What if 215 kg (with astronaut) is the entire payload necessary for orbital spaceflight, including access to a space station and return? With today's launch prices the flight cost could be under $2 million. With modest progress (from today's 1960 missile derivatives) the orbital ticket could be $200,000—conceivably in the next two years. Radical (and later) achievements bring this price down even farther. In fact the fuel necessary to fly one human to orbit with such a system equals the amount of gasoline most of us put in the family car in a single year! (Added to a larger amount of very low-cost liquid oxygen). I personally won't wait for a $2,000 ticket price!
Micro-Space, Inc. is actively working to perfect lightweight systems for spaceflight to orbit, to the Moon, and to Mars. But for now, I want to discuss what "economy" personal spaceflight, in the next few years, might look like.

Forget exotic artist's conceptions. This will largely be a combination of SCUBA-type gear, high-altitude mountaineering, and skydiving. Yes, you will land with a parachute, like thousands do for fun every weekend. Yes, you will need extensive training. Yes, there are risks.
With the lightest weight launch system you won't actually be in a spacecraft: you will arrive in orbit attached to your recovery system. If anything goes wrong, you will be equipped to make a safe return at any time.
...
Eventually, you will be forced to go home. In your spacesuit again, you strap yourself back onto your reentry unit. Now you are more than a passenger, and a very careful checklist must be followed. Just as passenger submarines are being developed for those who want a taste of undersea exploration without effort, passenger spaceships will eventually offer flights to the wealthy. The millions who enjoy SCUBA diving now have to make more of an effort and learn to be careful. For the flights I am discussing, you will need to do the same. The risks for diving are much greater than those for ultralight spaceflight.
Your reentry system is primarily a lightweight plastic dish, two meters in diameter. You will still have your small maneuvering jets to align your system for reentry. A retro rocket will reintroduce you to normal gravity for several seconds, and then you wait. You can enjoy your last views of the Earth rolling by under your feet, or you can chat with your friends below. After twenty minutes, air drag builds up and your phone call ends. You will be enveloped in a ball of plasma as your meteoritic flight slows down. The plastic, ablative heat shields are very stable, and have never failed in manned spaceflight.
When the elephant goes home again, blue sky will appear above you and you need to think about your parachute. With no uncertainty about your position, and no lack of communication, you will plan your touchdown just as you did in skydiving practice! Only this time, you'll be returning from the trip of a lifetime.

Stealth

Цитировать

Красота!! Заверните мне с десяток!! ( это про ту что справа )  :D  :D  :D

Двадцать лет назад почти в точности такую-же нарисовал, -- в бумажном фотошопе...  :D
Только вот по какому случаю -- не скажу, а то засмеёте...  :evil:
Облёт Луны не предполагался, только орбита ИСЗ...
Под "Джемини" на 3-й ступени был у меня стыковочный узел, несколько "ниже" центра.
Над центром -- штук восемь мониторов. А в самом центре что-то типа телеуправляемого карабина для троса...

Эх, где мои семнадцать лет?.....  :evil:  :evil:  :evil:

X

Подарок любителм альтернативной истории :D  :D  :D


slipstream

Anton Dechev

офтопик в тему 3d моделей — опечатка в заголовке http://www.andegraf.com/mdl34.htm, "Sovien"


sas

Тогда уже с Центавром рисовать, раз пошла такая пьянка.