Бигелоу

Автор Logan, 26.09.2005 22:43:46

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Петр Зайцев

Цитировать
ЦитироватьПри каком это таком "особом госфинансировании" Маск работает? :)

 "Весьма госфинансируемые" именитые подрядчики NASA "малость тормознутее". ;) :lol:

Хм, а Вы про контракты, полученные Маском от правительства не знаете?
Про те, что в 20 раз меньше чем затраты на Орион? Знаем.
-- Pete

Дмитрий В.

Цитировать
ЦитироватьХм, а Вы про контракты, полученные Маском от правительства не знаете?
И они превышают сумму затраченную на один "Арес с ХЪ"? ;)
Нет, не превышают. Но вероятно сопоставимы с затратами на Ангару.  :lol:
Lingua latina non penis canina
StarShip - аналоговнет!

Lev

Цитировать
Цитировать
ЦитироватьХм, а Вы про контракты, полученные Маском от правительства не знаете?
И они превышают сумму затраченную на один "Арес с ХЪ"? ;)
Нет, не превышают. Но вероятно сопоставимы с затратами на Ангару.  :lol:
Делай что должен и будь что будет

Бродяга

ЦитироватьНет, не превышают. Но вероятно сопоставимы с затратами на Ангару.  :lol:
Вот когда Средняя Заработная Плата Специалистов будет сопоставима... ;) :D
[color=#000000:7a9ea26d56]"В тот день, когда задрожат стерегущие дом, и согнутся мужи силы; и перестанут молоть мелющие, потому что их немного осталось; и помрачатся смотрящие в окно;"[/color]

Петр Зайцев

http://www.spacenews.com/commentaries/100616-fromwires-bigelow-discloses-the-name-boeings-commercial-capsule.html
ЦитироватьThe product of this relationship, the CST-100 capsule, will represent the safest, most reliable, and most cost-effective spacecraft ever to fly. Again, I don't understand the critics who say 'commercial' entities can't safely build a capsule.  Why is it that Boeing, the company that constructed the [international space station] itself, can't safely build a capsule that would go to their own space station?  These are the sorts of questions and issues that we will be posing in Washington as a member of the Commercial Spaceflight Federation.
Вот и название появилось. Больше никаких условных Орион-лайтов и "капсул Боинг-Биглоу". Теперь у нас Маск попляшет со своим вшивым Драгоном.
-- Петр

Agent

Цитироватьhttp://www.spacenews.com/commentaries/100616-fromwires-bigelow-discloses-the-name-boeings-commercial-capsule.html
ЦитироватьThe product of this relationship, the CST-100 capsule, will represent the safest, most reliable, and most cost-effective spacecraft ever to fly. Again, I don't understand the critics who say 'commercial' entities can't safely build a capsule.  Why is it that Boeing, the company that constructed the [international space station] itself, can't safely build a capsule that would go to their own space station?  These are the sorts of questions and issues that we will be posing in Washington as a member of the Commercial Spaceflight Federation.
Вот и название появилось. Больше никаких условных Орион-лайтов и "капсул Боинг-Биглоу". Теперь у нас Маск попляшет со своим вшивым Драгоном.
-- Петр
Это то что рисуется по КОТС-Д. Без выиграша контракта у НАСА тут не будет бизнес-кейса для такой конторы как Боинг. Бигелоу просто стратегически мыслит. Если пилотируемый Дракон состоится, то его купить можно будет завсегда. А вот если выиграет Боинг и\или Локхид, то не примазавшись на самом начальном этапе, позже можно получить заоблачную цену на ПК.

Капсула от Боинга на ракете от Локхида автоматически означает самый дорогой способ попасть на орбиту. Чтобы там Бигелоу не пел

ronatu

Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

ronatu

Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

zyxman

Цитировать
ЦитироватьThe product of this relationship, the CST-100 capsule,
Это наверное расшифровывается commercial space tour for 100$  :lol:
"Демократия, это когда царь умный, а также добрый и честный по отношению к своим холопам".
--
Удача - подготовленный успех!

SpaceR

Скорее за 100 лямов...
Если не с носа, то со всего экипажа каждой капсулы уж точно.

Старый

Вобщем я так понял отель с орбиты плавно переместился на Луну? Некошерно! Надо на Марс!
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Петр Зайцев

ЦитироватьВобщем я так понял отель с орбиты плавно переместился на Луну? Некошерно! Надо на Марс!
Нет, неверно поняли. Луна - это просто один из мегапроектов после станции на основе BA-330. Там, к примеру, были еще мега-модули, коротые может вывести только супертяж. А основной проект как был, так и остался.
-- Pete

Старый

ЦитироватьА основной проект как был, так и остался.
Ну и как он? Когда старт?
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Agent

Цитировать
ЦитироватьА основной проект как был, так и остался.
Ну и как он? Когда старт?
Пока что стандартные три года от сейчас. Но работы ведутся, хоть и медленно. Сандансер - это не таскание макета по выставкам.

Петр Зайцев

Цитировать
Цитировать
ЦитироватьА основной проект как был, так и остался.
Ну и как он? Когда старт?
Пока что стандартные три года от сейчас. Но работы ведутся, хоть и медленно. Сандансер - это не таскание макета по выставкам.
Я подозреваю, что все эти чудо-проекты в значительной мере из-за того, что нет транспорта. Вот они и маются дурью от безделья. Ка CST-100 появится, Луна отойдет на второй план.
-- Pete

Дмитрий Виницкий

Старый, там всё рассчитано - как начнут забывать о Луне, появится Марс, потом галилеевы спутники, и наконец, Проксима Центавра!
+35797748398

Agent

Boeing and Space Adventures will host a press briefing with regards to a unique agreement between the two companies on commercial crew transportation services on Wednesday, September 15, 2010 beginning at 11:30 a.m. Eastern Time.

Salo

http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=22701.msg635976#msg635976
ЦитироватьBoeing PAO:

Boeing and Space Adventures will host a press briefing with regards to a unique agreement between the two companies on commercial crew transportation services on Wednesday, September 15, 2010 beginning at 11:30 a.m. Eastern Time.

Boeing vice president and general manager Brewster Shaw and co-founder and chairman of Space Adventures Ltd. Eric Anderson will provide opening remarks and address questions.

Under a NASA Space Act Agreement, Boeing is designing a spacecraft that will ferry up to seven people to the International Space Station and other Low Earth Orbit (LEO) destinations. Space Adventures has been marketing and selling orbital spaceflights for the last 10 years.

 The company successfully contracted and flown seven spaceflight participants on eight missions to the International Space Station.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

http://www.spacenews.com/venture_space/101022-bigelow-modules-interest-six-governments.html
ЦитироватьFri, 22 October, 2010
Bigelow Modules Draw Interest from Six Governments[/size]
By Amy Klamper

    LAS CRUCES, N.M. — Bigelow Aerospace says it has received formal expressions of interest from six governments in leasing space aboard the company's planned inflatable space habitats that could begin launching as soon as 2014.

    Robert Bigelow, founder and chief executive of North Las Vegas, Nev.-based Bigelow Aerospace, said the company has signed memoranda of understanding with the governments of Australia, Netherlands, Japan, Singapore, Sweden and the United Kingdom. These agreements are not financial commitments, he said, adding that he hopes to secure such commitments by 2012.

    "All these different countries have agencies or significant space departments, and our ambition is to first cultivate relationships with as many of those countries as we can," Bigelow said in an Oct. 20 interview. "In the process we've learned there's some significant dissatisfaction around the world with lack of access to the international space station, and the collateral expenses that are involved."

    Bigelow said about 80 percent of astronauts occupying the orbiting outpost are either American or Russian. "So 20 percent, roughly, isn't a lot left for the rest of the world," he said.

    Bigelow, a real estate and hotel industry tycoon who founded Bigelow Aerospace in 1999, has sunk roughly $210 million of his money into the venture, including development, production and launch of two prototype inflatable modules in 2006 and 2007 aboard modified Russian missiles. More recently, Bigelow Aerospace began a $20 million expansion of its North Las Vegas operation to include a 17,000-square-meter manufacturing facility slated for completion next year.

    The company's initial target market included space tourists but primarily was corporations that might benefit from experiments in the microgravity environment of Earth orbit.

    "Our business case has never been modeled on the dependency of tourists and space visitors; it's just too expensive, and people with that kind of money and ambition are I think too few too establish a solid business case," Bigelow said. He added that he does see a viable space tourism business for companies like Space Adventures, which arranges trips to the space station aboard Russian Soyuz spacecraft at around $30 million a seat.

    Bigelow said he saw an opportunity to expand his market to non-U.S. government clients after a meeting five years ago with Chile's lone astronaut. He said that drove home the notion that some countries lack the resources to send people into space despite a strong desire to do so.

    "That's when I really realized that I needed to expand our target market from corporations, which at the time I thought was the largest potential client base we might have," he said. "There's probably 50 or 60 countries in the world that have some sort of space ambition, and what the hell are they supposed to do?"

    Bigelow said the company recently revised its leasing options and pricing to allow smaller governments to participate.

    "I cut it down to one-year leases, six-month leases, three-year leases, so people can get their feet wet and decide, 'Is this for me?' before they commit more money," he said.

    "In the new leasing guide we're setting 2012 as a year where we would like to see some expression that's more serious in the way of deposits," he said. "We want to be there ready to launch all of our spacecraft, so that intersection for us is the 2014-2015 timeframe."

    Since launching the prototype Genesis 1 and Genesis 2 modules, Bigelow Aerospace has been developing larger structures planned for launch starting in 2014. But Bigelow said plans to loft two structures — the Sundance module and BA-330 expandable habitat — will depend on the availability of commercial astronaut transport services to low Earth orbit.

    "We will not launch those if it looks as though there are delays in transportation being able to be executed on a regular basis," he said. Routine access to low Earth orbit, he said, also depends on access to adequate launch facilities "without government interference."

    Bigelow is partnering with Chicago-based Boeing Co. to build a seven-person space capsule dubbed CST-100 with help from an $18 million fixed-price agreement with NASA, which is looking to foster commercial crew taxi services for the space station. That module would launch aboard a United Launch Alliance Atlas 5 rocket.

    Bigelow said Japan has expressed interest in building a commercial launch facility that could service the company's Asian and European clients.

    "There are many ways countries can partner to use these assets," he said. "It's a significant boost to a nation's image."
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

http://www.interfax.ru/society/news.asp?id=161085&sw=%EA%EE%F1%EC%EE%F1&bd=25&bm=9&by=2010&ed=25&em=10&ey=2010&secid=0&mp=0&p=1
ЦитироватьВ 2015 г. на орбите Земли начнут строить отель[/size]      

20 октября 2010 года 13:17

Москва. 20 октября. INTERFAX.RU - Началось тестирование системы жизнеобеспечения для космического отеля, который через несколько лет планирует развернуть на орбите американская компания Bigelow Aerospace.

"Процесс проверки дает нашим клиентам и нам самим уверенность, что мы движемся в правильном направлении и наши системы в полете будут безопасными и надежными", - прокомментировал начало испытаний владелец компании Роберт Бигелоу.

Тестирование проводится в рамках подготовки к намеченному на 2015 г. запуску в космос модуля Sundancer, объемом 180 куб.м., в котором могут проживать три человека. Проверка должна показать, что оборудование способно поддерживать жизнедеятельность людей длительное время, сообщает компания Bigelow Aerospace.

Во время тестирования будет проверяться работа систем контроля влажности и температуры, вентиляция, система удаления углекислого газа и др.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"