Бигелоу

Автор Logan, 26.09.2005 22:43:46

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Старый

Цитировать
Какаято оболочка не сильно надутая... :)
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Павел73

Дык поди сдулась уже  :) . Так, "по привычке" форму сохраняет... А внутри пусто  :wink: .
Будет не до космонавтики (С) Ронату.

Старый

ЦитироватьДык поди сдулась уже  :) . Так, "по привычке" форму сохраняет... А внутри пусто  :wink: .
Это снимок вскоре после запуска.
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Потусторонний

ЦитироватьКакаято оболочка не сильно надутая... :)
Муравьи дырку наружу прогрызли :lol:
На СД и ВА330 оболочку должны держать 2 слоя полос вектрана (ранее был кевлар). На Г1и Г2 держат тросы. Оболочка больше размером и не расправилась под давлением.


может и фэйк - внимательно не смотрел еще :roll:

Старый

ЦитироватьНа Г1и Г2 держат тросы. Оболочка больше размером и не расправилась под давлением.
 
Вот и я говорю что это макет имеющий мало отношения к заявленому. И призваный создать впечатление реального ведения работ.
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Павел73

Цитировать
ЦитироватьНа Г1и Г2 держат тросы. Оболочка больше размером и не расправилась под давлением.
 
Вот и я говорю что это макет имеющий мало отношения к заявленому. И призваный создать впечатление реального ведения работ.
А смысл? Рано или поздно опозориться и пустить под откос весь тот бизнес, который есть сейчас? :roll:
Будет не до космонавтики (С) Ронату.

Потусторонний

Цитировать
ЦитироватьНа Г1и Г2 держат тросы. Оболочка больше размером и не расправилась под давлением.
 
Вот и я говорю что это макет имеющий мало отношения к заявленому. И призваный создать впечатление реального ведения работ.
Так это когда было!? 2006 и 2007 год. Днепр у Космотраса был дешев :roll: ? Попробовали упрощенный опытный образец

Почему нет в инете рекламы "заплати цатьсот баксов - получих свою фотку на фоне Земли!"? Г-1 и Г-2 летать то летают, а хоть что-то там функционирует?

Старый

ЦитироватьТак это когда было!? 2006 и 2007 год. Днепр у Космотраса был дешев :roll: ?
Да, дёшов.
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Потусторонний

Bigelow Aerospace Sundancer Forward Propulsion System
Status: Completed

http://www.dynetics.com/services/space/bigelow-aerospace-sundancer-forward-propulsion-system
ЦитироватьOur innovative, "green" FPS operates on hydrogen and oxygen generated from water, sweat, and wastewater from Bigelow's proprietary Environmental Control Life Support System (ECLSS).
Самого ECLSS еще нет, а техвода которую оно должно производить из биомассы уже есть.

Потусторонний

отсюда http://moonandback.com/2011/11/29/moonandback-interview-with-robert-bigelow-part-2-space-stations-and-transport/
( до кучи. Как увидел в 50е НЛО и захотел в космос)

Bigelow Aerospace's Founder and CEO confirms the end of the Sundancer program, clarifies for MM his company's relationship with Boeing, and talks about the Olympus module.
СамДустер побоку, теперь будем делать сразу ВА330 и Олимпус (Монс)
Элон так не угонится за Робертом. уже нужно 25т.

завтра наверное сообщат о 3 части интервью


A Bigelow Aerospace inflatable habitation module looms out of the darkness at the American Museum of Natural History in New York.

Макет ВА330 в 1/3 уже в музее


01.12.2011 Появилась статья про третью часть  :lol: http://moonandback.com/2011/11/30/moonandback-interview-with-robert-bigelow-part-3-pluses-and-minuse/
In part 3 of his interview with MM, Bob Bigelow talks about potential launch vehicles for the BA 330 spacecraft, the story of SpaceX and the Genesis launch, and what he finds encouraging and discouraging about recent events in the space field.
заодно ссылка на завтрашнюю 4 часть
12/1/2011
http://moonandback.com/2011/12/01/moonandback-interview-with-robert-bigelow-part-4-highlights-and-plans/
In the last of his 4-part interview with MM, Bob Bigelow shares vignettes of his personal highlights running Bigelow Aerospace, mentions some of the other nations who have expressed interest in purchasing Bigelow modules, discusses the current state of buildout of Bigelow Aerospace headquarters, and more.

Потусторонний

http://www.reuters.com/article/2011/12/15/us-space-business-idUSTRE7BE21820111215
такси задерживаются, зависимость от России останется  до 2017г.
"It's one small step for Commercial Crew," said Bigelow Aerospace attorney Michael Gold, referring to NASA's space taxi development program. "And one giant leap for common sense."
"The difference between traditional government contracting and Space Act Agreements is night and day, added Gold, who oversees business growth for Bigelow Aerospace, which is developing commercial orbital habitats for research, government and business lease."
"It's the difference between a 30-page contract and one that could involve 3,000 pages of regulations," Gold said. "Even understanding what you're up against can take months of review by lawyers. If you want to spend more money on lawyers and less on launches, FAR (Federal Acquisition Regulation) is a terrific way to proceed."

avmich

"A Small Step for Commercial Crew, a Giant Leap for Common Sense"

That's how Mike Gold of Bigelow Aerospace described the decision announced in a telecon the morning of December 15 by NASA's William Gerstenmaier, head of the Human Exploration and Operations (HEO) Directorate.  In a U-turn from months of insisting that its Commercial Crew Program (CCP) was henceforward legally required to use onerous and costly Federal Acquisition Regulations (FARs), the Agency has concluded that it's OK after all to retain the proven, cost-efficient Space Act Agreements (SAA) framework of the preceding COTS and CCDev programs.

Хотелось бы всех (по крайней мере, заинтересованных в развитии американской и мировой космонавтики) поздравить - но, боюсь, это не последний аккорд...

instml

Bigelow Aerospace Ends Employee Furloughs, Resumes Limited Hiring
ЦитироватьWASHINGTON — Bigelow Aerospace, the North Las Vegas, Nev., developer of inflatable space habitats that laid off almost half its employees in September, is ending a "furlough Friday" policy it had instituted for the remaining work force and is looking to do some hiring, according to a company official.

"The furlough has been terminated and new hiring is occurring," Mike Gold, Bigelow Aerospace's director of Washington operations and business growth, said in a March 20 telephone interview.

Gold would not say how many new employees Bigelow wanted to bring on, or what sort of work they would be doing.

A former employee with knowledge of the company's latest personnel moves told Space News that Bigelow employees had been working at reduced wages and taking one unpaid "furlough Friday" per pay period since last summer, and that the last of these was March 16.

The former employee added that the new hires would likely be model makers who will start construction of a mock-up for the company's BA-2100 Olympus module. That module would be even larger than the six-person BA 330 habitat, a structure with some 330 cubic meters of internal volume that Bigelow has been working on, and which the company intends to market to sovereign and private clients.

Bigelow laid off about 40 employees in late September, leaving the company with about 50 workers. At the time, the company said it was being forced to scale back its operations because it was still waiting for U.S. industry to field a crew transportation system that could fly paying customers to Bigelow's stations in low Earth orbit.

Bigelow launched two prototype habitats to low Earth orbit in 2006 and 2007 but has not flown anything to space since. In addition to ending the furloughs and looking to hire, Bigelow is keeping busy by courting NASA as a customer. The company wants to build an inflatable module that could be anchored to the international space station. Called a Bigelow Expandable Activity Module, or BEAM, Gold said that the company has been negotiating with NASA for about two years on the potential deal, and that Bigelow has completed various planning and development milestones for NASA.

"We've been in a series of discussions with NASA over the past two years, with regard to the BEAM project," Gold told Space News. "They were initiated as part of a proposal in 2010, and we're hopeful an announcement will be made in the not-too-distant future."

NASA gave no sign that a deal with Bigelow was imminent. "We do have a no-cost contract with Bigelow to cover early requirements development [for BEAM] but it is not for the flight article," NASA spokesman Josh Buck said in a March 20 email. "The Agency has not made a decision to go to a flight system yet."

Besides inflatable habitats, Bigelow is working with Boeing Space Exploration of Houston on that company's CST-100 space capsule. Boeing is expected to propose that vehicle, paired with a United Launch Alliance Atlas 5 rocket, as its entry for the third round of NASA's Commercial Crew Program. NASA is expected in July or August to make awards, worth $300 million to $500 million over 21 months, to at least two teams vying to develop privately owned astronaut transportation systems.

Boeing has received funding under previous Commercial Crew Program awards, as have Space Exploration Technologies Corp., Blue Origin, and Sierra Nevada Space Systems. All four are expected to submit entries for the program's third round, bids for which are due March 23.
http://www.spacenews.com/venture_space/120320-bigelow-aerospace-ends-furloughs.html
Go MSL!

Wishbone

Надо трижды сплюнуть, хотелось бы, чтобы они остались в живом состоянии.

Wishbone

http://www.physorg.com/news/2012-03-gallons-tunnel-inflatable-stopper.html

Надувнушка из вектрана останавливает потоп в метро...

Петр Зайцев

Г-н. Мулхолланд из Боинга сболтнул, что дескать "они (т.е. Биглоу) близки к подписанию контракта с МКС (очевидно оговорился, должно быль "с NASA") о доставке модуля". Во как, болтун - находка для шпиона.
http://www.space.com/15173-boeing-cst100-spaceship-update.html

SFN

ЦитироватьГ-н. Мулхолланд из Боинга сболтнул, что дескать "они (т.е. Биглоу) близки к подписанию контракта с МКС (очевидно оговорился, должно быль "с NASA") о доставке модуля". Во как, болтун - находка для шпиона.
http://www.space.com/15173-boeing-cst100-spaceship-update.html
Его уже похоронили :roll: а он снова появляется :roll:  http://www.novosti-kosmonavtiki.ru/phpBB2/viewtopic.php?p=806385#806385
http://www.nasa.gov/pdf/458816main_FTD_InflatableModuleMission.pdf


instml

SpaceX и Bigelow Aerospace объединят усилия на рынке космических услуг
ЦитироватьМОСКВА, 11 мая - РИА Новости. Американские компании - SpaceX, которая создает ракеты-носители и космические корабли, и Bigelow Aerospace, которая намерена создать на орбите гостиницу для космических туристов - договорились объединить усилия в продвижении своих услуг на международном рынке, говорится в сообщении SpaceX.

Компании намерены в "одном пакете" предлагать клиентам полеты на орбиту на борту космического корабля Dragon, созданном SpaceX, и пребывание в орбитальной гостинице BA 330, которую планирует создать Bigelow Aerospace.

"Вместе мы будем предоставлять уникальные услуги для государств или корпораций, которые намерены в течение продолжительного срока иметь возможности для работы их сотрудников в космосе", - отметил президент SpaceX Гвинн Шотвелл (Gwynne Shotwell).

Космическая станция BA 330 будет представлять собой надувную конструкцию с обитаемым объемом в 330 кубометров, где смогут жить до шести человек. Bigelow Aerospace планирует соединять вместе два или более модуля BA 330 и предоставлять государственным организациям, университетам и коммерческим фирмам место для экспериментов в условиях невесомости.

В 2006 и 2007 году компания с помощью российской конверсионной ракеты "Днепр" вывела на орбиту два модуля-прототипа надувной станции - Genesis I и Genesis II.

Компания SpaceX помимо ракет-носителей Falcon создает космический корабль Dragon. Его грузовая версия, как ожидается, в конце мая совершит свой первый полет к МКС. Пилотируемый вариант сможет доставлять на орбиту экипаж до семи человек.

Bigelow Aerospace и SpaceX намерены начать свою совместную работу с Азии. Представители обеих компаний планируют провести встречу с чиновниками японского правительства вскоре после запуска ракеты Falcon 9 и корабля Dragon, запланированного на 19 мая.
http://www.ria.ru/science/20120511/646463962.html
Go MSL!

Valerij

ЦитироватьNASA contracts benefit North Las Vegas outfit[/size]
By Jennifer Robison
LAS VEGAS REVIEW-JOURNAL[/size]
Posted: Aug. 4, 2012 | 2:02 a.m.

The private space race is affecting a small Las Vegas company.

NASA on Friday announced that it will give three aerospace companies more than $1.1 billion to build small spacecraft to take astronauts to the International Space Station. Two of those businesses - Boeing Co. of Houston and Space Exploration Technologies of California - have partnered with North Las Vegas-based Bigelow Aerospace on orbit-related projects.

Robert Bigelow, owner and president of Bigelow Aerospace, called the funding "more aggressive" than prior NASA contracts and said he was "very happy" about the ramped-up investment, which will nearly double the workforce at his North Las Vegas plant.

Bigelow Aerospace began working with Space Exploration Technologies, or SpaceX, in May to promote business and research space travel to governments and businesses that would use SpaceX's Dragon reusable spacecraft launched atop its Falcon rocket to reach Bigelow's orbiting BA 330 space habitat.

Bigelow Aerospace has also launched two of its Genesis satellites into orbit using Russian rockets. It's working with Boeing to develop a spacecraft to ferry crews to the International Space Station and, eventually, to Bigelow space stations. In May, the two companies conducted parachute drop tests of the spacecraft at the Delamar Dry Lake Bed near Alamo.

Bigelow Aerospace won't directly see any of the NASA funds, except "a very small fraction" as a Boeing testing and fabrication contractor. But the money will allow Boeing and SpaceX to perfect a way to get to Bigelow's space habitat, where governments and corporations could conduct space research and training if they fail to land a coveted seat on the six-person International Space Station.

Bigelow said NASA is to distribute additional funds from 2013 to 2015. Combine the possibility of sustained federal contracts for Bigelow Aerospace's partners with an increasing interest in space exploration among other nations and businesses, and Bigelow sees the need for new investments. The company just opened a 185,000-square-foot addition, bringing its North Las Vegas plant up to about 350,000 square feet. It slashed its work force from 150 before the recession to 50 during the downturn; now, it's looking to jump back up to 90 workers by Christmas. It's hiring structural, mechanical and electrical engineers, as well as chemists, molecular biologists and workers who craft composite spacecraft parts.

Bigelow said he has marked 2016 as a year when spacecraft availability will meet growing customer demand, and things really take off for the business.

"This is an embryonic situation where we've been in research-and-development mode for the last decade," Bigelow said. "As with anything you're trying to create from scratch, it takes a while to finally get to a point where you have something that's marketable. We are starting to approach that point in our little company."

Bigelow said the company has ambitions beyond low-Earth orbit: He's looking at getting involved in travel to the moon and even to Mars.

This is the third phase of NASA's efforts to get private space companies to take over the job of the now-retired space shuttle. Once the spaceships are built, NASA plans to hire the private companies to taxi astronauts into space within five years. Until they are ready, NASA is paying Russia to do the job

In addition to Boeing and SpaceX, NASA gave funding to SpaceDev, Inc., a Colorado-based wholly owned subsidiary of Sierra Nevada Corp. of Sparks.

NASA's commercial crew development program started with seven commercial companies.

The Associated Press contributed to this report.
http://www.lvrj.com/business/nasa-contracts-benefit-north-las-vegas-outfit-164988796.html

Уилбер Райт: "Признаюсь, в 1901-м я сказал своему брату Орвиллу, что человек не будет летать лет пятьдесят. А два года спустя мы сами взлетели".