AFSPC-5: X-37B OTV-4, ULTRASat, LightSail A - Atlas V 501 (AV-054) - Канаверал SLC-41 - 20.05.2015 15:05 UTC

Автор Salo, 29.03.2015 11:50:59

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.



тавот

ЦитироватьВВК пишет:

Мои поздравления Энергомашу
ULA не парятся вопросами импортозамещения. А Роскосмосу это ипортозамещение очень боком выйдет, и в самое ближайшее время. Как то - переход на "отечественную" элементную базу. Дров наломают знатно...
Three, two, one, ignition, and liftoff !

Охотник утки, пьющий водки !

Это ещё не сверхтяж, но уже и не супертяж.© Д.О.Р.

Salo

В ULA не парятся. За них парится Маккейн с компанией.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

che wi

Проблемы с парусником.

ЦитироватьPasadena, Ca. (May 26, 2015) – After a successful launch into orbit aboard a United Launch Alliance Atlas V rocket out of Cape Canaveral, The Planetary Society's LightSail™ spacecraft went silent after two days of communications. The solar sailing spacecraft test mission, a precursor to a 2016 mission, has been paused while engineers explore a suspected software glitch that is believed to have affected communications. A reboot is necessary to continue the mission. Upon reboot, the LightSail team may initiate manual deployment of the spacecraft's Mylar® solar sails. Bill Nye (The Science Guy), CEO at The Planetary Society, issued the following statement:

"A problem like this teaches you more about your spacecraft than a mission that's trouble-free. This is our test flight, and we have a healthy spacecraft in a stable orbit. Soon, we expect our little LightSail to reboot on its own, and we can get down to business up there. After 39 years, I can hang in for a few more weeks."
http://www.planetary.org/press-room/releases/2015/bill-nye-the-planetary-1.html

тавот

#85
Цитироватьche wi пишет:

Проблемы с парусником.


Как всегда кодеры накосячили - переполнение CSV-файла до 32 MB приводит к зависанию системы. Выяснили уже после запуска. Теперь только hard reset спасёт - надеются на шальную ТЗЧ.

http://www.planetary.org/blogs/jason-davis/2015/20150526-software-glitch-pauses-ls-test.html

Непонятно, что они время тянули - сразу парус не раскрыли ? Там ещё какая то проблема с гироскопами была сразу после отделения ( отключали вручную ).
Three, two, one, ignition, and liftoff !

Охотник утки, пьющий водки !

Это ещё не сверхтяж, но уже и не супертяж.© Д.О.Р.

Брабонт

#86
Краундфайндинг, организованный Грегом Робертсом, принёс положительные результаты. Челнок найден на орбите ~ 312 х 325 км, 38°
Пропитый день обмену и возврату не подлежит

Александр Ч.

тавот, если я правильно понял, то речь идёт об исчерпании доступной памяти в 32Мб, из-за того что размер файла лога не контролируется и не делается периодическое усечение этого файла. Исправленный софт у них есть, залить не успели. Что касается паруса, то по плану его должны были развернуть числа 20 июня.
Ad calendas graecas

тавот

ЦитироватьАлександр Ч. пишет:

речь идёт об исчерпании доступной памяти в 32Мб
В принципе это я и имел в виду. Довольно распространённая проблема там, где генерируется лог. По неопытности упустили этот момент, теперь могут потерять и аппарат.
Three, two, one, ignition, and liftoff !

Охотник утки, пьющий водки !

Это ещё не сверхтяж, но уже и не супертяж.© Д.О.Р.

тавот

ЦитироватьВиктор Воропаев пишет:

Краундфайндинг , организованный Грегом Робертсом, принёс положительные результаты.
Как бы этому "краундфайдингу" ребята из USAF атата не сделали. Случись такое у нас, уже бы хмурые дяди вели с зачинателями "профилактические беседы".
Three, two, one, ignition, and liftoff !

Охотник утки, пьющий водки !

Это ещё не сверхтяж, но уже и не супертяж.© Д.О.Р.

Salo

http://spaceflightnow.com/2015/05/27/x-37b-spaceplanes-orbit-discovered/
ЦитироватьX-37B spaceplane's orbit discovered       
Posted on May 27, 2015 by Justin Ray  

Credit: Boeing
 
CAPE CANAVERAL — Hobbyists who keep track of the skies with remarkable precision have found the U.S. Air Force's mini space shuttle in its no-longer-secret orbit around the Earth.
The X-37B craft, making the program's fourth mission into space, was launched May 20 from Cape Canaveral atop a United Launch Alliance Atlas 5 rocket.
The ascent entered a news blackout about five minutes after liftoff, as the Centaur upper stage began its burn to put the spaceplane into low-Earth orbit.
It wasn't until later that officials confirmed the launch had gone smoothly for the Orbital Test Vehicle mission No. 4. It is believed the Centaur deployed X-37B about 19 minutes into flight.
Observers this week spotted the craft flying overhead in a 194 by 202 mile orbit (312 X 325 km), tilted 38 degrees relative to the equator.
That perch is lower than previous X-37B missions and the inclination is lower, too.
"OTV 4 entered the lowest initial altitude of the program," said Ted Molczan, a respected satellite observing hobbyist.
"The ground track nearly repeats every 2 days. Frequently repeating ground tracks have been a common feature of the program. This could be an indication of a surveillance mission, or it may offer some operational advantage I have yet to figure out."
Although the Air Force revealed two experiments to be conducted on this fourth mission — an electric propulsion thruster test and materials exposure in the space environment — much was classified about the flight, including the orbit, mission duration and even which of the two X-37B spaceplanes is making the trip.
"The X-37B testbed platform is unique because we can tailor to specific user needs and return experiments back to post-flight inspection," said Ken Torok, Boeing's director of experimental systems.
"Reliability, reusability and responsiveness of the X-37B will fundamentally change how we perform future space missions."
OTV 1 (first flight of Vehicle No. 1)
 Launch: April 22, 2010
 Landing: Dec. 3 2010
 Duration: 224 days
OTV 2 (first flight of Vehicle No. 2)
 Launch: March 5, 2011
 Landing: June 16, 2012
 Duration: 469 days
OTV 3 (second flight of Vehicle No. 1)
 Launch: Dec. 11, 2012
 Landing: Oct. 17, 2014
 Duration: 675 days
"These missions have proven the reliability and flexibility of the system to support a variety of experiments," Torok said.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"



тавот

Теперь ребут будут делать ежедневно, что бы избежать переполнения csv-файла.
Three, two, one, ignition, and liftoff !

Охотник утки, пьющий водки !

Это ещё не сверхтяж, но уже и не супертяж.© Д.О.Р.

che wi

ЦитироватьUpdate, June 1: Tomorrow's solar sail deployment has been rescheduled to Wednesday to allow for additional image capture and downlink testing.
http://www.planetary.org/blogs/jason-davis/2015/20150531-lightsail-possible-tuesday-deploy.html

тавот

Получена первая картинка с камер

https://twitter.com/jasonrdavis/status/605751430461284353/photo/1

Завтра раскрытие паруса. Удачи команде !
Three, two, one, ignition, and liftoff !

Охотник утки, пьющий водки !

Это ещё не сверхтяж, но уже и не супертяж.© Д.О.Р.

che wi

Цитироватьтавот пишет:
Завтра раскрытие паруса. Удачи команде !
Возможно, позже.

ЦитироватьJason Davis ‏@jasonrdavis  · 4h ago

May push sail deployment to Thurs or Fri. Still finalizing ops flow for deleting test imagery, verifying cams ready.


тавот

#98
Солнечные батареи раскрыты в 12:10 UTC, ожидают изображения с внешних камер.

Jason Davis @jasonrdavis

LightSail solar panel deployment was commanded at 8:10 EDT. Rotation rates point toward success, but need confirmation w/ imagery.

http://sail.planetary.org/missioncontrol.php
Three, two, one, ignition, and liftoff !

Охотник утки, пьющий водки !

Это ещё не сверхтяж, но уже и не супертяж.© Д.О.Р.

che wi

Как-то не заладилось у парусника, теперь уже "глюк" с батареями.

ЦитироватьThe LightSail test spacecraft has fallen silent for a second time, less than a day after completing what appeared to be a successful solar panel deployment. Mission managers believe the CubeSat's batteries are in a safe mode-like condition designed to protect the electronics until power levels are safe for operations.

In an e-mail summary sent this afternoon, mission manager David Spencer said before contact was lost, LightSail's batteries did not appear to be drawing current from the solar arrays; nor were they properly shunting power to the spacecraft's subsystems.

"Following solar panel deployment," he wrote, "it was noticed that all of the battery cells were drawing near zero current. This indicated that the batteries were likely in a fault condition stemming from the solar panel deployment event." 
http://www.planetary.org/blogs/jason-davis/2015/20150604-lightsail-silent-again.html