Х-37 как прототип

Автор НИИзнайка, 29.04.2010 03:35:29

« назад - далее »

0 Пользователи и 2 гостей просматривают эту тему.

Димитър

ЦитироватьИ космонавтус пешком в скафандре перелазит...
А на картинках Х-37С стыковочные узды видны:

ЦитироватьX-37C
[/code]

frigate

Article Boeing X-37C Crew Vehicle from Space Safety Magazine October 8, 2011 8:45 am by Andrea Gini

Crew carrying X-37C conceptual study (Credits: AIAA/Grantz/Boeing).

Proportional view of the X-37B, the X-37C and the Space Shuttle (Credit: AIAA/Grantz/Boeing).

ISS rendezvous and berthing of a cargo carrying X-37B with the ISS (Credit: AIAA/Grantz/Boeing).

Source: Space.com: All about our solar system, outer space and exploration
"Селена, луна. Селенгинск, старинный город в Сибири: город лунных ракет." Владимир Набоков

АниКей

Цитировать"Boeing X-37B" выведет людей в космос[/size]
http://www.newsland.ru/news/detail/id/805531/
В компания «Boeing» заявили, что намерены в ближайшее время на базе космического аппарата «X-37B» создать новый усовершенствованный космический аппарат многократного использования, который способен будет доставлять на МКС (Международную космическую станцию) самые разнообразные грузы. Эксперты компании также считают, что укрупненный вариант «X-37B» в перспективе сможет доставлять на низкую околоземную орбиту и людей.

Одно из подразделений «Boeing Phantom Works» ведет работы по проекту «X-37B» только по заказу американских военно-воздушных сил. Используют военные этот космический аппарат для ведения своих секретных исследований и отработки таких же секретных космических технологий. Сейчас аппарат класса «X-37B Orbital Test Vehicle 2» (OTV-2) выполняет задания армии США и находится в космосе. Первый космический аппарат «OTV-1» провел в космосе 224 дня, 9 часов и 24 минуты. Он находился в космическом пространстве с 22 апреля по 3 декабря 2010 года. «OTV-1» побил рекорд по длительности пребывания в космосе космических аппаратов многоразового использования.

7 октября Артур Грэнц (Arthur Grantz), главный инженер Подразделения экспериментальных систем компании «Boeing», заявил, что «X-37B» без дополнительных вложений может быть модернизирован и преобразован. Он сможет выполнять такие же задачи, как европейский корабль «ATV», японский «HTV» и российский «Прогресс».

На данный момент конструкция корабль «X-37B» имеет такие размеры - шириной 4.5 метра и длиной 8.8 метров. Его вес чуть меньше 5 тонн. Модернизированный корабль многоразового использования, получивший название X-37C», при больших габаритах будет иметь такие же пропорции. Проект «X-37C» может быть беспрепятственно реализован при нынешнем уровне технологической базы. А каждый собранный узел, который можно будет использовать в новом космическом аппарате, уже прошел тестирование на околоземной орбите по программе «X-37B».
А кто не чтит цитат — тот ренегат и гад!

ronatu

Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

ronatu

Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

sol

Так!

А где сабж ?

И "не пора ли на Землю?" (с) Отроки во Вселенной
Массаракш!

Жизнь - это падение в пропасть неизвестной глубины и заполненную туманом.

LG

Спасаемая (отстреливаемая) кабина... :?
Но вот 6 челов не вижу. Они что там - в ряд по однуму сидят?

Потусторонний

Цитироватьhttp://rnd.cnews.ru/army/news/line/index_science.shtml?2011/10/17/460340
Цитироватьнаиболее интересным является возможность транспортировки NanoEye в грузовом отсеке беспилотного шаттла X-37B. При массе полезной нагрузки в 900 кг, беспилотный космический корабль сможет находиться в длительном (до 270 суток) патрулировании в космосе и в случае необходимости выводить на нужную орбиту около 10 спутников NanoEye.

http://candicelanier.blogspot.com/2011/10/meet-armys-tiny-spy-satellite.html
http://www.defence-industries.com/articles/nanoeye-eye-tech.html
ЦитироватьThere is an underserved small satellite market, and it's very difficult to get a single small satellite to orbit," Scorpius believes it shall satisfy the market of satellites.
http://defensetech.org/2011/10/12/the-armys-tiny-future-spy-satellite/
ЦитироватьPretty cool. It could be very useful in environments where weather or the need to remain completely hidden from the enemy prevent ground troops from launching a small drone. Imagine clouds of these things waiting above warzones, ready to take satellite pictures on demand. The big question is, how do you get them into orbit cheaply, the X-37B?
Этот спутник для комбата не знают чем выводить. X37B в предположениях.

ronatu

Поправочка - X37B :wink:
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

Потусторонний

ЦитироватьСпасаемая (отстреливаемая) кабина... :?
Но вот 6 челов не вижу. Они что там - в ряд по однуму сидят?

ИМХО X-37C еще только концепт. Сиденья в один ряд, но некоторые обозреватели требуют еще карету скорой помощи. :roll:
ЦитироватьIf the X-37C is produced, it will be roughly twice the size of its predecessor. The X-37B is about 29 feet long; this new version of the mini shuttle would be approximately 48 feet in length. The X-37C is estimated at being approximately 165-180 percent larger than the X-37B. This increase in the size requires a larger launch vehicle.
This larger size also highlights plans to have the spacecraft carry 5 or 6 astronauts – with room for an additional crew member that is immobilized on a stretcher.
Кабина пока не выглядит отстреливаемой. ИМХО у отделяемых кабин линии разделения не поперечные, а наклонные.  :roll:
Если будут X-37C заниматься, то пройдут так или иначе все стадии САС "Клипера"

sol

Когда на Землю?
Массаракш!

Жизнь - это падение в пропасть неизвестной глубины и заполненную туманом.

ronatu

At the end of November, the mysterious X-37B robot spaceplane will reach a critical point in its mission.

This time will mark the end of the official 270-day endurance limit of the semi-secret military shuttle.

The X-37B could be getting ready to come home.

But will it?
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

ronatu

Everything we know suggests that it's identical to the first vehicle. There has been even less discussion of this second mission than the first.

We don't know if is carrying or doing anything different to the first mission. But it has clearly done something new. It's already been in space for much longer than its predecessor.

Will it come down before its 270 days are up? I suspect not. I believe that the second X-37B will try to push the endurance of this spacecraft for a bit longer.

We don't really know how long this vehicle can survive in space. The official endurance figure could be a conservative estimate, or possibly tinged with a little strategic deception.

The next few days will be educational. Nobody has specified a re-entry date in open forums. Let's see what happens.

http://www.space-travel.com/reports/Come_Home_X_37B_999.html
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

Reader

ЦитироватьВсе, что мы знаем, предполагает, что это идентично первому транспортному средству. Было даже меньше обсуждения этого второго полета чем первое.
Мы не знаем, несет ли или делает что-нибудь различное к первому полету. Но это ясно сделало кое-что новое. Это уже находится в космосе для намного дольше чем его предшественник.
Это снизится прежде, чем его 270 дней? Я подозреваю нет. Я полагаю, что второй X-37B попытается выдвинуть выносливость этого космического корабля некоторое время дольше.
Мы действительно не знаем, как долго это транспортное средство может выжить в космосе. Официальное усталостное число могло быть консервативной оценкой, или возможно окрашенный в небольшой стратегический обман.
Следующие несколько дней будут образовательными. Никто не определил возвращаемую дату на открытых форумах. Давайте видеть то, что случается

SpaceR

ЦитироватьЕсли будут X-37C заниматься, то пройдут так или иначе все стадии САС "Клипера"
ИМХО вряд ли кто-то за это заплатит при наличии открытого уже финансирования по КК Orion, Dragon, CST-100, Dream Chaser.
Аппаратик, как ни крути, будет дороже любого из них. Да и военные/секретные технологии имеют место, что тоже не в бонус.
Разве что на отчёт-другой - и то больше для пиара и набора авторитета участников команды Х-37В.

bavv

http://www.vz.ru/news/2011/11/30/542671.html
ЦитироватьВозвращение с орбиты космоплана США отложено на неопределенный срок[/size]

30 ноября 2011, 03::48

Посадка экспериментального космического аппарата X-37B производства компании Boeing, который находится на околоземной орбите с 6 марта 2011 года, отложена на неопределенное время.

Беспилотный самолет, внешне напоминающий спейс-шаттл, хотя и меньше его по размерам, является секретной разработкой Boeing и NASA.

Он должен был совершить посадку на авиабазе Ванденберг в Калифорнии на этой неделе, но по заявлению американских ВВС, миссия корабля будет продлена. Дата посадки пока не называется.

Это уже второй орбитальный самолет этой серии.

Первый приземлился в декабре 2010 года, проведя на орбите более семи месяцев.

NASA сообщало, что целью полета X-37B является испытание систем управления и навигации корабля. Однако конечная цель эксперимента в значительной степени остается загадкой, передает BBC.

Saul

Может ретранслятором к "Фобос грунту" пригодится.
Личн. изобр. ректификация и др. http://inventions.at.ua/publ/

АниКей

Цитироватьhttp://www.spaceflightnow.com/news/n1111/29otv2/
Military space shuttle receives mission extension[/size]
BY STEPHEN CLARK
SPACEFLIGHT NOW
Posted: November 29, 2011

Quietly orbiting Earth since March, the U.S. Air Force's second X-37B space plane will surpass its 270-day design life Wednesday with no sign the clandestine spacecraft is landing any time soon.


Artist's concept of the X-37B space plane in orbit. Credit: Boeing
 
The X-37B has been in orbit since March 5, when an Atlas 5 rocket hauled the two-ton, 29-foot-long spacecraft into space from Cape Canaveral, Fla.

"On-orbit experimentation is continuing," said Air Force Maj. Tracy Bunko, an spokesperson for the Secretary of the Air Force. "Though we cannot predict when that will be complete, we are learning new things about the vehicle every day, which makes the mission a very dynamic process."

The winged spaceship's specific mission is secret, as is the contents of the craft's unpressurized cargo hold. But the Air Force says its purpose is to haul experiments and other small payloads to space and return them intact.

It's circling 210 miles overhead moving at more than 17,000 mph, but the stubby-winged spaceship is designed to glide back to Earth guided by GPS navigation signals and touch down precisely on a runway in California.

Air Force officials said the X-37 was designed to fly in space for up to 270 days, but engineers will extend the mission beyond its nine-month baseline.

"We initially planned for a 9-month mission, but will continue to extend it as circumstances allow," Bunko said in a statement released to Spaceflight Now. "This will provide us with additional experimentation opportunities and allow us to extract the maximum value out of the mission."

With wings, tail stabilizers and cargo bay doors, the reusable X-37B resembles a space shuttle orbiter. It's about a quarter of the size of an orbiter, and its thermal blankets and heat shield tiles give the craft a checkered black, gray and white color.

But the space plane's tiles are tougher than the shuttle's, its electromechanical flight control system replaces the orbiter's hydraulic actuators, and the X-37B is powered by a deployable solar panel instead of cryogenic fuel cells.


The X-37B launched March 5 inside the payload fairing of an Atlas 5 rocket. Credit: U.S. Air Force
 
The upgrades allow the X-37B to stay in orbit months longer than the space shuttle, which was limited to missions lasting about two-and-a-half weeks, according to Air Force officials.

The X-37B is also called the Orbital Test Vehicle.

The Air Force says it will not announce the return date until landing nears. The military revealed the first X-37 mission's homecoming a day before it flew to a successful landing at Vandenberg Air Force Base, Calif.

When engineers decide to end the mission, the X-37 will fire a thruster to drop from orbit and plunge back into the atmosphere. The space plane will be shielded from scorching temperatures by ceramic tiles as it soars over the Pacific Ocean, and its guidance computer will autonomously hone in on 15,000-foot runway at Vandenberg.

The inaugural X-37 orbital mission, which ended last Dec. 3 after 224 days in space, accomplished the first U.S. automatic landing from space on a runway. The Soviet Union's Buran space shuttle achieved the feat in 1988.

Built by Boeing Co., the X-37 space plane started off as a NASA project. The Defense Department took over in 2004, and responsibility for the X-37 ended up with the Air Force in late 2006.

Boeing built two space-worthy X-37s. Before approving plans to launch the current mission, engineers inspected the first craft after its return last year.

Last year's flight demonstrated the craft could operate in space and successfully return. Going into this year's mission, officials said they would further explore the craft's capabilities, including a longer stay in orbit and accepting worse weather conditions for landing.


The first X-37B space plane landed at Vandenberg Air Force Base on Dec. 3, 2010. Credit: Boeing
 
For now, the Air Force plans to maintain silence on the progress of the current mission.

"We won't have anything else to say until we announce a landing date, which has not yet been determined," Bunko said.

Ted Molczan, a respected satellite tracker based in Canada, said the ongoing mission has maintained its orbit between 200 miles and 215 miles in altitude since launch. Last year's flight conducted more orbit adjustments, possibly to test the craft's propulsion system.

Managed by the Air Force Rapid Capabilities Office, headquartered in the Pentagon, the Orbital Test Vehicle program tentatively plans a third flight in the future. But the Air Force will not release a date for the next mission.

Lt. Col. Tom McIntyre, the X-37 program director, said more information on another flight could be released by the end of the year.
А кто не чтит цитат — тот ренегат и гад!

Александр Ч.

ЦитироватьAir Force extending mission of mysterious X-37B space plane

By W.J. Hennigan, Los Angeles Times
Wed Nov 30 2011 12:00 AM
...
"We initially planned for a nine-month mission, which we are roughly at now, but we will continue to extend the mission as circumstances allow," Lt. Col Tom McIntyre, the spacecraft's systems program director, said in a statement. "Keeping the X-37 in orbit will provide us with additional experimentation opportunities and allow us to extract the maximum value out of the mission."
http://mobile.latimes.com/p.p?m=b&a=rp&id=1254642&postId=1254642&postUserId=7&sessionToken=&catId=6220&curAbsIndex=1&resultsUrl=DID%3D6%26DFCL%3D1000%26DSB%3Drank%2523desc%26DBFQ%3DuserId%253A7%26DL.w%3D%26DL.d%3D10%26DQ%3DsectionId%253A6220%26DPS%3D0%26DPL%3D3
Ad calendas graecas

Дмитрий В.

ЦитироватьЭтот аппарат не даёт ничего нового. Никаких новых возможностей. Вообще ничего.

Длительные испытания в условиях космоса различных компонентов перспективных КА с возможностью их "нежного" возвращения на землю.
Lingua latina non penis canina
StarShip - аналоговнет!