GEOStar-3

Автор Александр Ч., 10.03.2014 18:43:49

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Александр Ч.

Orbital Introduces the GEOStar-3 Commerical Communications Satellite Platform                                                                  
Спойлер
(Dulles, VA 10 March 2014) – Orbital Sciences Corporation (NYSE: ORB), one of the world's leading space technology companies, today introduced its GEOStar-3TM satellite platform, stating the program is now ready for delivery to commercial satellite operators on production schedules of 24 to 27 months. The medium-class GEOStar-3 platform is an extension of Orbital's highly successful small-class GEOStar-2 bus that has led its market niche for the past decade. This evolutionary technology upgrade represents an incremental expansion of the company's flight-proven, low-risk product line, based on a standard platform with configure-to-order payload flexibility to maximize customer value for fixed satellite services (FSS), direct to home (DTH) and high throughput satellite (HTS) applications. 
"The enhanced capacity, flexibility and scalability of the GEOStar-3 platform enables us to address the requirements of the medium-size satellite market, offering customers more payload power, higher throughput and better overall value," said Mr. Christopher Richmond, Orbital's Senior Vice President of its Communications Satellite business unit. "This product expands Orbital's addressable market, while improving our reliability and delivery schedules to customers around the world, including the high-growth, high-throughput satellite segment."
The GEOStar-3 platform incorporates key enhancements that evolved from the GEOStar-2 bus, including an upgraded electrical power system that boosts payload power capability from 5 kilowatts up to 8 kilowatts and a physically larger bus allowing the vehicle to support communications payloads weighing up to 800 kilograms.
The company is currently under contract to deliver the first GEOStar-3 in early 2016 and is in active negotiations with several other customers for additional orders, including for its new hybrid electric propulsion (EP) platform option. The hybrid GEOStar-3 design uses traditional chemical propulsion to reach orbit in a matter of days, not months like a full EP satellite, and then performs station-keeping operations for 15 years or more with EP, resulting in an optimum mass-efficient system. 
Orbital also designed the GEOStar-3 platform to enable dual-launch configurations. The ability to stack two GEOStar satellites on a single launch vehicle significantly reduces the overall system cost and provides the widest array of launch options possible, a key benefit of the GEOStar-3 platform to Orbital's customers.
The GEOStar-3 satellite will continue Orbital's tradition of industry-leading short-cycle delivery schedules. The company's small-class GEOStar-2 spacecraft are regularly delivered in 22 to 24 months and the company expects to deliver the medium-class GEOStar-3 spacecraft in 24 to 27 months. Like the GEOStar-2 satellite, the GEOStar-3 platform is designed for a service life of at least 15 years.
[свернуть]
Ad calendas graecas

ОАЯ

Как можно понять или объяснить простыми словами  фразу:
"усовершенствованная полярная система-рекапитализация (EPS-R)" ?
Из этого


ОАЯ

В сумме получается следующее:

«Полезная нагрузка Enhanced Polar Systems-Recapitalization обеспечит тактическую сверхвысокочастотную спутниковую связь для американских войск, действующих в высоких широтах, где спутники Milstar с расширенной сверхвысокочастотной связью (AEHF) не обеспечивают полного покрытия

https://www.airandspaceforces.com/space-force-payloads-norway-satellites-launch/

Почему такое вычурное название? Видимо потому, что

«Это первый случай, когда действующая полезная нагрузка американских военных размещена на коммерческом спутнике, управляемом партнёром-союзником, и это создаёт модель для будущего международного сотрудничества»

https://breakingdefense.com/2024/08/friends-in-high-places-space-force-entrusts-military-payload-to-norwegian-firm-in-comsat-launch/

Было изначально ясно, что идея дохлая, но выяснилось это только в конце:

«В июле 2023 года корпорация «Рэнд» в своём анализе проектов сотрудничества ВВС с союзниками в сфере безопасности, в том числе EPS-R, написала: «В рамках Арктической спутниковой широкополосной миссии возникли бюджетные, бюрократические, нормативные, культурные и технические барьеры, причём бюрократические и нормативные барьеры были наиболее проблематичными». На подписание меморандума о взаимопонимании ушло почти два года, несмотря на то, что руководители оказывали давление на чиновников, отвечающих за закупки, чтобы заключить сделку...
Международная сложность будет и дальше оставаться проблемой. Аналитики Rand отметили, что «большой размер и сложность этих программ, а также отсутствие единого мнения в рамках сотрудничества США в области [космической безопасности] ставят под сомнение масштабы и темпы сотрудничества»

Но все-таки:

« «В конечном счёте, по сути, мы можем изолировать полезную нагрузку Космических сил от остальной части платформы... чтобы они не обменивались информацией и не были связаны между собой. Таким образом, вы получаете все преимущества этой платформы, этого полёта, этого источника питания и всего остального, но вся критически важная конфиденциальная информация полностью изолирована от остальной части спутника», — сказал Буллок.»

https://breakingdefense.com/2024/08/friends-in-high-places-space-force-entrusts-military-payload-to-norwegian-firm-in-comsat-launch/

Дополнительно:
Полезная нагрузка EPS-R также работает в диапазоне EHF (от 30 до 300 ГГц), используя расширенную форму сигнала EHF (XDR) для обеспечения высокой скорости передачи данных.