SES-10 - Falcon 9 - Канаверал LC-39A - 30.03.2017, 22:27 UTC

Автор Salo, 02.08.2016 23:54:49

« назад - далее »

0 Пользователи и 2 гостей просматривают эту тему.

Виктор Кондрашов

ЦитироватьMax Andriyahov пишет:
Цитироватьоблета пилотируемого луны в 2018 (которого не будет )
маленькое пари?
Хоть предложение и не мне, но я готов. :)
Итак, мой claim: в 2018 году (календарном, по флоридскому времени) пилотируемого облета Луны на носителе SpaceX не будет.
Моя ставка: бутылочка чего-нибудь достаточно распространенного за вменяемые деньги (не выше 50 долларов по ценам DutyFree) :)


Max Andriyahov

ЦитироватьТут недавно был спор на 1000 басков
однако, богато живете) я на такие суммы пока не играю

Сергей

ЦитироватьAlex_II пишет:
ЦитироватьСергей пишет:
Из-за 2 секунд и такие оценки, чай не бревно летит, а управляемый объект с програмно-регулируемой скоростью спуска.
Ну, когда сажали ступень после пуска JSata - её таки грохнули, хотя и не насмерть, потом на опыты пустили... Вопрос в том сделали после этого нужные выводы или как. По идее - должны были...
Маск экспериментировал - искал оптимальные режимы торможения с целью минимизации расхода топлива на спуск.
ЦитироватьApollo13 пишет:
ЦитироватьСергей пишет:
И шо, тормозной импульс нельзя увеличить? Будет похолодней.
Если разгон длится дольше, значит скорость больше, а топлива на торможение меньше.
Это не достаточный критерий - время разгона. Если желаете сравнить разные пуски точнее будет оценка по параметрам : высота разделения ступеней и скорость ступени, а так же масса ступени при разделении ( в предположении, что тангажный угол при разделении одинаков при сравниваемых пусках), то есть потенциальная и кинетическая энергия первой ступени , которые надо погасить. Но и этого недостаточно, существует различие в степени использования аэродинамического торможения. Так что одно время разгона совершенно недостаточно для оценки потребного количества топлива для посадки.

Alex_II

ЦитироватьСергей пишет:
Так что одно время разгона совершенно недостаточно для оценки потребного количества топлива для посадки.
Короче - а хрен ли вообще спорить, вечером живьём поглядим...
И мы пошли за так, на четвертак, за ради бога
В обход и напролом и просто пылью по лучу...

Salo

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

tnt22



tnt22

Цитировать03/30/2017 06:54
The Falcon 9 rocket has rolled out to launch pad 39A with the SES 10 satellite on-board, completing the trip to the pad surface just before midnight local time.

The next step will be to hoist the 229-foot-tall (70-meter) rocket vertical.
Спойлер
03/30/2017 10:04  Mission preview

A Falcon 9 booster that flew into space last year is set to launch again Thursday from Florida's Space Coast with an SES communications satellite, a historic mission that could make major strides in validating SpaceX's audacious goal of recovering and reusing launchers, and an achievement the company says will revolutionize the rocket business.

Like all launches, the flight is risky, but SES officials and insurers are comfortable enough to put an operational satellite on-board.

Martin Halliwell, chief technology officer of Luxembourg-based SES, said this week that he believes the risk has been blunted by months of inspections, refurbishment and engineering reviews.

"We've been through this thing with a fine-toothed comb," Halliwell said Tuesday. "SpaceX has been through this with a fine-toothed comb. This booster is a really good booster, and we're confident in this one."

03/30/2017 10:51
The Falcon 9 is being lifted to the vertical position at launch pad 39A

03/30/2017 11:16
The Falcon 9 rocket is again standing vertical at pad 39A after being raised upright around 4 a.m. EDT (0800 GMT) this morning.

Next up will be a series of checkouts and software uploads on the SES 10 communications satellite, followed by the start of Falcon 9 countdown procedures this afternoon.

Final launch preps this afternoon will include the evacuation of the launch pad prior to fueling, activation of the Falcon 9's computer and navigation system, and a prelaunch poll by the SpaceX launch conductor at 5:09 p.m. EDT (2109 GMT) to verify all consoles are "go" for the terminal countdown.

Super-chilled RP-1 kerosene fuel will be loaded first into the two-stage booster, beginning around 5:17 p.m. EDT (2117 GMT). Liquid oxygen, chilled and densified near its freezing point, will follow starting at around 5:42 p.m. EDT (2142 GMT).

The computer-controlled countdown will prep the rocket's nine Merlin 1D main engines for ignition, transition the Falcon 9 to internal battery power, and pressurize the booster's propellant tanks in the last 10 minutes of the countdown.

The launch window opens at 6:27 p.m. EDT (2227 GMT) and runs until 8:57 p.m. EDT (0057 GMT). That is long enough to permit a recycle and a second launch attempt should the first try be aborted in the final minutes or seconds.
[свернуть]

tnt22

https://spaceflightnow.com/2017/03/30/falcon-9-launch-timeline-with-ses-10/
ЦитироватьFalcon 9 launch timeline with SES 10
 March 30, 2017 Stephen Clark


SpaceX's Falcon 9 rocket is set for liftoff from Cape Canaveral on Thursday evening, heading due east over the Atlantic Ocean to deliver the SES 10 communications satellite into orbit 32 minutes later.

The 229-foot-tall (70-meter) rocket is poised for launch from pad 39A at NASA's Kennedy Space Center in Florida at 6:27 p.m. EDT (2227 GMT) Thursday at the opening of a 150-minute launch window.

Perched atop the rocket is the SES 10 communications satellite, a spacecraft made by Airbus Defense and Space, ready to beam television programming and data services across Latin America. The rocket will place the satellite into a high-altitude geosynchronous transfer orbit.

The timeline below outlines the launch sequence for the Falcon 9 flight with SES 10, SpaceX's first launch with a previously-flown first stage booster.

Data source: SpaceX

 T-0:00:00: Liftoff
Спойлер

After the rocket's nine Merlin engines pass an automated health check, hold-down clamps will release the Falcon 9 booster for liftoff from pad 39A.

T+0:01:13: Mach 1

 
The Falcon 9 rocket reaches Mach 1, the speed of sound, as the nine Merlin 1D engines provide more than 1.7 million pounds of thrust.

T+0:01:22: Max Q

 
The Falcon 9 rocket reaches Max Q, the point of maximum aerodynamic pressure.

T+0:02:38: MECO

 
The Falcon 9's nine Merlin 1D engines shut down.

T+0:02:41: Stage 1 Separation

 
The Falcon 9's first stage separates from the second stage moments after MECO.

T+0:02:49: First Ignition of Second Stage

 
The second stage Merlin 1D vacuum engine ignites for a nearly 6-minute burn to put the rocket and SES 10 into a preliminary parking orbit.

T+0:03:49: Fairing Jettison

 
The 5.2-meter (17.1-foot) diameter payload fairing jettisons once the Falcon 9 rocket ascends through the dense lower atmosphere. The 43-foot-tall fairing is made of two clamshell-like halves composed of carbon fiber with an aluminum honeycomb core.

T+0:06:19: Stage 1 Entry Burn

 
A subset of the first stage's Merlin 1D engines ignite for an entry burn to slow down for landing. A final landing burn will occur just before touchdown.

T+0:08:32: Stage 1 Landing

 
The Falcon 9 rocket's first stage booster touches down on SpaceX's drone ship in the Atlantic Ocean.

T+0:08:34: SECO 1

 
The second stage of the Falcon 9 rocket shuts down after reaching a preliminary low-altitude orbit. The upper stage and SES 10 begin a coast phase scheduled to last nearly 18 minutes before the second stage Merlin vacuum engine reignites.

T+0:26:29: Second Ignition of Second Stage

 
The Falcon 9's second stage Merlin engine restarts to propel the SES 10 communications satellite into a geostationary transfer orbit.

T+0:27:22: SECO 2

 
The Merlin engine shuts down after a short burn to put the SES 10 satellite in the proper orbit for deployment. The on-board computer will target an orbit with a low point of 135 miles (218 kilometers), a high point of 22,002 miles (35,410 kilometers), and an inclination of 26.2 degrees.

T+0:32:03: SES 10 Separation

 
The SES 10 satellite separates from the Falcon 9 rocket in a geostationary transfer orbit.
[свернуть]

tnt22

Цитировать SES‏Подлинная учетная запись @SES_Satellites 16 мин назад

"In 2013 we were here for SES-8, 1st GEO mission for @SpaceX. Today we're here to be 1st-ever mission on pre-flown booster" M Halliwell, SES

tnt22


tnt22


Зловредный

Ну вот  :)  И моё желание опять исполнилось  :)
Гробос-Фунт


Виктор Кондрашов

Так она покрашена или просто тщательно отмыта?

LRV_75

ЦитироватьMax Andriyahov пишет:
Цитироватьоблета пилотируемого луны в 2018 (которого не будет )
маленькое пари?
НА 100 баксов. Я говорю, что в 2018 году SpaceX не осуществит пилотируемый облет луны с взвражением людей живыми на землю.

Что скажите?
Главное не наличие проблем, главное способность их решать.
У каждой ошибки есть Имя и Фамилия

Ну-и-ну

Маск даёт маскофилам выбор - они лохи или п..доболы.

LRV_75

ЦитироватьDeflang пишет:
Тут недавно был спор на 1000 басков, интересно, чел ответил за слова или слился?
На 1000 баксов квуондо спорил ))

Ему проще, он в калуарах НАСА тусуется.
А так как приехал из России и вежливый, то свою шапку ушанку в руках держит.

А там (в калуарах НАСА), то Маск пройдет, то Трамп  :D
Главное не наличие проблем, главное способность их решать.
У каждой ошибки есть Имя и Фамилия

Max Andriyahov

LRV_75, ааааа пропали все пропадом! Принято.