SES-10 - Falcon 9 - Канаверал LC-39A - 30.03.2017, 22:27 UTC

Автор Salo, 02.08.2016 23:54:49

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Salo

Цитировать Peter B. de Selding ‏@pbdes  
SES: We expect SES-10 satellite, w/ 27 incremental xponders + replacement of AMC-3/-4 over LatAm, to launch in October on SpaceX Falcon 9.
  0:42 - 2 авг. 2016 г.  
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Apollo13

SES-10 полетит на б/у ракете.

http://www.ses.com/4233325/news/2016/22407810

ЦитироватьSES-10 LAUNCHING TO ORBIT ON SPACEX'S FLIGHT-PROVEN FALCON 9 ROCKET

Leading satellite operator will be world's first company to launch a geostationary satellite on a reusable rocket in Q4

201630 Aug 2016



LUXEMBOURG/ HAWTHORNE, CA, 30 August 2016 - SES (Euronext Paris and Luxembourg Stock Exchange: SESG) and SpaceX announced today they have reached an agreement to launch SES-10 on a flight-proven Falcon 9 orbital rocket booster.
The satellite, which will be in a geostationary orbit and expand SES's capabilities across Latin America, is scheduled for launch in Q4 2016. SES-10 will be the first-ever satellite to launch on a SpaceX flight-proven rocket booster.
SES-10 will be positioned at 67 degrees West, pursuant to an agreement with the Andean Community (Bolivia, Colombia, Ecuador and Peru), and will be used for the Simón Bolivar 2 satellite network. With a Ku-band payload of 55 36MHz transponder equivalents, of which 27 are incremental, the multi-mission spacecraft is the first SES satellite wholly dedicated to Latin America. It will replace the capacity currently provided by SES's AMC-3 and AMC-4 satellites at that location, as well as bring additional capacity to Mexico, Central America, South America and the Caribbean. The high-powered, tailored and flexible beams will provide direct-to-home broadcasting, enterprise and mobility services.
"Having been the first commercial satellite operator to launch with SpaceX back in 2013, we are excited to once again be the first customer to launch on SpaceX's first ever mission using a flight-proven rocket. We believe reusable rockets will open up a new era of spaceflight, and make access to space more efficient in terms of cost and manifest management," said Martin Halliwell, Chief Technology Officer at SES. "This new agreement reached with SpaceX once again illustrates the faith we have in their technical and operational expertise. The due diligence the SpaceX team has demonstrated throughout the design and testing of the SES-10 mission launch vehicle gives us full confidence that SpaceX is capable of launching our first SES satellite dedicated to Latin America into space."
"Re-launching a rocket that has already delivered spacecraft to orbit is an important milestone on the path to complete and rapid reusability," said Gwynne Shotwell, President and Chief Operating Officer of SpaceX. "SES has been a strong supporter of SpaceX's approach to reusability over the years and we're delighted that the first launch of a flight-proven rocket will carry SES-10."
SES-10 is being built by Airbus Defence and Space and is based on the Eurostar E3000 platform. The satellite will utilise an electric plasma propulsion system for on-orbit manoeuvres and a chemical system for initial orbit raising and some on-orbit manoeuvres.

Lanista


Apollo13

#3
ЦитироватьLanista пишет:
Интересует прайс.
30-45 млн. Для первого полета скорее всего ближе к 30 млн.

http://spacenews.com/spacex-to-brief-underwriters-on-the-road-to-falcon-9-reusability/

ЦитироватьSatellite fleet operator SES of Luxembourg, which has been SpaceX's biggest commercial supporter, has publicly said it would like to be the first to launch a satellite with a reused stage but would like a 50 percent price cut in return.

SpaceX Gwynne Shotwell has said the company could reduce total launch costs by about 30 percent with a reused first stage.


LRV_75

"SpaceX Gwynne Shotwell has said the company could reduce total launch costs by about 30 percent with a reused first stage. "

Интересно, это целевая схема - снижение на 30%?
Главное не наличие проблем, главное способность их решать.
У каждой ошибки есть Имя и Фамилия

LRV_75

В нескольких первых повторных запусках они могут вообще снижать хоть до нуля.
Интересно, какая цена будет получаться при нулевой прибыли, т.е. только издержки
Главное не наличие проблем, главное способность их решать.
У каждой ошибки есть Имя и Фамилия

Apollo13

ЦитироватьLRV_75 пишет:
В нескольких первых повторных запусках они могут вообще снижать хоть до нуля.
Зачем, если SES согласны на скидку 50% даже на первый пуск? Это в любом случае лучше, чем делать демо-пуск за свои.

Apollo13

ЦитироватьLRV_75 пишет:
Интересно, какая цена будет получаться при нулевой прибыли, т.е. только издержки
Наивно ожидать, что такая информация станет публичной :)

LRV_75

ЦитироватьApollo13 пишет:
ЦитироватьLRV_75 пишет:
Интересно, какая цена будет получаться при нулевой прибыли, т.е. только издержки
Наивно ожидать, что такая информация станет публичной  :)
А как мы будем определять экономическую целесообразность многоразовости? ))
Главное не наличие проблем, главное способность их решать.
У каждой ошибки есть Имя и Фамилия

Apollo13

ЦитироватьLRV_75 пишет:
А как мы будем определять экономическую целесообразность многоразовости? ))
На глаз! :)

Искандер

Больше интересует реальная кратность использования.
Предполагаю, что ограничится в среднем 3-5 раз... Но и до этого ещё пару лет работы. Потому как если 10 без капитального перебора, то это "ваще" ах...
Aures habent et non audient, oculos habent et non videbunt

Schwalbe

ЦитироватьLRV_75 пишет:
В нескольких первых повторных запусках они могут вообще снижать хоть до нуля.
Интересно, какая цена будет получаться при нулевой прибыли, т.е. только издержки
Интересно, кто и за сколько это все страхует. Потеря КА это больше 200 млн.
Я с детства не любил овал - я с детства угол рисовал.
В конце концов, повторное использование имеет мало смысла для носителя, который, кажется, никто не хочет использовать в первый раз.

Apollo13

Вроде страховщики согласились на те же условия что и для новой ракеты.

vlad7308

ЦитироватьApollo13 пишет:
ЦитироватьLRV_75 пишет:
А как мы будем определять экономическую целесообразность многоразовости? ))
На глаз!  :)
Если б\у будет летать регулярно и по "твердым ценам", это будет вполне надежным признаком экономической эффективности.
это оценочное суждение

Schwalbe

ЦитироватьApollo13 пишет:
Вроде страховщики согласились на те же условия что и для новой ракеты.
Волосатые же лапы у него.
Я с детства не любил овал - я с детства угол рисовал.
В конце концов, повторное использование имеет мало смысла для носителя, который, кажется, никто не хочет использовать в первый раз.

Валерий Жилинский

ЦитироватьSchwalbe пишет:
ЦитироватьApollo13 пишет:
Вроде страховщики согласились на те же условия что и для новой ракеты.
Волосатые же лапы у него.
Лапы страховщиков намного сильнее. Если страховщики согласились на ту же ставку, значит они оценили риск, а значит, что их убедили какими-то данными, которые (пока) не публичны.

Schwalbe

ЦитироватьВалерий Жилинский пишет:
ЦитироватьSchwalbe пишет:
ЦитироватьApollo13 пишет:
Вроде страховщики согласились на те же условия что и для новой ракеты.
Волосатые же лапы у него.
Лапы страховщиков намного сильнее. Если страховщики согласились на ту же ставку, значит они оценили риск, а значит, что их убедили какими-то данными, которые (пока) не публичны.
Так это не работает.
Я с детства не любил овал - я с детства угол рисовал.
В конце концов, повторное использование имеет мало смысла для носителя, который, кажется, никто не хочет использовать в первый раз.

Валерий Жилинский

ЦитироватьSchwalbe пишет:
ЦитироватьВалерий Жилинский пишет:
Лапы страховщиков намного сильнее. Если страховщики согласились на ту же ставку, значит они оценили риск, а значит, что их убедили какими-то данными, которые (пока) не публичны.
Так это не работает.
Именно так и работает. Страховщики намного сильнее Маска.

Apollo13

ЦитироватьApollo13 пишет:
Вроде страховщики согласились на те же условия что и для новой ракеты.
Точнее на "почти те же"

ЦитироватьThere also was "no material change" in the insurance rate compared to using a new Falcon 9 rocket, indicating insurers' confidence in the launch vehicle, Halliwell said. 
ЦитироватьInsurance officials have said the current conditions of the market — low premiums and lots of cash looking to cover launches, particularly for large, technically savvy customers like SES — is particularly favorable to the introduction of new techniques such as reused rocket components.

- See more at: http://spacenews.com/spacex-to-launch-ses-10-satellite-on-reused-falcon-9-by-years-end/#sthash.SFvAqG89.dpuf

Schwalbe

ЦитироватьВалерий Жилинский пишет:
ЦитироватьSchwalbe пишет:
ЦитироватьВалерий Жилинский пишет:
Лапы страховщиков намного сильнее. Если страховщики согласились на ту же ставку, значит они оценили риск, а значит, что их убедили какими-то данными, которые (пока) не публичны.
Так это не работает.
Именно так и работает. Страховщики намного сильнее Маска.
Поэтому страхуют говно себе в убыток.
Я с детства не любил овал - я с детства угол рисовал.
В конце концов, повторное использование имеет мало смысла для носителя, который, кажется, никто не хочет использовать в первый раз.