CST-100

Автор Космос-3794, 12.10.2011 11:16:02

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Василий Ратников

Цитата: aaa1 от 26.08.2020 14:33:27Это вы по ошибке, или рука дрогнула. )
извините но вы опять бред пишите (((

против слов специалиста не попрешь (((

Alex_II

Цитата: aaa1 от 26.08.2020 14:29:36По сравнению с потерями от санкций это копейки.
А санкции имеют какое-то отношение к космонавтике? Кстати - а накой нам труба, прокачка газа по которой при текущих ценах не окупит свое строительство примерно никогда? Это кстати не только "Северного Потока 2" касается, но и Силы Сибири например...


Цитата: aaa1 от 26.08.2020 14:29:36На тот свет.
Вероятность убиться на Драконе не превышает таковую на Союзе...Так это чё - мы космонавтов на тот свет запускаем?
И мы пошли за так, на четвертак, за ради бога
В обход и напролом и просто пылью по лучу...

Shin

Политику прекратить

Zhilinsky Valerij

Цитата: azvoz от 26.08.2020 12:43:14Соответсвенно американцы, убедившись , что один из их КК сможет надежно доставлять людей на орбиту( с высокой вероятностью это будет Крю Дрэгон) откажутся от аналогичного второго КК (Старлайнер).
Если никаких происшествий Крюшей не будет в течении 2 последующих пилотируемых полетов, то  программа Старлая   будет свернута.  Скорость закрытия будет зависеть от финансовых договоренностей Боинга с правительством. 
Для разнообразия у них есть чем поиграться - Орион и с некоторой вероятностью Дрим Чэйзер
Нет. Проблем. Поживем-увидим, чей прогноз будет точнее.
   
Спорить с Дремучим Ламёром всё равно, что играть в шахматы с голубем. Он насрёт на доску, разбросает фигуры, и улетит к другим хвастаться, как он "тебя сделал" бегая кругами по манежу.

azvoz

Цитата: Zhilinsky Valerij от 27.08.2020 09:33:48
Цитата: azvoz от 26.08.2020 12:43:14Соответсвенно американцы, убедившись , что один из их КК сможет надежно доставлять людей на орбиту( с высокой вероятностью это будет Крю Дрэгон) откажутся от аналогичного второго КК (Старлайнер).
Если никаких происшествий Крюшей не будет в течении 2 последующих пилотируемых полетов, то  программа Старлая  будет свернута.  Скорость закрытия будет зависеть от финансовых договоренностей Боинга с правительством. 
Для разнообразия у них есть чем поиграться - Орион и с некоторой вероятностью Дрим Чэйзер
Нет. Проблем. Поживем-увидим, чей прогноз будет точнее.
 
К сожалению, из-за жуткого , черепашьего темпа развития американской пилотируемой программы,
нужно лет 5 чтобы убедиться в том что старлай не имитирует жизнь, а мертв.

Zhilinsky Valerij

Цитата: azvoz от 27.08.2020 16:12:00
Цитата: Zhilinsky Valerij от 27.08.2020 09:33:48Нет. Проблем. Поживем-увидим, чей прогноз будет точнее.
К сожалению, из-за жуткого , черепашьего темпа развития американской пилотируемой программы,
нужно лет 5 чтобы убедиться в том что старлай не имитирует жизнь, а мертв.
Я уверен, что скоро будут летать и Старлайнер, и Старшип. Никуда не денутся.
Если Боинг откажется от выполнения контракта, то может потерять контракты в будущем, поэтому он не откажется. А НАСА в любом случае нужны два пилотируемых корабля от разных американских фирм, да ещё и запускаемые разными ракетами.
   
Спорить с Дремучим Ламёром всё равно, что играть в шахматы с голубем. Он насрёт на доску, разбросает фигуры, и улетит к другим хвастаться, как он "тебя сделал" бегая кругами по манежу.

Дмитрий В.

Цитата: azvoz от 27.08.2020 16:12:00К сожалению, из-за жуткого , черепашьего темпа развития американской пилотируемой программы,
нужно лет 5 чтобы убедиться в том что старлай не имитирует жизнь, а мертв.
Всё относительно. Если сравнивать с нашими или китайскими темпами -  достаточно быстрые у них темпы.
Lingua latina non penis canina
StarShip - аналоговнет!

azvoz

Цитата: Zhilinsky Valerij от 27.08.2020 16:21:51Я уверен, что скоро будут летать и Старлайнер, и Старшип. Никуда не денутся.


 Скоро это когда? 2030 год?

Bell

#1348
"ВалериЙ уверен" - это уже как торговая марка, всемирно известный брэнд. Нувыпоняли...

Со Старшипом-то и так было ясно, а вот Старлайнер почему-то жалко...
Иногда мне кажется что мы черти, которые штурмуют небеса (с) фон Браун

ronatu

SpaceX - October 2020
Boeing - May 2021
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

Bell

Это что? Следующий запуск?
Иногда мне кажется что мы черти, которые штурмуют небеса (с) фон Браун

Искандер

Цитата: azvoz от 26.08.2020 12:43:14Соответсвенно американцы, убедившись , что один из их КК сможет надежно доставлять людей на орбиту( с высокой вероятностью это будет Крю Дрэгон) откажутся от аналогичного второго КК (Старлайнер).
Если никаких происшествий Крюшей не будет в течении 2 последующих пилотируемых полетов, то  программа Старлая  будет свернута.  Скорость закрытия будет зависеть от финансовых договоренностей Боинга с правительством. 
Для разнообразия у них есть чем поиграться - Орион и с некоторой вероятностью Дрим Чэйзер
С какого это вдруг?
Вы логику действий пиндосов отслеживание? Минимум два разных ПТК, на разных носителях. Поэтому не откажутся, если Боинг полностью не завалит проект, а этого не будет.
Aures habent et non audient, oculos habent et non videbunt

Андрей43

Цитата: Bell от 25.08.2020 17:20:29А кто там перерезал провода к пироболтам, криво стыковал боковушки и сверлил стенки - это еще надо разобраться. А-то что-то уж больно многим это выгодно...
Если это не будем делать мы сами, то это будут делать солдаты НАТО! ;D

tnt22

#1353
https://www.nasa.gov/feature/boeing-s-starliner-makes-progress-ahead-of-flight-test-with-astronauts

ЦитироватьAug. 28, 2020

Boeing's Starliner Makes Progress Ahead of Flight Test with Astronauts


The CST-100 Starliner spacecraft to be flown on Boeing's Orbital Flight Test (OFT) is viewed Nov. 2, 2019, while undergoing launch preparations inside the Commercial Crew and Cargo Processing Facility at Kennedy Space Center in Florida.
Credits: Boeing

NASA and Boeing continue to make progress toward the company's second uncrewed flight test of the CST-100 Starliner spacecraft prior to flying astronauts to the International Space Station as part of NASA's Commercial Crew Program.


NASA astronauts Nicole Mann, left, Mike Fincke, and Boeing astronaut Chris Ferguson, right, pose for a photograph on Sept. 11, 2019, as they, along with teams from NASA, Boeing and the White Sands Missile Range, rehearse landing and crew extraction from Boeing's CST-100 Starliner.
Credits: Boeing

The Commercial Crew Program currently is targeting no earlier than December 2020 for launch of the uncrewed Orbital Flight Test-2 (OFT-2) pending hardware readiness, flight software qualification, and launch vehicle and space station manifest priorities.

Over the summer, Boeing's Starliner team focused on readying the next spacecraft for its upcoming flight tests as well as making improvements identified during various review processes throughout the beginning of the year. NASA also announced an additional crew assignment for its first operational mission, NASA's Boeing Starliner-1, with astronauts to the space station. Here's more on the recent progress:

Starliner Progress

Teams from Boeing are well into final assembly of the crew and service modules that will fly OFT-2 to the space station inside of the company's Commercial Crew and Cargo Processing Facility (C3PF) at NASA's Kennedy Space Center in Florida. OFT-2 will fly a new, reusable Starliner crew module providing additional on-orbit experience for the operational teams prior to flying missions with astronauts. For Boeing's Commercial Crew missions, the Starliner spacecraft will launch atop a United Launch Alliance Atlas V rocket.

With the majority of assembly complete, recent progress is focused on the NASA docking system re-entry cover, which was added to the design for additional protection of the system. The team also has completed the installation of the Starliner propellant heater, thermal protection system tiles and the air bags that will be used when the spacecraft touches down for landing. As final production activities continue to progress, the crew module recently entered acceptance testing, which will prove out the systems on the spacecraft before it's mated with its service module.

In Houston, the software team is nearing the final stages of modifying and re-verifying the flight code after the first uncrewed flight test. As part of that effort, the team recently began a major milestone called Formal Qualification Testing, which is a comprehensive test of flight software and an important step in preparing for an end-to-end mission rehearsal test.

Boeing also remains focused on incorporating the recommendations from the joint NASA-Boeing Independent Review Team with almost 75% of the 80 proposed actions implemented. The independent team was formed to review anomalies experienced during OFT, which led to Starliner not reaching its planned orbit or docking to station as planned, and to provide recommendations to ensure a robust design for future missions. In addition to opting to re-fly its uncrewed flight test, Boeing elected to comprehensively implement all of the recommendations provided by the review team.

Following a successful OFT-2, Boeing will focus full attention on preparations for its final flight test with astronauts and is already completing work on the Crew Flight Test spacecraft in parallel. Teams continue refurbishing the crew module flown on Starliner's first uncrewed flight test for reuse with astronauts. After removing and conducting checkouts on various systems and flight hardware, Boeing is preparing to reassemble the vehicle for flight. Soon, outfitting of the crew module's interior will begin along with packing parachutes and airbags ahead of installation. The vehicle's NASA Docking System has been modified to accommodate the new cover, and outfitting of subsystem components continues on the spacecraft's brand new service module.

Crew Updates and Target Flight Schedules

In advance of the OFT-2 mission, flight control teams from NASA and Boeing completed an integrated launch-to-docking simulation in August with additional mission simulations on the horizon as the teams fine-tune flight rules and procedures.

After a successful OFT-2, Boeing and NASA will fly Starliner's first crewed mission, the Crew Flight Test, currently targeted for no earlier than June 2021, with the first post-certification mission, called Starliner-1, tentatively scheduled for no earlier than late December 2021.

The CFT crew members are Boeing astronaut Chris Ferguson and NASA astronauts Mike Fincke and Nicole Mann.

In addition to training for living and working on station, astronauts continue to work closely with Starliner test teams. Several crew members plan to participate in ongoing acceptance testing of the OFT-2 crew module inside the C3PF.

Recently, the CFT crew helped test software updates with real flight hardware in Boeing's Avionics and Software Integration Lab in Houston. They practiced performing manual separation events for several low likelihood contingencies, demonstrating the software improvements had no adverse effect on controls needed to stay safe in any situation. The crew also participated in procedural dry runs for future life support tests with the Starliner spacecraft in Florida. Later this year, the CFT crew will be suited inside the spacecraft with the vehicle providing all of their life support.

NASA astronauts Sunita Williams, Josh Cassada and Jeanette Epps are crew members of the Starliner-1 mission. Cassada and Williams were both selected for the mission in August 2018, and NASA announced Epps' assignment Aug. 25.

Astronauts for both CFT and Starliner-1 missions regularly participate in rehearsals of launch and mission operations in both normal and emergency scenarios. They also are continuing with on-going mission-specific training for life in orbit including the work they'll perform after joining their respective Expedition crews awaiting them on station.

The goal of NASA's Commercial Crew Program is safe, reliable and cost-effective transportation to and from the International Space Station. This could allow for additional research time and increase the opportunity for discovery aboard humanity's testbed for exploration, including helping us prepare for human exploration of the Moon and Mars.

More details about the mission and NASA's Commercial Crew Program can be found in the press kit online and by following the commercial crew blog, @commercial_crew and commercial crew on Facebook.

Last Updated: Aug. 28, 2020
Editor: James Cawley

tnt22

https://starlinerupdates.com/boeing-continues-production-improvements-toward-second-uncrewed-flight-test-this-year/

ЦитироватьBoeing Continues Production, Improvements Toward Second Uncrewed Flight Test This Year
August 28, 2020

Over the summer, Boeing's CST-100 Starliner team has focused on readying the next vehicle for its upcoming test flight and incorporating recommendations that were identified during various reviews completed earlier in the year. While hardware production continues at the company's Commercial Crew and Cargo Processing Facility (C3PF) at NASA's Kennedy Space Center in Florida, progress is being made on software coding and testing mostly in Houston.

On the production side, teams are well into final assembly of the crew and service modules that will fly the next mission. This will be the first flight of the reusable crew module, and the Orbital Flight Test-2 (OFT-2) will give operational teams on-orbit experience with both crew modules in the Starliner fleet before astronauts take flight. Of note, recent progress includes NASA docking system cover checkouts, propellant heater installation, landing airbag installation and thermal protection system tile installation. As final production activities continue, the crew module entered an acceptance test, which will prove out the systems on the spacecraft.

The software team is also nearing the final stages of modifying and re-verifying the flight code after the first flight test. The team recently began a major milestone called Formal Qualification Testing. This is the last and most comprehensive test of the flight software and, upon successful completion, the software will be ready for flight.

Nearly 75 percent of the recommendations from the recently completed joint NASA-Boeing Independent Review Team have been implemented. Boeing elected to implement all recommendations even though only the highest of the three priority classifications were deemed mandatory before the next flight.

Boeing and NASA are currently targeting December for the launch of OFT-2, pending hardware readiness, flight software qualification, and launch vehicle and space station manifest priorities. After a successful OFT-2, Boeing and NASA will fly Starliner's first crewed mission, the Crew Flight Test, in June of 2021, with the first post-certification mission, Starliner-1, tentatively scheduled for December 2021.


Starliner's OFT-2 crew module in the Commercial Crew and Cargo Processing Facility (C3PF) at NASA's Kennedy Space Center in Florida, August 2020

Crasher

Цитата: Bell от 27.08.2020 22:10:26Это что? Следующий запуск?
Ага, но с поправкой - "пилотируемые" .
Только для Боинга это уже не май , а "не раньше июня 2021" ... при условии успешного беспилотного.

Андрей43

Цитата: Crasher от 28.08.2020 23:57:51
Цитата: Bell от 27.08.2020 22:10:26Это что? Следующий запуск?
Ага, но с поправкой - "пилотируемые" .
Только для Боинга это уже не май , а "не раньше июня 2021" ... при условии успешного беспилотного.
Боинг серьезная контора. Просто некоторые менеджеры там на волне стабильной успешности фирмы заигрались в оптимизацию. После двух эпических жидких неудач беспилотный старт будет не просто успешен, а идеален. У них позади Вашингтон и ни шагу назад.

Sam Grey

Цитата: Андрей43 от 30.08.2020 16:03:48Боинг серьезная контора. Просто некоторые менеджеры там на волне стабильной успешности фирмы заигрались в оптимизацию. После двух эпических жидких неудач беспилотный старт будет не просто успешен, а идеален. У них позади Вашингтон и ни шагу назад.
"... на волне стабильной успешности фирмы"   ::)

вообще же, делать прогнозы довольно неблагодарное занятие, это вам любой метеоролог скажет, не говоря уже об энтузиастах освоения космоса. 

Zhilinsky Valerij

Цитата: Андрей43 от 30.08.2020 16:03:48Боинг серьезная контора. Просто некоторые менеджеры там на волне стабильной успешности фирмы заигрались в оптимизацию. После двух эпических жидких неудач беспилотный старт будет не просто успешен, а идеален. У них позади Вашингтон и ни шагу назад.
Боинг достиг успеха как выдающаяся инженерная компания. Однако пришедшая команда "эффективных менеджеров" (такие водятся не только в России) поставила задачу сделать из "инженерной компании" в "привлекательную и экономически выгодную" (для акционеров и инвесторов) компанию. Понадеявшись на свои возможности в лоббизме, они занялись оптимизацией. На самом деле, увлёкшись оптимизацией "эффективные менеджеры" роняют успешные компании весьма часто - спросите у Apple, где увольняли Джобса.
   
А вот вернуть былой уровень значительно сложнее. При этом, соглашусь, полёт Старлайнера", вероятно, будет успешным, в частности потому, что теперь уже "инженеры НАСА", репутация которых тоже была подмочена провалом Боинга, и которые набрались дополнительного опыта на полётах Дракона, глаз не спустят со Старлайнера. Но Старлайнером занимается совсем небольшая часть "космического Боинга", намного больше занято производством спутников по военным проектам, строительством Senate Lynch System, а ещё намного больше занимается сотрудников Боинга производством и разработкой самолётов. И, если "эффективные менеджеры" выдавили значительную часть талантливых инженеров, то у Боинга будут серьёзные проблемы.
   
Спорить с Дремучим Ламёром всё равно, что играть в шахматы с голубем. Он насрёт на доску, разбросает фигуры, и улетит к другим хвастаться, как он "тебя сделал" бегая кругами по манежу.

Андрей43

Имхо. Не будет у Боинга проблем больших, нежели в данный момент. Трудно допустить, что после всех событий не сделаны соответствующие выводы акционерами компании. Вероятно, сейчас будут (или уже) вброшены немалые деньги на переманивание квалифицированных спецов (в т.ч. своих бывших) из других компаний на контракт, взамен аутсорса.