SpaceShipTwo

Автор yos, 24.01.2008 03:02:48

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

malkin

По поводу медицинской пригодности в VG пока требования к кандидатам более чем демократичные.

Сторонний

Цитировать
ЦитироватьЯ бы не стал драматизировать, сколько, например, Boeing тянет с Dreamliner-ом, а там заказов на "кругленькую сумму".
Ок, не будем.
Просто сравним мотивацию.
Boeing в случае задержек отправки лайнеров согласно контрактам обязан отстегивать заказчику немаленькую сумму компенсации.

А какие обязательства на случай задержки взяла на себя VG ? На билетах и в договорах хоть какие-то намеки на дату услуги есть, кто подскажет?

К примеру, как бы Вы отреагировали, потратившись на билет, если бы Вас через 5 лет признали негодным к полету по медицинским показателям?
Как бы я отреагировал? - "Если деньги покинули твой карман будь готов к тому, что они туда никогда не вернутся!" :smile:

 Я бы не стал покупать билет пока не начнутся полёты. :razz:
"Multiscitia non dat intellectum"

Старый

ЦитироватьЕсли билеты и так продаются, нафиг нужно доделывать? При желании можно кучу причин найти, и даже убедительных.
Что примечательно - продаются не полёты, продаются билеты. Вещь которую вы купили после покупки ваша. Вы купили автомобиль? Теперь он ваш! Вы купили компьютер - теперь он ваш! Вы купили билет - теперь он ваш! Какие претензии? Всё законно!
 А полёт??? А полёты никто не продавал.
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Lev

Подждем еще годик. А если начнутся реальные полеты по билетам - посмотрим на уровень аварийности.
ИМХО все это до первого жесткого трабла.... :cry:
Делай что должен и будь что будет

KVV

Зашевелились:
http://www.scaled.com/projects/spaceshiptwo_test_summaries
ЦитироватьFlight:   56 / GF05
Date:   22 Apr 11    Flight Time:   14 min, 31 sec
SS2 Pilot:   Siebold   SS2 CoPilot:   Shane
GS Crew:   Binnie, Kelley, Bassett, Tighe, Reid, Keller, Verderame, Maisler, Zeitlin
Objectives:
Clean release
Evaluate stability and control
Continued flutter envelope expansion
Pilot proficiency
Results:Clean release at desired altitude. Glide test objectives complete without issues.
ЦитироватьFlight:   57 / GF06
Date:   27 Apr 11    Flight Time:   16 min, 7 sec
SS2 Pilot:   Stucky   SS2 CoPilot:   Alsbury
GS Crew:   Binnie, Kelley, Bassett, Tighe, Reid, Glaser, Inks, Verderame, Maisler, Knupp
Objectives:
Evaluate stability and control
Continued flutter envelope expansion
Pilot proficiency
Results:Clean release at desired altitude. Glide test objectives complete without issues.
Это было бы очень смешно, если бы не было так грустно.

Salo

http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_channel.jsp?channel=space&id=news/asd/2011/04/29/05.xml&headline=Scaled%20Composites%20Ramps%20Up%20SS2%20Test%20Rate
ЦитироватьScaled Composites Ramps Up SS2 Test Rate[/size]

Apr 29, 2011
By Guy Norris

LOS ANGELES — Scaled Composites marked a dramatic increase in the test rate of Virgin Galactic's SpaceShipTwo (SS2) by completing two glide tests over five days, including a 16-min. 7-sec. glide on April 27 that represents the longest flight to date.

The latest flight is the third in succession to increase flight time, the last one on April 22 having extended the glide to 14 min. 31 sec. The back-to-back flights tested minor aerodynamic and control system improvements to the 60-ft.-long, 42-ft.-wingspan vehicle, which is in development for suborbital space tourism and science flights.

The sudden surge in testing follows several weeks of weather-related delays, and has seen release altitudes from the WhiteKnightTwo mothership raised to 51,000 ft. and beyond. The higher altitudes provide more time to continue the flutter envelope expansion that began with the third flight in November 2010.

The flights also evaluated stability and control, and provided pilot training for the Scaled test team. Glide testing is being used to refine the vehicle's aerodynamics and low-speed handling qualities. Building on the incremental envelope expansion approach established with SpaceShipOne (SS1), the next test phase will involve higher-speed subsonic flight with a short burst of thrust from the Sierra Nevada-developed RM2 rocket that will power all vehicles. A follow-on flight-test phase, using longer rocket burns, will open up the supersonic, higher-altitude corner of the SS2 flight envelope.

Once cleared, SS2 will move to suborbital flights. A final phase will involve extensive safety-of-flight and system robustness demonstrations for FAA Commercial Space Transportation operational approval.

Ground testing of the RM2 also is accelerating with preparations under way for a further round of hot-fire runs of the engine following a sixth full-scale flight design RM2 test in late March. The run, which was the first since a hot-fire ground test in August 2010, continued evaluation of engine systems, fuel formulation, nozzle, motor structure and valve/injector performance.

Scaled, which has a firm contract with Sierra Nevada for 50 RM2 engines, says the test met all objectives involving duration, igniter performance, oxidizer flow and pressurization systems. It also demonstrated successful collection of data-acquisition system measurements, structural evaluation, and nozzle ablation, as well as fuel regression rate and stability levels.

SpaceShipTwo photo: Virgin Galactic
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

АниКей

ЦитироватьХвост космолета, похожий на перья воланчика, испытали на высоте 15 км[/size]
видео http://beta.rian.ru/video/20110519/376872794.html
[/size]
Суборбитальный самолет Space Ship Two компании Virgin Galactic в испытательном полете продемонстрировал эффективность уникального хвостового оперенья, позволяющего летательном аппарату входить из космоса в плотные слои атмосферы, сообщает агентство Джихан.

Тестовый полет проходил над пустыней Мохаве в Калифорнии. Самолет-носитель White Knight Two за 45 минут поднял Space Ship Two с двумя пилотами-испытателями на борту на высоту 15300 метров. После отделения от носителя космолет несколько минут планировал в свободном полете, затем повернул свою хвостовую часть под углом в 65 градусов и в таком режиме снижался почти вертикально в течение 75 секунд без вращения корпуса. Уникальная схема расположение хвостовых лопастей обеспечила существенное замедление скорости аппарата, благодаря аэродинамике сходной с воланом для бадминтона.

На высоте в десять тысяч метров летчики перевели самолет в обычный режим планирования и благополучно приземлились на взлетно-посадочную полосу аэропорта Мохаве.

Возвращение летательного аппарата из космического вакуума в плотную атмосферу является одним из самых технически сложных и опасных этапов полета в космос. Конструкция хвостовой части Space Ship Two, разработанная инженерами компании Virgin Galactic,  позволила добиться плавного входа корабля в атмосферу без необходимости громоздкой и дорогостоящей теплозащиты.

По планам компании, во время коммерческих суборбитальных полетов Space Ship Two будет лететь на высоте примерно 110 км. в течение двух часов, при этом на протяжении нескольких минут экипаж и пассажиры смогут испытать чувство невесомости. Кроме того, полет позволит туристам увидеть космическое пространство, Землю, Луну и Солнце как космические объекты.
А кто не чтит цитат — тот ренегат и гад!

KVV

http://www.transterrestrial.com/?p=34067
Маленькая статейка и довольно любопытные комментарии.

Если коротко:
Похоже, что у VG полная ж... с этим гибридным RM-2.
Нужен ЖРД. А подходящий двигатель есть только у XCOR. А они не идиоты продавать его конкуренту.
Вроде как подтвержденное сообщение, что VG сформировала собственную команду ЖРД. И сманила от Маска к себе некоего двигателиста.
Может быть, SS2 слетает в космос на гибриднике пару-тройку раз...
Может быть, даже с сэром Ричардом...
Но о постоянной эксплуатации с гибридником не может быть и речи...

Интересно, когда у сэра Ричарда лопнет терпение - и он "выдернет вилку из розетки". Он не любит быть вторым. :)
Это было бы очень смешно, если бы не было так грустно.

us2-star

Сэр Ричард не может быть вторым. Он уже первый. ;)
а можно поподробней про ж...  гибридника?
что ж там м.б. такого проблемного?
"В России надо жить долго.." (с)
"Вы рисуйте, вы рисуйте, вам зачтётся.." (с)

KVV

Есть подозрение, что прожиг 24 марта "прошел не совсем удачно".
Дж. Уайтсайдс (гендиректор VG) про двигатель - "быстрое выздоровление и продвижение вперед, но в плане специфических особенностей - не очень"- высказался осторожно - коммерсант.
Народ утверждает, что на гибриднике могут летать только очень и очень опытные пилоты - вспоминая SS1.

Впрочем, почитайте с гуглопереводчиком, например. Занятно.
Я хотел ограничится парой комментариев - и дочитал до конца...
Это было бы очень смешно, если бы не было так грустно.

ronatu

The private space plane SpaceShipTwo lands after a successful glide test June 21 at Mojave Air and Space Port in California...

Another successful glide of the first SpaceShip Two craft, christened VSS Enterprise, took place June 23, marking the 14th glide flight test of the vessel — an 8-minute, 55-second free fall after midair release from its mothership. The test came a week after VSS Enterprise proved it could be flown on back-to-back days....

Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

SpaceR

ЦитироватьЕсть подозрение, что прожиг 24 марта "прошел не совсем удачно".
Дж. Уайтсайдс (гендиректор VG) про двигатель - "быстрое выздоровление и продвижение вперед, но в плане специфических особенностей - не очень"- высказался осторожно - коммерсант.
Народ утверждает, что на гибриднике могут летать только очень и очень опытные пилоты - вспоминая SS1.
Интересно, что ж там такого специфического?
Неравномерное горение, т.е. тряска, как на РДТТ?
Или НЧ-колебания?  :roll:
Когда был пуск Tycho Brahe-1, хорошо было слышно НЧ, причем мне показалось, что с ростом перегрузки их частота падала (а амплитуда, вероятно, увеличивалась). При прожиге их движка на стенде НЧ тоже было слышно, но с постоянной частотой.
Если у VG то же самое, то с этим надо как-то бороться, иначе о пусках туристов не может быть и речи.

KVV

ЦитироватьИнтересно, что ж там такого специфического?
Неравномерное горение, т.е. тряска, как на РДТТ?
Или НЧ-колебания?  :roll:
Когда был пуск Tycho Brahe-1, хорошо было слышно НЧ, причем мне показалось, что с ростом перегрузки их частота падала (а амплитуда, вероятно, увеличивалась). При прожиге их движка на стенде НЧ тоже было слышно, но с постоянной частотой.
Если у VG то же самое, то с этим надо как-то бороться, иначе о пусках туристов не может быть и речи.
А кто ж его знает... :).
По сути - всё это слухи, сплетни и ОБС.
На NSF попытались было обсуждать проблему колебаний, да тут же и прекратили. Потому что ничего неизвестно.

Сейчас Scaled завершила серию планирующих полетов (11 сбросов SS2 с 22 апреля по 27 июня; один раз опять не отделился).
Уайтсайдс - снова очень осторожно - "в 2011 году отработка SS2 будет продолжена".

Сэр Ричард: "коммерческие суборбитальные полеты начнутся в интервале май-октябрь 2012". Без комментариев.
Это было бы очень смешно, если бы не было так грустно.

Петр Зайцев

Сегодня говорят прожгли мотор RM2 по полной программе на 55 сек. Молодцы, но когда же наконец будут ставить на космоплан-то? Надоело ждать уже. Ходили слухи, что SS2 сняли с полетов для установки ДУ, WK2 летает пока один. Но похоже, что еще не скоро.

ЦитироватьFire: 07
Date: 25 August 11

Objectives:
Perform seventh full scale flight design RM2 hot-fire
Continue all systems evaluation
Continue fuel formulation evaluation
Continue nozzle evaluation
Continue motor structural evaluation
Continue valve/injector performance evaluation

Results:
All objectives completed. Performed 55 second, full duration hot-fire, including igniter performance, oxidizer flow and pressurization systems, data acquisition system measurements, structural evaluation, nozzle ablation, and fuel regression rate data collection.

Петр Зайцев

Ну ни фига себе. Прикиньте, какие кульбиты он выполнил когда хвост застоллился.

ЦитироватьFlight: 73 / GF16
Date: 29 Sep 11

Results:
Test card called for releasing the Spaceship from WhiteKnightTwo and immediately entering a rapid descent. Upon release, the Spaceship experienced a downward pitch rate that caused a stall of the tails. The crew followed procedure, selecting the feather mode to revert to a benign condition. The crew then defeathered and had a nominal return to base. Great flying by the team and good demo of feather system.

Salo

http://www.forbes.com/feeds/ap/2011/10/04/technology-us-sci-space-tourism_8714940.html
ЦитироватьAssociated Press
Dream is over for Virgin Galactic space tourist[/size]
By ALICIA CHANG , 10.04.11, 03:30 AM EDT

LOS ANGELES -- Venture capitalist Alan Walton has trekked to the North Pole, climbed Mount Kilimanjaro and skydived over Mount Everest. A hop into space to enjoy a few minutes of weightlessness would have been the ultimate adventure.

After waiting seven years to fly aboard Sir Richard Branson's Virgin Galactic spaceline, Walton gave up on the dream and asked for a $200,000 ticket refund on his 75th birthday this past spring.

Walton, who was among the first 100 customers to sign up, is not as spry as he used to be, and he's concerned about the project delays.

"This was a decision I wish I didn't have to make," he said recently. But "it was time."

Promises of space travel for the masses reached a euphoric pitch in 2004 when the experimental SpaceShipOne air-launched over the Mojave Desert and became the first privately financed, manned spacecraft to dash into space. It won the $10 million Ansari X Prize on Oct. 4, 2004, for accomplishing the feat twice in two weeks.

The flights were hailed by space enthusiasts as a leap toward opening the final frontier to civilians.

Virgin Galactic, which licensed the SpaceShipOne technology, began taking reservations before a commercial version was even built. Branson predicted back then that the maiden passenger flight would take off in 2007.

Other private rocketeers hunkered down in their hangars and sketched out designs to compete with Virgin Galactic. Soon a cottage industry rose. While there's been progress made - most are in the testing stage - there's still no launch date.

"It's tough," said Erika Wagner of the X Prize Foundation, which sponsored the 2004 contest. "We've seen slower progress than a lot of people would have liked."

Human spaceflight so far has been restricted to governments and a handful of wealthy thrill-seekers who have plunked down millions of dollars to hitch rides aboard Russian rockets to the International Space Station, which circles the Earth 250 miles high.

Instead of flying all the way to orbit, current space tourism efforts are focused on suborbital trips using vehicles designed to rocket up to the edge of space then immediately descend rather than circle the Earth. Virgin Galactic promises flights to altitudes of at least 62 miles with a few minutes of weightlessness. Cost per head ranges from $100,000 to $200,000 - far cheaper than the trips to orbit but still pricey.

Besides Virgin Galactic, other players include XCOR Aerospace headed by rocketeer Jeff Greason; Armadillo Aerospace founded by computer game programmer John Carmack; and Blue Origin headed by Amazon.com ( AMZN -  news  -  people ) chief executive Jeff Bezos.

The companies are privately held and do not answer to shareholders. As a result, details about progress are hard to come by. Scaled Composites, which designed SpaceShipOne and is building a passenger version for Virgin Galactic, is publicity-shy, but posts results of test flights on its website.

Blue Origin is the most tight-lipped. The company didn't disclose a recent accident until a week after it happened. Even now, details about what failed during the test flight are sketchy.

Except for Blue Origin, the space tourism players are separate from those vying to build space taxis to the International Space Station under a NASA contract.

John Gedmark, executive director of the Commercial Spaceflight Federation, a trade group that represents suborbital and orbital space companies, is pleased with the testing despite the longer-than-expected time frame to get off the ground.

"Everything in aerospace always takes longer that you originally think," he said.

Scaled Composites, considered by many in the industry as the front-runner, has been conducting glide tests in the Mojave Desert since last year. The project suffered a setback in 2007 after a deadly explosion during testing to develop the propellant flow system for the hybrid rocket motor.

Virgin Galactic chief executive George Whitesides said he expected powered test flights to begin sometime next year. Commercial service will start up after the company gets a license from the Federal Aviation Administration, he said.

About 450 ticket-holders are in line to fly with Virgin Galactic. A small number of people - fewer than 10 - dropped out due to medical and other reasons, Whitesides said.

"Folks are tremendously loyal and excited," he said. "They want us to do it safely. They want us to take our time and make sure we got it right."

Even if space tourism takes off, it's unclear whether there's a strong market for joy rides to view the curvature of the Earth, said space policy expert John Logsdon of George Washington University.

"In the current economic climate, how many people have that level of discretionary money?" he said.

Space Tourism Society founder John Spencer said the industry has matured in recent years with some branching out beyond passenger flights and inking deals with universities and NASA to take scientists and experiments to space.

Later this month, Virgin Galactic executives and selected customers will gather at Spaceport America in New Mexico for a dedication ceremony. The company plans to launch from the spaceport once construction is complete.

One space tourist who will not be present is Walton, the British-born venture capitalist who lives in Connecticut. Walton booked with Virgin Galactic in 2004 and became a "founder" - a title given to the first 100 customers who paid in full. He got a refund earlier this year.

Walton is coping with the reality that he will never fly like an astronaut but believes he made the right decision.

He has moved on his latest adventure - investing in genome-mapping pioneer J. Craig Venter's quest to create artificial life.[/size]
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

ronatu

http://i.space.com/images/i/9427/i02/spaceshiptwo-first-feathered-flight-may4.jpg?1304535196

The commercial space plane made its 16th glide flight on Sept. 29, following a hiatus for hangar work. For the first time, SpaceShipTwo carried a three-person crew — two pilots and a flight test engineer
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

ronatu

Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

KVV

http://www.marketwatch.com/story/abu-dhabis-aabar-boosts-virgin-galactic-stake-2011-10-19
ЦитироватьDUBAI (Zawya Dow Jones) -- Abu Dhabi investment company Aabar Investments has boosted its stake in Virgin Galactic, Virgin Group's commercial spaceline, to 37.8% from 31.8%, according to the prospectus for a planned bond sale by Aabar's parent company.

Aabar--owned by Abu Dhabi's International Petroleum Investment Co., or IPIC--invested an additional $110 million in Virgin Galactic in July, boosting its stake by 6%, IPIC's preliminary bond prospectus seen by Zawya Dow Jones says. IPIC is wholly-owned by Abu Dhabi's government, for which Aabar has served as a diversified investor...

Сэр Ричард продолжает успешно осваивать Эмиратские деньги...
Это было бы очень смешно, если бы не было так грустно.

malkin

Сэр Ричард продолжает успешно осваивать Эмиратские деньги...

Это хорошо или плохо?